• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Platforma Lotos Petrobaltic gotowa do uruchomienia wydobycia

erka
21 maja 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Po zakończeniu remontu w gdyńskiej stoczni, platforma wiertnicza "Lotos Petrobaltic" jest gotowa do uruchomienia wydobycia ze złoża B8. W najbliższych dniach rozpocznie się też przebudowa platformy "Petrobaltic".

W gdyńskiej stoczni Nauta zakończył się remont w zakresie odnowienia klasy platformy wiertniczej "Lotos Petrobaltic". Platforma jest gotowa do uruchomienia wydobycia ze złoża B8. Rozpoczęcie wstępnej produkcji zaplanowano na IV kwartał 2015 roku. Po zakończeniu remontu platforma została przeholowana ze stoczni na koncesję Gaz Południe, gdzie rozpoczęto przygotowania do odwiercenia otworu rozpoznawczego B21-3.



- Czas wiercenia tego otworu to 75 dni. Jest to ostatni otwór wiercony na tej strukturze w celu określenia wielkości akumulacji gazowo-kondensatowej - mówi Krzysztof Kielas, dyrektor ds. wierceń w Lotos Petrobaltic. - Następnie w planie mamy wiercenie otworu B8-Z6. Jest to otwór zawadniający, ostatni z zaplanowanych do wykonania na złożu B8.

Cała operacja holowania platformy trwała ok. 48 godzin, łącznie z pozycjonowaniem i tzw. preloadami, czyli dociążaniem i stabilizacją platformy w miejscu postoju. - Holowanie odbyło się zgodnie z planem - informuje kpt. Leszek Szymborski, dowódca operacji holowania. - Długość trasy holowania ze stoczni Nauta w Gdyni na koncesję wyniosła ponad 146 km przy średniej prędkość 4,5 węzła.

Platforma "Lotos Petrobaltic" to nowy nabytek Lotosu. Do Gdańska trafiła pod koniec lutego 2014 r. Jej koszt to 300 mln zł. Jest to platforma typu "jack-up" (samopodnośna), została zbudowana w 1989 r. w stoczni w Singapurze i wcześniej nosiła nazwę "GSF Monitor". Jej dotychczasowym właścicielem była firma Transocean Offshore Gulf.

W ramach zawartego kontraktu Nauta wykonała remont klasowy obejmujący m.in. przegląd kadłuba, naprawy nóg i zbiorników, konserwację poszycia, czyszczenie i malowanie dna oraz rufy, przegląd rurociągów oraz wymianę instalacji elektrycznej.

W najbliższych dniach w Naucie rozpocznie się przebudowa drugiej platformy Lotosu o nazwie "Petrobaltic", na morskie centrum wydobywcze ropy naftowej. W inwestycji będzie brał udział także Energomontaż-Północ Gdynia. Zakres prac obejmuje: wykonanie modułów procesowych i modułu turbogeneratora, wykonanie prac kadłubowych i prac związanych z nogami platformy. W pierwszej wersji przebudowy nogi te miały być zastąpione nowymi. Obecnie zostaną jedynie wzmocnione. Wykonane mają być też prace demontażowe związane z usunięciem istniejących urządzeń i instalacji.

Po ukończeniu przebudowy platformy "Petrobaltic" zostanie ona "dostawiona" na złoże B8 i przejmie prace związane z pełnym zagospodarowaniem złoża i uruchomieniem docelowej produkcji od platformy "Lotos Petrobaltic".

Platforma Lotos Petrobaltic w gdyńskim porcie.

erka

Miejsca

Opinie (18)

  • Błędne Informacje (2)

    Przebudowa platformy będzie wykonywana przez EPG + Nauta. Także artykuł wprowadza w błąd.

    • 10 14

    • przecież jest to napisane w artykule...

      ...polska języka trudna rzecz...;)

      • 6 0

    • polska język bardzo trudna rzecz

      Po latach operowania językiem ojczystym wypadałoby odróżniać 'także' (Oprócz EPG Nauta także remontowała platformę. Kupiłem jajka, a także mleko) od 'tak że' (nie umiem czytać ze zrozumieniem, tak że według mnie artykuł wprowadza w błąd. zamiennie - 'tak więc').

      • 2 2

  • A jak tam z terminem? (1)

    Mam nadzieję, że zmieniono na wykonalny? Powodzenia, mimo wszystko! Wasz sukces to mniejsze dopłaty z naszych podatków do MARS-ów i innych takich.

    • 18 1

    • Co ty za bzdury piszesz, jak w temacie jest energomontaz to i tak kasa z podatkow do Marsa wedruje bo epg tez od Marsa zalezne, wiecej orientacji potem komentoj!!!!

      • 0 0

  • Super. (2)

    Będziemy mieli tanie paliwo ;-)

    • 2 17

    • będzie na odprawy dla związkowców

      • 13 1

    • 5,65 zł za litr od 1.12.2015

      • 5 0

  • Co tak długo? (4)

    Dlaczego remont klasowy trwał aż 7 miesięcy? W tej sytuacji ile może trwać przebudowa drugiej platformy?

    • 14 7

    • to nie remont małego fiata....

      • 9 3

    • normalnie (1)

      Trwał 7 miesięcy bo widocznie tyle właśnie musiał.

      • 2 0

      • Bo

        Bo trzeba było zrobić z złomu coś co nadawało się do roboty

        • 3 0

    • W jakim stanie urządzenie, tak długi remont

      Z korozją nie wygrasz PR-em, to złożony proces.

      • 1 0

  • No i dobrze, że coś się dzieje..

    • 4 1

  • Błąd w tytule. Lotos Platformy, tak powinno być poprawnie.

    • 2 0

  • Tylko rodzina znajduje pracę w tej firmie.

    Nikt spoza rodziny pracowników tam pracy nie dostanie. Syn pana kapitana z artykułu właśnie się wdraża do przejęcia stanowiska i tak się to kręci.

    • 4 2

  • jaki remont klasowy ściema

    wycięte blachy nic nie zrobili złom totalny żadnego malowania spodu czy rufy wielka ściema nie wiem kto dał klasę na ten złom szkoda ludzi

    • 3 0

  • praca w petrobaltic

    Chce zdobyć prace w Petrobaltic czuje ze tam jest kassa

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sebastian Ptak

Prawnik, ekspert rynku bankowego, współtwórca nowoczesnego sektora płatniczego w Polsce, Prezes...

Najczęściej czytane