- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (178 opinii)
- 2 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (64 opinie)
- 3 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (266 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (264 opinie)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (182 opinie)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (50 opinii)
Pierwszy z czterech promów dla Norwegów już gotowy
W środę podnieśli banderę, w piątek wypływają do Norwegii. Remontowa Shipbuilding przekazała pierwszy z serii czterech w pełni wyposażonych promów hybrydowych o napędzie elektrycznym, budowanych dla norweskiego armatora Norled.
W środę, 24 czerwca, podpisano protokół przekazania jednostki (B619/1) armatorowi, a na promie, na którego burtach widnieje nazwa Festøya, norweska załoga podniosła banderę swojego kraju.
- Prom Festøya był gotowy do prób morskich już w marcu br., jednak z powodu obostrzeń związanych z COVID-19, w tym zamknięcia granic, uniemożliwiającego przyjazd m.in. przedstawicieli armatora i serwisantów urządzeń zainstalowanych na statku, próby odbyły się dopiero na początku czerwca - mówi Grzegorz Landowski, dyrektor ds. komunikacji Remontowa Holding.
Promy budowane są w ramach kontraktów podpisanych w lipcu i sierpniu 2018 roku. Prototypowy prom Festøya, podobnie jak drugi z serii, będzie obsługiwał połączenie Festøya - Solavågen, natomiast dwa pozostałe będą kursować pomiędzy Mannheller i Fodnes. Kolejne dwa promy serii (B619/2 i 3) są już na wodzie na zaawansowanym etapie wyposażania i montażu urządzeń, a ostatni - B619/4 - znajduje się na płycie montażowej w finalnej fazie stoczniowych prac wykończeniowych kadłuba.
Promy napędzają dwa pędniki azymutalne i dwa zespoły prądotwórcze. W standardowym trybie pracy całość mocy pobierana jest z akumulatorów elektrycznych, doładowywanych z lądu w czasie postoju promu przy nabrzeżu, co ma trwać 11 minut. Agregaty prądotwórcze na statku, pracujące w 100 proc. na paliwie biodiesel, mają być wykorzystywane jako źródła zasilania na wypadek awarii.
Na promach tych zastosowano wiele rozwiązań obniżających zużycie energii, w tym m.in.: odzysk ciepła, oświetlenie LED, system elektryczny o wysokiej wydajności, system wentylacji i klimatyzacji sterowany czujnikami temperatury i dwutlenku węgla, farbę minimalizującą tarcie oraz lekką konstrukcję statków.
Z całej czwórki dwa promy, obsługujące połączenie Festøya - Solavågen będą mogły przewozić do 296 pasażerów i 120 aut osobowych, natomiast kolejne dwa, kursujące na krótszej trasie Mannheller - Fodnes, mogą przewieźć do 399 osób.
Wliczając wspomniany na początku prom Festøya, w ciągu ostatniego 20-lecia stocznie Holdingu Remontowa przekazały odbiorcom z Norwegii, Holandii, Danii, Kanady i Wielkiej Brytanii łącznie 21 statków niskoemisyjnych, w tym 18 wykorzystujących LNG i trzy - zasilanie bateryjne. Po przekazaniu promu Festøya realizowany obecnie program produkcyjny Remontowa Shipbuilding liczy łącznie 16 nowych w pełni wyposażonych jednostek, wśród których jest sześć niskoemisyjnych (trzy promy elektryczne dla Norwegii, jeden prom na LNG dla Kanady, a także dwa statki PSV do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego dla armatora szwedzkiego. Te ostatnie dwa będą napędzane LNG, a dodatkowo wyposażane są także w hybrydowy system zasilania bateryjnego.
Miejsca
Opinie (93) ponad 10 zablokowanych
-
2020-06-26 11:02
Trzeba Remontową upaństwowić przez Orlen albo PZU
Będzie wtedy można wpisać te promy w Rządowy Sukces Plus, obiecali, że będą promy no i są promy !!!
- 13 8
-
2020-06-26 12:02
Statki
Jedziemy dalej - teraz holownik, drugi prom i reszta.
- 9 1
-
2020-06-26 13:14
Takie statki powinna mieć Biała Flota. Powinny parkować przy Haku i stamtąd wypływać na Hel.
Dam sobie rękę uciąć że wiele osób by z tego korzystało nawet jakby auto kosztowało 100 PLN + bilety za osoby.
- 9 2
-
2020-06-26 13:22
Nie już gotowy tylko dopiero gotowy (3)
Napiszcie, droga Redakcjo jakie jest opóźnienie w stosunku do kontraktu.
O ile pamiętam to innym stoczniom, których nie wspieracie medialnie potraficie to wytknąć.- 11 12
-
2020-06-26 14:01
Więcej optymizmu
Gdyby nie COVID-19 to w zasadzie prom byłby blisko terminu.
Należy pamiętać, że to jest prototyp a nie jednostka czekająca na półce- 9 2
-
2020-06-26 14:09
jest gotowy (1)
Prom dzisiaj wypływa. Termin pierwotny był na przełomie roku. Przez epidemię i brak możliwości przyjechania serwisów zagranicznych przedłużył się. Najważniejsze że klient jest zadowolony.
- 7 2
-
2020-06-26 15:29
LMG
Dopiszcie proszę błędy konstrukcyjne biura projektowego LMG które wziął norled. tych to RSB powinna obciążyć kosztami :)
- 5 0
-
2020-06-26 13:23
(1)
Za to u nas w PGZ SW nowy prezes. Będzie się działo....
- 6 0
-
2020-06-26 14:37
Każdy musi się nachapac i swoim PISo pociotkom byt zapewnić
Mój mąż z zawodu jest dyrektorem......
- 3 1
-
2020-06-26 14:22
Brawo Stocznia Gdańska! (7)
I co teraz lewaki, chcieliście stocznie sprzedawać a tu takie cuda budujom!
- 3 19
-
2020-06-26 14:37
Za ile ja kupiliśmy od Ukraińców??????
- 2 2
-
2020-06-26 14:38
A wcześniej za ile sprzedaliśmy
- 2 1
-
2020-06-26 17:18
Jaka stocznia Gdańska...
Przecież to stocznia polnocna
- 5 0
-
2020-06-26 17:31
Adrian (2)
czytaj z uwagą i zapoznaj się z nazwami stoczni. W Gdańsku stoczni jest kilka a jak piszesz ,, Stocznia Gdańska" to zapewne masz na uwadze tą od Lenina. Ten artykuł jest o byłej Stoczni Północnej im. Boh. Westerplatte dziś Remontowa Shipbuilding SA wchodzącej w skład Remontowa Holding. To są prywatne stocznie i w 100% z kapitałem Polskim. To na dziś jest jedyna stocznia w Polsce budująca statki i okręty od palenia blach do podniesienia bandery, czyli kompletnie wyposażone.
- 9 1
-
2020-06-26 17:43
(1)
W Polsce jest co najmniej kilka małych stoczni budujących unikalne, wysoce specjalistyczne jednostki i gdybyśmy jeszcze mieli polski rząd rządzony przez Polaków i dla Polaków i dla Polski, to moglibyśmy stworzyć bardzo znaczną konkurencję w skali światowej na tle większości stoczni nastawionych na masową produkcję.
- 6 1
-
2020-06-29 00:17
Jakby nam skrzaty nie szczały do mleka
A jak byśmy mieli cienką blachę to byśmy robili konserwy, ale nie mamy mięsa.
- 2 0
-
2020-06-28 10:27
Remontowa to nie Gdańska
to prywatna stocznia S. A. , dobrze zarządzana ,
douczyć się trole- 2 0
-
2020-06-26 14:29
Dalej pracuje tam w rusztowaniach Rafi? Nie mogę o nim zapomnieć!
- 4 3
-
2020-06-26 14:48
Gdyby nie remontowa juz rsb by nie bylo (3)
Trzeba kończyć zaczętebprzez Was jednostki .
- 9 12
-
2020-06-26 14:55
Remontowa (2)
To jest grupa remontowa - po to są firmy z różnych branż i zakresów, żeby jedna pomagała drugiej w razie potrzeby. Można to odwrócić - gdyby nie RSB nie potrzebna jest GRUPA (po co wtedy rmdc, res, rhs, rls, famos itp. - GSR samo ogarnie swoją robotę). Gdyby nie kontrakty RSB nie było by przebudowy BCF, remontów okrętów itp.
- 11 0
-
2020-06-27 15:51
Tylko czemy.pompuja tylko w jedna strone (1)
- 1 0
-
2020-06-27 16:04
a dywidendę (i to nie małą) kto brał jak były zyski?
- 2 0
-
2020-06-26 15:53
A stępka
Od pisu to gdzie?!
- 4 3
-
2020-06-26 17:07
Pierwszy Prom
dla Norwegów, za chwile trzeci holownik i statek dla UM w Szczecinie , w kolejce następne jednostki. W sumie 8 jednostek do sprzedania i kilka wodowań na ten rok. RSB zaczyna odrabiać stracony czas przez koronowirusa, powodzenia i dalszych sukcesów.
- 17 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.