- 1 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (93 opinie)
- 2 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (175 opinii)
- 3 Jest umowa na czarter FSRU (10 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (12 opinii)
- 5 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
- 6 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
Podpisano umowę na nowy statek pożarniczy
Są dwa, będzie trzeci. Podpisano umowę na zakup statku pożarniczego dla Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Jednostka powstanie w Remontowa Shipbuilding. "Strażak 28" dołączy do floty już w październiku 2022 r.
Nowa jednostka będzie trzecią we flocie ZMPSiŚ. Obecnie w Świnoujściu bazuje "Strażak-26", który w pierwszej kolejności asystuje metanowcom dostarczającym skroplony gaz ziemny do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. W tym czasie w dyspozycji portów jest "Strażak-24" mający bazę w Szczecinie. W tej sytuacji podjęto decyzję o zakupie kolejnej jednostki.
- W parze ze stałym rozwojem i podnoszeniem jakości obsługi statków i ładunków w portach w Szczecinie i Świnoujściu idą działania, których celem jest zwiększanie poziomu bezpieczeństwa w obu portach. Stąd decyzja o zakupie nowego statku pożarniczego z przeznaczeniem do wykonywania zadań ochrony przeciwpożarowej przy przeładunkach, transporcie materiałów niebezpiecznych przez zbiornikowce przewożące gazy i ciecze łatwopalne, wymagające asyst jednostki pożarowej oraz zadań związanych z ratownictwem i bezpieczeństwem pracy portu Szczecin i Świnoujście - powiedział Krzysztof Urbaś, prezes zarządu ZMPSiŚ.
Gospodarka morska w Trójmieście
Statek powstanie w Remontowa Shipbuilding i ma być gotowy już w październiku 2022 r. Maksymalne zanurzenie nowej jednostki ma wynosić 4,20 metra, a minimalny uciąg na palu to 45 ton. Jeśli chodzi o prędkość, to statek w trakcie prób morskich powinien osiągnąć prędkość nie mniejszą niż 12 węzłów pod obciążeniem 100 procent mocy silników w określonych przez wykonawcę warunkach pogodowych oraz stanie załadowania statku.
Zakup jednostki był możliwy dzięki unijnym funduszom. Otrzymano dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa III - Rozwój sieci drogowej TEN-T i transportu multimodalnego, Działanie 3.2 - Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. kosztów kwalifikowanych, tj. ok. 35 mln zł przy wartości kontraktu 40,5 mln zł.
Aktualnie Remontowa Shipbuilding kończy prace (próby morskie) nad ostatnim z serii sześciu holowników dla Marynarki Wojennej, realizuje także budowę dwóch seryjnych niszczycieli min typu Kormoran, czwartego z serii gazowego promu pasażersko-samochodowego budowanego na zamówienie kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz dwóch lodołamaczy liniowych dla Wód Polskich w Szczecinie.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-04-29 12:58
Brawo (3)
Remontowa podobno ma jeszcze robić wraz z remontową shipbuilding 3 Wielki promy ok 200-210 m , więc jedyni którzy nie proszą o kasę tylko działają
- 21 3
-
2021-05-04 06:49
Tiiiiiia brawa
Ten prom to właśnie proszenie o kasę. Firmy Holdingu mają potężne długi. Sytuacja finansowa że tylko w łep sobie strzelić. Tylko wyłudzenie kasy podatników na prom czy fregatę może to uratować. Prywatna jednostka budżetowa rodziny pewnego pana. Takie rzeczy tylko w Polsce.
- 0 1
-
2021-04-29 21:11
Chociaż 1 to prom pinokio?
- 3 0
-
2021-04-29 19:54
podobno
jak podpiszą umowę i będą palić blachy to możeszz zacząć piać z zachwytu- 6 1
-
2021-05-03 08:46
A sławna stępka ze Szczecina też będzie zagospodarowana w końcu? Pinokio ją przecież firmował.
- 2 0
-
2021-04-30 01:41
Dlaczego (1)
te jednostki są takie małe ? Duży może więcej .
- 0 8
-
2021-04-30 06:25
Odpowiedz
On ma być mały, zwrotny i szybki.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.