stat

Podwójne wodowanie w Remontowa Shipbuilding


Remontowa Shipbuilding zakończyła operację wodowania dwóch hybrydowych promów pasażersko-samochodowych budowanych na zamówienie brytyjskiego armatora Transport for London. Operację, bo tym razem wodowano w doku pływającym, a nie z pochylni, i do tego dwa na raz.



Kontrakt na budowę dwóch promów pasażersko-samochodowych o napędzie hybrydowym Remontowa Shilpuilding podpisała pod koniec 2016 roku. Stocznia buduje je dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London. Promy będą obsługiwały przeprawę przez Tamizę, łączącą dzielnice Woolwich i North Woolwich.

Po raz pierwszy w Remontowa Shipbuilding wodowane były równocześnie dwa statki z jednego doku. Operacja ta wymagała bardzo starannych przygotowań i dokładnych obliczeń.

- Jej pierwszym etapem było przesunięcie obu jednostek na dok pływający. Przemieszczenie statków na dok jest procesem bardzo skomplikowanym i czasochłonnym. Wymaga precyzyjnego kompensowania stopniowego obciążenia doku, tak aby nie doszło do uszkodzenia pomalowanej już finalnie podwodnej części kadłuba. Po zakończeniu przesuwania promów, dok przeholowano na głębię, gdzie został zanurzony, a po sprawdzeniu szczelności obu kadłubów i armatury denno-burtowej -  jednostki zostały wydokowane - czytamy w komunikacie.
Teraz statki będą wyposażane. Gotowe będą na początku czwartego kwartału 2018 r.

Każdy z promów może zabrać 150 pasażerów i 45 samochodów osobowych. Miejsce dla siebie będą mieli także rowerzyści. Przyjazny dla środowiska napęd hybrydowy zapewni niższe koszty eksploatacji promów. Każda z jednostek będzie wyposażona w dwa zespoły prądotwórcze z silnikami wysokoprężnymi. W normalnych warunkach będzie pracował tylko jeden z nich, a szczytowe zapotrzebowanie na moc wypełni energia elektryczna z baterii. Jednostki zostały zaprojektowane przez norweskie biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin.

Serwis transportu publicznego na Tamizie, bezpłatny dla pasażerów pieszych i kierowców, działa od roku 1889 i przewozi ostatnio każdego roku około 20 000 pojazdów oraz 2,6 mln pasażerów. Obecnie przeprawa promowa obsługiwana jest przez zbudowane w Dundee w 1963 roku promy "Ernest Bevin", "James Newman" i "John Burns", nazwane dla upamiętnienia byłych znaczących londyńskich polityków. 

Opinie (30)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....