• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Platforma Giant weszła do gdańskiego portu

erka
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 07:56 (29 września 2019)

Nowo zakupiona platforma spółki Lotos Petrobaltic o nazwie "Giant" najprawdopodobniej w najbliższy weekend dotrze do gdańskiego portu. Jednostka przebyła już ponad jedną trzecią drogi z portu Esbjerg w zachodniej Danii, skąd wyruszyła 20 września. Po dotarciu na miejsce zostanie przygotowywana do wyjścia w morze na wiercenia na bałtyckim złożu B3.



AKTUALIZACJA, godz. 7.55: Platforma "Giant" weszła w sobotę do gdańskiego portu.




Platformę Giant Lotos Petrobaltic zakupił od firmy Maersk w czerwcu 2019 roku. To piąta i największa ze wszystkich jednostek należących do tej gdańskiej spółki. Zbudowana w 1986 roku w Japonii platforma została w pełni zmodernizowana w 2012 roku. Wcześniej platforma należąca do duńskiego armatora operowała na wodach Morza Północnego.
Nowa platforma będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic.


Nowa platforma będzie piątą i największą ze wszystkich platform należących do Lotos Petrobaltic.

Platforma była przygotowywana przez polską załogę do operacji holowania w duńskim porcie Esbjerg. 23 września w godzinach przedpołudniowych jednostka przebyła już ponad 230 mil morskich z około 680 mil morskich zaplanowanej trasy do Gdańska. Średnia prędkość holowania to około 4,7 węzłów. Musi ono przebiegać w odpowiednich warunkach pogodowych, od których uzależniona jest cała operacja. Niemniej jednak platforma spodziewana jest w Gdańsku w najbliższy weekend.

Nim platforma zostanie odholowana w miejsce swojej pracy - na złoże B3 na Morzu Bałtyckim, musi zostać odpowiednio oznakowana i przystosowana do potrzeb pracy na Bałtyku. Prace przystosowawcze wymagane do odnowienia klasy oraz przeszkolenie załogi zostanie przeprowadzone na terenie Naftoportu. Następnie jednostka zostanie przeholowana na złoże B3, gdzie rozpocznie prace rekonstrukcyjne siedmiu odwiertów (B3-5, B3-6, B3-8, B3-9, B3-13, B3-14, B3-15).

Podstawowe parametry jednostki: 

  • długość: 84 m 
  • szerokość: 90 m 
  • długość nóg: 160 m 
  • wyporność: 24 284,6 t 
  • maksymalna głębokość akwenu: 350 ft /107 m 
  • maksymalna wysokość fali: 27 m 
  • średnia prędkość wiatru: 43,5 m/s
  • maksymalny prąd: 1,15 m/s
  • air gap: 21,2 m 
  • platforma może wiercić do głębokości 25 tys. stóp  (7,62 tys. m).


Inna platforma Petrobalticu - "Petrobaltic" - opuściła ostatnio Gdańską Stocznię "Remontowa". Po trwającej pięć lat przebudowie w końcu szykuje się do wyjścia w morze na bałtyckie złoże B8. Wcześniej odbyła się uroczystość poświęcenia jednostki.

  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
  • Platforma o nazwie "Giant", zakupiona od firmy Maersk, płynie do gdańskiego portu.
erka

Miejsca

Opinie (82) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • lata prod 77-89 (11)

    same nowosci:)

    • 45 37

    • to nie ajfon (1)

      poza tym jest napisane, ze przeszła renowację w 2012

      • 32 8

      • kosztowny piling i odsysanie tłuszczu ... jak moja teściowa

        • 12 13

    • ma spełniać wymagania eksploatacji a nie się świecić

      • 28 7

    • Jak zwykle złom i miliony wydane . Ma być drogo (4)

      • 8 30

      • Rysiek (2)

        Tendecja dzisiejszych czasów nie znam sie na temacie ale z checia sie wypowiem bo nawet nie poczuje kiedy zrobie z siebie i**ote. .

        • 33 5

        • Brawo

          Bardzo trafny wpis

          • 11 3

        • Rysiek bo ty się znasz, hahaha

          • 0 0

      • Jak dobrze poczytać komentrze fachowca !!!

        hahahahahah

        • 11 2

    • (1)

      poklei się taśmą, pomaluje pod kolor, poświęci i matołusz odtrąbi sukces ciemnemu ludowi

      • 8 19

      • Buuhahahaha!!!!!!!

        Ta wcześniej zakupiona 5 lat w remoncie i na koniec najważniejsze została poświęcona. To jest tempo dojnej zmiany tak jak 10 km. autostrady w ciągu 4 lat.

        • 3 2

    • Ciekawe czy taki złom jak ostatnia kupiona

      • 3 1

  • (2)

    To lotos może kupować platformy w tych czasach? He he he

    • 26 7

    • Nie może tylko musi. Bo zabrakło katarskich inwestorów...

      • 11 2

    • no ale to nie obywatelska hehehe

      • 6 1

  • Trochę sponiewierana przez wodę i sól, ale po remoncie będzie ok.

    Byle nie 5 lat.

    • 29 2

  • (2)

    Najwazniejsze ze zostanie poswiecona po wyrwaniu jej z poganskich rąk

    • 62 13

    • jak Sołdek? (1)

      • 6 0

      • jak ruskie paliwo

        niby ruskie ale w Polsce chrzczone !!!

        • 9 1

  • A na produkcji bunt aparatowych!

    • 20 6

  • Polska wstaje z kolan! Mamy własne platformy narodowe i własne pola naftowe! (4)

    Niedługo każdy obywatel będzie miał też nieograniczony dostęp do farm świńskich i drobiowych.

    • 32 22

    • (3)

      Zawsze to lepiej od "pieniędzy nie ma i nie będzie"

      • 15 11

      • za E.Gierka też tak samo ludzie sie cieszyli że "Polska Rośnie w Siłę a Ludziom Żyje się Dostatniej" (2)

        aż Narodowi przyszło spłacać te nieoPiSane miliardowe dłuuuuugi $$$... tych kilku lat radosnych rządów rozdawnictwa i rozpasania Władzy...

        • 17 11

        • (1)

          Ty się martw swoimi długami.

          • 13 6

          • Moje długi moja sprawa, nikogo nimi nie obciążam w odróżnieniu od ciebie cieciu z doujnej zmiany, dojący 500+

            • 6 3

  • To kaczynski kupil do wiercenia ziobry i dudy.. (3)

    • 21 33

    • D.bil (1)

      • 4 4

      • jak się go słucha to można tak stwierdzić

        • 4 5

    • raczej do wiercenia zródeł termalnych

      licząc na sutą kasę z UE ... jak pewien ojciec w Toruniu

      • 6 1

  • Lotos pokryje długi Orlenu (4)

    Dlatego też chcą połączyć dochodowy Lotos z zadłużonym Orlenem.

    • 50 21

    • skoro Orlen dopłaca setki milionów do paliwa sprzedawanego dla Niemca /"by być konkurencyjnym na tym rynku"/

      oraz pakuje miliardy w nierentowne 'litewskie mozejki' .... /"by Rosjanom uniemożliwić wejście na rynki wschodnie"/
      to skądś tą kasę musi na to brać !!!
      a najlepiej to golić polskiego kierowcę i podatnika... bo się nie stawia i nie pyszczy !!!

      • 14 10

    • Juz po połączenie polska straci pakiet wiekszosciowy

      • 1 3

    • (1)

      Co za brednie... Musiał to napisać jakiś ruski troll :)

      Orlen ma rekordowe zyski: ponad 5,5 miliarda w 2018 roku i niemal 2,5 miliarda złotych za pierwsze półrocze tego roku - jest najlepiej zarabiającą firmą na warszawskiej giełdzie.
      Lotos również osiągnął w 2018 roku bardzo dobry wynik: ponad 1,4 miliarda złotych zysku netto, ale daleko mu jednak do Orlenu.

      Zadłużenie, rentowność itp. wskaźniki są na zbliżonych poziomach w przypadku obu spółek, co łatwo potwierdzić sięgając w internecie do powszechnie dostępnych źródeł.

      • 4 1

      • No i jednak znalazł się sceptyk, który nie wierzy liczbom lub ich po prostu nie rozumie :)

        • 0 0

  • platforma (5)

    no to w gdansku paliwko bedzie po 4 zeta brawo dulska

    • 11 46

    • Euroooo

      jak doliczysz koszty obsługi, parkingów, malowania znaków i urzędników ;)

      • 7 4

    • Ale wiesz, że celowe przekrecanie czyjegoś nazwiska (3)

      jest objawem skrajnego chamstwa i prostactwa.

      • 14 5

      • "Porównanie" to taka figura semantyczna (2)

        jakby porównał do czegoś obraźliwego to byłoby to chamstwo, ale on porównał do zespołu cech jakie reprezentowała postać pani Dulskiej. On nie przekręcił. Ludzie czy wy w ogóle znacie jakąś literaturę?

        • 4 4

        • Na takiej samej zasadzie

          porównuje się PiS do NSDAP.
          Dzięki kolego:)

          • 6 2

        • A ty przeczytałeś Zapolskiej "Moralność pani Dulskiej" po tym co naskrobałeś o porównaniu, to wątpię.

          • 1 1

  • Zezłomować! (1)

    • 10 33

    • Ciebie

      • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane