• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy z czterech promów dla Norwegów już gotowy

VIK
26 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Prom Festøya może przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych. Prom Festøya może przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych.

W środę podnieśli banderę, w piątek wypływają do Norwegii. Remontowa Shipbuilding przekazała pierwszy z serii czterech w pełni wyposażonych promów hybrydowych o napędzie elektrycznym, budowanych dla norweskiego armatora Norled.



W środę, 24 czerwca, podpisano protokół przekazania jednostki (B619/1) armatorowi, a na promie, na którego burtach widnieje nazwa Festøya, norweska załoga podniosła banderę swojego kraju.

- Prom Festøya był gotowy do prób morskich już w marcu br., jednak z powodu obostrzeń związanych z COVID-19, w tym zamknięcia granic, uniemożliwiającego przyjazd m.in. przedstawicieli armatora i serwisantów urządzeń zainstalowanych na statku, próby odbyły się dopiero na początku czerwca - mówi Grzegorz Landowski, dyrektor ds. komunikacji Remontowa Holding.
Promy budowane są w ramach kontraktów podpisanych w lipcu i sierpniu 2018 roku. Prototypowy prom Festøya, podobnie jak drugi z serii, będzie obsługiwał połączenie Festøya - Solavågen, natomiast dwa pozostałe będą kursować pomiędzy Mannheller i Fodnes. Kolejne dwa promy serii (B619/2 i 3) są już na wodzie na zaawansowanym etapie wyposażania i montażu urządzeń, a ostatni - B619/4 - znajduje się na płycie montażowej w finalnej fazie stoczniowych prac wykończeniowych kadłuba.

Promy napędzają dwa pędniki azymutalne i dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana jest z akumulatorów elektrycznych, doładowywanych z lądu w czasie postoju promu przy nabrzeżu, co ma trwać 11 minut. Agregaty prądotwórcze na statku, pracujące w 100 proc. na paliwie biodiesel, mają być wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.

Na promach tych zastosowano wiele rozwiązań obniżających zużycie energii, w tym m.in.: odzysk ciepła, oświetlenie LED, system elektryczny o wysokiej wydajności, system wentylacji i klimatyzacji sterowany czujnikami temperatury i dwutlenku węgla, farbę minimalizującą tarcie oraz lekką konstrukcję statków.

Z całej czwórki dwa promy, obsługujące połączenie Festøya - Solavågen będą mogły przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych, natomiast kolejne dwa, kursujące na krótszej trasie Mannheller - Fodnes, mogą przewieźć do 399 osób.

Wliczając wspomniany na początku prom Festøya, w ciągu ostatniego 20-lecia stocznie Holdingu Remontowa przekazały odbiorcom z Norwegii, Holandii, Danii, Kanady i Wielkiej Brytanii łącznie 21 statków niskoemisyjnych, w tym 18 wykorzystujących LNG i trzy - zasilanie bateryjne. Po przekazaniu promu Festøya realizowany obecnie program produkcyjny Remontowa Shipbuilding liczy łącznie 16 nowych w pełni wyposażonych jednostek, wśród których jest sześć niskoemisyjnych (trzy promy elektryczne dla Norwegii, jeden prom na LNG dla Kanady, a także dwa statki PSV do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego dla armatora szwedzkiego. Te ostatnie dwa będą napędzane LNG, a dodatkowo wyposażane są także w hybrydowy system zasilania bateryjnego.
VIK

Miejsca

Opinie (93) ponad 10 zablokowanych

  • Już chyba będzie tylko lepiej (6)

    Kolejny sukces nowego menadżera w remontowej shipbuilding, Pana Ryngwelskiego. Piękna jednostka wykonana w najwyższej jakości. Brawo to niewątpliwie dowód na to, że tam gdzie pracują dobrze przygotowani menadżerowie są owoce. Mewa donosi że remontowa shipbuilding staje się coraz mocniejsza i teraz będzie już tylko lepiej.

    • 9 11

    • Zapytam. (1)

      Sam sobie Prezesie to napisałeś, czy kazałeś to zrobić swojej mocno promowanej kobiecie ??????

      • 0 0

      • Do Faro i złośliwy dziadek

        Rozumiem, że zazdrość trochę Wam przytłumiła zdrowy rozsądek. W dzisiejszej sytuacji Sektora Okrętowego nie tylko w Polsce ale w Europie, gdzie kilka stoczni ogłosiło upadłość, każda dobra informacja powinna być odbierana pozytywnie a nie, jak w Waszym wydaniu złośliwe komentarze. Chyba że działacie na zlecenie tych co Polski Przemysł Stoczniowy chcieli całkowicie doprowadzić do upadłości aby konkurencja w ościennych krajach mogła odetchnąć.

        • 0 0

    • laurka

      To już kolejny, który sam sobie pisze laurki na Trójmieście;)?!

      • 1 0

    • (1)

      To jest sukces projektantow technologow zakupow kadlubowcow rurarzy slusarzy elektrykow malarzy mechanikow bosmanow spawalnikow izolarzy hałerow sprzataczy bhpowcow nadzoru finansistow budowniczych ... jezeli kogos pominalem to przepraszam

      • 10 0

      • Dzięki za tę opinię,

        przy takich projektach nie ma mniej lub bardziej ważnych. To praca zbiorowa, kto robi, ten wie.

        • 9 0

    • Grupa a nie jednostka

      To jest sukces stoczni a nie jednego menadżera

      • 7 0

  • mogłyby takie kusować na trasie Elbląg - Hel (2)

    mniejszy tłok na obwodnicy w sezonie, gdy warszafka jedzie na półwysep

    • 2 0

    • tutyści z Elbląga są bardzo niekulturalni i od razu by go popsuli

      • 1 0

    • Najpierwntrzeba zrobić rów przez mierzeje.

      • 0 0

  • Czy rząd nie może go zabrać i dać do Świnoujścia?

    Tacy norwegowie to sobie kupią inne, a nam się należy bo jest z Polskiej stoczni!!! Rząd bardzo się stara, ale nie ma jeszcze tego promu co obiecał więc się należy!!!! Czemu Polskie stocznie budują dla za granicy? Pewnie mają pieniążki to niech dadzą statki Polskiemu rządowi jak jest potrzebny!!!!

    • 1 0

  • Przeczytałem prom . Pomyślałem Krzywousty zbudował to co obiecał . (6)

    Może chociaż kupię ten samochód elektryczny który wybudował i zamieszkam w jednym z mieszkań plus.

    • 47 20

    • No tak,chciałbyś nic nie robić i wszystko mieć za darmo.Typowe dla POkemonów.

      • 0 2

    • Do lenia co nie ma mieszkania

      I liczy na to Aż mu ktoś wybuduje mieszkanie, A tak samemu to już nie łaskaw pomyśleć , o wybudowaniu własnego domku... Dla chcącego nic trudnego , ... wstaw se pomatolku elektryczny napęd do swojej lepetyny, to może coś lepszego w końcu wymyślisz Trollu z ratusza !!!

      • 2 3

    • A nie chciałbyś (3)

      pojechać na "saksy" do Niemiec zbierać truskawki lub szparagi? A może wolisz perspektywę pracy na budowie w Moskwie? Odbudowa ruin po "królu Europy" to nie jest łatwa sprawa. Jak umiesz to bierz się do roboty bo to nasz (mój ale może nie twój?) kraj. A co do intencji to poczytaj o "prezentach" rady MGd dla MTG. Króla nie ma a prezenty są! "Miej proporcjum mocium panie!"

      • 10 23

      • Co do ruin - to wydawało mi się, że ten punkt to był cel PiSu i w przypadku stoczni - zrealizowany. A co do prezentu dla MTG - skandal, mogły być takie piękne ruiny a tu masz!

        • 5 2

      • Zmień leki albo zwiększ ich dawkę pislamski trolu

        • 14 5

      • haha

        Polska w ruinie znowu na topie...

        • 18 2

  • Brawo Stocznia Gdańska! (7)

    I co teraz lewaki, chcieliście stocznie sprzedawać a tu takie cuda budujom!

    • 3 19

    • Adrian (2)

      czytaj z uwagą i zapoznaj się z nazwami stoczni. W Gdańsku stoczni jest kilka a jak piszesz ,, Stocznia Gdańska" to zapewne masz na uwadze tą od Lenina. Ten artykuł jest o byłej Stoczni Północnej im. Boh. Westerplatte dziś Remontowa Shipbuilding SA wchodzącej w skład Remontowa Holding. To są prywatne stocznie i w 100% z kapitałem Polskim. To na dziś jest jedyna stocznia w Polsce budująca statki i okręty od palenia blach do podniesienia bandery, czyli kompletnie wyposażone.

      • 9 1

      • (1)

        W Polsce jest co najmniej kilka małych stoczni budujących unikalne, wysoce specjalistyczne jednostki i gdybyśmy jeszcze mieli polski rząd rządzony przez Polaków i dla Polaków i dla Polski, to moglibyśmy stworzyć bardzo znaczną konkurencję w skali światowej na tle większości stoczni nastawionych na masową produkcję.

        • 6 1

        • Jakby nam skrzaty nie szczały do mleka

          A jak byśmy mieli cienką blachę to byśmy robili konserwy, ale nie mamy mięsa.

          • 2 0

    • Remontowa to nie Gdańska

      to prywatna stocznia S. A. , dobrze zarządzana ,
      douczyć się trole

      • 2 0

    • Jaka stocznia Gdańska...

      Przecież to stocznia polnocna

      • 5 0

    • A wcześniej za ile sprzedaliśmy

      • 2 1

    • Za ile ja kupiliśmy od Ukraińców??????

      • 2 2

  • prywatna stocznia dobrze zarzadzana a panstowe leza

    • 4 0

  • Stocznie wstały z kolan.......i padły na pysk,górnictwo podobnie (8)

    W Stoczni Gdańsk natłoku roboty brak ,Stocznia Wojenna na minusie Nauta,w dokach pustki ,własciwie hula wiatr- własnie szykuje sie do zwolnień-ok 100 -150 osób(ale o tym CISZA przed wyborami),gryfia -tam równiez nie wesoło,Elekrtromontaz -upadłość ,A miały być programy rozwojowe dla Marynarki Wojennej

    • 46 18

    • Masz rację (3)

      tylko pozbądź się Alzheimera (podobno to niemożliwe). To "król europy" rozwalił stocznie w interesie makreli. Teraz rozpędzić to nie jest łatwo. Spróbuj zapalić auto na "pych" pod górę będąc sam. Gdyby nie przejęło ich państwo padły by a resztki by kupili Niemcy lub Duńczycy. I wiem co mówię bo byłem przy rabowaniu stoczni w Szczecinie.

      • 11 23

      • Ty niestety albo jesteś młody i powtarzasz pisowskie bzdury, albo jesteś z poza regionu i nie masz pojęcia o czym mówisz. Stocznię padły za czasów rządów pewnych dwóch braci bliźniaków, a prezesem jednej z nich był wtedy niejaki Jawor.

        • 1 2

      • Chociaż jeden PISowiec się przyznał do kradzieży

        • 2 2

      • rabowałeś razem z Jojo B.?

        • 10 5

    • Nauta

      Doki puste? Coś nie aktualne

      • 0 0

    • programy rozwoje to sa dla city of london

      banda smieci - zlodzieji w garniturach, a nasz rzad pucuje im berlo

      • 2 1

    • Ciekawe ,że wszyscy kandydaci mają przemysł Stoczniowy

      • 2 0

    • Ex budowniczy SG.

      Tak to jest gdy statki budują politycy lub ich partyjni kolesie, a nie fachowcy, stoczniowcy1

      • 18 3

  • super artykul (5)

    jak zawsze ani sladu rozmowy z kimkolwiek zwiazanym z projektem. news przepisany z magazynu "stoczniowiec" :)

    • 36 8

    • (2)

      A kto ma mówić o projekcie, pan Henio stoczniowiec. O firmie oficjalnie mówi osoba uprawniona do tego, czyli choćby jak tu rzecznik prasowy. A że firma komunikuje przez rzecznika, a nie np kierownika projektu to nie dziennikarza wina.

      • 5 11

      • Krecik z by podpowiadał o tym sukcesie, szczególnie teraz ale niestety jest cisza wyborcza i nie dowiemy się kto za tak wielkim sukcesem polskiej myśli technicznej stoi.

        • 0 1

      • Dziennikarz to taki gostek

        który zdobywa i weryfikuje informacje przed publikacją. Komunikaty prasowe z maila może przepisywac bot.

        • 16 0

    • No ale ja nie czytam Stoczniowca i nic bym nie wiedział

      • 2 0

    • Załóż swój portal "Wieści ze stoczni". Z kilkustronicowymi artykułami o każdym wydarzeniu.

      • 2 2

  • Dlaczego nikt nie mówi o tym ,że masowo zwalniają ludzi (4)

    Masę firm nie otrzymało wsparcia, części wypowiedziano już podpisane umowy

    O tym napiszcie trolle Pisowscy ....Co wstyd się przyznać

    • 7 5

    • (2)

      O czym Ty gadasz? Pomyliles z Nauto czy z Wojenna?

      • 5 1

      • Rodzina

        Zdrowa ?

        • 1 1

      • Mariusz idź głos dalej dyrdymałki z Nowogrodzkiej

        Idz wychwalają kolejnych miernych ale wiernych pisiewiczow ,podpi......czy, karierowiczów

        • 1 3

    • Piszcie trolle piszcie

      1,20 od wpisu, matkę sprzeda ojca sprzeda

      • 1 0

  • Gdyby nie remontowa juz rsb by nie bylo (3)

    Trzeba kończyć zaczętebprzez Was jednostki .

    • 9 12

    • Remontowa (2)

      To jest grupa remontowa - po to są firmy z różnych branż i zakresów, żeby jedna pomagała drugiej w razie potrzeby. Można to odwrócić - gdyby nie RSB nie potrzebna jest GRUPA (po co wtedy rmdc, res, rhs, rls, famos itp. - GSR samo ogarnie swoją robotę). Gdyby nie kontrakty RSB nie było by przebudowy BCF, remontów okrętów itp.

      • 11 0

      • Tylko czemy.pompuja tylko w jedna strone (1)

        • 1 0

        • a dywidendę (i to nie małą) kto brał jak były zyski?

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane