Polsko-chiński Chipolbrok powiększył flotę

Przedsiębiorstwo Chipolbrok ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.
Przedsiębiorstwo Chipolbrok ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Państwowe polsko-chińskie przedsiębiorstwo Chipolbrok nabyło od niemieckiego armatora Hermann Buss dwa wielozadaniowe statki przystosowane do przewozu ładunków ciężkich i wielkogabarytowych o nośności po 33 tys. ton. Są to jednostki "z drugiej ręki" wybudowane w 2010 roku.



Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe Chipolbrok powstało w 1951 r. w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Spółka jest w 100 proc. własnością Polski i Chin, reprezentowanych przez ministerstwa transportu. Obydwaj udziałowcy spółki posiadają po 50 proc. udziałów. Chipolbrok jest najstarszym chińskim armatorem dalekomorskim i pierwszym przedsiębiorstwem z udziałem kapitału zagranicznego w Chińskiej Republice Ludowej. Przedsiębiorstwo ma siedzibę główną w Szanghaju i biuro w Gdyni.

Jeszcze w kwietniu tego roku media branżowe informowały, że Chipolbrok prowadzi rozmowy z chińską stocznią dotyczące ewentualnego zamówienia czterech statków wielozadaniowych o łącznej wartości około 120 mln dolarów. Ostatni raz spółka zamówiła nowe statki siedem lat temu, kiedy to zleciła stoczni Yangzijiang Shipbuilding budowę czterech statków o nośności po 37 tys. ton. Teraz poinformowano o zakupie jednostek "z drugiej ręki".

- Chipolbrok nabył od niemieckiego armatora Hermann Buss zbudowane w 2010 roku statki Rome Trader i Berlin Trader, zmieniając ich nazwy na Chipol Changan i Chipol Yongan. Od roku 2018 Chipolbrok eksploatuje jako operator jeszcze dwa statki z tej samej serii (bliźniacze) - Chipol Taian i Chipol Baoan - podał portalmorski.pl.
Po realizacji dalszych planów rozbudowy floty Chipolbrok ma dysponować do końca 2021 roku flotą 23 statków, w tym czterech statków wielozadaniowych o nośności po 64 tys. ton.

Opinie (51) 4 zablokowane

  • BRAWO

    No i jak się chce to można rozbudowywać choć powoli ale zawsze swoją flotę. Może niech słynne kiedyś na cały świat PLO weźmie z nich przykład.
    Kiedy nastąpi w PLO wykup akcji za dobre pieniądze, a czy taki kiedyś będzie ?

    • 31 4

  • ...czyli, jak ma sie rozumieć, w zarządzie po stronie polskiej 100% PiS?

    Może jakieś kumplaszki Horały? Zdziwił bym się gdyby było inaczej...

    • 19 30

  • Same nazwy nowych statków mówią ile Polska na nie wyłożyła.

    • 25 1

  • może ktoś mądry mi wytłumaczy

    czy warto inwestować we flotę pływającą z Chin jeśli mamy już kolej do Gdyni z Chin?

    • 4 33

  • Pewnie

    Gdyby byl Nowak to i statki byłyby sprzedane

    • 13 12

  • przecież to dawna przykrywka dla wsi polskich i chinskich

    • 8 2

  • Dokladnie - ta firma to decyzje strategiczne. Na koszta sie tu za mocno nie patrzy.

    • 5 1

  • Niemcy widzą załamanie rynku więc wyprzedają. A głupi Polak inwestuje a potem dziwi się że kupił w najgorszym możliwym

    momencie

    • 7 31

  • chipolbrok 50/50% udziałów chinskich i polskich

    Mamy spółkę z udziałami 50% na 50% ....ale zamówienia na 4 nowe statki prowadzimy w Chinskich Stoczniach . Chyba (piszę ironicznie) w tych Chinskich stoczniach nasze Państwo nie ma 50% .... rzucili by nam chociaż jeden statek do zbudowania..... to może też coś by w naszym kraju zostało...

    • 19 3

  • A jak tam (Północno) Koreańsko-Polskie Towarzystwo Żeglugowe Chopol?

    Też takie "cuś" istnieje.

    • 24 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane