- 1 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (19 opinii)
- 2 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (101 opinii)
- 3 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (181 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (11 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
Pół hektara na wodzie. Zobacz Innovation przed innymi
"Innovation" ma 147 metrów długości i 42 metry szerokość. Będzie mógł pracować na akwenach o głębokości do 50 metrów. Wyposażony jest w żuraw o udźwigu 1,5 tys. ton.
Nietypowy, bo wyglądający jak platforma wiertnicza, statek "Innovation" zbudowany przez gdańsko-gdyńską stocznię Crist, pod koniec lipca trafi w ręce armatora. Obecnie statek znajduje się przy nabrzeżu Stoczni Nauta . Nam udało się podejrzeć "Innovation" już teraz. To wyjątkowa jednostka, której warto się przyjrzeć bliżej.
"Innovation" to jednostka hydrotechniczna, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi morskich farm wiatrowych.
Jego rozmiar robi wrażenie. Powierzchnia pokładu to ponad pół hektara. Statek ma 147 metrów długości i 42 metry szerokość. Będzie mógł pracować na akwenach o głębokości do 50 metrów.
Wyposażony jest w żuraw o udźwigu 1,5 tys. ton i może przewozić elementy wież wiatrowych o ciężarze do 8 tys. ton. Dla porównania, największy pływający dźwig w Trójmieście, należący do Polskiego Ratownictwa Okrętowego "Maja", ma udźwig ok. 500 ton.
Dlatego pod względem wielkości, wśród jednostek służących do budowania morskich farm wiatrowych, "Innovation" jest ewenementem w skali światowej.
Budowa statku pochłonęła ok. 200 mln euro. Jego armatorem będzie spółka HGO Infra Sea Solutions, należąca do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea.
Miejsca
Opinie (51)
-
2012-07-19 22:39
Zobaczcie lepiej zdjęcia "SKARV"
- 1 0
-
2012-07-19 22:48
Nadal boją się go podnieść? Chodzi jak burza!
A Crist i HGO nadal boją się go podnieść i zmieniają gacie jak tylko coś zgrzytnie i zapiszczy przy podnoszeniu? :-) Fajna jednostka. Szkoda tylko że przez to zabójcze tempo budowy traci się na jakości i opinii wśród pracownków .
- 11 2
-
2012-07-20 01:47
ale tytuł (1)
Piękny statek.
no to teraz proszę podać statystyki BHP. ile pożarów, ile wypadków lekkich, ile ciężkich itp. Czemu się tym nie zajmiecie? Tam była tragedia z BHP!!!
pół hektara na określenie wielkości pokładu... może lepiej ile autobusów się zmieści, albo ile sklepów biedronek można tam postawić, Redaktorze, to jest do Was wszystkich dziennikarzy: przestańcie się błaźnić opisami wielkości i porównaniami czegokolwiek, robicie z ludzi durniów.
Ktoś inny na innym portalu napisał,że oderwała się góra lodowa większa obszarem od Manhattanu ale już nie wyjaśnił ile to jest km 2, coś tam translate i heja.- 7 9
-
2012-07-20 01:55
hektar
Hektar jednostka powierzchni używana między innymi w rolnictwie i leśnictwie. 1 hektar jest to pole powierzchni kwadratu o boku 100 m. Oznaczana symbolem ha.
Może lepiej podać w norweskich milach?- 4 1
-
2012-07-20 07:47
SUPER ............ (1)
........ można fajne sprawy robić.A co na to p. Guz.Ikiewicz ???
- 3 2
-
2012-07-20 08:21
Guzik jest teraz zajęty redagowaniem pocztówek z podobiznami donka i budynia. Ten kto je widział ten wie o czym piszę
- 3 1
-
2012-07-20 09:03
Do Artura (2)
Jesteś zapewnie POmatołem , skoro tak zachwycasz się że w Polsce buduje się statki. A co robiła Stocznia Gdańska, SZczecińska czy Gdyńska ? Rudy wszystko pozwolił rozkraść , zniszczył co POLSKIE a teraz szwabskie pociotki niszczyciela POlski i Polaków szarogęszą się na POLSKICH TERENACH.
- 4 9
-
2012-07-20 12:02
(1)
Co się robiło w stoczni?? Sztucznie godziny napędzało w czasie nadgodzin. Statki były budowane po 5 lat. Na kierowniczych stołkach same matoły, które by tylko dużo kasy zarabiały. No i oczywiście związki, które robią tylko hałas jak już jest za późno. No i oczywiście też muszą zarabiać konkretne stawki.
Dziwisz się że to upadło?
Nie da się utrzymać nierentownych spółek, zwłaszcza jak debile nimi zarządzają!!!- 7 3
-
2012-07-20 18:36
To tak jak w Criscie tylko związki zawodowe zamieniły się na rodzinne i kolesiowskie .
- 2 0
-
2012-07-20 09:04
A kto tam sika z prawej burty do morza? (1)
- 4 0
-
2012-07-20 13:26
kto sika
a moze to sika zdrajca z Techno Nauty
- 4 0
-
2012-07-20 11:26
czyli kto jest właścicielem...? (1)
spółka HGO Infra Sea Solutions, należąca do niemieckiego koncernu budowlanego Hochtief i wchodzącej w skład belgijskiej grupy DEME spółki GeoSea.
...i gdzie płaci podatki ;p;p- 2 2
-
2012-07-20 12:03
w Rosji?
- 4 1
-
2012-07-20 13:19
Czytaj uważnie. Piszę, że dźwig Maja ma nosność 330 t.
- 0 2
-
2012-07-21 10:16
po pierwsze
To innovation ma 1500 +60 ton udzwigu po drugie Maja podnosi 300 a nie ok. 500 ton i po czecie noga z lewej rufy jest wadliwa. Z Bahrajnu przyjechala i miala zęby o 5 mm za dlugie i zgrzytaja o motoreduktory :-D
- 1 0
-
2012-07-23 17:48
re
Mozna go zobaczyc w naucie w stoczni gdynskiej gdzie obecnie sa prowadzone dalej prace pracowalem na nim poczatkowo mial sie nazywac beluga ale zmienily nazwe powiem wprost duzo osob uwaza to zza niewypal i tyle
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.