- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (68 opinii)
- 2 Inflacja w marcu tylko 1,9 proc. (19 opinii)
- 3 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (151 opinii)
- 4 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (46 opinii)
- 5 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
Port Gdańsk hubem motoryzacyjnym Nissana
Najpierw Hyundai, teraz Nissan. Port Gdańsk odnotował kolejny sukces na rynku kontraktów motoryzacyjnych. Zgodnie z nową umową od 1 kwietnia tego roku przez trzy kolejne lata przez gdański port będzie odprawianych zdecydowanie więcej samochodów koncernu Renault Nissan Alliance. Samochody transportowane będą do portu z przeznaczeniem na rynek Polski, Litwy, Łotwy, Ukrainy, Czech, Słowacji oraz Węgier.
Na początku stycznia zawinięcie statku EMS Highway zainaugurowało nowe połączenie żeglugowe typu ro-ro na trasie Gdańsk - Tilbury. Statek regularnie raz w tygodniu zawija do gdańskiego portu po samochody marki Hyundai, które powstają w Czechach. Teraz podpisano kolejny kontrakt.
Koncern Renault Nissan Alliance zmienia ścieżkę logistyczną dystrybucji Nissanów w obrębie Europy Środkowo-Wschodniej. Dotąd samochody Nissan transportowane były przez Port Gdańsk na Litwę, Łotwę, Ukrainę oraz w 40 proc. produkcji Nissan Motor Manufacturing United Kingdom na rynek Polski. Pozostała część wolumenu na Polskę przyjeżdżała z Amsterdamu, skąd trafiała na centralny plac składowy pod Łodzią. Do odbiorców czeskich i słowackich samochody kierowane były również przez Amsterdam do Czech, skąd dalej dystrybuowane były do dealerów czeskich i słowackich. Podobnie w przypadku Węgier, choć tu auta trafiały uprzednio na plac składowy zlokalizowany w Austrii.
Nowe rozwiązanie logistyczne przenosi całą dystrybucję bezpośrednio do Gdańska, a port stanie się motoryzacyjnym hubem dystrybucyjnym na Europę Środkowo-Wschodnią. Samochody produkowane w Japonii, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii będą przypływać statkami do Portu Gdańsk raz w tygodniu. Szacuje się, że w efekcie realizacji kontraktu do portu przypływać będzie o ok. 20 tys. aut więcej niż dotychczas.
Szacuje się, że wraz z uruchomieniem nowego rozwiązania logistycznego, w Porcie Gdańsk jednorazowo na placach składowanych będzie nawet do 6 tysięcy aut, natomiast łączny wolumen samochodów w skali roku sięgnąć może 100 tys. samochodów.
Opinie (41)
-
2017-03-14 06:16
Ale, ale... odkąd pamiętam to portowy plac w Brzeźnie był zawalony Nisanami. Nie bywam tam regularnie, ale rozumiem, że będzie po prostu więcej Nissanów ;)
- 0 0
-
2017-03-13 11:04
a pi ..ar....!!
Ważne, że pokazali w Wiadomościach jakiś sukces...
Kogo zasługa... Niech myślą Dobra Zmiana...- 0 0
-
2017-03-10 18:03
A po polsku nie można ? (6)
Co to jest ten hub ??Starsi ludzie też czytają.Tak więc proszę napisać po polsku.
- 29 10
-
2017-03-10 19:07
(1)
hab
- 9 2
-
2017-03-13 03:45
A może schab?
- 0 0
-
2017-03-11 18:12
Ta huba, tych hub...
W lesie tego pełno.
- 1 1
-
2017-03-10 19:18
pojęcie z dziedziny logistyki (2)
centralny punkt przeładunku i dystrybucji towarów
- 9 2
-
2017-03-11 06:30
Prawda
- 3 1
-
2017-03-10 20:08
Pojecie z dziedziny ???.
Raczej z dziedziny [ środek kapusty , jak się zwie ,myślę że głąb czy jakoś tak , skoro tak na siłę wciskasz anglo języczne skróty to tam jest miejsce dla takich , w domach starców praca jako ,,podcieracz,,. Ten kraj miał i ma takich wieszczy jak Mikołaj Rej , wątpię by ten od tych hubów czy tam habów słyszał o tym . Skoro płatne studia kończył to taki papier dostał i to widać gołym okiem .
- 3 7
-
2017-03-11 22:01
kto to rozładuje
Pg eksploatacja nie ma rąk do pracy teraz a co dopiero do rozładunku samochodów to bankrut na glinianych nogach .
na teraz jak jest jeden statek do rozładunku w porcie to nie ma pełnych obsad sztauerów i operatorów i oni z motyką na słońce a jeszcze chcą siarkie w granulacie przeładowywać i zatruwać dzielnicę a beznadziejne kierownictwo stan....W.K i je..Y .G to trutnie w tej firmie a do tego doszli jeszcze misiewicze bez pojęcia.To jest nowa polska pis .Powodzenia wam trutnie- 0 6
-
2017-03-11 17:30
Dawno, dawno temu,
...gdy sprzedawaliśmy Polonezy do Chin, wyjeżdżały one z Gdyni. Wszystkie place były zastawione a kierowców do załadunku brali "z łapanki". Podobnie z Jelczami. Sprzedawane były bez kabin. Potem widziałem je w Chinach z dorobionymi "budami".
Od tego czasu duży zrobili postęp...
W odróżnieniu od Gdyni i Gdańska...- 4 2
-
2017-03-10 15:46
Pięknie się rozwija Port w Gdańsku (2)
Jeszcze trochę i Szczecin, Świnoujście czy Gdynia razem wzięte będą przy Gdańsku malutkie
- 44 4
-
2017-03-11 06:51
A mi się marzy (1)
aby wszystkie się dobrze rozwijały.
- 10 0
-
2017-03-11 17:18
Ale one się dobrze rozwijają, a Gdańsk się rozwija pięknie ;)
- 3 1
-
2017-03-11 16:09
20 tysięcy aut
Te 20 000 aut więcej to w jakim okresie (tydzień, miesiac, kwartał, rok)???
- 5 1
-
2017-03-10 22:29
Wiadomo, tania siła robocza (1)
Jw
- 7 8
-
2017-03-11 12:08
Wyzysk przez prezesów o polskiej mentalności
Zarządzanie firmą jak folwarkiem w XIX w. - mało płacić i batem poganiać.
Stawki za przeładunki są jak w Europie Zachodniej a pensje śmieszne.- 3 1
-
2017-03-11 09:14
warto połączyć porty w Gdyni i Gdańsku. Dziś wiele inwestycji się dubluje (1)
- 2 7
-
2017-03-11 12:04
Po co łączyć?
Zmiana będzie tylko taka, że będzie jeden zarządca. Poszczególne terminale i tak są niezależnymi firmami. Jakby zarządy się połączyły, to pewnie prezes i pozostałe osoby z zarządu byłyby w Gdańsku. Wtedy w Gdyni będzie można wywalić przeładunek węgla do Portu Północnego i byłoby czysto.
- 4 0
-
2017-03-11 09:47
A tak z ciekawosci. Nissany przyplywaja z Chin - bo tam sa skladane? ;)
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.