• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polsko-chiński Chipolbrok powiększył flotę

VIK
29 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przedsiębiorstwo Chipolbrok ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni. Przedsiębiorstwo Chipolbrok ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok nabyło od niemieckiego armatora Hermann Buss dwa wielozadaniowe statki przystosowane do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych o nośności po 33 tys. ton. Są to jednostki "z drugiej ręki" wybudowane w 2010 roku.



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa transportu. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Jeszcze w kwietniu tego roku media branżowe informowały, że Chipolbrok prowadzi rozmowy z chińską stocznią dotyczące ewentualnego zamówienia czterech statków wielozadaniowych o łącznej wartości około 120 mln dolarów. Ostatni raz spółka zamówiła nowe statki siedem lat temu, kiedy to zleciła stoczni Yangzijiang Shipbuilding budowę czterech statków o nośności po 37 tys. ton. Teraz poinformowano o zakupie jednostek "z drugiej ręki".

- Chipolbrok nabył od niemieckiego armatora Hermann Buss zbudowane w 2010 roku statki Rome Trader i Berlin Trader, zmieniając ich nazwy na Chipol Changan i Chipol Yongan. Od roku 2018 Chipolbrok eksploatuje jako operator jeszcze dwa statki z tej samej serii (bliźniacze) - Chipol Taian i Chipol Baoan - podał portalmorski.pl.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować do końca 2021 roku flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.
VIK

Miejsca

Opinie (51) 4 zablokowane

  • od drugiej reki

    Niemiec płakał jak sprzedawał hehehe :D

    • 1 3

  • Państwowa spółka... i wszystko jasne

    Nie liczy się rachunek ekonomiczny, więc hulaj dusza, nie nasze pieniądze.

    • 3 7

  • własność Polsko - Chińska, 50/50 w udziałach, ale nazwy statków wyłącznie Chińskie (1)

    ja się nie zgadzam,

    ma być Chipol Jarosław i Chipol Andrzej

    • 4 6

    • Polskie statki mają polskie nazwy i, znane postaci kultury: malarzy, muzyków, pisarzy. W przeważającej liczbie polskie załogi z.małymi wyjatkami

      • 2 0

  • (2)

    w chipolbroku zrozbilem jedno kółko, pierwsze i ostatnie...

    • 1 4

    • Hehe wiem o co chodzi, potem po CP poszedlem do normalnych firm

      • 1 1

    • i**otów jak ty tam nie zatrudniają

      Szybko się na tobie poznali.

      • 2 2

  • polska nad morzem

    stocznie polskie nie potrzebne porty polskie też nie bedą potrzebne a inni robią biznes gdzie tu logika ?

    • 2 2

  • (1)

    Mało kto pływać chce, durny zawód chyba że ktoś lubi bym sam.
    Nie polecam takiej pracy nikomu nawet najgorszemu wrogowi,

    • 6 8

    • Tobie może nie odpowiada, ale to nie znaczy, że inni myślą podobnie.

      • 0 1

  • Ludzie morza (2)

    Statek wielozadaniowy semicontainer max prędkość ~17kn może wozić kontenery(kontenerowce plywaja średnio z prędkością 24kn)ale z reguły wozi puste z racji prędkość i ilości jaka może zabrać, głównie ładunki generał cargo (większą drobnica) i ładunki masowe, statki produkcji chińskiej 3 letnie wyglądają jakby miały ponad 10lat.

    • 3 1

    • Jest na te statki zdaje się jescze jedna kwalifikacja ze względu na budowę i przeznaczenie Multipurpose GC Heavy Lift vessel

      • 1 1

    • Ale one mają dziesięć lat...

      • 1 0

  • .

    Tradycją nazewniczą Chipolbroku jest nadawanie bliźniaczym jednostkom pływającym nazw chińskich i polskich, statki armatora pływają pod banderami cypryjską i maltańską.

    • 2 0

  • CP to jest prawdziwe marynarstwo nie jakieś Offshory 28/28 dni zmiany

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane