• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południowokoreański armator buduje statek o nazwie "Gdańsk"

VIK
2 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Statek "Gdańsk" w budowie.
  • HMM Algeciras - siostrzana jednostka HMM Gdańsk - 26 kwietnia wyruszył w pierwszy rejs.
  • Masowiec "Sopot" należy do PŻM.

Jest masowiec "Sopot", jest też "Gdynia", teraz przyszedł czas na "Gdańsk". Jednak co ciekawe, statek o tej nazwie nie będzie należał do rodzimego armatora, czyli Polskiej Żeglugi Morskiej. Nazwę polskiego miasta nowej jednostce nada południowokoreański armator i będzie to rekordowo duży kontenerowiec.



W południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering pod koniec kwietnia odbyła się uroczystość nadania imienia jednostce HMM Algeciras. Jest to kontenerowiec o ładowności ok. 24 000 TEU, ma 399,9 m długości, 61 m szerokości. Jest pierwszym z dwunastu rekordowo dużych statków tej pojemności, które mają być kolejno dostarczane do września 2020 roku.

- Jeden ze statków z serii kontenerowców, określanych przez armatora i stocznię jako największe w świecie, będzie nosił imię HMM Gdańsk. Jest on już zwodowany i planowo powinien być przekazany do eksploatacji w połowie tego roku - podał portalmorski.pl.
Skąd ta nazwa? Okazuje się, że armator, czyli południowokoreańska firma HMM zdecydowała, że 12 nowych kontenerowców będzie nosiło nazwy ważnych europejskich miast portowych.

HMM Algeciras 26 kwietnia wyruszył z portu Qingdao w prowincji Shandong w swoją pierwszą podróż z ładunkiem. W Azji odwiedzi jeszcze Busan, Ningbo i Szanghaj, potem popłynie do Europy, gdzie zawinie m.in. do Rotterdamu i Hamburga.



To nie pierwszy statek noszący nazwę trójmiejskiego miasta. We flocie Polskiej Żeglugi Morskiej jest już masowiec "Sopot", który trafił do armatora pod koniec ubiegłego roku, jest też masowiec "Gdynia".

Masowiec "Sopot" o nośności 39 tys. ton został zbudowany przez chińską stocznię Yangfan. Statek ma 180 m długości, 30 m szerokości i 10,50 m zanurzenia. Wcześniej do floty PŻM wszedł masowiec o nazwie "Gdynia". Jest to jeden z serii 18 masowców, mających nośność po 38 tys. ton, dostarczonych w latach 2005-2012 szczecińskiemu armatorowi przez chińską stocznię Xingang Shipyard w Tianjin.
VIK

Opinie (252) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Statek godny nazwy (4)

    • 130 6

    • Przykre ze statek buduja koreanczycy (2)

      Reanimowano stocznie szczecińska, miała budować statki, cóż mamy tak zacofany naród ze nawet maseczek nie potrafimy uszyć i rząd musiał sprowadzać z chin. Jedyne co najlepiej w Polsce się rozwija, to kłótnie.

      • 12 12

      • (1)

        aha. jak cos sie nie udaje to zacofany naród, ale rząd bohatersko sprowadził z chin. rząd "reanimował" stocznie tylko w propagandzie dla swojego elektoratu a o maseczki nie potrafił zadbać bo wolał skupować węgiel.

        • 3 1

        • i dobrze ... by w polsce zbudowali to zaraz jaworski by sprzedał ... biedne pzu ledwie dycha pod jego "zarządzaniem" ..ale o tym cichutko bo to nie zgodne z propagandą informacyjną

          • 2 1

    • Obecnie jest 5 statków z Gdańskiem w nazwie

      i 5 statków z Gdynią w nazwie

      • 6 1

  • (1)

    Nazwa godna statku

    • 100 8

    • Godna statku nazwa

      • 13 3

  • I POmyśleć , że (87)

    ci którzy rozmontowali PLO , wyprzedali kilkuletnie statki o tych samych nazwach za bezcen. Osobiście spotkałem w porcie sródziemno morskim , statek o nazwie "Gdańsk" który w POcie czoła zarabiał pieniądze dla Włochów , POszedł za 3 mln $ a wart był w tamtym czasie 10 mln $. POd POzorem nieopłacalności POstkomuniści zatopili przedsiębiorstwo liczące w czasach swej świetności 200 jednostek , i co najważniejsze posiadające stałe linie . Brał w tym procederze słynny "prywatyzator" obecnie na"banicji " w Brukseli

    • 238 211

    • Ciekawe. Polskie stocznie zlikwidowane (18)

      na żądanie Makreli, a statki budują Koreańczycy .

      • 89 101

      • (14)

        Makrelę to sobie zjedz razem z ogonem. Korea Pd. i Chiny od lat wiodą prym w budowie statków, a europejskie stocznie, w tym niemieckie, to przy nich pikuś - w dodatku dotowany przez państwa.

        • 51 18

        • Czytaj ze zrozumieniem prosze (9)

          Niemieckie stocznie mogły być dotowane a polskie już nie .
          Co do Makreli to uważaj na ości

          Smacznego

          • 30 22

          • (8)

            POlskie stocznie nie byly dotowane przez EU, bo Kaczynskie nie wystapily o dotacje.
            Poczytakjsobie jak upadala Stocznia Gdanska za rzadow PIS.

            • 46 19

            • Polskie statki - cudo dla Rosji, problem dla NIemiec (7)

              O likwidacji Stoczni mowil Mieczyslaw Rakowski juz w 1983 roku. Niemcy mieli dokladny plan na kilka lat przed transformacja w Polsce i porzeba bylo tylko ,,podwykonawcy''. Nasze Stocznie byly zbyt konkurencyjne dla Swiata Zachodu. Dla Unii jest dobre to co jest dobre dla Niemiec.

              • 19 26

              • Przestań szerzyć takie farmazony, że były zbyt konkurencyjne (6)

                To, że ofiarowały śmiesznie tanią siłę roboczą to żadna przewaga. Technologicznie i logistycznie były zacofane a nawarstwiało się to wręcz dziesiątkami lat. Do tego jeszcze fatalne zarządzanie, przerost zatrudnienia i wszechwładne związki zawodowe. Jakby były takie dobre jak piszesz to by je jakaś zachodnia albo dalekowschodnia firma wykupiła i napełniała swoje kieszenie pieniędzmi z zysków. Nikt tego nie chciał kupić bo zaadaptowanie do stanu używalności kosztowałoby majątek, taniej było wybudować nową stocznie tam gdzie robotnicy byli jeszcze tańsi.

                • 39 12

              • MIedzy ROSJA a Niemcami (5)

                Wedlug wyliczen USA bylismy na 9 miejscu na swiecie w budowie statkow a wedlug wyliczen Kanadyjskich na 9-tym. W Polsce nie mialo byc zadnej nowoczesnej mysli technologicznej - takie byly ustalenia niedzy Niemcami a ZSRR w 1988 roku w Reykiaviku i pozniej w Moskwie. Mowil o tym Edward Szewardnadze - ostatni minister sprawa zagranicznych ZSRR. Tylko prawda.

                • 15 15

              • Byliśmy też potęgą

                w zbiorach ziemniaków i wydobyciu węgla. Niestety stocznie wymagały solidnego przemodelowania, co wobec silnych związków i braku umiejętnosci zarzadczych nie mogło się udać. Jedyna działająca duża stocznia to Remontowa - prywatna.

                • 34 4

              • Ale o czym Ty piszesz (1)

                Cytujesz jakieś statystyki nie patrząc nawet na ich podstawy. Czy te statystyki wymieniały nas jako przodowników technologii czy po prostu liczyły ilość wybudowanych statków. W tych dotowanych przez państwo nawet w tamtych czasach stoczniach klepaliśmy pływające blachy głównie dla krajów demoludu. Jak wszystko rypło to nie było chętnych na ten złom, który co prawda był tani ale poza standardami cywilizowanych państw.

                • 16 7

              • "klepaliśmy pływające blachy głównie dla krajów demoludu"

                Nie w Gdyni.
                Klepanie dla demoludów do była domena Gdańska.
                Gdynia obsługiwała głównie rynek skandynawski a i inne nacje chętnie tam zlecały.
                Dlaczego?
                Bo tanio było a nadzór niezbyt waleczny...

                • 0 0

              • W Polsce nigdy nie bylo zadnej nowoczesnej mysli technologicznej, baranie :) (1)

                • 12 9

              • Nowe technologie

                Nie masz racji . W Polsce było wielu ludzi tworzących nowe technologie. Lecz , z reguły wyjeżdżali z Polski do innych krajów przykładów jest mnóstwo tak się działo od setek lat przykładów można podać wiele i to w różnych dziedzinach : Kościuszko w USA, Minejko we Francji i Grecji czy Szternfeld w Rosji itd.

                • 6 1

        • Makreli ządanie spełnił jeden zaprzaniec (1)

          od strategicznego "inwestora z Kataru" . W zamian za POklepanie PO garbie i order z rąk mentorki. O mały włos by oddał również LOT , Lotos - russkim, i 30% powierzchni kraju jaką są Lasy Państwowe - kolesiom i ssobie.

          • 20 32

          • Racja

            .niewypały w obce ręce tylko w pis-kasty

            • 11 11

        • I po co próbujesz siać ferment wśród normalnych ludzi. Takie bzdury pisz na stronach jakiegoś dziennika Polskiego.

          • 10 9

        • Danie glowne - Pikus z ogonem!

          Oczywiscie makrele zawsze jem razem z ogonem.
          Chiny buduja najwiecej zarowno statkow jak i okretow. Wszystko jasne tylko mam jeden klopot - nie bardzo wiem co jest dotowane? Z tekstu wynika, ze pikus...

          • 5 0

      • Mało osób patrzy na dany podmiot gospodarczy przez pryzmat podmiotów z nim powiązanych (1)

        Owszem, nasze stocznie mogły przynosić straty, jednak prócz stoczni było wiele innych podmiotów gospodarczych, które w około nich funkcjonowały. Przykładowo zamykając nierentowną stocznię, straciły nagle zakłady Cegielskiego produkujące silniki, ale nie tylko one. Straty zaczęły osiągać setki firm, które funkcjonowały w około stoczni. Azjaci nie patrzą na jednostkę, tylko na społeczność - nie patrzą na to, że stocznię trzeba dotować, patrzą, że to dotowanie daje gospodarce więcej plusów niż minusów. Dotują nierentowne stocznie, ale firmy wokoło notują zyski. Produkują też statki dla siebie! Nie dla innych podmiotów, a mając statki, zarabiają na przepływie towarów. Suma summarum, zyski całościowo przewyższają straty. Wygrywa więc hybryda rynku centralnie sterowanego (ale też skupionego na wąskiej grupie kluczowych podmiotów i dobrze zarządzanego) z wolnym rynkiem.

        • 16 5

        • no tak... ale oni mieli inne książki

          Niż te, które Sachs podsunął Balcerowiczowi z Lewandowskim. Wszystko musi się opłacać wprost, bo inaczej "się nie spina".
          To najłatwiejsza wymówka, którą "manażeria" uwali każdą próbę dzialania a klękają jedynie przed batem właściciela. Dlatego "prywata" ma być bardziej efektywna? Tylko, że to myślenie leniwego niewolnika... który biegnie tam, gdzie mu pan nakaże. Chiny mają tysiącletnie doświadczenie w sterowaniu hierarchią i posłuchem aparatu...
          Chińczycy budują i remontują swoje statki w stoczniach... niemieckich. Przetrwają kryzys zdrowotny, bo mają z czego dokladać i wejdą na europejskie pogorzelisko turystyczne.

          • 6 3

      • Nie pamiętasz kto sprzedawał cegiełki na "ratowanie" stoczni w Gdańsku? Teraz jeden z nich jest prezesem w PZU, a drugi nadaje z uralu.

        • 13 3

    • Gawno prawda (7)

      Przy tak rozbudowany strukturch zarządu i nie retownych liniach musiało paść. Większość statków to były wysłużone jednostki

      • 40 22

      • (2)

        Kibic z dala się nie ....... PLO w najlepszych swoich czasach miało najbardziej rentowne linie na swiecie

        • 28 19

        • w d... byłeś i g.... widziałeś. PLO miało statki, których obsługa była Kilka razy liczniejsza niż

          zachodnich statków. I wszystko było ok póki płaca wynosiła 20 dolarów na miesiąc, jak wzrosła to się okazało, że zachodni statek z załogą 14 osobową jest Tańszy w ofertach niż polski z załogą 80 osobową. Inna sprawa, że tak.....okradali firmę, ale to zwykłe szuje. Sprzątaczki "sprzedawały" statki za grosze w tym czasie. Oczywiście pobierając sowitą łapówkę. Firma była rozkradana na maksa przez większość pracowników, którzy wiedzieli że to koniec i chcieli się na maksa nachapać. Sęk w tym, że to nie musiał wcale być koniec...

          • 15 6

        • Bo płacili najniższe stawki na świecie załodze i kupowali statki w polskich stoczniach po zaniżonych cenach nie rynkowych

          • 8 0

      • trzeba było się bardzo starać, żeby przy dobrej koniungturze firma była nierentowna. (3)

        • 21 5

        • (2)

          I się postarali np na lini australijskiej dopłacali

          • 20 2

          • G. nie doplacali (1)

            Akurat wlasnie tam plywal statek o nazwie "Gdansk II" i robil dobre pieniadze.
            Tak samo bylo z Pulawskim czy Kosciuszko, walacym kase na trasie do USA

            • 13 13

            • Czyli co? Trzy statki mialy utrzymac tego socjalistycznego molocha?

              • 10 12

    • prawda w 100% (7)

      • 11 11

      • (6)

        Ile pelnych kontenerowcow mialo PLO w 1988r.? Troche malch na linii amerykańskiej. Reszta to stare drobnicowce, które często i tak woziły masówkę i trochę ro-ro.
        No ale teraz mamy na czele PLO pania Arciszewska, co sie bardzo dobrze orientuje w transferach na linii Polska - Cypr. Damy rade, wystarczy nie kraść.

        • 42 9

        • (3)

          była seria udanych ro-ro włocławek, chodzież, tychy, itd
          jeden chyba jeszcze pływa

          • 20 2

          • (2)

            Chbyba w pol- lewant dawno nie widziałem

            • 5 1

            • (1)

              Jeden został chyba chodzież ale pewien nie jestem fajny statek

              • 3 0

              • Fajne to były statki z serii Zdrój

                • 4 0

        • Dokładnie (1)

          Jak idzie p. Arciszewskiej z PLO?
          Jak idzie Gróbarczykowi budowa polskich promów?

          • 13 0

          • Pierze...

            • 1 0

    • A kto stocznię gdanska sprzedał za bezcen i cała rozwalił? Pissiory i Jaworski. Teraz odkupili zrujnowana w której nic się nie dzieje.

      • 36 12

    • Zgodnie z Twoją logiką działają dzisiaj polskie kopalnie. (25)

      No niby węgiel jest coś wart. Tylko inni produkują go taniej. Więc polski idzie na hałdy, a państwo od lat utrzymuje kopalnie z naszych podatków. Tak działałaby większość rzekomo rentownych firm z tamtych czasów. No byłaby jeszcze droga rosyjska. Czyli obstawić swoimi czyli solidarność w tym pc i doić ile się da a ludzi mieć w d*pie. Z resztą przykład jest dzisiejszych spółek skarbu państwa. Dziwne, że wszystkie prywatne firmy są bardziej rentowne? Jakoś dziwnie to się układa, że sympatycy pis, mają wielki sentyment do komuny...

      • 41 12

      • Oj (1)

        To są ludzie wychowani na komunie a niektorych ojcowie byli mocno zasłużeni

        • 17 5

        • A inni widza przyszlosc swych dzieci za Odra. Stara milosc nie rdzewieje...ale USA weszlo do gry.

          • 6 8

      • (10)

        Stocznie to rozwijajaca sie technologia a wegiel ? Jakie wyksztalcenie potrzebne jest w stoczni a jakie w kopalni? Unia Europejska to glownie interes dla Niemiec wiec trzeba bylo zamknac kopalnie i stocznie. A gaz i rope kupowac w Rosji za wielkie pieniadze.

        • 11 11

        • Oj, co my byśmy zrobili bez tych Niemiec (9)

          Z jednej strony możemy na nich zwalać winę za wszystkie nasze niepowodzenia.
          Z drugiej nasz eksport do nich będący 25% całego naszego eksportu pozwala nam się dorabiać. Jak kiedyś ich zabraknie, to będzie płacz i bezrobocie.

          • 23 8

          • (7)

            Bez tych NIemiec nie byloby w Europie wojen, Hitlera i obozow koncentracyjnych.

            • 13 9

            • (2)

              Z pewnością Josif S. i jego ówczesny ZSRR pomógłby nam wówczas w szerzeniu światowego pokoju :) Tylko te wredne Niemcy wszystkiemu winne...

              • 12 4

              • Toć socjaliści (1)

                z sowietów i niemiec długo szli ręka w rękę. Ostatnią wspólna defiladę odpacykowali na Placu Czerwonym jeszcze w maju 1941 roku.

                • 11 1

              • Niemen a Sprawa Polska

                Socjalisci Niemiec i Sowietow wciaz sa razem - patrz Nord Stream. W Unii Europejskiej szczegolnie chronione sa interesy ...Rosji. A nasz problem polega na tym, ze za mlodu uczymy sie patriotyzmu a potem pojawiaja sie wciaz nowi zdrajcy. Dziwny jest ten swiat.

                • 6 5

            • Tak, bo Rzym, Francja, Hiszpania, Anglia, Szwecja, Dania, Polska, Rosja, Turcja (2)

              nie prowadziły wojen.

              • 5 1

              • Polityka Niemiec wciaz ta sama... (1)

                Rosyjska caryca Katarzyna byla ...Niemka (urodzona w Szczecinie) wiec realizowala niemiecka polityke na Wschodzie Europy i nie tylko Europy. Po trupach doszla do wladzy w Rosji - to kwestia mentalnosci. Niemcy zawsze decydowali o zyciu innych ludzi -Bismarck (mial zone Polke) decydowal o losie narodow, na rampie w Auschwitz Niemcy decydowaly o zyciu narodow, o rozdziale imigrantow naplywajacych do Unii Europejskiej tez chcieli decydowac na tej samej zasadzie - przydatnych do siebie, innych gdzie indziej. Wiec warto odrozniac wojne ,,w obronie'' od ,,jawnej agresji''. W 1939 Niemcy prowadzily wojne i Polska prowadzila wojne, czyli - obie strony sa sobie winne.....Nawet papiez Benedykt XVI stwierdzi, ze ,,Niemcy sa pierwsza ofiara nazizmu''. W takim razie - kto jest sprawca?

                • 3 1

              • pomieszanie z poplątaniem

                • 0 0

            • minęło 80 lat

              Z sąsiadami lepiej żyć w zgodzie, a nie liczyć na drogich sprzymierzeńców zza wielkiej wody

              • 4 2

          • Polityka Niemiec zawsze byla dobra dla ....kolaborantow!

            Niemcy wymordowali miliony ludzi na calym swiecie w czasie I Wojny i powtorzyli 20 lat pozniej. Sami wybrali Hitlera na swojego wodza, tylko jak maja placic zaodszkodowania to ....relatywizuja historie.

            • 0 0

      • (8)

        Wszystkie prywatne firmy są bardziej rentowne od spółek Skarbu Państwa? A to ciekawe :D

        Można prosić o kilka przykładów?

        • 11 11

        • Vistal na pewno

          Tylko nie dla wszystkich jest rentowny... ;)
          A raczej jest na rencie.

          • 4 2

        • chyba oczywiste, że jak coś jest Czyjeś to jest bardziej rentowne niż gdy jest Niczyje (6)

          i wszyscy to okradają. Nie rozumiem czego nie rozumiesz.

          • 5 5

          • (4)

            Rozumiem, że to wiedza aprioryczna i nie trzeba niczego dowodzić. Spółki Skarbu Państwa nie zarabiają i basta. Prywatne zarabiają i już.

            Problem w tym, że doświadczenie niestety nie potwierdza tej wiary. Stąd prośba o przykłady.

            • 4 2

            • Przykłady? Proszę, ale ograniczę się tylko do stoczni. (3)

              Z SMW w upadłości wyodrębniono część majątku na którym powstała sw pgz. niedawno podano, że MON zerwał kontrakt na Ratownika. No same sukcesy... Czy jeszcze coś na dnie w skarbonce stoczni zostało? No to teraz druga Stocznia Szczecińska. Jak tam posuwa się budowa promu dla PŻB? Wróćmy do 3M. Właśnie, co wymieniono v-ce prezesa ds. finansowych. Posunięto starego branżowego wyjadacza to teraz już tylko zysk i nadwyżki w przepływach finansowych będą. Nowa v-ce prezes zapewne zna tajny szyfr do sejfu bez dna. Prawda jest jednak taka, że pomysłu i wiedzy jak zarządzać stoczniami ten lepszy sort ni ma. Z drugiej strony mamy holding Remontowa. Raz lepiej, raz gorzej, ale ciągnie bez wiecznych upadłości.

              • 7 1

              • (2)

                Ale dlaczego tylko do stoczni :)
                Na GPW jest wiele indeksów branżowych, niektóre mają w składzie spółki z udziałem Skarbu Państwa i bez takiego udziału - można sobie porównać wyniki.

                • 1 1

              • TKM

                dopóki będą nadania polityczne czarno widzę

                • 1 1

              • Jesteśmy w 3M i stocznie od zawsze dawały pracę. To i w naszym lokalnym interesie jest, żeby w nich dobrze się działo.

                Co do innych spółek z GPW.

                KGHM jest na tyle mocne, że małpa by go w jednym pokoleniu nie położyła. Jedynie co to zyski będą mniejsze. Ale jak chcesz coś ciekawego z GPW w ramach repolonizacji to spójrz na Pekao (bank z żubrem). Oj, coś szczęścia TKM'owcy nie mają w ostatnich latach do kształtowania kursu na GPW.

                Możemy przerzucać się przykładami.

                Istotne jest to, aby również nam żyło się lepiej, a nie tylko TKM'owcom. I owe lepiej to nie dzięki 500+, bo to jest najmniej wartościowe,

                • 2 0

          • jakby jakiekolwiek "sa" były bardziej "czyjeś"

            zawsze polityka, przepychanki i koterie.
            A na znizkę też można grać...

            • 0 0

      • nic nie wiesz o handlu węglem (1)

        i kapitale jakim dysponują gracze tego rynku.
        Dealer też daje pierwsze kreski za darmo...

        • 0 0

        • Do gornikow doplacaja polskie elektrownie. To sa doplaty nie do wegla ale do gornictwa. Wszyscy placa wieksze ceny za energie! Taki cichy myk dla Gornego Slaska...

          • 1 0

      • "Tylko inni "produkują" go taniej"?!!!!!!! 8ppppppp

        • 0 0

    • nie mów o czymś czego nie jesteś pewny

      • 3 3

    • pisać

      każdy może a głupoty to specjalność tych każdych.

      • 4 1

    • Upadek PLO (7)

      Znowu widzę powielane od lat bzdury. W zasadzie upadek PLO był przesądzony już w latach 80tych m.in. jako konsekwencja stanu wojennego. Już wtedy nasi konkurenci woził najlepsze ładunki kontenerowcami A nam zostawały makuchy. Już wtedy należało pozbyć się złomów typu Leningrad czy semików i nastąpić je kontenerowcami . Na to niestety nie było kasy bo ustrój komunistyczny się walił. Wraz z ustrojem upadło komunistycznie zarządzane przedsiębiorstwo.

      • 26 5

      • (6)

        No własnie. Przecież zamiast tych semikow na daleki wschód czy ro-ro powinni budować full kontenery na te linie , gdzie byli mocni jak USA. Czyli maleńka kasa byla, ale i tak zle wydana. A taki Evergreen juz wtedy budowal kontenerowce po 3000 teu Teraz to sie wydaje śmieszna wielkością, ale wtedy to bylo wow. Te z serii Kościuszko braly po 1400 teu. A PLO mialo tylko cztery takie jednostki,. Kto się nie przerzucił i nie rozwijał floty kontenerowcow w latach 80-tych, ten w następnych przepadł.

        • 12 1

        • 3000 TEU (5)

          w ktorych latach?!
          Ochlon.
          Nasze RORO na Australie i USA kosily mega kase - dlatego od reki wszystko zostalo sprzedane (rozkradzione), bo to byly superdochodowe linie.

          • 9 5

          • Nawet ponad 3000 teu

            Do roku 1985 budowano już panamaxy 3000 do 3400 teu po 1985 budowano panamaxy max 4500 teu.

            • 5 1

          • Mega kasa (3)

            Mega kasę to kosili Ci, co wtedy pływali na linii do USA i jeszcze kilka innych osób.

            • 6 1

            • Np. ja (2)

              :)

              • 0 5

              • (1)

                Meldowales bezposrednio do zalogowego, co to jeszcze mial drugi etat jako porucznik SB.No i teraz wszystko jasne.

                • 6 1

              • Nie musialem meldowac

                wystarczyla odpowiednio wypchana koperta.
                I nie zazdrosc - nie bylo latwo ani bezpiecznie.

                • 0 1

    • (3)

      Co ty za bzdury wypisujesz. PLO w 1999r miało jeszcze 18 statków, a już w 2000r. miało jedynie 6 statków. Po dalszych trzech było ich zero. W 1999r. przedsiębiorstwo zostało przekształcone w spółkę akcyjną. W tamtych latach niebyło jeszcze Platformy. Ale za to było Porozumienie Centrum.

      • 15 9

      • I niejaki Janusz Lewandowski

        obecnie spijajacy nektary za rozpieprzenie gospodarki polskiej.

        • 11 10

      • Byl rowniez Kongres Liberalno Demokratyczny

        Oraz sopockie towarzystwo od "Doradcy".
        Na prawde uwazasz, ze ludzie cierpia na demencje?

        • 11 6

      • Kongres Liberalno Demokratyczny

        destrukcyjna organizacja tuska biorąca pieniądze od Niemców na wywrotową działalność.
        tragiczne skutki działania tego typa mamy w Polsce do dzisiaj. Układ z Magdalenki.
        ZAmach stanu na rząd Jana Olszewskiego w obronie ub-eckich współpracowników w sejmie, przy współudziale bolka

        • 4 3

    • Polskie stocznie i cały przemysł morski położyło towarzystwo wzajemnej adoracji z PC a dzisiaj PIS

      • 12 7

    • Buahahaha... Poczytaj kto ma położył Stocznie Gdańską...

      Poczytaj o tym dokładniej... Czy też powiesz, że PO to afera Skoków które do dziś nie została rozwiązana? Nie zmieniaj historii jak to próbuje robić Twoj Guru Jaro. Nie dacie rady. Niejedną już też próbował majstrować przy historii PL. . Jak wyszło.. Wiadomo. Nie interesuje mnie PO, Pis, sld, psl i inne Konfederacje. polityka to szambo i jak najdalej od niej. Ale nie mieszaj faktów podnóżku.

      • 12 13

    • Marynarz (1)

      Te bzdury to możesz nadawać w TVPis! Tam wiocha to ogląda i ci w te bzdury uwierzy! Szkoda mi czasu na odnoszenie się do twoich kłamstw lub nie wiedzy!

      • 6 5

      • Zwracajac komus uwage wypada miec racje.

        Wazna jest wiedza. Rowniez ta, ze slowo ,,niewiedza'' nalezy pisac razem. Oprocz bledu ortograficznego jest blad logiczny - jak szkoda Ci czasu, to czemu tu piszesz mily kolego lub kolezanko?

        • 6 1

    • no właśnie to styropiany z PIS dzbany i nieuki sprzedali wszystko.

      • 2 5

    • Przestań

      Siać kłamliwą propagandę .Nie masz pojęcia o czym piszesz pisuarze. Weź 500+ i kup działę i niech pisowska nirvana cię otuli.

      • 2 7

    • Bisnes

      Samochód (i statek też) sprzedaje się za tyle ile daje nabywca , a nie za tyle ile właściciel sobie zamarzy. Zwłaszcza jeśli właściciel jest (a był ) bankrutem.

      • 0 3

    • pitolenie. Ogromna większość tych duży firm-instytucji jak stocznie, żegluga, kopalnie nigdy nie były rentowne, istniały tylko po to żeby karmić Kreml. Po upadku systemu ich sens funkcjonowania przestał istnieć. Po co utrzymywać państwową firmę, która nie zarabia na siebie ? Po co nam kopalnie, z których węgiel jest dwa razy droższy od zagranicznej konkurencji? Po co nam, stocznia, która nie ma dochodów wystarczających na pokrycie własnych kosztów? Giganci na glinianych nogach, sztucznie podtrzymywane za komuny.
      Do zaorania.

      • 0 1

    • To właśnie przykład firmy, (1)

      która poszła na dno, bo nie została na czas sprywatyzowana. Wbijcie sobie to wreszcie do głowy, że to co państwowe to niczyje i tak sie to traktuje. To, co nie ukradzione, to zostanie zmarnowane. Amen.

      • 1 2

      • a "sa"

        to czyje?

        Takie ściemy "dyktatorów do wynajęcia".

        • 0 0

    • Taak

      Szkodliwa działalność PO miała również wielki wpływ na spadek nośności kur niosek oraz ingerowała w trymestr miesiączkowy u pingwinów dodatkowo wyzwoliła tzw efekt zrytego czerepa u pisoholików.

      • 0 4

  • W POcie czola pracowalismy (13)

    PO 24 godziny na dobę aby wszystko wyprzedać i udało się .

    Nie PO to tak ciężko pracowaliśmy aby teraz nam PiS wszystko zepsuł

    • 111 124

    • Stocznie sprzedal pis (1)

      A konkretnie Jaworski

      • 21 9

      • stocznie sprzedał (rozprowadził)

        Szlanta.
        Bo był ich właścicielem.
        Ot, siła prywatnej własności...

        • 0 0

    • to nie pis lubi sprzedawac znajomym firmy które są wyprzedawane do zera i zadłużane pod korek a potem odkupuje je wydrenowane za (1)

      • 10 8

      • PIS nie sprzedaje PIS okrada

        • 3 3

    • (2)

      I dlatego PiS po 5 latach rządów buduje statki dla Polski w Korei. Polskie stocznie w czasach PiS budują promy takie jak prom do Świnoujścia .Podobnie jest z węglem , polski węgiel na hałdach a rząd sprowadza węgiel od Putina.Ale co tam pogadamy jeszcze jak to było źle za PO a jak jest i będzie dobrze za PiS.

      • 4 2

      • (1)

        pis kłamie jak kiedys komuniści ... to ci sami ludzie , nie zauważyliście jeszcze ? nie ? to zero za spostrzegawczość

        • 0 1

        • każdy widzi

          to co chce... ;)
          A prawdą jest, że zawsze widzisz te same pazeroty, co im wisi co jest na sztandarach, byle być blisko "fruktów".
          Więc spełnia się paradoks starego rabina: "obie strony mają rację".
          I co z tego?

          • 0 0

    • W Korei gdzie srednia pensja to 10 tys zl sie oplaca (2)

      W Polsce gdzie stoczniowcy zarabiali max 3 tys już nie było opłacalne. Wiwat UE!

      • 3 4

      • (1)

        Pracowałem w SG im Lenina od 1969. Może i było opłacalne tylko po upadku ZSRR który płacił nam za statki rublami transferowymi kiedy przyszło płacić wg normalnych rozliczeń już tych statków nie chciał .Innych nowych inwestorów na nasze budowane w starej energo i materiałochłonnych technologiach chętnych nie było. Tak więc dziś budujemy sekcje kadłubowe za marne pieniądze a wyposażeniem zajmują się inni którzy spijają śmietankę . I jeszcze jedno , nie porównuj stoczni południowokoreańskich do stoczni polskich bo to i technologia nie ta i reżim technologiczny nie ten.

        • 2 0

        • szczególnie słabo w tym porównaniu wypada Gdańsk

          Gdynia to inna bajka...
          Ale z technologiami też nie było najlepiej. Ich jednak mozna się nauczyć czy kupić. Jednak trzaba o tym myśleć i tym kierować. Wtedy nie było komu tego robić, bo głowy utopione w alkoholu albo w układach ze zelceniodawcami lub związkami...

          To działka, która wymaga konsekwencji i wiedzy. Polscy "podsiębiorcy" mają horyzont biznesowy max. 10 miesięcy, a przeciętnie 3...

          • 0 0

    • Ile lat musi minąć (1)

      aby naprawić, co sPiSkowcy zepsuli.

      • 1 2

      • widzisz , ciemnota pisowa nadal uważa że jest lepiej ... lepiej bo mieli nic za siedzenie pod sklepem a teraz mają na harnasia

        • 0 1

    • Psucie?

      To jedno co obecnie łaskawie nam panujący potrafią. Nie wiem już sam, która opcja jest gorsza. Wyprzedaż czy zmarnowanie jak za komuny.

      • 1 2

  • Statek Gdansk (5)

    Jest taki statek w Ghanie pracujacy jako baza przeladunkowa

    • 42 2

    • Gdańsk (1)

      W 2005 roku w Dakarze cumował statek, nie pamiętam bandery i nazwy ale pod nią miał naspawaną poprzednią gdańsk a na dziobnicy herb Gdańska.

      • 8 0

      • A co ma do tego bandera?

        Myślisz, że jakikolwiek statek Polskiej Żeglugi Morskiej pływa pod polską banderą? Same flagi Bahamów, Liberii i Cypru.

        • 9 2

    • Polska zaloga tam nawet pracuje

      Za zlodziejskie pensje, ale to juz inna sprawa

      • 5 0

    • SMT

      • 3 0

    • To statek SMT A nie PZM

      • 1 0

  • (11)

    Pissiory stocznię sprzedali z Jaworskim na czele. Potem odkupili od Ukraińca A wyższa cene. A teraz nic się tam nie dzieje i wszystko zrujnowane dzięki Piss

    • 164 75

    • Artykuł jest o czym innym więc swoje "mądrości" schowaj na kiedy indziej.

      • 7 22

    • Nie prawda (1)

      To Jaworski z PiS był dyrektorem stoczni ale to ludzie którzy tam pracują w biurach to jedna wielka klika a szczególnie zwiozek Solidarność to oni okradli stoczniowców z cegiełek które kupowali stoczniowcy sprzedając stocznie ukraicowi nie oddali tych pieniędzy

      • 6 6

      • duda pis solidarność zmarnowali stocznie i taka prawda. potem pis sprzedał ruskim z donbasu i odkupił po zmarnowaniu

        • 8 4

    • (1)

      o Tusku zapomniałeś który może nie sprzedał ale pomógł zniszczyć stocznię w Szczecinie

      • 7 10

      • tą stocznei co pis buduje statek od 10 lat? hahhahaha

        ty dzbanie wystarczy prezes z pis i po firmie, patrz stadnina koni, orlen,enega, enea, lotos... wszystko zgnoili

        • 12 3

    • (2)

      Popaprańcy,którzy aktualnie rządzą doprowadzą Polskę do ruiny

      • 5 4

      • co niewygodny temat ? (1)

        zgodnie z zaleceniami zmiana tematu, ech

        • 1 2

        • 500 + wpłynęło czy 13 emerytura którą zawsze dostawałes w formie rewaloryzacji ?

          • 1 0

    • Dokladnie (1)

      Dokladnie tak było , za Jaworskiego zaczęło się wszystko psuć .

      • 5 2

      • pamietam pamietam.. /jaworskiego to w wielu zakąłdach by chętnie udusili

        • 0 0

    • to samo zrobili Niemcy

      Oddali wschodnie stocznie Rosjanom a jak źle zaczęło sie dziać, to ich spłacili i pożegnali.
      Teraz flirtują z Chińczykami.
      A ty masz jakieś osobiste traumy z Jaworskim. Nie ma faceta za co szanować ale chyba trochę przesadzasz z ta jednostronną oceną?

      • 0 1

  • "nazwy ważnych europejskich miast portowych" (7)

    Tylko z warszawki tego nie widać :/

    • 78 7

    • (2)

      Niedlugo bedzie Elbląg

      • 7 0

      • (1)

        Najpierw przkop mierzei.

        • 2 0

        • w takim tempie chyba nie dożyję ... raczej to kolejny mis dla kolesi niz realna inwestycja

          • 0 0

    • kolejny będzie Radom (3)

      • 4 0

      • Porty lotnicze się nie liczą (2)

        • 2 0

        • eee tam

          • 1 0

        • przecież Radom to kuźnia stoczniowych kadr

          Z niejakim Szlantą na czele!

          • 0 0

  • PLO to 1 statek handlowy ! (3)

    Teraz PLO ruszy z kopyta, szefową Jaruś zrobił byłą posłankę PiS panią Milewczykową ...

    • 79 22

    • Myślę (1)

      Powstanie okręt im. Lech Wałęsa i w pierwszy rejs popłynie, przekopem mierzei do Elbląga.

      • 5 4

      • Potem Radom i CPK.

        • 6 0

    • Pierze

      To chyba nazwa pierzaczek

      • 0 0

  • a co z tym promem (6)

    i stępką...? prom dla pżb, a stepka rdzewieje w sczecinie... powtarza sie sytuacja z "gawronem" rodem ze stoczni mar. woj.

    • 103 7

    • Nie (2)

      Stępka rdzewieje a plany bujają w obłokach

      • 8 0

      • (1)

        Dokumentacji nie ma do tej pory.

        • 5 0

        • a komus zlecono ?

          • 0 0

    • Może myśleli, że to jak z ziemniakami albo owsem... że wystarczy posiać i dalej samo wyrośnie?

      • 9 0

    • 99k. i8

      • 1 1

    • jak co jest tylko wirtualny

      • 2 0

  • MItteleuropa - stary plan Bismarcka (8)

    Stocznia w Gdansku powstala za Niemca. Po I wojnie swiatowej udzialy w niej mialy panstwa alianckie (Wielka Brytania sprzedala je chyba w 1937r). W wyniku rozmow w Jalcie ZSRR na 50 lat mialo zajac tereny Europy Wschodniej. Gdy te 50 lat mijalo i Niemcy sie zjednoczyly i odzyl stary plan Bismarcka nazwany Mitteleuropa wiec szykowano pola pod kartofle i marchewke. O czym tu dyskutowac?

    • 15 31

    • Targowica wiecznie zywa

      Mozna podyskutowac...ale takie sa fakty. Przed zjednoczeniem Niemiec minister spraw zagranicznych ZSRR mowil, ,,ze nie moze byc przemyslu w strefie miedzy naszymi krajami''. Premier Mazowiecki pytanyw Londynie przez M. Thatcher - czy ma jakies uwagi - zamikl. A minister K. Skubiszewski podpisalby wszystko zeby tylko nie ujawniac tego, ze jest gejem. I tak pierwszy rzad ,,niekomunistyczny'' sprzedal nasze interesy.

      • 7 7

    • (6)

      Dochod narodowy Polski zwieksnzyl sie przez ostatnie 30 lat 6 krotnie. A takich niemiec 2,5 krotnie. To cos drogo sprzedajemy te kartofle i marchew. A moze na czym innym robimy kasiorke i dobrze wychodzimy na Mitropie? Zawsze mozesz wybrac opcje narodowcow czyli sluzbe ruskim. Na kartoflach sie znasz, to dasz rade.

      • 8 4

      • Gospodarz czy lokaj? (1)

        Przyszlosc swiata to jest 5G. Technologia! Patriota, przepraszam - polski patriota bedzie wspieral przyszlosc a nie sredniowiecze. Makrela oferowala Brazylii pieniadze na zachowanie lasow deszczowych. - ,,Sami sobie sadzce lasy'' - odpowedzieli Brazylijczycy...
        Gospodarz jest wolnym czlowiekiem a lokaj to stan swiadomosci z ograniczona mapa mentalna.

        • 5 2

        • "Niewolnik"?!!!!!!! 8ppppppp

          • 0 0

      • A Chin ludowych 82 krotnie !!

        Bo mają swoje firmy i Nikt u nich nie rządzi bo dom za dużo i za silni

        • 2 0

      • Deutchland, Deutchland uber alles! (1)

        Martwisz sie tym, ze za drogo sprzedajemy Niemcom kartofle, czy tylko mi sie tak wydaje?

        • 2 0

        • Pisaliscie , jacy sprytni ci mniemce. A patrz pan oni kupja od nas kartofle 6 razy drozej niz na swiecie. A takie mial plany Furst z Skubiszewskim, a nie wiedza po ile kartofle chodza?

          • 2 0

      • co jest większe?

        6x100 czy 2,5x1000

        Porównaj właściwe wartości. Raczej drogo nie sprzedajemy. My w ogóle nie sprzedajemy a jedyne udostępniamy zasoby za "odstępne".

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane