- 1 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (75 opinii)
- 2 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (12 opinii)
- 3 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (44 opinie)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (444 opinie)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (201 opinii)
Polwax odwołał się od decyzji KE w sprawie fuzji Lotos-Orlen
Do Komisji Europejskiej trafiło odwołanie w sprawie warunkowej zgody na przejęcie przez PKN Orlen Grupy Lotos. Autorem odwołania jest firma Polwax (kiedyś Lotos Parafiny). Spółka twierdzi, że konsolidacja może wpłynąć negatywnie na jej działalność. Dotąd nie wyznaczono terminu, w jakim KE rozpatrzy odwołanie.
Z odwołania Polwaxu dowiadujemy się, że przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen może oznaczać uzależnienie od jednego dostawcy na rynku. Nie wiadomo jednak, czy i kiedy Komisja Europejska zajmie się odwołaniem Polwaxu. Firma od 2019 r. toczy spory prawne z jedną ze spółek Grupy Orlen - Orlen Projekt. W marcu 2020 r. spółka skierowała przeciwko Orlen Projekt pozew o zapłatę obejmujący łączną kwotę 132,15 mln zł.
Konflikt Polwaxu z Orlenem
Orlen Projekt był odpowiedzialny za inwestycję Polwaxu w Czechowicach-Dziedzicach. Polwax wypowiedział jednak umowę i zarzucił Orlenowi liczne błędy oraz zapowiedział dochodzenie odszkodowania za poniesione straty i utracone korzyści.
Zarząd Orlen Projekt wielokrotnie podkreślał, że wszystkie roszczenia formułowane przez Polwax są całkowicie bezzasadne i nie znajdują oparcia w stanie faktycznym sprawy oraz prawie. Spółka twierdzi, że to Polwax pozostaje dłużnikiem Orlen Projekt na kwotę kilkudziesięciu mln zł, uchylając się przez ponad rok od zapłaty należnego wynagrodzenia.
Polwax to jeden z największych producentów i dystrybutorów parafiny przemysłowej w Europie oraz lider tej branży w Polsce. Do 2011 r. spółka należała do Grupy Lotos. W ramach procesu optymalizacji aktywów kapitałowych w 2010 r. rozpoczęto opracowywanie modelu wyjścia Lotosu z inwestycji w aktywa parafinowe. 10 stycznia 2011 r. Grupa Lotos sprzedała na rzecz Krokus Chem Sp. z o.o. 100 proc. udziałów w spółce Lotos Parafiny.
Przejęcie Lotosu przez PKN Orlen
Proces przejęcia kapitałowego Grupy Lotos przez PKN Orlen został zainicjowany w lutym 2018 r. podpisaniem listu intencyjnego ze Skarbem Państwa, który posiada w gdańskiej spółce 53,19 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
W listopadzie 2018 r. Orlen złożył w Komisji Europejskiej wstępną wersję wniosku o zgodę na koncentrację. Ostateczny wniosek trafił do Komisji na początku lipca 2019 r. Dodatkowo pod koniec sierpnia 2019 r. podpisane zostało porozumienie pomiędzy PKN Orlen a Skarbem Państwa i Grupą Lotos, określające ramową strukturę transakcji przejęcia gdańskiej spółki.
Pod koniec września 2019 r. zastosowano procedurę "stop the clock". Orlen otrzymał 8 kwietnia 2020 r. od Komisji Europejskiej możliwość zapoznania się z wynikami jej analiz przeprowadzonych w II fazie postępowania. Dla tej fazy postępowania zastosowana została procedura "Statement of Objections". PKN Orlen złożył formalną propozycję środków zaradczych pod koniec kwietnia 2020 r., na początku maja rozpoczął się market test, natomiast 14 lipca 2020 r. PKN Orlen otrzymał od Komisji Europejskiej warunkową zgodę na przejęcie Grupy Lotos.
Miejsca
Opinie (64) 10 zablokowanych
-
2020-10-26 18:51
Bronia (5)
Przeciw przejęciu ekipa leniuszków, która broni sie rekami i nogami biurek i biureczek by nic nie robic a brać duża kasę. I dobrze może kto bedzie zwracał uwagę na jakość i efektywność pracy.
- 25 29
-
2020-10-26 20:08
Opinia wyróżniona
Przeciez rownanie jest bardzo proste.
W tej chwili jest Orlen i Lotos (x + y), a po operacji zostanie (x + 0,2 y), a dodatkowo pojawi sie na rynku niepolska konkurencja "warta" 0,8 y. W dodatku bedzie to najprawdopodobniej konkurencja wegierska, a wiec kontrolowana przez Rosjan. Juz to pokazuje, ze operacja jest ogromna strata stanu posiadania dla Polski i Polakow, a takze utrata
W tej chwili jest Orlen i Lotos (x + y), a po operacji zostanie (x + 0,2 y), a dodatkowo pojawi sie na rynku niepolska konkurencja "warta" 0,8 y. W dodatku bedzie to najprawdopodobniej konkurencja wegierska, a wiec kontrolowana przez Rosjan. Juz to pokazuje, ze operacja jest ogromna strata stanu posiadania dla Polski i Polakow, a takze utrata istotnego udzialu w polskim rynku paliw, a przeciez dodatkowa i niebagatelna strate poniesiemy z tytulu znacznie mniejszego udzialu wlasnosci w Grupie Orlen, niz jeszcze mamy w Grupie Lotos. Jak mozesz popierac wyprzedaz polskiego majatku narodowego? Czyzbysmy az tak wiele go nadal mieli, zeby lekka reka oddawac obcym?
- 17 5
-
2020-10-26 19:40
Mamy realia polskie i międzynarodowe.
W realiach polskich zarobki w LOTOSie są na poziomie średnim (porównywalne z ORLENem).
Zasadniczo spółki nie podbierają sobie pracowników bo różnica w zarobkach jest niewielka.
W realiach przemysłu w Polsce, zarobki są mocno rozrzucone - da się na znaleźć w okolicy pracę i za większe i za mniejsze pieniądze.
WW realiach polskich zarobki w LOTOSie są na poziomie średnim (porównywalne z ORLENem).
Zasadniczo spółki nie podbierają sobie pracowników bo różnica w zarobkach jest niewielka.
W realiach przemysłu w Polsce, zarobki są mocno rozrzucone - da się na znaleźć w okolicy pracę i za większe i za mniejsze pieniądze.
W realiach międzynarodowych branża gas&oil to dobrze płatna branża. W tej pracy masz i ryzyko i odpowiedzialność a twoja decyzja może przynieść spore straty jak i nie małe zyski.- 2 0
-
2020-10-26 18:57
Oj pojecia nir masz o czym piszesz (2)
Srednia pensja odbiega od rynkowych. Jest gorsza. I co?! Zatkalo kakao?! Kazdy BP, czy Shell placi lepiej. Tylko tu czesc ludzi pracuje bo czuja ze cos robia dla Pomorza..
- 7 4
-
2020-10-27 08:22
Pracownik
Grupa Lotos wysokie wynagrodzenia, premie kwartalne, 13nastki, wczasy pod gruszą znacznie wyższe niż u znajomych, premia roczna... no i prestiż . O czymś zapomniałem?
- 2 4
-
2020-10-26 19:44
BP, Shell a nawet kilka lokalnych firm potrafi zapłacić więcej.
Jednak nie każdemu się chce jechać w świat czy w Polskę za pracą.
Nie da się ukryć, że ludzie mają rodziny, domy, mieszkania - ale rotacja do 10% jest i pracodawca musi się czasem napocić, żeby mu się ekipa nie rozeszła.
Dla niewtajemniczonych, serwis producenta kosztuje i po 400Euro/h więc trzeba kalkulować czy warto swojego fachowca nie doceniać finansowo.- 5 1
-
2020-10-26 14:47
(10)
Najgorsze jest to, że w tym całym przywłaszczeniu i destrukcji Lotosu wszystko jest legalne i KO tak na prawdę nie ma do czego się doczepić(nad czym ubolewam), jedynie co to komisja mogła się dowalić do próby monopolizacji na naszym rynku stacji paliw(więc 2/3 stacji bedzie sprzedane zewnetrznemu koncernowi, ale i tak dobrze, że chociaż udało się
Najgorsze jest to, że w tym całym przywłaszczeniu i destrukcji Lotosu wszystko jest legalne i KO tak na prawdę nie ma do czego się doczepić(nad czym ubolewam), jedynie co to komisja mogła się dowalić do próby monopolizacji na naszym rynku stacji paliw(więc 2/3 stacji bedzie sprzedane zewnetrznemu koncernowi, ale i tak dobrze, że chociaż udało się przeciągnąć tą przeklętą fuzję aż do teraz, Inaczej już dawno stracilibyśmy naszego największego podatnika oraz mecenasa kultury na Pomorzu... No i ze złych informacji przypominam, że najbardziej prawdopodobny gracz do przejęcia stacji to koncern Węgierski, czyli pieczę nad nim ma Putinek który po prostu desperacko stara sie rozsadzać Unię od środka. Węgierski=Rosyjski.
- 98 23
-
2020-10-27 07:03
Opinia wyróżniona
Częściowo się zgadzam
Aż do mecenasa na Pomorzu pełna zgoda. Mogę się również zgodzić, że węgierski MOL jest zainteresowany wejściem na rynek polski co się Orlenowi za bardzo nie opłaca. Nieprawdą jest jednak, że MOL jest uzależniony od Rosji, to węgierski gigant państwowy na skalę naszego Orlenu. Oba koncerny zaczynają sobie wzajemnie wchodzić na rynki (patrz MOL na
Aż do mecenasa na Pomorzu pełna zgoda. Mogę się również zgodzić, że węgierski MOL jest zainteresowany wejściem na rynek polski co się Orlenowi za bardzo nie opłaca. Nieprawdą jest jednak, że MOL jest uzależniony od Rosji, to węgierski gigant państwowy na skalę naszego Orlenu. Oba koncerny zaczynają sobie wzajemnie wchodzić na rynki (patrz MOL na Czechy gdzie liderem jest orlenowska Benzina, a Orlen na Słowację gdzie dzięki przejęciu Slovnaft dzieli i rządzi MOL). Co do Rosjan to są oni u nas pod postacią AMIC Energy. Wracając do przejęcia LOTOSu chociaż nie jestem z Pomorza uważam, że jest ono dla Polski niekorzystne. Jeśli miałoby się wydarzyć, a wszystko na to wskazuje to sugerował bym Orlenowi sprzedać te stacje, które muszą na zasadzie wymiany na rynku niemieckim umacniając tam swoją pozycję (np. Totalowi, który w Niemczech ma sporo stacji, a w Polsce praktycznie nie istnieje). Wpusczenie rywala jakim jest MOL do Polski jest bardzo niekorzstne jak chodzi o walkę o prymat w tej części Europy.
- 5 1
-
2020-10-26 20:13
Ale coz komu do tego, gdyby nawet Polska chciala Orlen za darmo oddac Putinowi? (2)
O ile zapewniona bedzie zdrowa konkurencja itd, nikt nie ma prawa zabronic nam popelnic nawet najwiekszej glupoty. I o to zadbala instytucja unijna, zeby polski rynek paliw nadal spelnial unijne standardy. Chcecie sprzedac jedna z ostatnich wartosciowych firm? Prosze bardzo, w koncu to wasza firma.
- 0 4
-
2020-10-28 10:00
czy koniecznie w artykule o Orlenie/lotosie/polwaxu musisz dopisać prezydenta Rosji (1)
do swojej głupawej wypowiedzi ?
- 0 0
-
2020-10-31 11:26
Może być ZSRR, pasuje Tobie.
- 0 0
-
2020-10-26 17:48
Putin ma cala KE w kieszeni na pensyjkach,- więc jesli ktoś tu szkodzi to tacy ag3n i jak ty. (4)
Pyatnie kto za PO sprzedał ten Polwax skoro to taki gigqnt parafiny itakie zyski przynosi ?
I kto wziąl za to w łapę ???- 3 17
-
2020-10-26 20:52
Opinia wyróżniona
...Ty widzisz i nie grzmisz... (1)
Masz rację! Jak można było sprywatyzować taką spółkę? Przecież to był mega wał i tak powoli PO sprzedawała nasze wspólne dobro! Ludzie, którzy tutaj wypisują komentarze chyba postradali rozum! Przejęcie Lotosu przez Orlen ratuje Was przed biedą na długie lata i tylko ślepy tego nie widzi!
- 4 22
-
2020-10-30 13:27
no to do okulisty, szybko
- 0 0
-
2020-10-26 20:14
Nikt nie sprzedal, o czym Ty bredzisz? (1)
- 8 2
-
2020-10-26 22:32
odrób lekcje i idź spać / a pani od polskiego powiedz, że nadal nie potrafisz czytać ze zrozumieniem
- 0 3
-
2020-10-26 16:14
Waldemar
Panie Grzegorzu wypisuje Pan straszne bzdury. Jak zwykle.
- 4 15
Wszystkie opinie
-
2020-10-26 14:47
(10)
Najgorsze jest to, że w tym całym przywłaszczeniu i destrukcji Lotosu wszystko jest legalne i KO tak na prawdę nie ma do czego się doczepić(nad czym ubolewam), jedynie co to komisja mogła się dowalić do próby monopolizacji na naszym rynku stacji paliw(więc 2/3 stacji bedzie sprzedane zewnetrznemu koncernowi, ale i tak dobrze, że chociaż udało się przeciągnąć tą przeklętą fuzję aż do teraz, Inaczej już dawno stracilibyśmy naszego największego podatnika oraz mecenasa kultury na Pomorzu... No i ze złych informacji przypominam, że najbardziej prawdopodobny gracz do przejęcia stacji to koncern Węgierski, czyli pieczę nad nim ma Putinek który po prostu desperacko stara sie rozsadzać Unię od środka. Węgierski=Rosyjski.
- 98 23
-
2020-10-26 20:13
Ale coz komu do tego, gdyby nawet Polska chciala Orlen za darmo oddac Putinowi? (2)
O ile zapewniona bedzie zdrowa konkurencja itd, nikt nie ma prawa zabronic nam popelnic nawet najwiekszej glupoty. I o to zadbala instytucja unijna, zeby polski rynek paliw nadal spelnial unijne standardy. Chcecie sprzedac jedna z ostatnich wartosciowych firm? Prosze bardzo, w koncu to wasza firma.
- 0 4
-
2020-10-28 10:00
czy koniecznie w artykule o Orlenie/lotosie/polwaxu musisz dopisać prezydenta Rosji (1)
do swojej głupawej wypowiedzi ?
- 0 0
-
2020-10-31 11:26
Może być ZSRR, pasuje Tobie.
- 0 0
-
2020-10-26 17:48
Putin ma cala KE w kieszeni na pensyjkach,- więc jesli ktoś tu szkodzi to tacy ag3n i jak ty. (4)
Pyatnie kto za PO sprzedał ten Polwax skoro to taki gigqnt parafiny itakie zyski przynosi ?
I kto wziąl za to w łapę ???- 3 17
-
2020-10-26 20:52
Opinia wyróżniona
...Ty widzisz i nie grzmisz... (1)
Masz rację! Jak można było sprywatyzować taką spółkę? Przecież to był mega wał i tak powoli PO sprzedawała nasze wspólne dobro! Ludzie, którzy tutaj wypisują komentarze chyba postradali rozum! Przejęcie Lotosu przez Orlen ratuje Was przed biedą na długie lata i tylko ślepy tego nie widzi!
- 4 22
-
2020-10-30 13:27
no to do okulisty, szybko
- 0 0
-
2020-10-26 20:14
Nikt nie sprzedal, o czym Ty bredzisz? (1)
- 8 2
-
2020-10-26 22:32
odrób lekcje i idź spać / a pani od polskiego powiedz, że nadal nie potrafisz czytać ze zrozumieniem
- 0 3
-
2020-10-27 07:03
Opinia wyróżniona
Częściowo się zgadzam
Aż do mecenasa na Pomorzu pełna zgoda. Mogę się również zgodzić, że węgierski MOL jest zainteresowany wejściem na rynek polski co się Orlenowi za bardzo nie opłaca. Nieprawdą jest jednak, że MOL jest uzależniony od Rosji, to węgierski gigant państwowy na skalę naszego Orlenu. Oba koncerny zaczynają sobie wzajemnie wchodzić na rynki (patrz MOL na Czechy gdzie liderem jest orlenowska Benzina, a Orlen na Słowację gdzie dzięki przejęciu Slovnaft dzieli i rządzi MOL). Co do Rosjan to są oni u nas pod postacią AMIC Energy. Wracając do przejęcia LOTOSu chociaż nie jestem z Pomorza uważam, że jest ono dla Polski niekorzystne. Jeśli miałoby się wydarzyć, a wszystko na to wskazuje to sugerował bym Orlenowi sprzedać te stacje, które muszą na zasadzie wymiany na rynku niemieckim umacniając tam swoją pozycję (np. Totalowi, który w Niemczech ma sporo stacji, a w Polsce praktycznie nie istnieje). Wpusczenie rywala jakim jest MOL do Polski jest bardzo niekorzstne jak chodzi o walkę o prymat w tej części Europy.
- 5 1
-
2020-10-26 16:14
Waldemar
Panie Grzegorzu wypisuje Pan straszne bzdury. Jak zwykle.
- 4 15
-
2020-10-29 01:09
Pic na wodę (1)
Optymalizacja sprzedaży polegała na sprzedaży swoim za zaniżoną cenę. Wszędzie przewija się niejaki Leszek Stokłosa . Był szychą w Lotosie , następnie w Orlenie rozdawał karty by z żoną objąć pakiet w Parafinach i rządzić w Powaxsie, a to wszystko za czasów pseudo menadżera w Lotosie Olechnowicza. To tematu dla CBA. Ale oni ten temat pewnie znają i zamiatają pod dywan.
- 1 1
-
2020-10-29 07:33
Bełkot
Te osobiste wycieczki do Leszka Stokłosy - to efekt zwolnienia z pracy w którejś spółce? Cena zaniżona - to taka prawda, jak gwałtowna utrata regularności kształtu płatków śniegu.
Cena jest zawsze adekwatna do możliwości i oferty kupujących. Taka była oferta, spełniła parametry i została zaakceptowana.- 0 0
-
2020-10-28 09:55
komentatorzy z bożej łaski i ze swojej wielkiej mądrości odmieniają nazwisko prezydenta Rosji
w swoich komentarzach .Śmiech z rana jak śmietana.
- 1 0
-
2020-10-28 07:42
Jeszcze kilka lat temu PO chciało zrobić to samo . Spytajcie Adamowicza czy to dobre rozwiązanie. A może Struka czy pamięta
- 1 2
-
2020-10-26 18:18
Brawo Lotos Parafiny (3)
tak trzymać, przeciągać w nieskończoność i na końcu wydoić Orlen...
- 80 17
-
2020-10-26 20:58
(2)
Jaki Lotos parafiny? Lotos parafiny się skończyły w 2012 roku później poszło to w prywatne ręce i tak powoli mały kęskami okrada się nas wszystkich Polaków! Przykro to trochę wszystko zaczyna się robić... Myślicie, że takie eldorado ich spotkało po prywatyzacji? Przeczytajcie sobie opinie na forach...
- 4 6
-
2020-10-27 19:28
i to jaka prywatyzacja była a Wratislavia Biodiesel ktoś zna? :D
- 0 0
-
2020-10-26 22:02
Dokładnie
Dość zerknąć jakich dyrektorów zatrudniają - Jacek Matracki, dobry kumpel Neski od dziwnych interesów w Lotos Oil, Carmanie wcześniej itd.
Cztery kawki k....a....- 4 1
-
2020-10-27 18:27
Panie z paliw
I one złożyły odwołanie- grusza dwa razy w roku, kołowrotek co szybciej się kręci, cukierki firmowe po 2,kg na miesiąc na głowę, dwa przejazdy kajakiem po Rozwojce w sezonie z niezakłócona wizyta wielbiciela z wioslem. Czuj duch!
- 2 2
-
2020-10-27 17:03
Brawo Polwax. Całe pomorze wam kibicuje! Poza jajogłowymi i krótkowzrocznymi oczywiście z jedynie niesłusznej partii.
- 4 1
-
2020-10-27 15:52
czy ktoś potrafi wytłumaczyć..
Wydaje się że akcje Lotosu a w zasadzie i Orlenu zachowują się jak papiery śmieciowe.
Po jaką ch.lere taki papier który nie przynosi dywidendy a w ciągu roku osiągnie 20 % początkowej wartości.. Jaki Bank ..jaki Fundusz kupi taki śmieć.
Można się zastanawisć czy jest jedna osoba w nierządzie która kontroluje nie mówię o rozumieniu tej sytuacji.. A co stanie się kiedy w ramach łączenia spzredaż aktywów będzie przymusowa.
Nie znam sie ..ale wydaje mi się że Lotos zostanie rozczłonkowany na częsci o wartości kilku procent- 3 0
-
2020-10-27 10:18
Tak trzymać Polwax (1)
macie jaja, Pomorze trzyma za Was kciuki, przeciągajcie temat w nieskończoność i wydojcie z Orlenu ile się da
- 6 1
-
2020-10-27 12:20
to może się zrealizowac
Polwax to tylko jeden z wielu podmiotów współpracujących, których sytuacja biznesowa nieco się skomplikuje po fuzji.
- 2 0
-
2020-10-26 20:09
Tylko jedno pytanie.. i p.s. (2)
Od kiedy to monopol jest czymś dobrym... ?
p.s. Ważniejsze
I, jak Ktoś powyżej trafnie zauważył, Orlen nigdy nie będzie globalnym graczem XDDD
A przejęcie przez Orlen..., który cały czas: był, jest i! będzie w zainteresowaniu
krajowych oligarchów(prowadzących ciemne interesy z różnymi "dziwnymi" ludźmi)
oraz, a może przede wszystkim - służb specjalnych, nie tylko polskich...
wprowadza Olbrzymie Zagrożenie!!! dla bezpieczeństwa energetycznego kraju...- 22 2
-
2020-10-26 21:28
Sklepy monopolowe zwykle cieszyly sie dobra opinia posrod nasazej mlodziezy. (1)
- 4 0
-
2020-10-27 11:08
Chylę czoła za obrócenie tej poważnej sprawy w żart ;)
p.s.
Literatura faktu: dziennikarstwo śledcze, pokazuje, jak znakomicie się mają:
szemrani biznesmeni pod parasolem ochronnym polityków wszystkich!!! kolorów!!!
oraz służb specjalnych, które same przeprowadzają transakcje biznesowe
na olbrzymie kwoty. Dobrym przykładem jest próba sprzedaży ówczesnej
Rafinerii Gdańskiej koncernowi Lukoil, nad czym pracowali m.in.:
politycy z lewej strony,
polski Oligarcha dr Jan oraz..
Władimir Ałganow, oficer rosyjskich służb specjalnych,
a wszystko w Austrii(Wiedeń) europejskim centrum spotkań agentów....
p.s.2.
A spróbuj węszyć lub przeszkadzać...- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.