• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polski kapitan statku aresztowany w Meksyku

Michał Sielski
24 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Polski kapitan jest wciąż zatrzymywany przez władze Meksyku. Podobnie jak masowiec, którym dowodził. Polski kapitan jest wciąż zatrzymywany przez władze Meksyku. Podobnie jak masowiec, którym dowodził.

Ponad 200 kg kokainy znaleziono w ładowni statku pod cypryjską banderą, który z Kolumbii płynął do Meksyku. W meksykańskim areszcie zatrzymano trójmiejskiego kapitana statku - Andrzeja Lasotę. Według władz Meksyku to on odpowiada za przewóz narkotyków, który odkryto w ładunku kruszywa, mimo że to on wezwał policję. Polski kapitan od lipca śpi na betonowej podłodze i nie dostaje leków na serce, na które choruje.



Kto powinien odpowiadać za kokainę znalezioną w ładowni?

Sprawa toczy się od końcówki lipca, ale rodzina kapitana dopiero teraz zdecydowała się na dramatyczny apel. Kapitan Andrzej Lasota jest bowiem w coraz gorszym stanie. W swojej obronie opublikował list otwarty.

- Brak jakichkolwiek leków po zatrzymaniu spowodował, że znalazłem się w szpitalu, gdzie ustabilizowano mi ciśnienie, ale wszystkie inne dolegliwości serca pozostały i nie są leczone. Od tego czasu, czyli od 16 sierpnia, nic w tej kwestii nie jest robione, poza podawaniem mi leków na nadciśnienie. Na skargi bólu w klatce piersiowej lekarz więzienny nie reaguje. Do tego doszły kłopoty z płucami, spowodowane ciągłym przeziębieniem. W związku z niemożnością prawidłowego leczenia uprzejmie proszę o podjęcie wszelkich możliwych starań i kroków w celu przeniesienia mnie do polskiej placówki w Meksyku. Jeżeli to możliwe, proszę o wystawienie listu gwarancyjnego lub poręczenia w sądzie - apeluje w liście otwartym kapitan Andrzej Lasota.

Jeden Polak aresztowany, dwóch zatrzymanych



Do zatrzymania załogi UBC Savannah, statku pływającego pod cypryjską banderą, doszło pod koniec lipca w porcie Altamira w Meksyku. Wśród załogi było jeszcze dwóch Polaków: pierwszy oficer oraz technik, a także 19 marynarzy z Filipin.

Statek przypłynął do Meksyku z Kolumbii i przewoził kruszywo. Podczas rozładunku okazało się jednak, że w ładowni jest coś jeszcze. O podejrzanych ładunkach kapitan niezwłocznie poinformował policję, a także nakazał wstrzymanie prac i zamknięcie ładowni.

Na miejscu pojawiła się policja i zabezpieczyła pakunek, który okazał się kokainą. Było jej ponad 200 kg.

Kilka dni później policjanci aresztowali całą załogę statku. Nikt nie przyznał się do wniesienia narkotyków, więc winą obarczono kapitana. Dwóch pozostałych Polaków - podobnie jak Filipińczyków - zwolniono z aresztu, ale od razu zostali zatrzymani przez urząd emigracyjny, bo nie mieli już ważnych przepustek portowych, więc w Meksyku przebywali nielegalnie.

Rodzina: to uczciwy człowiek, tuż przed emeryturą



Rejs do Meksyku miał być jednym z ostatnich przed odejściem na emeryturę kapitana Lasoty.

- Andrzej to człowiek cechujący się wyjątkową uczciwością i bardzo jasnymi, życiowymi zasadami. To, że jest niewinny, jest dla mnie absolutnie oczywiste - przekonuje jego żona.
Zdaniem rodziny znajdującego się w trudnej sytuacji polskiego kapitana zabrakło współpracy i wsparcia dla ambasady ze strony władz w Polsce (np. Ministerstwa Spraw Zagranicznych) - pisze Portal Morski.

Oświadczenie Ministerstwa Spraw Zagranicznych w sprawie działań podejmowanych na rzecz polskich marynarzy zatrzymanych w Meksyku.



W związku z informacjami pojawiającymi się w przestrzeni publicznej na temat zatrzymania statku UBC Savannah oraz konferencją prasową rodziny kapitana statku aresztowanego w Meksyku Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP oświadcza, że polska służba dyplomatyczno-konsularna z najwyższym zaangażowaniem podejmuje działania na rzecz polskich obywateli zaangażowanych w sprawę dotyczącą wprowadzenia do obrotu narkotyków o łącznej wadze 224 kg 789 g i 400 mg.

Pomoc konsularna udzielana obywatelom polskim w ramach obowiązujących przepisów prawa jest bardzo szeroka i ma na celu ochronę ich praw. Konsul RP w Meksyku od samego początku sprawy monitoruje przebieg toczącego się postępowania, aktywnie w nim uczestnicząc. Od samego początku pomagał także marynarzom (wtedy trzem, a obecnie aresztowanemu kapitanowi) w związku z trudnymi warunkami panującymi w zakładzie penitencjarnym w Ciudad Victoria. Pomoc ta była szczególnie istotna w pierwszym miesiącu, czyli do czasu przybycia przedstawiciela pracodawcy marynarzy (firmy Intership Navigation). Ponadto konsul RP podejmuje działania na rzecz zapewnienia stosownej opieki medycznej kapitanowi oraz zagwarantowania możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Należy zauważyć, że ambasada RP w Meksyku od początku sprawy pozostaje w kontakcie z przedstawicielami właściciela statku UBC Savannah, pracodawcą Intership Navigation oraz wynajętą przez nich miejscową kancelarią prawniczą w celu wymiany informacji o podejmowanych działaniach, oceny sytuacji prawnej obywateli polskich oraz analizy dotyczącej strategii obrony.

Służba dyplomatyczno-konsularna RP podjęła także szereg innych działań, w tym m.in. wystosowanie not protestacyjnych w Meksyku i w Warszawie w związku z brakiem oficjalnego poinformowania przedstawicielstwa dyplomatycznego o fakcie zatrzymania 29 lipca 2019 r. trzech polskich marynarzy oraz w sprawie naruszeń praw polskich marynarzy. Dzięki podjętym przez placówkę RP w Meksyku działaniom kapitan statku był hospitalizowany, przebadany i otrzymał dobrane lekarstwa. Odbyły się liczne spotkania m.in. z zastępcą prokuratora generalnego Meksyku, z członkami kierownictwa firmy Intership Navigation w Limassol, reprezentującej armatora statku MS UBC Savannah, a także z ambasadorem Cypru w Meksyku, ambasadorem Filipin w Meksyku oraz z, wynajętym przez właścicieli statku, głównym adwokatem prowadzącym sprawę. Działania te wskazują na aktywne zaangażowanie służb dyplomatyczno-konsularnych RP.

Dzięki aktywnej pomocy konsula RP i przyśpieszeniu załatwienia formalności z meksykańskimi władzami imigracyjnymi dwóch zwolnionych marynarzy powróciło już do Polski. Główny obrońca potwierdził jednakże brak możliwości wypuszczenia kapitana statku za kaucją i wystawienia dla niego "listu żelaznego".

Uwzględniając powstałe okoliczności, 17 września 2019 r. Ministerstwo Spraw Zagranicznych, kierując się względami humanitarnymi (stan zdrowia kapitana) oraz kwestiami bezpieczeństwa, wystąpiło do Ministerstwa Sprawiedliwości RP, postulując o rozważenie możliwości wystąpienia do strony meksykańskiej z wnioskiem o przeniesienie postępowania karnego w sprawie kapitana statku do Polski.

Służba dyplomatyczno-konsularna będzie kontynuowała udzielanie pomocy kapitanowi statku zgodnie z posiadanymi kompetencjami i poszanowaniem miejscowego prawa. W postępowaniu przed organami wymiaru sprawiedliwości w państwie przyjmującym obywatela polskiego może reprezentować jedynie wyspecjalizowany miejscowy prawnik. Konieczność zapewnienia właściwej pomocy prawnej ma kluczowe znaczenie w prowadzonym postępowaniu i w istotny sposób wzmacnia pozycję procesową polskiego uczestnika.

Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP mając na uwadze postulaty rodziny polskiego kapitana pozostającego w areszcie w Meksyku, dokłada starań, by jego prawa w zaistniałej sytuacji były respektowane i by działania podejmowano w zgodzie z obowiązującym prawem.

Opinie (274) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • hahaha, uczciwy człowiek przed emerytura :)) LOL (8)

    hahaha, uczciwy człowiek przed emerytura :)) LOL

    • 29 433

    • (2)

      na bank oficer lub technik - filipińczycy sa na to za mało sprytni żeby robić taki szmugiel

      • 12 32

      • co ty tam bredzisz tym sie zajmuje mafia przy przeładunkach a nie załoga (1)

        załoga by schowała tak ze nikt by nie znalazł a nie w ładowni na widoku

        • 19 2

        • co miałoby to na celu?

          kontrabanda w ładowni miała małe szanse na niewykrycie przy rozładunku. To na co ta mafia liczyła? Że policja federalna wprowadzi towar do obiegu?

          • 1 2

    • Parostatkiem w piękny rejs

      A miała być trzynastka...

      • 6 8

    • No cóż... każdy ocenia innych swoją miarą

      Czyli że jesteś nieuczciwy. Ja tam wierzę żonie tego pana. Poza tym dla mnie to niezrozumiałe, że odpowiedzialność za ten czyn ponosi kapitan statku.

      • 21 7

    • Gdybyś na In napisał taki komentarz, nie dostałbyś pracy do końca życia.

      Jawnego ignoranta nikt nie chciałby zatrudnić. Zero wyobraźni, zero wiedzy, zero informacji, za to ferowanie bezpodstawnych wyroków. Kto by chciał z kimś takim pracować..

      • 7 5

    • Łapka w dół (1)

      Jesteś totalnym dzbanem!

      • 0 0

      • Ty zaś wiadrem, Bugu.

        • 0 0

  • (3)

    Nie trzeba wozic narkotykow proste jak obrecz !!!

    • 19 255

    • Jak polecisz do ciepłych krajów i przy odbiorze walizki z taśmy podejdą do ciebie panowie z poważnymi minami, będziesz się tłumaczyć, że to nie twoje, że ktoś podłożył. Może nie ty nie polecisz, ale może ktoś z twoich bliskich lub dzieci. A my będziemy tu stroić żarciki: udawał turystę, a wyszło szydło z worka, chciał się szybko dorobić.

      • 12 4

    • Kolejny (1)

      Dureń

      • 0 2

      • Ale kto? Ja czy on?

        • 0 0

  • (5)

    No wlasnie chcialo sie dorobic to teraz trzeba cierpiec.

    • 23 293

    • (1)

      W przeciwieństwie do ciebie bolku loku matołku kapitanowie na statkach handlowych zarabiają dobre pieniądze i szczerze wątpię żeby chcieli ryzykować przemytem takiego g*wna.

      • 32 5

      • Jakie dobre na handlowcach zarabiaja tyle samo co najnizszy oficer na mostku na statku wycieczkowym. Nic dziwnego ze chcial dorobic bo wyplata slaba pewnie 5000 dolarow.

        • 1 1

    • d**il. Tylko tyle o twojej opinii.

      • 3 1

    • I jeszcze jeden dureń

      • 0 0

    • jak można wydawać taką opinie nie znając osoby która przechodzi przez to piekło ??? i wyśmiewać się z ludzkiej krzywdy !!! WSTYD!!! Brak poszanowania i godności dla drugiego człowieka. Ale całe szczęście, że są ludzie którzy potrafią współczuć i pomagać innym. Jest jeszcze sprawiedliwość na tym świecie. zła karma powraca!!!
      A tacy właśnie ziejący nienawiścią do innych i wyśmiewający się z tragedii , to już nie ludzie ...

      • 1 0

  • (6)

    współczuję, oby jak najszybciej udało się ściągnąć kapitana do Polski...

    • 240 10

    • (5)

      Ludzie, czytaliście? to on powiadomił policję!

      • 52 3

      • (2)

        Bo wiedział że będzie kontrola i chciał się ratować

        • 7 36

        • Ot żeś wymymyślił/a ...

          To taka mądrość życiowa wymyślona przez Ciebie chyba ...

          • 14 3

        • No to świetnie wyszło to ratowanie

          Genialna teoria....

          • 3 2

      • Ludzie niestety czytają nagłówek, kilka pierwszych zdań i lecą suuuper opinie ... (1)

        • 16 3

        • Ludzie oglądają obrazki. Wychowani na Klossie i anime.

          • 5 1

  • Teraz to narzeka (5)

    Było nie przewozić narkotyków, tam nie mają litości :)

    • 22 280

    • Ale to zaloga znalazla narkotyki a kapitan wezwal policje . Czlowieku niewiesz oczym piszesz. (1)

      • 35 1

      • Wyborcy dobrej zmiany tak mają

        Nie dziw się

        • 13 16

    • Cymbalku (1)

      Nie znasz się,to się nie wypowiadaj na tematy dla dorosłych. Niewinny człowiek może stracić życie,więc nie śpij sobie z niego.

      • 20 3

      • jak sie jezdzie do mexico to sie ryzykuje

        • 0 0

    • Ale k... śmieszne, gimbusie.

      • 6 2

  • I prawidlowo z mafia narkotykowa trzeba krótko (12)

    Mam nadzieję ze juz z podla nie wyjdzie i nie będzie trul czyichs dzieci!!!!!

    • 14 309

    • Brak słów do nieodpowiedzialnych komentarzy (7)

      Przedstaw się człowieku to będziemy wiedzieli z kim pójść do sądu.

      • 47 8

      • Nie przedstawi się bo nie ma odwagi obywatelskiej ...

        Nawet artykułu ze zrozumieniem nie przeczytał bo ma z tym problemy ... Napisać głupi komentarzyk potrafi, niestety nic więcej ...

        • 48 4

      • Naubliżać, popyskować, pomądrzyć się zza monitora. Tyle tylko potrafią. Nie licz na cokolwiek więcej, jak też na to, że się ktoś przedstawi.

        • 27 3

      • do sadu to pojdzie ten kapitanek i 25 lat paki w Meksyku (2)

        z czego przezyje okolo 10-12 miesiecy....

        • 4 13

        • skad to wiesz? byles? (1)

          • 0 0

          • Byłem i tam umarlem..

            • 0 0

      • Zgłoś ten komentarz do prokuratury

        • 1 2

      • podejrzenie przestępstwa można zgłosić bez tego

        od ustalenia sprawcy jest policja na podstawie danych od administratora

        • 0 2

    • Xx

      Czy udowodniono kapitanów i winę.
      Łatwo pisać!!!!

      • 7 2

    • ty z kolei nie powinieneś opuszczać lekcji... pódła, dobre sobie...

      • 4 2

    • Czyjeś dzieci trują się same i na własne życzenie. To ich wybór, że kupują. To wina ich rodziców, że do takich sytuacji dochodzi z czasem kilku równoważnych powodów od brak właściwego kontaktu z własnym dzieckiem, poprzez brak czasu i brak wiedzy nt., a na antagonizmach wewnątrz rodzinnych kończąc. Temat rzeka. Jednak tu jest podobnie jak z alkoholikami. Oni sami nigdy nie są winni, temu że nałogowo piją. Zawsze wina leży gdzieś obok, a to: brak pracy, żona zdradza, dzieci się nie słuchają, pies nie rozumie, koledzy się naśmiewają itd.itp. ale niestety wybór zawsze należy do niego i to on jest podejmującym decyzję wiążącą!

      • 20 2

    • Szkoda

      Że Wszechmogący stworzył Ciebie akurat na podobieństwo Pantofelka...

      • 0 1

  • (4)

    Dorosły chłop wie co robił i teraz trzeba ponieść konsekwencje swojego mądrego planu zarobienia kasy no cóż tam nie ma się praw taki kraj live is brutal

    • 13 214

    • A skąd ty wiesz jak było ?

      Wniósł jakiś majtek a kapitan odpowiada mimo, że jest niewinny

      • 26 3

    • Współczuję panu kapitanowi i jego rodzinie

      Mafie na całym świecie są bezwzględne....tylko liczą się nieuczciwe zarobione pieniądze..System prawny trzeba zmienić jak chce Borys Johnson.
      Jak nie będzie dekalogu świat przestanie istnieć. Przestępcboją się prawa .

      • 0 3

    • A artykuł w ogóle czytałeś? Z tzw zrozumieniem?

      • 1 1

    • Joo

      Zwłaszcza, że na 100% nie miał pojęcia o tych narkotykach w ładowni. Powiem więcej, nikt z załogi nie brał w tym udziału bo wtedy te worki ukryto by w pomieszczeniach roboczych statku, typu magazynki czy dukty wentylacyjne. Zgadzam się z opinią, że kapitan cierpi nie dlatego ze przewiózł (nie zaś wprowadził do obrotu, jak pisze nasze beznadziejne ministerstwo) tylko dlatego ze zglosił.
      Zapewniam, że gdyby tylko miał okazję tego nie robić to kazałby wy*ieprzyć to draństwo za burtę. Ale w porcie, w czasie wyładunku było już za późno. Zbyt wielu świadków, pewnie nawet Ci, którzy mieli to odebrać. I tak klasyczna grecka tragedia-dwie drogi i każda zła.
      Zapamiętaj, ten człowiek jest niewinny!

      • 1 1

  • Az ciężko sie czyta te wasze opinie (15)

    Bylem również w Kolumbii port Turbo,ladowali kontynery na kotwicy, po zakończeniu ładunku wpadla policja (50 osób) i od razu wiedzieli gdzie szukać, znaleźli 37kg, na szczęście nikogo nie obwinili.wiadomo ze to byla wystawka,ale nikt z załogi nie ucierpiał.więc nie piszcie głupich komentarzy ze chciał sobie dorobić, kapitan na tyle dobrze zarabia ze nie musi tak nisko upadac i kręcić na lewo interesy.

    • 348 17

    • masz pewnie "prawie" rację (9)

      dlatego dziwi mnie, że osoba tak dobrze zarabiająca, nie mająca najlepszego zdrowia (info z artykułu) z 45 letnim stażem ciężkiej pracy na morzu dalej goni za tymi pieniążkami, nie bacząc na ryzyko utraty życia. Cudzysłów bo nie wiemy jak było naprawdę.

      • 13 50

      • A jesteś w stanie pojąć że nie tylko kapitan pracuje na statku i mógł to zrobić każdy z załogi ale pociągają do odpowiedzualności osobe najwyżej postawioną bo to ona odpowiada za statek? Współczuje mu bo to po prostu straszny pech. Oby przeżył w tym więzieniu

        • 57 2

      • (5)

        Spróbuj po tylu latach pracy na.morzu w długich kontraktach iść do jakiejkolwiek pracy na lądzie, nie takie proste, nie wielu się udaje taka drastyczna zmiana

        • 18 5

        • (4)

          Zrobiłem to.
          Po 35 latach na morzu, w tym 20 jako CE.
          Patrząc z pozycji mojego obecnego zajęcia, zarobki na morzu są relatywnie niewielkie.

          • 8 3

          • CE to nieco co innego ale kapitan ma do wyboru jedynie praktycznie pilotaż i to (1)

            jeszcze po trudnych kursach

            • 5 3

            • Ojej

              To niech smazy fladre na bulwarze

              • 4 0

          • a coz takiego teraz robisz?:) (1)

            pozdrawiam

            • 0 1

            • w macu robi :)

              • 0 0

      • leon jesteś i**otą

        • 4 3

      • zazwyczaj kapitan pracuje na kontrakcie. wiec ile w zyciu odlozy to jego nic poza tym

        • 1 0

    • ktoś z rodziny? (2)

      ktoś z rodziny czy jesteś po prostu tak beznadziejnie głupi?w przypadku przemytu 200 kg kokainy to w grę wchodzą pieniądze których i 100 kapitanów nie zarobi przez większość swojego życia

      • 8 29

      • To znaczy ile? On tego nie miałby sprzedawać, a jedynie przewozić. Więc powiedz znawco ile kosztuje transport takiej ilości towaru.

        • 13 0

      • mylisz wartość towaru z kasą

        za jego przewóz

        • 0 1

    • Spokojnie, nie wszyscy tu komentujący to pół główki (1)

      Biedny człowiek. Rząd Pl przez ambasadę powinien ostro ingerować w tej sprawie.

      • 14 4

      • Rząd to tam już powinien być dawno na miejscu.

        • 11 2

  • z meksykańskiego więzienia wychodzi się szybko (6)

    przed zakończeniem wyroku - nogami do przodu
    Meksyk to kopalnia prochów i jeden z czołowych eksporterów
    kapitan miał pecha...

    • 117 6

    • tak się robi ... pokazówki dla amerykanów (3)

      a że w Meksyku boja się panicznie swoich mafiozów ... to znależli se jelenia z polski - kozła ofiarnego na pokaz, że jednak ichni federales za amerykański dolares ... jednak z tymi narkotykami walczą ;))))

      • 28 2

      • (2)

        A przypadkiem Pan Maliniak nie kręci się po tamtej stronie wody. Mógłby się karnąć na południe w naszej, Polskiej honorowej sprawie. I mógłby wciąć swojego twitującego kumpla, to by im lepiej poszło.

        • 9 4

        • teraz to ci potrzebny? (1)

          • 0 0

          • Ale od czegoś to on chyba jest. Nie tylko piankę spijać. Jak się najął za psa, niech za psa szczeka.

            • 0 0

    • Daruj sobie (1)

      Rodzina to czyta

      • 5 6

      • Ale koleś właśnie opisał rzeczywistość z którą rodzina musi się przez duże M zmierzyć i pewnie to robi zamiast czytać artykuły na t.pl. Szkoda człowieka, ale siedzi w bagnie i nigdy się nie dowiecie co teraz przeżywa.

        • 5 0

  • może się nie znam (19)

    ale kapitan statku powinien być zdrowy, tak jak pilot samolotu. Nieprzewidziany stres ma morzu a on zawału serca dostaje i statek bez kapitana.

    • 72 86

    • (7)

      I tak statek na ogół prowadzony jest przez chiefa, wiec przezyli by bez kapitana

      • 31 10

      • to po co kapitan? (5)

        • 17 13

        • (1)

          Do korespondencji mailowej z biurem, manewrów portowych z pilotem, biurokracji z agentami, immigration.

          Dokumenty to i tak przygotowują oficerowie w czasie wachty. Tak samo oficerowie wypełniają w excelu godziny pracy załogi, prowadzą "kantynę" plus setki innych d*pereli, które powinien Stary robić. W przelotach przez Atlantyk to czasem starego widzę jedynie w mesie na obiedzie. Przyjdzie na mostek, kawę spije, pozycję na ECDISie sprawdzi i do kabiny wraca grać na laptopie w gierki albo filmy w "telewizyjnej" ogląda. Latem w basenie siedzi.

          • 43 5

          • Nic, tylko być kapitanem. A czasem zamiast w basenie, siedzi na gołym betonie. Wygryź starego, też będziesz w telewizyjnej rządził.

            • 20 2

        • Na emeryturze

          Byłem kapitanem przez prawie 8 lat na pirackim statku i powiem wam że przede wszystkim to jest szacunek załogi co taki człowiek musi mieć i faktycznie posiada.

          • 5 5

        • szef NIK też zbędny (1)

          wybrali go, a on a urlop bezpłatny, czyli nie jest niezbędny...

          • 1 1

          • powiedz to Kwiatkowskiemu.

            • 0 0

      • O znawca? Mechanik nawigatorem? Ty w ogóle masz pojęcie jakie głupoty piszesz?

        • 1 2

    • na statku są też inni oficerowie chłopcze.

      • 16 4

    • Kapitan to teraz bardziej taksówkarz i sekretarka, w papierach po uszy, jazde, manewry, zaladunki chiefy ogarniaja głównie

      • 24 2

    • Masz rację.Nie znasz się. (1)

      • 5 3

      • To zależy obecnie często kapitan też jeżdzi na wachtach.

        • 3 3

    • Zgadza się, nie znasz się.

      • 1 4

    • no, nie znasz sie

      • 2 3

    • kosmonauta

      Widocznie się nie znasz. Lekarz diagnozuje a nie ktoś z kosmosu.

      • 0 2

    • Znasz się. Ale jak widać dostałeś zhejtowany minutami. Na morzu są bardzo rygorystyczne wymagania zdrowotne. No chyba że to jakis szemrany armator co musiał mieć kapitana.

      • 1 0

    • mowa trawa

      To samo można odnieść do każdego zawodu: lekarza, motorniczego, fryzjera z brzytwą itd.

      • 0 1

    • Nie znasz sie!!!

      • 0 0

    • dobrego adwokata

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane