- 1 Amerykański producent hełmów wojskowych otwiera zakład (97 opinii)
- 2 Wyższe odszkodowania z ZUS (5 opinii)
- 3 Fabryka na Wyspie Ostrów. Prace mają ruszyć w marcu (82 opinie)
- 4 Zobacz, jak się wynurza ORP Orzeł (102 opinie)
- 5 Zobacz efektowne wodowanie superjachtu (47 opinii)
- 6 Co się stało z akcjami LPP? "To atak dezinformacyjny" (197 opinii)
Po nabrzeżu T2 czas na nowe zaplecze intermodalne w DCT
Deepwater Container Terminal Gdańsk ogłosił przetarg na zaprojektowanie i przeprojektowanie przebudowy terenów znajdujących się za nabrzeżem T2. Chodzi o 18 ha powierzchni terminalowych.
Przedsięwzięcie jest kontynuacją rozpoczętej w 2014 roku rozbudowy DCT Gdańsk. W ramach tego projektu w ub. roku otwarto drugie, głębokowodne nabrzeże T2 o długości 650 metrów, które jest wyposażone w pięć nowoczesnych, największych na Bałtyku suwnic nabrzeżowych STS umożliwiających obsługę statków o pojemności ponad 20 tys. TEU. Do tego 15 w pełni zelektryfikowanych suwnic placowych eRTG, wspomaganych w operacjach przez ponad 30 nowych ciągników terminalowych. Projekt T2 to największa prywatna inwestycja sektora portowego w Polsce. Ma przyczynić się do podwojenia potencjału przeładunkowego DCT do 3 mln TEU rocznie.
Teraz prace mają dotyczyć terenu dotychczas niezagospodarowanego, znajdującego się za nową infrastrukturą. Przetarg dotyczy prac projektowych i przeprojektowania, ponieważ DCT już dysponuje wcześniejszymi planami, które obecnie wymagają zmian, ponieważ pojawiły się nowe wymagania funkcjonalno-użytkowe. Jeśli projekt będzie realizowany w pełnym zakresie to jego kluczowym elementem będzie zakup dodatkowych suwnic nabrzeżowych oraz rozbudowa bocznicy kolejowej o kolejne stanowiska do obsługi pociągów, wydłużenie istniejących bocznic oraz zainstalowanie nowoczesnych suwnic.
- Potwierdza to nacisk, jaki DCT kładzie na rozwój transportu intermodalnego - dodaje Adam Żołnowski.
Na tym jednak nie koniec. Optymistyczne prognozy wzrostu ładunków w rejonie Bałtyku mogą w najbliższych latach doprowadzić do powstania nabrzeża T3.
Nowe suwnice w DCT. Sierpień 2016 r.
Miejsca
Opinie (96) 7 zablokowanych
-
2017-06-19 21:49
Tu jest wojna.
I jest super.
- 4 0
-
2017-06-20 10:24
Inwestycje, inwestycje, pracodawcy zapominają iż najbardziej potrzebną inwestycją jest pracownik który uczestniczy w bezpośrednim przeładunku. Każdy doskonale zdaje sobie sprawę że pracownik doceniany i dobrze zarabiający wkłada całe swoje serce w pracę, co skutkuje większą wydajnością. Dam przykład, może wszystkim się nie spodobać, ale myślę że jest bardzo trafny: krówka o którą się dba i jest dobrze odżywiona daje bardzo dużo zdrowego mleka.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.