Po nabrzeżu T2 czas na nowe zaplecze intermodalne w DCT

Najnowszy artukuł na ten temat

Spółka DCT wydzierżawiła kolejną działkę od Portu Gdańsk

Projekt T2 ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie.
Projekt T2 ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie. fot. materiały prasowe

Deepwater Container Terminal Gdańsk ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przeprojektowanie przebudowy terenów znajdujących się za nabrzeżem T2. Chodzi o 18 ha powierzchni terminalowych.



Czy rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?

tak, świadczą o tym kolejne inwestycje i coraz lepsze wyniki branży 74%
tak, jednak kontenery to nie wszystko 22%
nie, daleko nam cały czas do największych na rynku 4%
zakończona Łącznie głosów: 319
- Inwestycje związane są z poszerzeniem terenu terminalu o nowe place składowe, zakupem nowego sprzętu terminalowego, a także modernizacją bocznicy kolejowej. Projekt przyjął roboczą nazwę T2b, także ze względu na to, że ostateczna decyzja o jego realizacji i kształcie zapadnie po ogłoszeniu wyników postępowania o udzielenie DCT pomocy publicznej - mówi Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu DCT Gdańsk.
Przedsięwzięcie jest kontynuacją rozpoczętej w 2014 roku rozbudowy DCT Gdańsk. W ramach tego projektu w ub. roku otwarto drugie, głębokowodne nabrzeże T2 o długości 650 metrów, które jest wyposażone w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 20 tys. TEU. Do tego 15 w pełni zelektryfikowanych suwnic placowych eRTG, wspomaganych w operacjach przez ponad 30 nowych ciągników terminalowych. Projekt T2 to największa prywatna inwestycja sektora portowego w Polsce. Ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie.
fot. DCT

Teraz prace mają dotyczyć terenu dotychczas niezagospodarowanego, znajdującego się za nową infrastrukturą. Przetarg dotyczy prac projektowych i przeprojektowania, ponieważ DCT już dysponuje wcześniejszymi planami, które obecnie wymagają zmian, ponieważ pojawiły się nowe wymagania funkcjonalno-użytkowe. Jeśli projekt będzie realizowany w pełnym zakresie to jego kluczowym elementem będzie zakup dodatkowych suwnic nabrzeżowych oraz rozbudowa bocznicy kolejowej o kolejne stanowiska do obsługi pociągów, wydłużenie istniejących bocznic oraz zainstalowanie nowoczesnych suwnic.

- Potwierdza to nacisk, jaki DCT kładzie na rozwój transportu intermodalnego - dodaje Adam Żołnowski.
Na tym jednak nie koniec. Optymistyczne prognozy wzrostu ładunków w rejonie Bałtyku mogą w najbliższych latach doprowadzić do powstania nabrzeża T3.

Nowe suwnice w DCT. Sierpień 2016 r.

Opinie (96) 7 zablokowanych

  • (4)

    Trzeba najpierw porzadny sprzet kupic do obslugi bocznicy kolejowej ale to takie polskie porwac sie z motyka na slonce a pozniej pomyslec cale dct

    • 30 20

    • (1)

      Dokładnie
      Ladowac kontenery suwnica dwa razy wyzsza ze slabym oswietleniem. Bez sensu

      Niech w końcu zatrudnia czekerow kolejowych. Operator nie powinien sprawdzac i potwierdzac kontenerow

      • 9 4

      • Nie to te lewaki z RTG co plączą ze kręgosłup go boli a boli go od wywalonych nóg i grach na tablecie.Ciagle narzekają.

        • 1 1

    • (1)

      Żal Ci d*pe ściska ze w kilka lat zrobili jeden z większych portów przeładunkowych w Europie .
      Pewnie jesteś sfrustrowanym Janusz z browarem przed tv........

      WsZystko się rozwija z

      • 13 11

      • Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...

        Niestety wszystko w tym kraju wygląda dobrze zza ogrodzenia, ale dopiero po wniknięciu w struktury firmy okazuje się, że wszystko trzyma się na jednej nodze, a trzonem firmy są pracownicy, którzy już szukają nowej pracy.

        • 8 8

  • no i kupia

    • 7 7

  • już w lipcu podwyżki dla pracowników !!! (1)

    100 zł brutto ;) HURA

    • 39 5

    • Tacy to pożyją

      U nas od 2 lat nic a jak już było to też 100 brutto. Jeszcze fundusz premiowy nam zabrali.

      • 1 0

  • Wincej placów! Wincej roboty! Wincej kontenerów! Tylko kasy ni ma wincej :/

    • 38 6

  • (5)

    Dokładnie firma się rozrasta a operatorom strzelają kręgosłupy i za to poświęcenie 100 złotych więcej jak dzieciom na lody

    • 36 8

    • (1)

      Nie podoba się, zmień pracę

      • 16 25

      • zmien prace????

        Żałosny jesteś .sam zmień prace. Pewnie siedzisz w domu w nadziei , że pracodawca przeczyta twój post i cos tym zyskasz ale jesteś zwykłym cw.....em. Zycie jest sprawiedliwe i zobaczysz ze ci się odwdzięczy za ten ciągły wycieku jadu który sączy ci się ryja . ,,Powodzenia,, człowieku bez własnego zdania

        • 15 6

    • W tej drugiej firmie dają dużo więcej kasy, więc zanieś do kadr swoje wypowiedzenie i zarabiaj drugie tyle, nikt na siłę Ciebie w DCT nie trzyma, chyba że się mylę?!

      • 9 20

    • (1)

      To czas chlopaku zmienic prace jak za malo zarabiasz.
      Bozia rączki dała?

      • 7 17

      • Fred

        I tu sie zdziwisz bo juz dawno zmienilem. Ostrzegam tych co xamierzaja podjac prace w dct przed takimi sciemniaczami jak ty. Ja sie nie spodziewalem takich problemów zdrowotnych jakie mam obecnie i ostrzegam tych którzy nieswiadomie mogą popelbic ten dam błąd co ja. I skończ ze swoimi tanimi tekstami to zmien pracę. Ja wiem ze wy najchetniej to za pol darmo byście ludzi zatrudniali.

        • 19 4

  • nie widzialem ani razu ogloszen pracy z DCT (5)

    Robota widac tam tylko dla znajomych i rodziny

    • 16 20

    • Chlopie biora jak leci wiec lada moment znajdziesz sie w miedzynarodowej firmie

      • 12 3

    • Słabo szukasz

      • 16 3

    • praca dct

      Daj sobie chłopie spokój , szkoda nerwów i zdrowia , podpi......czy , kapusiów masa byle po trupach .
      Zdecydowanie nie polecam .

      • 19 6

    • ... (1)

      Rekrutacja cały czas jest... wystarczy wejść na stronę DCT. Ale jak ktoś nie umie poczytać, to musi zostać kierowcą ;)

      • 7 0

      • bredzisz

        Kto nie umie czytać zostaje popem

        • 3 1

  • !!!!!!@@@ (1)

    Pochwalony :)

    W DCT jest super!

    • 11 20

    • Ale u nas nie ma żadnej Lony ;)

      • 5 1

  • Zapraszamy (3)

    Do komórki szkoleniowej. Starszy instruktor ma tu 5400 i można brać na żądanie bez ograniczeń. Piotrek i tak zamienia na normalny urlop :)

    • 18 6

    • (2)

      Banda cwaniaków w tej całej komorce.
      d*polizy i tyle w temacie.

      Zrobi papiery na sprzet a za miesiąc jest instruktorem bez praktyki.

      • 17 4

      • (1)

        Bez ubliżania proszę. d*py nie lizalem

        • 3 13

        • Ciekawe

          czy w pracy też taki mądry jesteś? Powiedz to cwaniaczku w pracy w twarz, a nie siedzisz w socjalu albo wśród szafek i głupoty gadasz jak większość. Pajacu

          • 2 0

  • Szkolenia (4)

    Szkolenia są najlepsze, szkoli cię osoba bez doświadczenia i umiejętności na sprzęcie!!!!!!

    • 27 5

    • Dokładnie.
      Mordki trzymaja na kłódki dlatego sa "instruktorami"

      Zwyczajni zaklamani ludzie bez swojego zdania

      • 16 3

    • instruktorzy???? (2)

      Tylko Mariusz ma prawo tak się nazywać.reszta to kpina

      • 13 1

      • I Bartek

        Reszta to leszcze

        • 2 6

      • Hejt

        Lepiej wam że sobie pohejtujecie? Mąż jakoś szkolny był przez innego niż tu wymienieni panowie, egzamin zdał i szkolenie także. Nie narzeka na brak wiedzy i ż tego co mówi bardzo dużą jest zdawalnosc. To ciekawe w takim razie skoro instruktorzy są tak źli, że tyle osób dostaje kwalifikacje na sprzęt.

        • 2 4

  • Cala prawda (3)

    Panowie i Panie szkoda kregoslupow. Nie doceniaja za grosz Twojego wysilku w rozwój firmy. Pracownicy biurowi dostają podwyżki i tłumaczą to większą ilością papierkowej roboty no i okey tylko że za wzrostem papierkowej roboty stoi wzrost przeladunkow i zdaje sie że tego juz nie dostrzegają a operatorzy caraz bardziej podupadaja na zdrowiu. Przykre!

    • 37 6

    • ...

      I tu sie z Toba zgodze

      • 6 1

    • ..

      To jest zarzadzanie po Polsku choć CEO z Anglii.

      • 3 1

    • A co ma powiedziec operator IMV jak taki Mariusz brodaty co operuje na stsie nawala pełnymi kontenerami a w busie mówi do drugiego ze ma wywalone.Ale taka hierarchia jest ze jemu nie wolno uwagi zwrócić.A gamoń championa by chcial.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Ryszard Krauze

Gdyński biznesmen. Karierę w biznesie zaczynał w latach osiemdziesiątych. Jego spółka Prokom...