Podwójne wodowanie w Remontowa Shipbuilding


Remontowa Shipbuilding zakończyła operację wodowania dwóch hybrydowych promów pasażersko-samochodowych budowanych na zamówienie brytyjskiego armatora Transport for London. Operację, bo tym razem wodowano w doku pływającym, a nie z pochylni, i do tego dwa na raz.



Kontrakt na budowę dwóch promów pasażersko-samochodowych o napędzie hybrydowym Remontowa Shilpuilding podpisała pod koniec 2016 roku. Stocznia buduje je dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London. Promy będą obsługiwały przeprawę przez Tamizę, łączącą dzielnice Woolwich i North Woolwich.

Po raz pierwszy w Remontowa Shipbuilding wodowane były równocześnie dwa statki z jednego doku. Operacja ta wymagała bardzo starannych przygotowań i dokładnych obliczeń.

- Jej pierwszym etapem było przesunięcie obu jednostek na dok pływający. Przemieszczenie statków na dok jest procesem bardzo skomplikowanym i czasochłonnym. Wymaga precyzyjnego kompensowania stopniowego obciążenia doku, tak aby nie doszło do uszkodzenia pomalowanej już finalnie podwodnej części kadłuba. Po zakończeniu przesuwania promów, dok przeholowano na głębię, gdzie został zanurzony, a po sprawdzeniu szczelności obu kadłubów i armatury denno-burtowej -  jednostki zostały wydokowane - czytamy w komunikacie.
Teraz statki będą wyposażane. Gotowe będą na początku czwartego kwartału 2018 r.

Każdy z promów może zabrać 150 pasażerów i 45 samochodów osobowych. Miejsce dla siebie będą mieli także rowerzyści. Przyjazny dla środowiska napęd hybrydowy zapewni niższe koszty eksploatacji promów. Każda z jednostek będzie wyposażona w dwa zespoły prądotwórcze z silnikami wysokoprężnymi. W normalnych warunkach będzie pracował tylko jeden z nich, a szczytowe zapotrzebowanie na moc wypełni energia elektryczna z baterii. Jednostki zostały zaprojektowane przez norweskie biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin.

Serwis transportu publicznego na Tamizie, bezpłatny dla pasażerów pieszych i kierowców, działa od roku 1889 i przewozi ostatnio każdego roku około 20 000 pojazdów oraz 2,6 mln pasażerów. Obecnie przeprawa promowa obsługiwana jest przez zbudowane w Dundee w 1963 roku promy "Ernest Bevin", "James Newman" i "John Burns", nazwane dla upamiętnienia byłych znaczących londyńskich polityków. 

Opinie (30)

  • Zorientowany (1)

    Fatalny płatnik, przeterminowanie faktur powyżej 100 dni dla mnie firma bankrut !!!

    • 32 6

    • sąd

      tylko i wyłącznie pozew do sądu, a może kilku wykonawców wystąpiłoby w pozwie zbiorowym. Byłoby ciekawie.

      • 2 1

  • Trzymam kciuki za Remontową, to najlepsza polska stocznia obok GSR. (3)

    Mam nadzieje że w końcu sprzeda te 4 statki ktore smutno kołyszą się w krzakach.

    • 28 16

    • Jeśli ta jest najlepsza...

      ... to strach myśleć co się dzieje w najgorszej.

      • 10 2

    • Też trzymam kciuki,

      Mam nadzieję że podwykonawcy wystąpią do sądu o miarkowanie kar i RSB będzie śrubami płaciło pracownikom

      • 5 4

    • Tas

      Płatności po terminie nawet powyzej 180 dni. Super firma no extra.

      • 9 0

  • Kolega (1)

    Zagubinek i Zawada zastanawiają się jak ludzi zatrzymać. Panowie prezesi słyszałem że macie zamiar premie zabrać. Jak tak dalej pójdzie to tylko dziadki którym zostało trochę do emerytury zostaną

    • 36 4

    • Zapraszamy do nauty

      • 0 0

  • Tylko montex

    • 3 22

  • ja

    uraaaa uraaaa ukraina

    • 11 2

  • A nie mogliby takiego dla Gdańska zrobić? Przez Motławę by pływał... (1)

    Albo koło Westerplatte, tym bardziej że zabiera rowerzystów...

    • 15 4

    • Gdynia też

      Z Gdyni na Oksywie. Godzina krócej

      • 4 1

  • brak video (1)

    A gdzie filmik z wodowania??

    • 5 2

    • To nie było boczne wodowanie, tylko wciagniecie jednostek na dok i z niego zwodowane.

      • 5 0

  • (1)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 10 16

    • I druga w Europie.

      • 3 1

  • Stocznia trup

    Niedługo zostaną tylko emeryci ze starych układów

    • 16 14

  • Obóz pracy dla twardzieli

    Brak poszanowania,poniżanie,zero doceniania za ciężką pracę.d*pę wyżej mam niż sr*m p.Zagubinek i Zawada Trzęsidupka

    • 16 5

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Anna Jakób

Członek zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Wcześniej przez kilkanaście lat pełniła...