• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podpisano umowę na nowy statek pożarniczy

VIK
29 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Umowę podpisali: ze strony ZMPSiŚ SA - Krzysztof Urbaś, prezes zarządu, oraz Kazimierz Drzazga, wiceprezes ds. infrastruktury. Ze strony Remontowa Shipbuilding - Marcin Ryngwelski, prezes zarządu, oraz Dariusz Jaguszewski, członek zarządu. Umowę podpisali: ze strony ZMPSiŚ SA - Krzysztof Urbaś, prezes zarządu, oraz Kazimierz Drzazga, wiceprezes ds. infrastruktury. Ze strony Remontowa Shipbuilding - Marcin Ryngwelski, prezes zarządu, oraz Dariusz Jaguszewski, członek zarządu.

Są dwa, będzie trzeci. Podpisano umowę na zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Jednostka powstanie w Remontowa Shipbuilding. "Strażak 28" dołączy do floty już w październiku 2022 r.



Nowa jednostka będzie trzecią we flocie ZMPSiŚ. Obecnie w Świnoujściu bazuje "Strażak-26", który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji portów jest "Strażak-24" mający bazę w Szczecinie. W tej sytuacji podjęto decyzję o zakupie kolejnej jednostki.

- W parze ze stałym rozwojem i podnoszeniem jakości obsługi statków i ładunków w portach w Szczecinie i Świnoujściu idą działania, których celem jest zwiększanie poziomu bezpieczeństwa w obu portach. Stąd decyzja o zakupie nowego statku pożarniczego z przeznaczeniem do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu Szczecin i Świnoujście - powiedział Krzysztof Urbaś, prezes zarządu ZMPSiŚ.

Gospodarka morska w Trójmieście



Statek powstanie w Remontowa Shipbuilding i ma być gotowy już w październiku 2022 r. Maksymalne zanurzenie nowej jednostki ma wynosić 4,20 metra, a minimalny uciąg na palu to 45 ton. Jeśli chodzi o prędkość, to statek w trakcie prób morskich powinien osiągnąć prędkość nie mniejszą niż 12 węzłów pod obciążeniem 100 procent mocy silników w określonych przez wykonawcę warunkach pogodowych oraz stanie załadowania statku.
"Strażak 28" - wizualizacja "Strażak 28" - wizualizacja

Zakup jednostki był możliwy dzięki unijnym funduszom. Otrzymano dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III - Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 - Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. kosztów kwalifikowanych, tj. ok. 35 mln zł przy wartości kontraktu 40,5 mln zł.

Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z  serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie.
VIK

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (29)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane