stat

Pomiar temperatury i karty lokalizacji w bazach promowych

Najnowszy artukuł na ten temat

Trzy typy (nie)noszących maski w komunikacji

Kontrola w bazie promowej w Gdańsku.


Pomiar temperatury i pobór tzw. kart lokalizacyjnych wprowadzono także w bazach promowych. Do tej pory badani byli głównie pasażerowie samolotów, od dziś procedurą zostali objęci także pasażerowie promów. Wdrożenie kontroli sanitarnych na granicach w pociągach i właśnie w portach morskich zapowiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki.



Zaczęło się od badania na lotniskach pasażerów przylatujący z Chin, potem wszystkich pasażerów. W ostatnich dniach, po tym jak się okazało, że "pacjent zero" podróżował autobusem, procedurą sanitarną objęto też osoby wjeżdżające do kraju autokarami. Teraz procedura ma dotyczyć także pasażerów pociągów międzynarodowych i promów.

Pomiar i karta lokalizacyjna



Na czym polega kontrola? Chodzi o pomiar temperatury wykonywany przez służby medyczne bądź straż pożarną i wypełnianie tzw. kart lokalizacyjnych pasażera, które będą zbierać funkcjonariusze straży granicznej.

Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje



Czym jest karta lokalizacyjna? Jest to kwestionariusz, który pasażer musi wypełnić i oddać służbom zanim opuści lotnisko czy bazę promową. W karcie trzeba podać dane osobowe, telefon kontaktowy i adres, pod którym pasażer będzie przebywał w ciągu najbliższych dni. Chodzi o to, żeby w razie wykrycia zagrożenia móc skontaktować się ze współpasażerami i objąć ich kwarantanną.

- Do nas należy pilnowanie, aby pasażerowie promów wypełnili karty, które potem od nich odbieramy. Procedury już wdrożyliśmy - mówi kmdr ppor. Andrzej Juźwiak, rzecznik prasowy Komendanta Morskiego Oddziału Straży Granicznej w Gdańsku.
- ZMPG przesłał do Oficerów Bezpieczeństwa Terminali, przewoźników promowych i służb armatorskich w celu przekazania do kapitanów promów operujących do/z Gdyni informacji i poleceń dotyczących zachowań w sytuacji dotyczącej COVID-19. Przekazano wytyczne dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni, WHO i UE  w celu przeciwdziałania rozprzestrzeniania się COVID- 19. Jesteśmy w stałym kontakcie ze służbami odpowiedzialnymi za przestrzeganie zaleceń w tym zakresie. Na polecenie wojewody pomorskiego, Woj. Straż Pożarna prowadzi na Terminalu Promowym pomiar temperatury ciała pasażerów schodzących z promu na ląd - poinformowała Anna Pogorzelska, kierownik projektu z Dział Marketingu Zarządu Portu Morskiego Gdynia.

Z Trójmiasta do Szwecji



Do portów w Gdańsku i Gdyni wpływają promy ze Szwecji. Na trasie z Gdyni do Karlskrony pływa szwedzka Stena Line, a na trasie z Gdańska do Nynäshamn rodzimy przewoźnik Polferries, czyli marka należąca do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

- Współpracujemy ze służbami państwowymi i instytucjami odpowiedzialnymi za zabezpieczenie sanitarne oraz stale monitoruje przekazywane do publicznej wiadomości informacje i zalecenia dotyczące COVID-19. Obecnie rejsy, zarówno pasażerskie, jak i towarowe, na trasie z Gdyni do Karlskrony, odbywają się bez zakłóceń. Już wcześniej wprowadziliśmy własne, wewnętrzne procedury bezpieczeństwa, między innymi dodatkowe zalecenia higieniczne - powiedziała Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy Stena Line Polska.
Jak przyznała, nie odczuwa się nerwowości wśród pasażerów, nie ma też jakieś fali zwrotów biletów. Są zmiany terminów rejsów, ale takie zwykle się zdarzają w tym okresie.

- Teraz głównie jesteśmy nastawieni na ruch towarowy, a na szczęście transport, biznes nie kieruje się emocjami - dodaje Agnieszka Zembrzycka.
Dziś uczestniczyliśmy w jednej z pierwszych tego typu kontroli. Na razie procedury jeszcze nie są dopracowane. Część pasażerów promu Wawel, który wszedł do Gdańska, mogła opuścić bazę promową bez badania. Na początku panowało zamieszanie. Pasażerowie wypisywali karty lokalizacyjne deklaratywnie, nikt nie weryfikował ich danych.



W pociągach międzynarodowych też



Kontrolą mają być też objęte pociągi Intercity w ruchu międzynarodowym, później również połączenia w ruchu przygranicznym. Kontrola w pociągach ma być wdrożona w ciągu dwóch, trzech dni.

- PKP Intercity wprowadziło dezynfekcję w pociągach międzynarodowych głównie w relacjach do/z Berlina z/do Warszawy na odcinku polskim, a także w pociągach międzynarodowych Sobieski i Polonia, również na odcinku polskim w ramach tzw. czyszczenia w biegu elementów, z którymi ma styczność podróżny, m.in. poręcze, klamki, panele sterowania drzwiami (przyciski wewnątrz i na zewnątrz wagonu). Dodatkowo podobne czynności wykonywane są stacjonarnie na stacji Łódź Fabryczna we wszystkich pociągach uruchamianych przez PKP Intercity w relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Lotnisko Chopina - czytamy w komunikacie przesłanym przez PKP Intercity.
Od pasażerów są też zbierane karty lokalizacji w formie ankiety, sporządzonej w języku polskim i angielskim, o czym podróżni są informowani w formie komunikatów wygłaszanych przez nagłośnien ie znajdujące się na wyposażeniu pociągu.

- Ankieta ta jest również dostępna w kasach biletowych prowadzących sprzedaż biletów w komunikacji międzynarodowej. Ponadto przy kasach biletowych, znajdujących się na stacjach przygranicznych, zamieszczone zostały informacje Głównego Inspektora Sanitarnego. Z kartą można się zapoznać oraz pobrać ze strony www.intercity.pl - czytamy w komunikacie spółki.

Opinie (91) 4 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...