• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół hektara na wodzie. Zobacz Innovation przed innymi

Robert Kiewlicz
19 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

"Innovation" ma 147 metrów długości i 42 metry szerokość. Będzie mógł pracować na akwenach o głębokości do 50 metrów. Wyposażony jest w żuraw o udźwigu 1,5 tys. ton.



Nietypowy, bo wyglądający jak platforma wiertnicza, statek "Innovation" zbudowany przez gdańsko-gdyńską stocznię Crist, pod koniec lipca trafi w ręce armatora. Obecnie statek znajduje się przy nabrzeżu Stoczni Nauta zobacz na mapie Gdyni. Nam udało się podejrzeć "Innovation" już teraz. To wyjątkowa jednostka, której warto się przyjrzeć bliżej.


Na początku lipca "Innovatin" przechodził próby morskie na Zatoce Gdańskiej. Na początku lipca "Innovatin" przechodził próby morskie na Zatoce Gdańskiej.

"Innovation" to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi morskich farm wiatrowych.

Jego rozmiar robi wrażenie. Powierzchnia pokładu to ponad pół hektara. Statek ma 147 metrów długości i 42 metry szerokość. Będzie mógł pracować na akwenach o głębokości do 50 metrów.

Wyposażony jest w żuraw o udźwigu 1,5 tys. ton i może przewozić elementy wież wiatrowych o ciężarze do 8 tys. ton. Dla porównania, największy pływający dźwig w Trójmieście, należący do Polskiego Ratownictwa Okrętowego "Maja", ma udźwig ok. 500 ton.

Dlatego pod względem wielkości, wśród jednostek służących do budowania morskich farm wiatrowych, "Innovation" jest ewenementem w skali światowej.

Budowa statku pochłonęła ok. 200 mln euro. Jego armatorem będzie spółka HGO Infra Sea Solutions, należąca do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea.

Miejsca

Opinie (51)

  • Zobaczcie lepiej zdjęcia "SKARV"

    • 1 0

  • Nadal boją się go podnieść? Chodzi jak burza!

    A Crist i HGO nadal boją się go podnieść i zmieniają gacie jak tylko coś zgrzytnie i zapiszczy przy podnoszeniu? :-) Fajna jednostka. Szkoda tylko że przez to zabójcze tempo budowy traci się na jakości i opinii wśród pracownków .

    • 11 2

  • ale tytuł (1)

    Piękny statek.
    no to teraz proszę podać statystyki BHP. ile pożarów, ile wypadków lekkich, ile ciężkich itp. Czemu się tym nie zajmiecie? Tam była tragedia z BHP!!!

    pół hektara na określenie wielkości pokładu... może lepiej ile autobusów się zmieści, albo ile sklepów biedronek można tam postawić, Redaktorze, to jest do Was wszystkich dziennikarzy: przestańcie się błaźnić opisami wielkości i porównaniami czegokolwiek, robicie z ludzi durniów.

    Ktoś inny na innym portalu napisał,że oderwała się góra lodowa większa obszarem od Manhattanu ale już nie wyjaśnił ile to jest km 2, coś tam translate i heja.

    • 7 9

    • hektar

      Hektar jednostka powierzchni używana między innymi w rolnictwie i leśnictwie. 1 hektar jest to pole powierzchni kwadratu o boku 100 m. Oznaczana symbolem ha.

      Może lepiej podać w norweskich milach?

      • 4 1

  • SUPER ............ (1)

    ........ można fajne sprawy robić.A co na to p. Guz.Ikiewicz ???

    • 3 2

    • Guzik jest teraz zajęty redagowaniem pocztówek z podobiznami donka i budynia. Ten kto je widział ten wie o czym piszę

      • 3 1

  • Do Artura (2)

    Jesteś zapewnie POmatołem , skoro tak zachwycasz się że w Polsce buduje się statki. A co robiła Stocznia Gdańska, SZczecińska czy Gdyńska ? Rudy wszystko pozwolił rozkraść , zniszczył co POLSKIE a teraz szwabskie pociotki niszczyciela POlski i Polaków szarogęszą się na POLSKICH TERENACH.

    • 4 9

    • (1)

      Co się robiło w stoczni?? Sztucznie godziny napędzało w czasie nadgodzin. Statki były budowane po 5 lat. Na kierowniczych stołkach same matoły, które by tylko dużo kasy zarabiały. No i oczywiście związki, które robią tylko hałas jak już jest za późno. No i oczywiście też muszą zarabiać konkretne stawki.
      Dziwisz się że to upadło?
      Nie da się utrzymać nierentownych spółek, zwłaszcza jak debile nimi zarządzają!!!

      • 7 3

      • To tak jak w Criscie tylko związki zawodowe zamieniły się na rodzinne i kolesiowskie .

        • 2 0

  • A kto tam sika z prawej burty do morza? (1)

    • 4 0

    • kto sika

      a moze to sika zdrajca z Techno Nauty

      • 4 0

  • czyli kto jest właścicielem...? (1)

    spółka HGO Infra Sea Solutions, należąca do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea.

    ...i gdzie płaci podatki ;p;p

    • 2 2

    • w Rosji?

      • 4 1

  • Czytaj uważnie. Piszę, że dźwig Maja ma nosność 330 t.

    • 0 2

  • po pierwsze

    To innovation ma 1500 +60 ton udzwigu po drugie Maja podnosi 300 a nie ok. 500 ton i po czecie noga z lewej rufy jest wadliwa. Z Bahrajnu przyjechala i miala zęby o 5 mm za dlugie i zgrzytaja o motoreduktory :-D

    • 1 0

  • re

    Mozna go zobaczyc w naucie w stoczni gdynskiej gdzie obecnie sa prowadzone dalej prace pracowalem na nim poczatkowo mial sie nazywac beluga ale zmienily nazwe powiem wprost duzo osob uwaza to zza niewypal i tyle

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane