• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy sklep marki Tallinder otwarty

Wioletta Kakowska-Mehring
10 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.
  • Pierwszy sklep marki otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku. Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera.

Pierwszy sklep marki Tallinder, należącej do gdańskiego producenta odzieży LPP został właśnie otwarty w Galerii Bałtyckiej. Tym razem to marka premium, czyli droższa. Czy "wymagający" klienci sięgną po produkty firmy kojarzonej z sieciowymi markami popularnymi?



Kolekcja jest dedykowana osobom powyżej 30 roku życia, które "kreując swój wizerunek wyznają zasadę less is more i poszukują ponadczasowych, eleganckich projektów" - napisano w komunikacie. W kampanii wystąpiła brazylijska modelka Aline Weber (gościła na okładkach światowych edycji magazynu "Elle", "Vogue" czy "Harper's Bazaar") oraz model Ben Hill (był twarzą takich marek jak Tod's, Tiffany and Co., Belstaff, Calvin Klein). Modele pozują na tle posiadłości Franka Sinatry w Palm Springs.

Pierwszy sklep otwarto w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku (poziom 0). Kolejny w Trójmieście powstanie na wiosnę w Gdyni w CH Riviera. W marcu oraz kwietniu br. zaplanowano otwarcie sklepów także w Bydgoszczy, Lublinie, Katowicach, Szczecinie, Wrocławiu. Średnia powierzchnia salonów wynosi nieco ponad 450 m kw. Całość kolekcji nowej marki będzie także dostępna w sklepie internetowym tallinder.com.

Czytaj też: Tallinder, czyli nowa marka LPP. Czy nazwa musi coś oznaczać?

A ceny? W naszej sondzie zapytaliśmy internautów czym kierują się dokonując zakupu odzieży? Aż 64 proc. odpowiedziało, że jakością, ale tylko 5 proc., że marką. Z kolei cena była ważna dla 27 proc. Marka Tallinder chce konkurować z gigantami takimi jak Massimo Dutti, Hugo Boss, Max Mara, Gant czy Simple i taka też ma być ich polityka cenowa. Ma też być lepsza jakość. Modele nowej marki powstają w gdańskiej centrali LPP, a produkcja ok. 70 proc. kolekcji zlecana jest w Europie - w Polsce, we Włoszech, Portugalii oraz w Turcji.

- To jest marka premium, ale dostępna. Jak Mercedes czy BMW, ale nie jak Bentley, który jest marką luksusową- powiedział Hubert Komorowski, wiceprezes LPP odpowiedzialny m.in. za markę Tallinder.
Oto przykładowe ceny w nowym sklepie. Koszulę męską można kupić za 249 zł, spódnicę klasyczną za 399 zł, sukienkę (prosty krój) za 499 zł, a trencz damski za 799 zł. Najdroższą rzeczą w asortymencie jest męska kurtka skórzana za 1,3 tys. zł.

- Rozwijanie portfolio i otwieranie się na nowe grupy klientów w tej branży, obok dynamicznej rozbudowy sieci dystrybucji, jest kluczem do sukcesu. Naszym celem jest dostarczanie modnej odzieży, w zróżnicowanej stylistyce, jak największej grupie odbiorców w kolejnych miastach i krajach - powiedział Hubert Komorowski - Nasza najnowsza propozycja adresowana jest do klientów ceniących elegancję i najwyższą jakość. Szukamy zatem powierzchni handlowych w najbardziej prestiżowych lokalizacjach.
LPP planuje otworzyć ok. 30 sklepów nowej marki w Polsce. Ekspansja globalna jest rozważana, ale w dłuższej perspektywie. Na projekt Tallinder w tym roku firma wyda ok. 25 mln zł. Jednak w porównaniu z projektem ekspansji firmy na rynek niemiecki, który od 2014 kosztował aż 150 mln zł, to niewiele.

Czy w Polsce rynek produktów premium jest przyszłościowy? Według LPP tak.

- Polskie społeczeństwo się bogaci, rośnie rynek dóbr luksusowych - dodaje Hubert Komorowski.
Według danych zebranych na potrzeby marki wynika, że w Polsce ten rynek w ostatnim czasie urósł o 13 proc. Rośnie liczba osób, których dochody roczne są wyższe niż 85 tys. zł. Czy jest miejsce na rynku? Według LPP jest, ponieważ w Polsce dostępnych jest wciąż tylko 70 proc. światowych marek luksusowych.

Tallinder to szósta marka LPP. Portfolio marek należących do LPP ma charakter mieszany - cztery z nich firma zbudowała "od zera", dwie przejęła. Reserved, Cropp, Sinsay i Tallinder to marki własne. House oraz Mohito weszły w skład w LPP w 2008 roku w wyniku przejęcia. W sumie LPP sprzedaje ok. 70 mln sztuk odzieży rocznie.

Miejsca

Opinie (175) 2 zablokowane

  • (16)

    Też wszystko po jednym praniu nadaje się do wyrzucenia?

    • 255 58

    • to jest marka exclusive

      raz nosisz, wyrzucasz i kupujesz nowe

      • 106 11

    • (12)

      Straszny kroj tych lachow. Kto to projektuje jakis niedzielny kreslarz chyba

      • 15 17

      • Co ? (11)

        Koszula za 249 ?
        Wolę już zapłacić 120 za oryginalną Hilfigera na allegro

        • 31 24

        • Oryginalną z Turcji (1)

          Śmiech

          • 34 9

          • Lepsza Turcja jak Bangla Bangla.

            • 19 5

        • :)

          Janusz - chyba kupujesz na aliexpres :). Powodzenia z takimi zakupami, na pewno są to oryginały ! Pozdrawiam

          • 20 11

        • Hahaha (6)

          Na pewno kupisz oryginalną za 119,90 ;)

          Człowieku, jak porównujesz ceny to idź do sklepu TH i sprawdź ile kosztuje tam koszula, a gwarantuję Ci że 249 to nawet na wyprzedaży ciężko kupić. Ale czego oczekiwać od kogoś, kto cały tydzień zbiera, żeby w niby "metce" pokazać się na montelansinno i w parku obalić flaszkę ze Zdzichem z Chwaszczyna i Teresą z Dzierżążna (Imona i miejscowości przypadkowe.. )

          • 15 12

          • (3)

            Marza na ubraniach jest ponad 1000% (slownie: tysiac). Nie ma NAJMNIEJSZEGO problemu, aby za grosze kupic tzw oryginalne produkty.

            BTW: najlepsze roznego rodzaju du*ki, co kupuja chinskio-tajlandzkie szmary za kosmiczne pienaidze i jeszcze uwazaja, ze dzieki temu zyskuja poklask otoczenia.

            • 15 4

            • Szkółka sie klania, dzicinko (2)

              Dziecko, marza nie moze osiagnac poziomu 100%, narzut owszem, moze byc 1000%
              Nie uczyli matematyki, prawda? Tylko religii i historii zycia przywodcy??

              • 11 4

              • jeden madry Jozek tutaj :)

                dokladnie z tego co wiem to marze przy takich cenach nie sa nigdy wysokie..(nie mowie o torebkach za 2000 euro i ich brandach - znanych logo) tu widac ceny zwyczajnie - za 'skore naturalna' i 'bawelne merceryzowana'..

                • 2 1

              • A ty się szkółce za mocno kłaniałeś i przydzwoniłeś łbem w ścianę, filozofie. Marża może osiągnąć taki poziom, którego ty nigdy nie dosięgniesz. Albo i większy, zależy czy w stu czy od sta.

                • 1 1

          • Śmiech na sali ...co Ty gadasz (1)

            W Stanach kupisz koszulę TH za 20$ w outlecie. Wyprzedażówki to max 40$.
            Oczywiście jak ktoś porównuje ceny z firmowego sklepu z Klifu to fakt. Mają tam kosmiczne marże.
            Druga kwestia, że nawet u nas w trakcie wyprzedaży np P&C w GB można już kupić koszulę TH za 150zł na wyprzedaży.

            • 7 3

            • w stanach tylko szit w sklepach

              szajs

              • 0 0

        • Wole polska za 60zł. Wytrzyma 2 lata.

          • 3 0

    • Nie no to sa marki lux

      Dopiero po drugim sie zmechaca

      • 12 1

    • Orzeszki za salony

      Przeciez wiadomo kto ma budować salon, a kto dostawać orzeszki.
      Bez orzeszków nic tam nie wybudujesz. Ci którzy pracują przy budowach salonów LPP wiedzą o co chodzi.

      • 3 1

  • słabe (4)

    Właśnie jestem w środku i oglądam te ubrania - z COSem może konkurować tylko cenowo, ale na pewno nie jakościowo. Tam nie znajdę poliestru i akrylu. Wystrój też trochę wtórny, ale LPP z oryginalności nie słynie. Nie mniej jednak, trzymam kciuki bo koniec końców fajnie ze polska marka, i to z 3M się tak prężnie rozwija.

    • 100 45

    • Nie polska Marka (2)

      Napewno Marka jest Marka ale nie Polska

      • 7 28

      • Na pewno piszemy rozdzielnie (1)

        • 18 2

        • To piszcie

          • 8 1

    • mam z COSa polyestrowa torebke!!

      i co teraz!!!?

      • 4 1

  • (10)

    i tak wszystko szyte w Bangladeszu, tylko ceny 2x wyższe niz Reserved.

    • 108 75

    • A skąd te informacje... (5)

      tak się składa, że nie mam żadnych wspólnych interesów z LPP ale znam osobiście kilku podwykonawców z Trójmiasta, którzy szyli całość kolekcji dla tej nowej marki... więc lepiej wyluzować niż pisać głupoty

      • 37 11

      • Twój adwersarz (ten od Bangladeszu) jest przedtawicielem tzw "mądrości ludowej"

        Z nią nigdy nie wygrasz.
        Kiedy fakty nie pasują - tym gorzej dla faktów

        • 22 10

      • szyli? znaczy metki doszywali + poprawiali niedoróbki? (3)

        • 18 17

        • Oto własnie przykład (2)

          Kuba napisał ci przed chwilą ciemna maso że zna osobiście podwykonawców!!!
          Ale ciemniak dalej będzie farmazony gniótł, bo nikt go nie przekona. On wie i koniec.

          • 19 8

          • (1)

            A Ty gigancie umyslu oczywiscie Kubie wierzysz - no bo jak mozna nie wierzyc.

            Och ten ciemny lud - lub piszac wprost - cholerne lemingi.

            • 5 5

            • Jeżeli gość pisze fakty pt...znam,byłem widziałem to dlaczego mam mu nie wierzyć

              A wierzyć takiemu jak ty który tylko inwektywami rzuca,albo powtarza jakieś "mądrości proroka lebiody" wyssane z brudnego palca?

              • 5 2

    • nieprawda

      szyte w Polsce

      • 19 3

    • Ooo odezwał się dział PR od LPP. Spoko, cały świat szyje w Bangladeszu, nie ma się co obruszać.

      • 13 13

    • wiedza

      przeczytaj metkę nim się wypowiesz ....

      • 6 5

    • skąd wiesz gdzie szyte?

      • 0 0

  • podobno tallindera robia w bangladeszu tylko szwaczki z maturą (7)

    • 106 58

    • (3)

      Sam jesteś z Bangladeszu, jak nie wiesz gdzie było robione to sie nie wypowiadaj !
      Rzeczy w 80 % są robione w Europie, a 40% w Polsce

      • 11 19

      • (2)

        wg autorki artykułu Turcja to też europejski kraj, mimo że w Europie leży jej niewielki skrawek

        • 4 0

        • Gra w ME, aspiruje do UE...jest w NATO (pakt na pewno nie azjatycki) (1)

          Na jej terenie leżał Konstantynopol...

          • 2 2

          • A to Konstantynopol już nie leży na terenie Turcji?

            • 3 0

    • (2)

      nie, tylko te z doktoratem

      • 12 0

      • (1)

        Z doktoratem tylko te, co płaszcze. A te z profesurą?

        • 2 0

        • Stryngi...

          • 1 0

  • i w Rivierze, i w Galerii Baltyckiej (10)

    Tallinder powstał/-je w miejscu po River Island. Szkoda tamtego sklepu. Można było lubic lub nie lubić, ale był jedyny w swoim rodzaju. Teraz dostajemy kopie. Przejdę się z ciekawości, ale już wolę wpaść do COSa w Klifie.

    • 61 46

    • ... (5)

      Jakby chcieli być naprawdę tacy "exclusive" to by się nie otwierali w GB i Rivierze, tylko tu w Klifie, w Galerii Mokotów w Warszawie, w Silesia City Center w Katowicach i starym Browarze w Poznaniu. A dalej szukaliby lokalizacji ulicznych. To zresztą chore, że LPP nie otwiera sklepów przy ulicach, a udział w rynku maja tak duzy.

      • 9 20

      • (4)

        bo nie ma juz ulic handlowych jak kiedyś :) a miejsca w galeriach nie sa rozdawane za darmo komu chce, tylko sa to długoterminowe umowy z najemcami (firmami - markami) i jeśli nie zwolni się miejsce - należy za wszelca cene rozstawić się na dachu takiego Klifu czy może na parkingu?

        • 17 0

        • (3)

          należy wezwać obu na 'negocjacje' po czym podnieść czynsz dotychczasowemu najemcy na tyle że mu się odechce i sam zrezygnuje, po czym zawrzec nową umowę z ekskluzywną nowością

          • 0 6

          • ciekawe jest tylko to, że river island wycofał się po prostu z polski a nie z powodu wysokiego czynszu ;)

            • 12 0

          • tak jasne (1)

            bo jak sądzisz że przy podpisanej umowie może sobie podnosić czynsz to gratuluję , może kwiaciarni albo myjni ale na pewno nie dobrym lokalom w dobrym miejscu w centrum

            • 3 1

            • boszsz...na żartach się nie znacie...

              • 0 0

    • Wiesz może czy River Island jest gdzieś jeszcze ?

      • 3 0

    • river sie nie sprzedawal w PL (2)

      i tyle. Nie ma tu zadnej filozofii. Wlascicielem na PL byl Empik, ktory dlugo walczyl i chcial sprzedac komus RI - bez skutecznie. To nie LPP 'usunelo' RI z 2 galerii w polsce.

      • 9 0

      • tak sie sklada (1)

        Że pracowałem w River przez 3 miesiace w Rivierze. Sklep był zawsze sporo na plus (po tym w Złotych Tarasach miał największe obroty w Polsce), jako jedyny że sklepów prowadzonych przez Empik (GAP, RI i Esprit) przynosił dochody. Z tym, że Empik chciał się pozbyć segmentu modowego. Centrala w Wielkiej Brytanii była z początku zainteresowana przejęciem, ale potem się wycofali. Innych chętnych nie było niestety.

        • 6 0

        • chodzi o marke River oczywiscie, ze jako jedyny przynosil dochody

          Nie ten konkretny sklep ;)

          • 2 0

  • Nieessssamowiteeee !!! Już dzwonię po modnego tatę, Tasie Kusk i lecimy na shopping (2)

    ...tylko dajcie jeszcze 30 min coby komóreczki podładować...

    • 69 54

    • ludzie jestescie porąbani!!! (1)

      tyle w temacie. popisy w komentach, mądrości niczym z westernu o godzinie 20 w piatek i wysmiewanie czyjejs pracy. Polska jest fajnym krajem i nigdy Cie nie zawiedzie :)

      • 9 13

      • Jest fajnie, ceny są fajne, jakość fajna i jesteśmy najfajniejsi.

        • 10 2

  • Po zdjęciach wiedzę, że w sklepie jest prawie pusto oprócz paru wieszaków..., ceny obniżone o 100%? (1)

    • 26 44

    • Zobaczymy, czy marka się przyjmie. Wydaje mi się, że jeżeli postawią na marketing, ale marketing w nowej odsłonie, szczególnie w kontekście tej marki-nie typu wielki baner przy grunwaldzkiej, to jest szansa, że chwyci. Oczywiście w parze powinna iść bdb jakość. Pomysł mam, jednak przeznaczony jest dla zainteresowanych.

      • 2 0

  • A teraz pracownicy tego brendu na forum

    I robimy dobry PR. Jak dla mnie to samo, przecież szyją to Ci sami dostawcy. Bądz co bądz fajnie że się rozwijają chciałbym napisać Polska firma ale jade na wakacje na Cypr w tym roku

    • 27 31

  • I tak wszystko będzie projektowane "as swatch" przez dezajnerów z elpepu. (8)

    • 28 31

    • joko :) moze cos dla nich zaprojektujesz? (7)

      Czy masz już swoją markę ? Chetnie zobaczymy :) i podpowiedz - as it is - lub as sample (tak się pisze w komentarzach, gdy się coś potwierdza, tak na przyszlosc;) do zobaczenia!

      • 2 13

      • Już projektowałem i podziękowałem lpp by the way (6)

        A za mojej kadencji as swatch szło jak oryginał ;)
        I dziwisz się dlaczego kombinowali jak wejśc na bread&butter jak mieli bana na wejście ?

        • 10 3

        • Potwierdzam z tym B&B

          Wielokrotnie widziałem grupki pracowników LPP z identyfikatorami wyżebranymi w różnych firmach, latających z aparatami po Tempelhof. Fotografowali wszystko żeby pomysłów starczyło na kolejne "ałtorskie" kolekcje.

          • 13 2

        • BBB to targi dla kupcow

          Na tym polega ten biznes - jeśli masz swoja marke i jej nie wystawiasz - nie jesteś tam, jeśli jesteś dystrybutorem, sprzedajesz, masz multibrand - welcome to. Poza tym BBB to zrodlo i kopalnia inspiracji, czego wszystkim zyczę. Jezdze tam legalnie od wielu lat i nie przeszkadza mi to, ze LPP tez tam jest. W czym problem, ludzie!

          • 7 3

        • zenada (3)

          teraz dla kogo projektujesz? nie hejtujesz, wiec zapytam coz to za miejsce spelnia tak wysokie wymagania? :)

          • 2 7

          • Droga Aniu... (2)

            Podejrzewam ze jestes pracownikiem lpp i pewnie pracujesz od niedawna. Wiem ze jestes zauroczona officem, siłką i atmosfera no i tymi fajnymi imprezkami gdzie panny wchodza quasimodo do lozka. Niestety projektowanie w lpp skonczylo sie bodajze w 2008-10 bo potem po tzw czarnym czwartku polecialo duzo wartosciowych osob a projektanci zostalli zwolnieni. I wierz mi nie ma juz projektowania w lpp... By the way, Bread&Butter pod koniec roku umarl po 10 latach...Jezeli juz wybieracie sie po "inspiracje" takze w Berlinie macie targi SEEK oraz BRIGHT obok siebie w tym samym czasie i miejscu.

            • 6 2

            • (1)

              w ogole nie chce mi sie z Toba gadac..nie bylam na silcenie mam office'u pracuje w tej branzy od 2003 roku i nie sadze zebym miala sie czuc jakkolwiek zmotywowana przec Ciebie zeby hejtowac Lpp. Mam nadzieje ze nie musisz sypiac z nikim na kogo nie masz ochoty ;)

              • 3 7

              • To teraz się z ludźmi sypia, jak tylko się ma ochotę? A fuj.

                • 0 1

  • a co z marką YFL? (3)

    do "wygaszenia"?

    • 10 9

    • to nie była "marka" - LPP trzymało ten lokal tylko pod Tallindera i żeby nie stał pusty przez kilka miesięcy to stworzyli YFL.

      • 7 1

    • YFL

      Warto wiedzieć o czym się pisze. YFL to część kolekcji RESERVED, a nie osobna marka.
      Ale co ja wiem, widzę, że tu sami specjaliści się wypowiadają, zawsze jak można być anonimowym.

      • 19 1

    • YFL

      YFL - young fashion lab to linia ubrań marki Reserved. To był taki wypełniacz lokalu na czas otwarcia Tallinera. YFL było i nadal będzie w RE.

      • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane