- 1 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (92 opinie)
- 2 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (173 opinie)
- 3 Jest umowa na czarter FSRU (10 opinii)
- 4 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (8 opinii)
Port Gdańsk. Ponad 20 proc. wzrostu i czwarte miejsce na Bałtyku
Było 40,6 mln przeładowanych towarów, jest już 49 mln ton. Tylko w skali roku wzrost wyniósł 20,7 proc. Dzięki takim wynikom w zestawieniu największych portów na Bałtyku Port Gdańsk ostatecznie przesunął się z 6. na 4. pozycję, wyprzedzając port w Kłajpedzie.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zakończył rok 2017 z historycznym rekordem: przeładowano 40,6 mln ton towarów - wcześniej żaden polski port tej bariery nie przekroczył. W roku 2018 Gdańsk pobił własny rekord: przez gdańskie nabrzeża i terminale przeszło ponad 49 mln ton. Wzrost o 20,7 procent to najwyższa dynamika na polskim wybrzeżu.
- W ciągu ubiegłego roku nasi kontrahenci przeładowali 9 mln ton towarów więcej niż w 2017 r. Zrobili to nie tylko korzystając ze starej infrastruktury, ale także w czasie toczących się prac budowlanych na terenie całego Portu. To ogrom skomplikowanej pracy, dlatego gratulacje należą się przede wszystkim naszym operatorom - mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Ostateczny wynik przeładunków w Porcie Gdańsk jest o prawie 17 procent wyższy, niż planowano.
Szczególnie wysoki wzrost Port zanotował w węglu. Przeładowano go 7,2 mln ton, czyli o 41 procent więcej niż w ubiegłym roku. Wynik ładunków drobnicowych wzrósł o ponad 18 procent - 21,5 mln ton.
- Samych kontenerów w Porcie Gdańsk przeładowano prawie 20 mln ton, co daje 21-procentowy wzrost roczny. W ubiegłym roku przeładowaliśmy około 87 tysięcy nowych aut handlowych, a to o 13 procent więcej niż w 2017 roku. Rosną nie tylko przeładunki, ale także liczba statków handlowych, które wchodzą do Portu. W 2018 roku mieliśmy o 357 zawinięć więcej niż rok wcześniej - tłumaczy Adam Kłos, dyrektor handlowy w ZMPG.
Kolejny wzrost przeładunków Port Gdańsk notuje w paliwach. W ciągu ostatniego roku przeładowano ich 18 proc. więcej - 15,5 mln ton. Grupa inne masowe (m.in. kruszywa) zamknęła rok z wynikiem 3,9 mln ton, czyli o prawie 14 proc. lepszym niż w 2017.
Tak wysoka dynamika i ilość przeładowanych towarów sprawiły, że w zestawieniu największych portów na Bałtyku Port Gdańsk ostatecznie przesunął się z 6. na 4. pozycję, wyprzedzając port w Kłajpedzie.
Największe porty na Bałtyku, pierwsza piątka:
- Ust Luga 98,7 mln ton
- St. Petersburg 59,3 mln ton
- Primorsk 53,5 mln ton
- Gdańsk 49 mln ton
- Kłajpeda 46,6 mln ton
- Naszym celem na 2019 rok jest awans na 3. pozycję. Obecnie zajmuje ją rosyjski Primorsk, w którym przeładowano ponad 53 mln ton przy 7-procentowym spadku dynamiki. Jestem przekonany, że przy takim nakładzie pracy Port Gdańsk w przyszłym roku będzie na podium - mówi Łukasz Greinke.
Miejsca
Opinie (103) 3 zablokowane
-
2019-01-23 13:18
Primorsk przed Gdńskiem. Port państwa objętego sankcjami gospodarczymi, zaopatrujący obwod Kalingradzki zamieszany przez 2 (3)
4 miejsce to wstyd!
- 7 3
-
2019-01-23 13:50
to nie ten Primorsk (2)
źle wygooglałeś. Primorsk obwód Leningradzki w zatoce Fińskiej
- 4 0
-
2019-01-23 14:06
A to przepraszam. (1)
W takim razie Rosjanie trzepią 100 mln ton na bałtyku w sumie
- 2 0
-
2019-01-23 14:09
Ust Ługa to też rosja. Razem 210 mln ton/rocznie
Tengo wyniku polska jeszcze długo nie pokona
- 6 0
-
2019-01-23 13:35
To Rotterdam już nie największy!... (2)
- 1 7
-
2019-01-23 13:41
lol (1)
Porty bałtyckie są na liście tylko
- 4 0
-
2019-01-23 14:13
Przecież...
... Roterdam jest tak wielki że sięga od Morza Śródziemnego przez Północne i Bałtyk aż po Morze Białe.
- 2 1
-
2019-01-23 14:05
połączyć Gdansk I Gdynie (2)
w jeden zespół portowy jak Szczecin/Swinujscie i będzie 3 miejsce..
- 8 2
-
2019-01-23 16:33
dobry gospodarz wykorzystałby te niezdrowe zapędy i skanalizował energię biurokracji
tylko, że nie mamy dobrgo gospodarza
- 7 3
-
2019-01-24 07:24
Połączyć z Gdynią to spadnie na 20ste
- 1 4
-
2019-01-23 14:38
Trudno było dopisać, że razem z Gdynią maja niezagrożoną 2 pozycję (72,5 mln ton) ?
Te 2 porty juz dawno powinny przynajmniej być w jakimś konsorcjum czy spółce, niezależnie od tego który byłby przewodnim. Byle tylko myślenie o rozwoju było wspólne. No tak, ale ten spadek liczby kadry menedżerskiej......- 16 2
-
2019-01-23 21:12
Powiązanie wyników z wynagrodzeniem
Bardzo cieszy wynik przeładunków ale jest pytanko: Jak przełózył się tak dobry wynik na godniejsze wynagrodzenia pracowników Portu? Warto by zapytać czy tylko Zarząd partycypował w nagrodach rocznych czy czła załóga też dostała lub dostanie w zarobkach za 2019 rok. Przecież od przygotowania nabrzeży, logistyki, sprawności sprzętu ale najwięcej od zgranej załogi zależy wynik końcowy i marka. Zadowoleni Kontrdachenci to jest to o co trzeba zabiegać punktualnością każdego dnia dali ale i dadzą zarobić naszej gospodarce.
- 5 2
-
2019-01-23 21:25
Dobra passa portu w Gdańsku niedługo się skończy.....
Na jego miejsce wskoczy port w Elblągu :)
- 8 8
-
2019-01-24 08:56
Statystyka
Jest kłamstwo, większe kłamstwo i statystyka. Jak porównać tonę węgla z toną elektroniki? Albo tonę ropy z toną samochodów? Nie da się. Chciałbym przypomnieć, że Zarząd Portu nie jest operatorem przeładunkowym. Zarząd ma za zadanie utrzymać wszystko w takim stanie aby opertorzy mogli działać w przyjaznym środowisku. I to robi Zarzad Portu Gdansk. Oczywiście jeśli zarzad jest niekompetentny to port będzie w stagnacji. Ilość ton przeładowanych zależy w bardzo małym stopniu od Zarządu. Wpływ na to ma głównie stan gospodarki. Jeśli gospodarka ledwo zipie to nikt nie wozi towarów, operatorzy nie maja nic do roboty a zarzad może się dwoić i troić i nic nie wskóra. zarzad musi planować długofalowo - jeśli ma wolne tereny pod nowe terminale to musi określić kierunek rozwoju na najbliższe 30-40 lat. Dobrym przykładem jest DCT. Przez pierwsze lata terminal stał pusty dzisiaj jest już tak obłożony, ze nastał czas na jego sprzedaż. Pozdrawiam wszystkich
- 4 1
-
2019-01-24 09:50
Na którym miejscu jest Gdynia?
Łapie się do pierwszej dziesiątki?
- 1 3
-
2019-01-24 18:27
nabrzeże na Basenie Górniczym
Pieprznie to wszystko jak nabrzeże na Basenie Górniczym - czemu tym się nie chwalicie. Port Gdański Eksploatacja na dnie tylko to jest wasze reszta od was nie zależy i dlatego ma się dobrze.mistrzowie p.r.żal tylko załogi bo to są fachowcy nie to co wy.
- 10 0
-
2019-01-24 20:34
Przekop mierzei (2)
To nastepny port z potencjalem I rozwoj Elblaga. Perspektywa na zgarniecie calej puli. Musi byc CPK I zwiazana z nim ifrastruktura. Oczywiscie plus via Karpaia. Polska ma idealne polozenie
- 3 5
-
2019-01-25 09:49
via Carpatia i Baltica
Dają preferencje dla portów Bałtyku wschodniego.
Co przy ciągłych problemach z "ostatnią milą" w Gdańsku i Gdyni oraz problemów z dokończeniem A1, stawia pod znakiem zapytania przemyślność i zdolność przewidywania "gospodarza".
Może dlatego DCT jest na sprzedaż?- 0 0
-
2019-02-05 14:34
o Matko
następny do wariatkowa
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.