- 1 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (219 opinii)
- 2 Terminal chemiczny obok Naftoportu (28 opinii)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (69 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (42 opinie)
- 5 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Polskie Sieci Elektroenergetyczne otwierają swoje biura w Gdańsku
Polskie Sieci Elektroenergetyczne - operator systemu przesyłowego - otwierają swoje biura w Olivia Centre. To kolejna spółka energetyczna, która ma swoje biura w tym miejscu obok spółki Energa.
Sieci i linie przesyłowe na Pomorzu. Infrastruktura dla morskich farm wiatrowych
Polskie Sieci Elektroenergetyczne to strategiczna spółka Skarbu Państwa o szczególnym znaczeniu dla polskiej gospodarki. Spółka jest właścicielem prawie 16 tys. km linii oraz 110 stacji elektroenergetycznych najwyższych napięć. PSE planują do 2032 roku wybudować i zmodernizować ponad 7 tys. km linii przesyłowych.
Największy magazyn energii w Europie powstanie na Pomorzu
Rozbudowa systemu przesyłowego na Pomorzu
W gdańskim biurze firmy w Olivia Centre będzie pracować zespół odpowiedzialny za realizację projektów budowy stacji elektroenergetycznych i linii przesyłowych niezbędnych do wyprowadzenia mocy m.in. z morskich farm wiatrowych na Bałtyku oraz elektrowni jądrowej, a także eksploatację połączeń podmorskich. To jeden z priorytetów rozwoju polskiej energetyki. Zespół PSE będzie pracować nad rozbudową niezbędnej infrastruktury przesyłowej na północy Polski, aby umożliwić wyprowadzenie mocy z tych źródeł oraz dostarczenie jej do odbiorców w innych częściach kraju.
Miejsca
Opinie (38) 1 zablokowana
-
2022-10-04 10:31
Opinia wyróżniona
To bardzo ważne, inaczej nowopowstałe firmy nie dostaną odpowiedniego przyłącza
Brakuje tez wiatraków, tak ładnie wiało ostatnio
- 9 2
-
2022-10-04 09:10
Opinia wyróżniona
Inwestycje w energetykę w Polsce są naprawdę kluczowe (7)
Mam nadzieję, że wreszcie ruszą projekty związane z OZE, a przede wszystkim farmy wiatrowe.
- 20 12
-
2022-10-04 19:50
Inwestycje w OZE przez wiele lat w Polsce szły pełną parą
Póki polski rząd ich nie zajechał prawnie nie oferując przez 8 lat rządów nic w zamian! W efekcie od nowego roku otrzymamy na fakturach za prąd dokładnie to do czego od kilku lat usilnie dążymy!
- 0 0
-
2022-10-04 09:15
(5)
Wiatraczki czy PV nie zapewnią Polsce bezpieczeństwa energetycznego.
Mam nadzieję, że w końcu na poważnie rząd się weźmie za budowę kilku (nie: jednej!) elektrowni atomowych.- 13 3
-
2022-10-04 18:38
Czesi i Słowacy mają elektrownie atomowe a Polacy biedaczki nie mają haha nawet nie mogą...
- 1 0
-
2022-10-04 10:23
(3)
OZE zapewniają tanią i bezpieczną energię. Nie są źródłami stabilnymi jak źródła konwencjonalne, ale są niezbędne w celu uniezależnienia się od źródeł kopalnych.
Nawet we Francji, która energetyką jądrową stoi rozwijane są źródła OZE. Budowa elektrowni jądrowej (ew. nuklearnej a nie "atomowej" bo każde źródło energii składa się z jakiśOZE zapewniają tanią i bezpieczną energię. Nie są źródłami stabilnymi jak źródła konwencjonalne, ale są niezbędne w celu uniezależnienia się od źródeł kopalnych.
Nawet we Francji, która energetyką jądrową stoi rozwijane są źródła OZE. Budowa elektrowni jądrowej (ew. nuklearnej a nie "atomowej" bo każde źródło energii składa się z jakiś atomów) to długotrwały i kosztowny proces. Sama energia z pochodząca z reakcji jądrowych też nie jest najtańsza. Najbardziej racjonalnym jest mix energetyczny którego głównym składnikiem są OZE + energetyka jądrowa ze źródłami awaryjnymi które można szybko uruchomić w sytuacjach kryzysowych (elektrowni jądrowych nie można szybko włączać i wyłączać) np. turbiny na gaz ziemny/biogaz.- 3 4
-
2022-10-04 11:21
I jeszcze jedno:
Elektrownie gazowe były forsowane przez Szkopów - którzy mieli nadzieję na monopol europejski na dystrybucję ruskiego gazu. Teraz te nadzieje nieco zdechły ;) Aczkolwiek same elektrownie gazowe głupim pomysłem nie są.
Mogą być dobrą perspektywą na wykorzystanie złóż węgla, które obecnie są nieopłacalne w eksploatacji - kiedy technologia podziemnego zgazowania węgla się nieco rozwinie i potanieje.- 2 0
-
2022-10-04 11:16
(1)
> Nawet we Francji, która energetyką jądrową stoi rozwijane są źródła OZE.
Umówmy się: rozwój OZE nie wynika z przyczyn ekonomicznych a czysto politycznych.
> Najbardziej racjonalnym jest mix energetyczny którego głównym składnikiem są OZE
Nie. Najbardziej racjonalny jest mix - tu się zgodzę. Ale główny jego> Nawet we Francji, która energetyką jądrową stoi rozwijane są źródła OZE.
Umówmy się: rozwój OZE nie wynika z przyczyn ekonomicznych a czysto politycznych.
> Najbardziej racjonalnym jest mix energetyczny którego głównym składnikiem są OZE
Nie. Najbardziej racjonalny jest mix - tu się zgodzę. Ale główny jego skłądnik to elektrownie konwencjonalne (węglowe i wodne) oraz atomowe. W naszych realiach: ze stopniowym, naturalnym (wynikającym ze starzenia się sprzętu) wygaszaniem bloków węglowych na rzecz EJ.
Z elektrowniami wodnymi nic nie zrobimy - te co są należy utrzymać. Na nowe widoków nie ma - bo Polska, jako kraj nizinny, jest słabo obdarzona pod tym względem przez Naturę. Pewną nadzieję można wiązać z odwiecznie planowaną kaskadą dolnej Wisły. Ze względu na stan zapory we Włocławku temat ten robi się coraz pilniejszy. Jednak wiązać sie to będzie z olbrzymim oporem ekologów.
Węgiel mamy - i póki jest dostępny trzeba to wykorzystać. Nie zbudujemy rozsądnej alternatywy w EJ w perspektywie kilku lat. Masz rację - to proces na dziesięciolecia. Należało to juz dawno zacząć.
OZE mogą być znaczącym, ale jedynie uzupełnieniem podstawowej struktury energetycznej.- 2 0
-
2022-10-04 18:35
Jedyna ekologiczna to dobrze zarządzana energetyka jądrowa... Reszta to pic na wodę. Chyba, że z solarów i wiatraków zaczniemy drogi budować... Jednak najpierw musimy być niezależni energetycznie aby były pieniądze na budowę.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2022-10-04 09:10
Opinia wyróżniona
Inwestycje w energetykę w Polsce są naprawdę kluczowe (7)
Mam nadzieję, że wreszcie ruszą projekty związane z OZE, a przede wszystkim farmy wiatrowe.
- 20 12
-
2022-10-04 09:15
(5)
Wiatraczki czy PV nie zapewnią Polsce bezpieczeństwa energetycznego.
Mam nadzieję, że w końcu na poważnie rząd się weźmie za budowę kilku (nie: jednej!) elektrowni atomowych.- 13 3
-
2022-10-04 10:23
(3)
OZE zapewniają tanią i bezpieczną energię. Nie są źródłami stabilnymi jak źródła konwencjonalne, ale są niezbędne w celu uniezależnienia się od źródeł kopalnych.
Nawet we Francji, która energetyką jądrową stoi rozwijane są źródła OZE. Budowa elektrowni jądrowej (ew. nuklearnej a nie "atomowej" bo każde źródło energii składa się z jakiś atomów) to długotrwały i kosztowny proces. Sama energia z pochodząca z reakcji jądrowych też nie jest najtańsza. Najbardziej racjonalnym jest mix energetyczny którego głównym składnikiem są OZE + energetyka jądrowa ze źródłami awaryjnymi które można szybko uruchomić w sytuacjach kryzysowych (elektrowni jądrowych nie można szybko włączać i wyłączać) np. turbiny na gaz ziemny/biogaz.- 3 4
-
2022-10-04 11:16
(1)
> Nawet we Francji, która energetyką jądrową stoi rozwijane są źródła OZE.
Umówmy się: rozwój OZE nie wynika z przyczyn ekonomicznych a czysto politycznych.
> Najbardziej racjonalnym jest mix energetyczny którego głównym składnikiem są OZE
Nie. Najbardziej racjonalny jest mix - tu się zgodzę. Ale główny jego skłądnik to elektrownie konwencjonalne (węglowe i wodne) oraz atomowe. W naszych realiach: ze stopniowym, naturalnym (wynikającym ze starzenia się sprzętu) wygaszaniem bloków węglowych na rzecz EJ.
Z elektrowniami wodnymi nic nie zrobimy - te co są należy utrzymać. Na nowe widoków nie ma - bo Polska, jako kraj nizinny, jest słabo obdarzona pod tym względem przez Naturę. Pewną nadzieję można wiązać z odwiecznie planowaną kaskadą dolnej Wisły. Ze względu na stan zapory we Włocławku temat ten robi się coraz pilniejszy. Jednak wiązać sie to będzie z olbrzymim oporem ekologów.
Węgiel mamy - i póki jest dostępny trzeba to wykorzystać. Nie zbudujemy rozsądnej alternatywy w EJ w perspektywie kilku lat. Masz rację - to proces na dziesięciolecia. Należało to juz dawno zacząć.
OZE mogą być znaczącym, ale jedynie uzupełnieniem podstawowej struktury energetycznej.- 2 0
-
2022-10-04 18:35
Jedyna ekologiczna to dobrze zarządzana energetyka jądrowa... Reszta to pic na wodę. Chyba, że z solarów i wiatraków zaczniemy drogi budować... Jednak najpierw musimy być niezależni energetycznie aby były pieniądze na budowę.
- 0 0
-
2022-10-04 11:21
I jeszcze jedno:
Elektrownie gazowe były forsowane przez Szkopów - którzy mieli nadzieję na monopol europejski na dystrybucję ruskiego gazu. Teraz te nadzieje nieco zdechły ;) Aczkolwiek same elektrownie gazowe głupim pomysłem nie są.
Mogą być dobrą perspektywą na wykorzystanie złóż węgla, które obecnie są nieopłacalne w eksploatacji - kiedy technologia podziemnego zgazowania węgla się nieco rozwinie i potanieje.- 2 0
-
2022-10-04 18:38
Czesi i Słowacy mają elektrownie atomowe a Polacy biedaczki nie mają haha nawet nie mogą...
- 1 0
-
2022-10-04 19:50
Inwestycje w OZE przez wiele lat w Polsce szły pełną parą
Póki polski rząd ich nie zajechał prawnie nie oferując przez 8 lat rządów nic w zamian! W efekcie od nowego roku otrzymamy na fakturach za prąd dokładnie to do czego od kilku lat usilnie dążymy!
- 0 0
-
2022-10-04 09:42
lepsze to niż 'aj ti' (8)
no dobra - jedno i drugie potrzebne, ale w razie W to akurat zarządzanie energią kluczowe
- 16 8
-
2022-10-04 10:32
(3)
IT to motor postępu.
Wszystko zależy od IT, cały swiat od tego zależy, każda branża.
Sam siedzę w IT juz 3 lata i 18k na miesiąc wpada, na rekę.- 0 10
-
2022-10-04 17:22
Na rękę to sobie wiesz co możesz...
- 4 0
-
2022-10-04 19:14
(1)
Przeczytaj jeszcze raz (ale tym razem ze zrozumieniem) to, co napisał autor komentarza, na który odpowiadasz. A potem powiedz proszę ile byś zarabiał w IT w świecie bez energii elektrycznej.
- 0 1
-
2022-10-04 19:36
Ja bym to ogarnął na agregacie spalinowym.
Jestem z IT i umiem sobie radzić, za to mi płacą.
A co oni by zrobili.
Na świecie liczy się IT i medycyna.
Reszta to wyrobnicy- 0 1
-
2022-10-04 13:23
jedyne istotne "biura" PSE to to w Konstancinie-Jeziornej, w atomowym bunkrze dziesięć metrów pod poziomem terenu
oraz zapasowe na ulicy Mysiej w Warszawie
- 2 0
-
2022-10-04 16:09
No i co da ci oddział w OBC? Jakieś szybsze działanie ? Raczej nie
- 3 0
-
2022-10-04 16:13
(1)
A jak piszę programy do zarządzania energią?
- 0 2
-
2022-10-04 21:25
To będziesz i tak pracował zdalnie jak 90% programistów..
- 0 0
-
2022-10-04 10:31
Opinia wyróżniona
To bardzo ważne, inaczej nowopowstałe firmy nie dostaną odpowiedniego przyłącza
Brakuje tez wiatraków, tak ładnie wiało ostatnio
- 9 2
-
2022-10-04 11:27
Dlatego nie będzie prądu
"Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść"
- 11 7
-
2022-10-04 11:45
Sieci
Obyśmy nie uwikłali się w kolejne sieci
- 4 1
-
2022-10-04 12:08
Jest Operator przesyłu, przydałby się jeszcze Promotor, Monitor, Regulator, Koordynator, Aviator... no i kolejne biura. (3)
A prąd jeden, taki sam.
- 7 3
-
2022-10-04 16:07
troche mala orientacja
regulator jest
koordynator jest
;)- 3 0
-
2022-10-04 16:19
Optymator, stymulator, obstruktator, kastrator
I nie będzie niczego!
- 2 0
-
2022-10-04 19:18
Ale rośnie ilość dyrektorskich gabinetów + sekretarki + służbowe autka.
- 0 0
-
2022-10-04 13:52
Ani jednego wiatraka na morzu, ani kreski na projekcie jądrówki ale ekskluzywne biura już są (4)
No to już wiecie, czemu prąd tyle kosztuje?!
- 8 4
-
2022-10-04 13:55
Biura powinni mieć razem z CPK, spółką zajmującą się energią jądrową czy produkcją elektrycznych samochodów. (1)
I czemu w Gdańsku, a nie np. Radomiu?
To byłaby taka nasza dolina białych słoni- 2 2
-
2022-10-04 18:00
Elektryczne samochody to kolejny bubel lewactwa.
Teraz dokładnie widać jak bardzo jest nam to potrzebne i eko..:) co do CPK to nie jest tylko lotnisko i powstanie, nie zapomnijcie przygotować projektu do magicznej szuflady kopacz....bo wiadomo, wszystko już platforma wymyśliła :)...energetyczna spółka państwa zakłada biura na tym zapomnianym przez PiS, biednym i poszkodowanym Trójmieście? OMG niemozliwe...
- 0 0
-
2022-10-04 17:23
Biura to akurat były przed i będą po nich, bo są wynajmowane
- 2 0
-
2022-10-04 17:53
Co za bzdury, lokalizacja już jest.
A teraz wybierają między złożonym projektem Ameryki i Korei płd. Co do farm wiatrowych, w Gdyni ich nie chcieli więc ostatecznie baza będzie w Gdańsku. Energia tyle kosztuje, bo lewactwo które rządzi w Europie nie chce reformy podatku od emisji spalin co by odrazu realnie obniżyło ceny energii w całej uni.
- 1 0
-
2022-10-04 16:16
Kluczowe inwestycje (1)
Czyli najpierw narzędziownia, a potem zobaczymy
- 16 2
-
2022-10-04 20:23
Narzędziownia do sekcji zwłok ?
- 0 0
-
2022-10-04 16:33
(1)
"oraz elektrowni jądrowej" Oni tak serio? xddddddddddddddddd
- 1 3
-
2022-10-04 18:02
Jeszcze nigdy nie było tak bliziutko budowy.
Lokalizacja już wybrana, teraz są rozpatrywane dwie poważne oferty Ameryki i Korei płd. Są już nawet terminy..
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.