• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdańsk hubem motoryzacyjnym Nissana

VIK
10 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do gdańskiego portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas. Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do gdańskiego portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas.

Najpierw Hyundai, teraz Nissan. Port Gdańsk odnotował kolejny sukces na rynku kontraktów motoryzacyjnych. Zgodnie z nową umową od 1 kwietnia tego roku przez trzy kolejne lata przez gdański port będzie odprawianych zdecydowanie więcej samochodów koncernu Renault Nissan Alliance. Samochody transportowane będą do portu z przeznaczeniem na rynek Polski, Litwy, Łotwy, Ukrainy, Czech, Słowacji oraz Węgier.



Na początku stycznia zawinięcie statku EMS Highway zainaugurowało nowe połączenie żeglugowe typu ro-ro na trasie Gdańsk - Tilbury. Statek regularnie raz w tygodniu zawija do gdańskiego portu po samochody marki Hyundai, które powstają w Czechach. Teraz podpisano kolejny kontrakt.

Koncern Renault Nissan Alliance zmienia ścieżkę logistyczną dystrybucji Nissanów w obrębie Europy Środkowo-Wschodniej. Dotąd samochody Nissan transportowane były przez Port Gdańsk na Litwę, Łotwę, Ukrainę oraz w 40 proc. produkcji Nissan Motor Manufacturing United Kingdom na rynek Polski. Pozostała część wolumenu na Polskę przyjeżdżała z Amsterdamu, skąd trafiała na centralny plac składowy pod Łodzią. Do odbiorców czeskich i słowackich samochody kierowane były również przez Amsterdam do Czech, skąd dalej dystrybuowane były do dealerów czeskich i słowackich. Podobnie w przypadku Węgier, choć tu auta trafiały uprzednio na plac składowy zlokalizowany w Austrii.

Nowe rozwiązanie logistyczne przenosi całą dystrybucję bezpośrednio do Gdańska, a port stanie się motoryzacyjnym hubem dystrybucyjnym na Europę Środkowo-Wschodnią. Samochody produkowane w Japonii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii będą przypływać statkami do Portu Gdańsk raz w tygodniu. Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas.

Szacuje się, że wraz z uruchomieniem nowego rozwiązania logistycznego, w Porcie Gdańsk jednorazowo na placach składowanych będzie nawet do 6 tysięcy aut, natomiast łączny wolumen samochodów w skali roku sięgnąć może 100 tys. samochodów.
VIK

Opinie (41)

  • Fajowo! Naprzód Gdańsk!!!

    • 97 1

  • Bardzo dobre wieści dla portu i dla Gdańska

    • 82 1

  • Brawo Gdynia! (4)

    Tu chce się żyć, tu są największe biznesy. Gdynia "liderem regionu".

    • 17 53

    • Zwłaszcza..

      W Urzędzie Miejskim i drukArce..

      • 32 3

    • Masz jakieś kompleksy człowieku? (1)

      Artykuł jest o Gdańsku a ty oczywiście musisz wyskoczyć z Gdynią, potrzebujesz się dowartościowywać, czy jesteś zwykła idiotą?

      Marna prowokacja.

      • 21 10

      • To sarkazm...

        • 15 2

    • wszystko dzięki szczurowi!

      • 8 1

  • logistyka (1)

    Z portu na plac do Łodzi powinny być przewożone koleją i do innych odbiorców na południe anie lawetami jak obecnie.

    • 56 4

    • Z artykułu wynika, że do Łodzi już jeźdźić nie będą

      Tylko bezpośrednio do dealerów.

      • 10 0

  • nissan to super wuzek ! szczegolnie w automacie !@ jechalem i nie chcialem wyjsc ! (2)

    teraz robi sie lepiej niz 10 lat temu !

    • 15 2

    • Wózek

      • 8 0

    • co najwyzej na recznym jechałes analfabeto

      • 4 0

  • stocznia Gdynia (5)

    Ten statek na zdjeciu powstal w gdyńskiej stoczni. To chyba bylyjuz ostatnie jednostki zanim polski rzad zlikwidowal stocznie

    • 15 22

    • Toyohashi Shipbuilding CO. oddział w Gdyni

      W końcu TOYOHASHI SHIPBUILDING CO. znajduje się w Gdyni. :)

      • 6 0

    • A wiesz za ile Gdynia zbudowała ten statek?

      Bo ja wiem. I nie jest to dobra informacja dla Gdyni.

      • 5 0

    • PiS w latach 2005-2007 w sprawie stoczni (tej w Gdyni i Szczecinie) nie kawał palcem. Nie zrobił w tej sprawie NIC.

      • 8 0

    • To nie jest statek z Gdyni

      Kominy w tzw "duzych samochodowcach" umieszczone były z lewej burty...ot co, ubarwienie podobne

      • 4 0

    • firmy przynoszące gigantyczne straty

      są zamykane, sprzedawane lub przekształcane, to chyba normalne, a na brak pracy w Trójmieście chyba narzekać nie można.

      • 3 2

  • Pięknie się rozwija Port w Gdańsku (2)

    Jeszcze trochę i Szczecin, Świnoujście czy Gdynia razem wzięte będą przy Gdańsku malutkie

    • 44 4

    • A mi się marzy (1)

      aby wszystkie się dobrze rozwijały.

      • 10 0

      • Ale one się dobrze rozwijają, a Gdańsk się rozwija pięknie ;)

        • 3 1

  • takie rzeczy tylko w Gdyni::)!

    Znowu jesteśmy najlepsi! A dlaczego? Bo mamy najlepszego prezydenta :)!

    • 6 23

  • A po polsku nie można ? (6)

    Co to jest ten hub ??Starsi ludzie też czytają.Tak więc proszę napisać po polsku.

    • 29 10

    • (1)

      hab

      • 9 2

      • A może schab?

        • 0 0

    • pojęcie z dziedziny logistyki (2)

      centralny punkt przeładunku i dystrybucji towarów

      • 9 2

      • Pojecie z dziedziny ???.

        Raczej z dziedziny [ środek kapusty , jak się zwie ,myślę że głąb czy jakoś tak , skoro tak na siłę wciskasz anglo języczne skróty to tam jest miejsce dla takich , w domach starców praca jako ,,podcieracz,,. Ten kraj miał i ma takich wieszczy jak Mikołaj Rej , wątpię by ten od tych hubów czy tam habów słyszał o tym . Skoro płatne studia kończył to taki papier dostał i to widać gołym okiem .

        • 3 7

      • Prawda

        • 3 1

    • Ta huba, tych hub...

      W lesie tego pełno.

      • 1 1

  • Fajnie

    Oby Port w Gdańsku zyskał więcej połączeń tak jak za czasów boomu w 2007-08 co to parkingów nie starczało bo 4 statki w tygodniu mogły być. Przeładowywanie tych aut bo była jedna z fajniejszych prac wtedy.
    Pozdro dla skośnookich czających sie za krzakiem z radarem przy przeładowywaniu Toyot :D

    • 12 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane