• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pływające laboratorium Instytutu Morskiego po remoncie

erka
7 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
IMOR to katamaran zaprojektowany specjalnie do badań na płytkich wodach. IMOR kosztował 14 mln zł z czego 6 mln zł to dotacja Ministerstwa Nauki i Informatyzacji. Reszta to środki własne Instytutu Morskiego. IMOR to katamaran zaprojektowany specjalnie do badań na płytkich wodach. IMOR kosztował 14 mln zł z czego 6 mln zł to dotacja Ministerstwa Nauki i Informatyzacji. Reszta to środki własne Instytutu Morskiego.

Statek badawczy gdańskiego Instytutu Morskiego r/v IMOR przeszedł pięcioletni, klasowy remont na slipie Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. Po inspekcji i pomyślnym przejściu przeglądu Polskiego Rejestru Statków i Inspektoratu Bezpieczeństwa Urzędu Morskiego w Gdyni - statek uzyska nową pięcioletnią klasę i rozpocznie prace.



Statek badawczy r/v IMOR jest pierwszą polską jednostką przystosowaną do badań strefy przybrzeżnej i płytkich wód zalewowych. Podstawowym jego zadaniem jest monitorowanie strefy przybrzeżnej polskiego wybrzeża oraz szacowanie źródeł sztucznego zasilania plaż. Jednostka wykorzystywana jest również przy prowadzeniu badań przedinwestycyjnych na Morzu Bałtyckim. W pełni wyposażony jako "Pływające laboratorium morskie na potrzeby przemysłu energetycznego i morskiego" funkcjonuje od września 2006 roku.

Podczas remontu wykonano przegląd, czyszczenie i malowanie części podwodnej statku, przegląd 4 pędników Schottela pracujących w systemie DP (Dynamicznego Pozycjonowania) oraz systemów siłownianych.

IMOR będzie kontynuować rozpoczęte już prace (we współpracy z Państwowym Instytutem Geologicznym) w rejonie Kuźnicy związanych z poszukiwaniem i szacowaniem zasobów kruszyw do zasilania plaż w rejonie półwyspu Hel. Po zakończeniu kontynuować będzie badania Zatoki Pomorskiej w ramach projektu badawczego PIG. W kwietniu i maju 2011 jednostka rozpocznie pomiary pod nowe inwestycje morskie w zachodniej części Bałtyku,

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (10) 1 zablokowana

  • Magiczny skrót DP

    No jazda "Operatorzy", skladac podania do Instytutu Morskiego :)

    • 5 2

  • Jest coś takiego jak Zatoka Pomorska? (1)

    W artykule jest to napisane z dużej litery czyli jako nazwa własna.
    Serio pytam

    • 2 6

    • Zatoka Pomorska

      zatoka Morza Bałtyckiego w jego południowo-zachodniej części u wybrzeży Polski i Niemiec, przy wyspach Uznam i Wolin

      • 6 0

  • "opreatorzy" (1)

    no tylko ilu takich jest w Polsce co by mogli sobie poszaleć na tym statku.
    Ja tak obstawiam może z 30

    • 1 0

    • chłopie, 30stu to chyba z jednego osiedla..

      • 1 0

  • i po co o DP wspominal..

    .... auto mogl sobie odpuscic,
    chyba, ze mial jakis cel w tym....
    moze trzeba dac w lape,zeby sie zlapac ;) ?

    pozdro dla szukajacych, i studentow dziennych AM co maja nadzieje, ze dobrze trafia na pratkyki :)

    • 0 1

  • wooow

    cześć was i chwała!

    • 0 0

  • Koszty (1)

    Ciekawe ze remont klasowy trwal prawie miesiac, podczas gdy norma jest ze duze kontenerowce przechodza go w tydz. Albo ktos jest słabym managerem albo...

    • 0 2

    • Ja zrozumiałem ze przeszedł pięcioletni remont i uzyskał pięcioletnią klasę. Jestem pełen podziwu dla Stoczni Marynarki Wojennej 5 lat remont 5 lat pływa. :)

      • 1 2

  • systemy siłowniane

    no boskota jednostka mogłaby zarabiać 3 razy więcej. Jak? Normalne myślenie o biznesie i nie robienie "przysług" za psi grosz

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane