• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spektrum. Dofinansowanie dla małych i średnich firm

VIK
11 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy i jakie koszty ograniczyć? Czy negocjować warunki kredytu z bankiem? A może zaciągać nowy kredyt, by ratować lub rozwijać biznes? -  odpowiedzi na te pytania może znaleźć doradca z programu Spektrum. Czy i jakie koszty ograniczyć? Czy negocjować warunki kredytu z bankiem? A może zaciągać nowy kredyt, by ratować lub rozwijać biznes? -  odpowiedzi na te pytania może znaleźć doradca z programu Spektrum.

Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą zgłaszać się do udziału w programie Spektrum, dzięki któremu otrzymają 50 proc. dofinansowania do usług doradczych, np. w zakresie polityki cenowej, płynności finansowej, segmentacji i pozyskania nowych klientów, wejścia na rynki zagraniczne, logistyki czy określenia modelu biznesowego. Program realizuje Agencja Rozwoju Pomorza.



W dobie pandemii, gdy brak jasnych perspektyw prowadzenia biznesu i na szali leży być albo nie być wielu - zwłaszcza małych - firm, profesjonalne wsparcie zewnętrznych doradców okazuje się często niezbędne. Właściciele firm z sektora MŚP - świetni fachowcy w swoich branżach - nie zawsze mają wystarczające kompetencje, by rozwijać, a co dopiero ratować swój biznes. Nie mają też wsparcia sztabu wewnętrznych ekspertów z działów finansowych, prawnych, HR czy marketingu.

Pracodawcy w Trójmieście



Programy takie jak Spektrum pozwalają im skorzystać z eksperckiej wiedzy, by poszerzyć ofertę i rynki zbytu, przyczynić się do zwiększenia przychodów czy zwiększyć konkurencyjność produktową. Doradcy z firm akredytowanych w programie ARP pomogą też usprawnić działanie przedsiębiorstwa czy poprawić jakość procesów. Głównym celem Spektrum jest wzrost konkurencyjności pomorskich MŚP do roku 2023 w efekcie utworzenia kompleksowego systemu świadczenia usług doradczych w regionie.

Spektrum jest finansowane z funduszy unijnych wdrażanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, działanie 2.4.1. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 27 mln zł.

Jedną z firm i instytucji z otoczenia biznesu akredytowaną w tym programie jest Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów.

- Wspieramy firmy, które chcą skorzystać z możliwości dofinansowania doradztwa już na etapie przygotowania dokumentacji i procesu zgłoszenia do programu. Następnie nasi eksperci świadczą bezpośrednio usługi doradcze w ustalonym zakresie - mówi Jolanta Szydłowska, wiceprezes zarządu GFKM.
Wydawać by się mogło, że czas niepewności związanej ze skutkami pandemii nie sprzyja pracy nad planami rozwoju firmy. Warto jednak wykorzystać ten czas na "przejrzenie" i udoskonalenie biznesu - a to może nie tylko uratować firmę, ale i sprawić, że w przyszłości będzie szybciej rosła.

- Gdy jako przedsiębiorcy przestajemy na chwilę działać i zaczynamy "tylko" myśleć i analizować, wydaje się nam, że nie pracujemy. Tymczasem analiza i pogłębiona refleksja są niezbędne, by wyciągnąć konstruktywne wnioski, stworzyć plan działania i dzięki przemyślanym posunięciom wyprowadzić firmę na prostą i ją rozwinąć. Zdolność analizy ograniczają często niedostateczne kompetencje w niektórych obszarach zarządzania biznesem, np. związane z finansami, marketingiem czy sprzedażą oraz emocje, które towarzyszą nam, gdy sytuacja na rynku jest niepewna, a firma zagrożona. Często zdanie sobie sprawy z osobistych ograniczeń jest pierwszym krokiem do... sukcesu, bo wtedy właśnie otwieramy się na wiedzę i doświadczenia innych - mówi Lucjan Śledź, członek zarządu i dyrektor ds. finansowych GFKM, ekspert zarządzania strategicznego i finansowego.


Czy i jakie koszty ograniczyć? Czy i w co w obecnej, trudnej sytuacji inwestować? Czy negocjować warunki kredytu z bankiem? A może zaciągać nowy kredyt, by ratować lub rozwijać biznes? Jak dostosować ofertę do nowych warunków? Czy to odpowiedni czas, by wprowadzać nowe usługi lub produkty? Czy wzmocnić działania marketingowe, czy raczej je ograniczyć? To tylko niektóre pytania, które stawiają sobie dzisiaj przedsiębiorcy.

- Gdy nie wiemy, czego konkretnie potrzebujemy lub czy nasz pomysł jest dobrze ukierunkowany, potrzebny jest ktoś, kto spojrzy na firmę z zewnątrz, z góry, czyli kompleksowo. Chłodne oko eksperta pomoże ocenić sytuację i nadać kierunek działaniom. Kilka lub kilkanaście godzin spędzonych z ekspertem z zakresu zarządzania, finansów i restrukturyzacji pozwoli też uniknąć wydawania "na ślepo" środków na usługi specjalistów w innych, węższych dziedzinach. Mądre wykorzystanie wsparcia doradczego okaże się dobrą inwestycją - podsumowuje Lucjan Śledź z GFKM.
VIK

Miejsca

Opinie (30) 3 zablokowane

  • Założyłem działalność w na początku pandemi i ani złotówki pomocy (1)

    Działalnosc zalozyłem w trakcie bo zmusiła mnie sytuacja i nikt mi nie pomaga bo pomoc jest tylko dla tych co mieli działalność wcześniej... więc jak żyć

    • 3 1

    • Gratuluje pomysłowości.

      • 1 0

  • Kolejne marnowanie pieniedzy.

    Po raz kolejny pieniądze ida w bloto. Firmy potrzebują konkretnego wsparcia w rozwoju a nie jakiegoś tam szeroko pojętego doradztwa.
    Raz zachęcony informacjami w mediach udałem się do odpowiednich instytucji. Okazało sie ze wiekszosc pomocy jest skierowana do biznesowych nieudaczników a pieniądze sa glownie przewidziane na samochód lub sprzęt komputerowy.
    Wszystkie potrzeby mojej firmy jak np. stoisko targowe ktorego koszt to okolo 30 tys zl zostaly uznane za wydatki na bieżąca działalność i nie da sie ich sfinansować z żadnych dotacji.

    Reasumując idealnie gdybym miał 20 lat założył właśnie dzialalność i wtedy spokojnie dostane wszelka pomoc na zakup samochodu laptopa wypasionego telefonu itd itp. nie ważne nawet czy mam jakikolwiek pomysł na biznes.

    • 3 0

  • powiedz tylko w banku ze masz problemy przez covid

    To "bankowo " Tobie pomogą.
    Te i**otyczne instytucje nie uznaja zjawiska Covidozy,dla nich nic sie nie zmieniło w gospodarce

    • 3 0

  • Kocham teoretyków w krawatach

    Pan Lucjan pracował wyłącznie w ogromnych korporacjach. Nigdy nie prowadził samodzielnie żadnego biznesu. Ma piękny garnitur i krawat. Jeśli on ma mi doradzać w mojej działalności którą zajmuje się od 25 lat to jednak podziękuje za taką pomoc. Wsparcie w postaci dopłat do wynagrodzenia pracowników nawet w niewielkiej kwocie byłoby znacznie większym bodźcem dla MŚP

    • 6 0

  • Dno

    Arp i wnioski to porażka. Kiedy rozliczenie poprzedniego programu?!?!?!?

    • 4 0

  • Pewnie tacy doradcy jak ci, co pomagaja szukac pracy. Wszyscy gadaja, zeby zyciorys zaniesc osobiescie, bo to lepiej wyglada. Jak im powiedzialem, ze do wiekszosci firm nie wejde, bo jest ochroniarz na recepcji to byli w szoku.

    • 5 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane