• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwójne wodowanie w Remontowa Shipbuilding

VIK
18 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Po raz pierwszy w Remontowa Shipbuilding wodowane były równocześnie dwa statki z jednego doku.
  • Przemieszczenie statków na dok jest procesem bardzo skomplikowanym i czasochłonnym.
  • Po raz pierwszy w Remontowa Shipbuilding wodowane były równocześnie dwa statki z jednego doku.
  • Każdy z promów może zabrać  150 pasażerów i 45 samochodów osobowych.
  • Jednostki zostały zaprojektowane przez norweskie biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin.
  • Każdy z promów może zabrać  150 pasażerów i 45 samochodów osobowych.

Remontowa Shipbuilding zakończyła operację wodowania dwóch hybrydowych promów pasażersko-samochodowych budowanych na zamówienie brytyjskiego armatora Transport for London. Operację, bo tym razem wodowano w doku pływającym, a nie z pochylni, i do tego dwa na raz.



Kontrakt na budowę dwóch promów pasażersko-samochodowych o napędzie hybrydowym Remontowa Shilpuilding podpisała pod koniec 2016 roku. Stocznia buduje je dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London. Promy będą obsługiwały przeprawę przez Tamizę, łączącą dzielnice Woolwich i North Woolwich.

Po raz pierwszy w Remontowa Shipbuilding wodowane były równocześnie dwa statki z jednego doku. Operacja ta wymagała bardzo starannych przygotowań i dokładnych obliczeń.

- Jej pierwszym etapem było przesunięcie obu jednostek na dok pływający. Przemieszczenie statków na dok jest procesem bardzo skomplikowanym i czasochłonnym. Wymaga precyzyjnego kompensowania stopniowego obciążenia doku, tak aby nie doszło do uszkodzenia pomalowanej już finalnie podwodnej części kadłuba. Po zakończeniu przesuwania promów, dok przeholowano na głębię, gdzie został zanurzony, a po sprawdzeniu szczelności obu kadłubów i armatury denno-burtowej -  jednostki zostały wydokowane - czytamy w komunikacie.
Teraz statki będą wyposażane. Gotowe będą na początku czwartego kwartału 2018 r.

Każdy z promów może zabrać 150 pasażerów i 45 samochodów osobowych. Miejsce dla siebie będą mieli także rowerzyści. Przyjazny dla środowiska napęd hybrydowy zapewni niższe koszty eksploatacji promów. Każda z jednostek będzie wyposażona w dwa zespoły prądotwórcze z silnikami wysokoprężnymi. W normalnych warunkach będzie pracował tylko jeden z nich, a szczytowe zapotrzebowanie na moc wypełni energia elektryczna z baterii. Jednostki zostały zaprojektowane przez norweskie biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin.

Serwis transportu publicznego na Tamizie, bezpłatny dla pasażerów pieszych i kierowców, działa od roku 1889 i przewozi ostatnio każdego roku około 20 000 pojazdów oraz 2,6 mln pasażerów. Obecnie przeprawa promowa obsługiwana jest przez zbudowane w Dundee w 1963 roku promy "Ernest Bevin", "James Newman" i "John Burns", nazwane dla upamiętnienia byłych znaczących londyńskich polityków. 
VIK

Miejsca

Opinie (30)

  • Kolega (1)

    Zagubinek i Zawada zastanawiają się jak ludzi zatrzymać. Panowie prezesi słyszałem że macie zamiar premie zabrać. Jak tak dalej pójdzie to tylko dziadki którym zostało trochę do emerytury zostaną

    • 36 4

    • Zapraszamy do nauty

      • 0 0

  • Po odejściu (5)

    Po odejściu zarządów sformowanych z lojalnych współpracowników Soyki w 2016 mamy totalny zjazd i wypad z rynku światowego, na który RSB weszła przebojem w 2013 i 2014 roku. Starszy pan Piotr posadził w miejsce lojalnych wieloletnich współpracowników namaszczonych przez niejakiego Piórka trzęsiportków. Jak raki Dowżenko (Ukrainiec jaki czy co ?) sprzedacie zaległe statki złomiarzom to będzie sukces.
    Szkodacgadać. Zwodowane promy to taka klasa promu „Wisłoujście+”. I to prawdopodobnieostatnie promy zbudowane w RSB a była to ich specjalność. Teraz nikt nie chce już zamawiać w tej stoczni od kiedy nie ma z kim profesjonalnie rozmawiać. Pozostajecwygrywaćvprzetargi państwowe na g. stateczki jak lodołamacze. Póki palec głęboko osadzony władzy pasuje to jeszcze to dadzą radę załatwić. A było naprawdę dobrze jeszcztrzy lata temu.

    • 9 1

    • niech żyje (4)

      Andrzeju, weź tabletki i pokaż coś nowego, poza zdartą płytą. Ekipa po twoich rządach ma sprzątania na najbliższe pięć lat.

      • 1 2

      • (3)

        Pudło ale próbować warto ......
        A ciekawe co robi AW ????

        • 1 1

        • go famos (2)

          mówią, że pisze do pana z pierwszej linijki początku wątku memoriały z samokrytyką... upadek człowieka

          • 0 1

          • Już dawno robi interesy z kolegami kooperantami.

            • 0 0

          • Tak się odsłaniają niby koledzy.....

            Szkoda gadać.

            • 0 1

  • Zorientowany (1)

    Fatalny płatnik, przeterminowanie faktur powyżej 100 dni dla mnie firma bankrut !!!

    • 32 6

    • sąd

      tylko i wyłącznie pozew do sądu, a może kilku wykonawców wystąpiłoby w pozwie zbiorowym. Byłoby ciekawie.

      • 2 1

  • Ale wielkie alo że dwa statki na raz. Na ul.Waszyngtona 1 w Gdyni już kilka ładnych lat temu tak były dokowane Statki. Ale mi ,,nowość". A podobno to Stocznia w Gdyni taka zacof...a . No cóż, miała być reklama Stoczni z Gdańska że niby jaka to zarąbista a wyszło ? No właśnie.

    • 2 1

  • stocznia to dobra

    się ino okazuje,że piniendzy nie ma - ot co!

    • 0 0

  • Nie ma się czym chwalić,

    budowanie takich " pływadeł " to powinien być margines produkcji .

    • 9 3

  • Brac sue do roboty. Kiedys stocznie byly wielkie (1)

    Potem chcieli je ubic....teraz trzeba znow byc wielkimi.
    Brac zamowienia i pokazac ze My tez potrafimy budowac.

    • 5 3

    • Taaa, w Szkocji, w Norwegii, na Bahama.

      • 2 0

  • A nie mogliby takiego dla Gdańska zrobić? Przez Motławę by pływał... (1)

    Albo koło Westerplatte, tym bardziej że zabiera rowerzystów...

    • 15 4

    • Gdynia też

      Z Gdyni na Oksywie. Godzina krócej

      • 4 1

  • No i brawo... niech polskie stocznie wstana z kolan

    Bedzie robota beda statki beda pensje i dodatki. Bedzie tylko lepiej bo dno juz bylo. Beda kontrakty i zamowienia. Przec do orzodu !!!!

    • 8 2

  • (1)

    Najlepsza stocznia na Świecie

    • 10 16

    • I druga w Europie.

      • 3 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane