• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdańsk otworzył parking dla kierowców ciężarówek

Wioletta Kakowska-Mehring
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na parkingu jest zaplecze socjalne -  poczekalnia dla kierowców, a także prysznice i toalety.
  • Na parkingu o powierzchni 1 ha są 62 miejsca dla samochodów ciężarowych.
  • Marcin Osowski, wiceprezes ds. Infrastruktury ZMPG i Sylwia Artichowicz, dyrektor Departamentu Utrzymania Infrastruktury w ZMPG.
  • Na parkingu jest zaplecze socjalne -  poczekalnia dla kierowców, a także prysznice i toalety.
  • Teren parkingu został ogrodzony i oświetlony, a wjazd jest wyposażony w szlabany sterowane przez dozorców.
  • Zaplecze sanitarne przystosowane zostało dla osób niepełnosprawnych.
  • To pierwszy parking z zapleczem sanitarnym na terenie Portu przeznaczony wyłącznie dla ciężarówek.

Miejsce dla 62 samochodów ciężarowych, zaplecze socjalno-sanitarne, ogrodzenie, oświetlenie i szlaban sterowany przez dozorców. W Porcie Wewnętrznym w Gdańsku u zbiegu ulic Śnieżnej i Handlowej zobacz na mapie Gdańska otwarto nowy parking dla samochodów ciężarowych. Na razie jest bezpłatny.



Długo wyczekiwany przez kierowców ciężarówek oraz spedytorów parking buforowy w Porcie Wewnętrznym już jest dostępny. To pierwszy parking na terenie Portu przeznaczony wyłącznie dla ciężarówek. Jest zlokalizowany u zbiegu ulic Śnieżnej i Handlowej zobacz na mapie Gdańska, czyli blisko terminali zbożowych, co ułatwi pracę zarówno kierowcom dostarczającym i wywożącym ładunki z Portu, jak i pracownikom samych terminali.

- Budowa parkingu pozwoli na lepszą kontrolę ruchu oraz oszczędność czasu spedytorów i gestorów ładunków. Zyskamy możliwość realnego zarządzania ruchem kołowym na terenie Portu Wewnętrznego. Rozwiąże się także problem korków na ul. Marynarki Polskiej - mówi Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury.

Do czasu wdrożenia przez Zarząd Portu jednolitego systemu awizacji samochodów ciężarowych, korzystanie z parkingu buforowego jest bezpłatne i odbywa się na podstawie awizacji elektronicznej.

O problemie parkowania samochodów ciężarowych w gdańskim porcie mówi się od lat. Sprawa nabrzmiała pod koniec 2015 roku, kiedy to terminal DCT podwyższył stawki za parkowanie, chcąc tak naprawdę skłonić kierowców do krótszych pobytów na należących do terminalu parkingach. Kierowcy rozpoczęli protesty. Wówczas władze Gdańska i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk obiecały załatwienie sprawy. Miasto stworzyło parking tymczasowy na terenach po zakładach Polleny (ul. Ku Ujściu), a władze portu rozpoczęły procedury mające doprowadzić do powstania parkingów z prawdziwego zdarzenia. Problemy z parkowaniem dotyczą nie tylko kierowców odwiedzających Port Północny. Kłopoty mieli też kierowcy przyjeżdżający do Portu Wewnętrznego. Niestety te uciążliwości odbijają się też na mieszkańcach tej części Gdańska. Teraz to ma się zmienić.

  • Parking przy ul. Sucharskiego (Port Północny).
  • Parking przy ul. Budowniczych Portu Północnego.
  • Parking przy ul. Ku Ujściu (Port Północny).

Koszt budowy parkingu w Porcie Wewnętrznym wyniósł to ok. 5,5 mln zł. Na parkingu o powierzchni 1 ha są 62 miejsca dla samochodów ciężarowych. Teren został ogrodzony i oświetlony, a wjazd jest wyposażony w szlabany sterowane przez dozorców. Do dyspozycji jest też dwukondygnacyjny budynek z pomieszczeniami dozoru, przestrzenią gospodarczo-magazynową oraz zapleczem sanitarnym dla kierowców, które przystosowane zostało także dla osób niepełnosprawnych.

Parking buforowy przy ul. Śnieżnej i Handlowej jest pierwszym z czterech, które powstaną na terenie Portu. W 2020 r. powstanie parking przy ul. Budowniczych Portu Północnego zobacz na mapie Gdańska na ponad 80 miejsc, parking przy Trasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w standardzie MOP - 300 miejsc - oraz przy ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska, mieszczący ok. 100 pojazdów.

Miejsca

Opinie (67) 1 zablokowana

  • (5)

    Kierowcy i tak będą woleli stać na chodnikach i sikać w krzaki.

    • 55 44

    • Nie sądź innych według siebie.. (2)

      • 15 7

      • (1)

        niestety widzę co się dzieje. Jest parking przy Trasie Sucharskiego to kierowcy muszą obok stać na ulicy albo zniszczyć trawnik.

        • 10 5

        • Od dawna jest pełny, tzn cały wynajęty. Nie wjedziesz tam..

          • 4 0

    • (1)

      Widać jak się znasz. Leje się między koła naczepy, po co gdzieś w krzaki łazić.

      • 20 1

      • w USA taka przyjemność TIRowca potrafi i 150$ kosztować

        a czemu nie wprowadzić tego u nas TU w Polsce?

        • 9 3

  • Fajnie bedzie mzona sie w koncu zalatwic (3)

    Chcoiaz znajac realia to wiem, ze bedzie to takie zasyfione ze standardowo lepiej bedzie w lasku sie wystawic i zalatwic kreta

    • 31 12

    • wystarczy wejście na kartę chip ... i pełny monitoring

      i nikt się nie odważy niczego psuć i niszczyć

      • 11 0

    • Jeśli sami kierowcy będą używać zaplecza socjalnego i będzie zasyfione, to po prostu zmarnowana kasa. Pracuję na budowie i jest to samo, dwa dni po czyszczeniu toitoje zasr*ne i wszyscy narzekają na syf, ktoś to w końcu zasr*ł!

      • 12 0

    • A kto to zasyfi

      Oczywiście kierowcy ciężarówek, "elyta"

      • 8 0

  • (9)

    Ta grupa i tak się nie zmieni.
    Dalej będą szczać do butelek i wyrzucać na drogę.
    I to nie hejt - to rzeczywistość.

    • 46 24

    • niestety. Wystarczy zobaczyć co się dzieje przy drodze do DCT. Śmieci lecą przez okna do rowów cały dzień.

      • 17 1

    • (6)

      Zgadza się bo sam leje w butelkę bo szybciej i Ciepelku się załatwić a potem sok jabłkowy wyrzucić

      • 7 6

      • (5)

        Dlatego reszta społeczeństwa traktuje ciebie gorzej jak zwierzę, nie obrażajac zwierząt.
        Obecnie "tirami," jeżdżą największe polglowki, nigdy im nie pomagam i wzywam kontrolę itd.

        • 8 8

        • (2)

          Nawet baranie nie wiesz jaka to praca.Więc się nie wypowiadaj.Bo obawiam się że nawet nie siedziałeś w ciężarówce.

          • 7 7

          • (1)

            Nie podoba sie? W biedrze potrzebuja na kase, wiec bujaj loki tirowcu oszczany.

            • 2 2

            • Haha chyba kogoś nie było stać na CE albo nie mogłeś zdać na te kategorie co? Po co iść docboedey na kasę jak mogę zarobić 3razy więcej i mniej się napracować. A Ty teraz zapierd... do roboty bo nie zarobisz w tym miesiącu 2tysi i znowu twoja stara będzie na kolanach przrdemna aby do męża wypłaty, która na nic nie starcza dorobić

              • 0 0

        • (1)

          Jestem po studiach ,ale jako kierowca zarabiam 7000 na rękę .Szef mnie lubi bo wożę po 70 ton i zdanzam na czas nie jeżdżę na magnesie.Osobowki spychamy do rowu i ogólnie w d*p..e mam co sobie myślisz Januszu

          • 1 0

          • Ciekawe, co to za studia...

            "Zdanżam"

            • 0 0

    • Jestem kierowca duzego samochodu, niestety musze sie z Toba zgodzic to co sie widzi po parkingach albo spotach gdzie parkuja ciezarowki jest czyms niesamowitym syf kiła i mogila...
      Ludzie dziczeja o latach w budzie.

      • 13 0

  • standard jak w Kongo w latach 80 tych

    • 20 14

  • (3)

    Myślę że już całkiem niedługo z portu będą wyjeżdżać autonomiczne ciężarówki z kontenerami na autostrady.

    Kierowcy zawsze będą potrzebni żeby dojechać pod adres i przeprowadzić załadunek/rozładunek, ale nie ma żadnego powodu żeby ktoś 2 dni dylał na drugi koniec kontynentu.

    • 12 10

    • (2)

      Nie wiesz co piszesz. Autonomiczne samochody bez kontroli człowieka w ruchu drogowym? Podpowiem Ci coś - transport lotniczy. Przeanalizuj temat i zrozumiesz problem stosując analogię do transportu drogowego, podpowiem że piloci i tak nadal są i nadal będą w kokpicie.

      • 0 3

      • (1)

        no przeanalizowałem.

        samolotu nie da się łatwo i bezpiecznie zatrzymać, ciężarówkę tak.

        dziękuję, kurtyna.

        • 4 2

        • Słabo przeanalizowałeś. Dowiedz się więcej o rozwiązaniach w lotnictwie a dotrzesz do informacji, że samolot można sprowadzić bezpośrednio na drogę startową bez angażowania pilota, co więcej było to możliwe 20 lat temu. Sęk w tym, że nikt nie wsiądzie do samolotu bez pilota. Sądzisz, że człowiek jest w stanie szybciej i lepiej zareagować stąd w samolocie potrzebny pilot? A w ciężarówce wolisz czujniki, bo łatwiej ją zatrzymać i lepiej zrobi to komputer? Naprawdę nie wiesz co piszesz, a zastosowanie rozwiązań w pełni autonomicznych jest właśnie bardziej realne i bezpieczne w lotnictwie niżeli w ruchu drogowym samochodowym.

          W autonomiczną rewolucję na drogach to wierzą ci sami, którzy uwierzyli Mateuszkowi że będzie za chwilę milion elektryków w Polsce. :) Jeżeli zacznie się "autonomiczność" w transporcie to na pewno nie od drogowego, w pierwszej kolejności to albo będzie kolejowy albo lotniczy. Choć i tak mentalności ludzi nie zmienisz, musi jeszcze upłynąć trochę pokoleń zanim przekonasz ludzi do podróżowania bez maszynisty, bez pilota i bez kierowcy.

          • 0 1

  • (2)

    Miesiąc i będzie remont, był social dla panów kierowców w DCT niestety wszystko rozwalili

    • 32 0

    • (1)

      Bo to spocone szczerbate janusze w obszcz*nych gaciach jeżdżą ciężarówkami ,większości to pół główki co innego nie potrafią robić.

      • 1 0

      • Jeszcze do potrafimy dumac twoja stara ona na nas nie narzeka i często na parking przychodzi

        • 0 0

  • Wygląda wszystko super

    oby tylko grupa docelowych użytkowników tego nie zdemolowała....

    • 29 1

  • czy będą wyrzucać butelki z moczem

    na pobliskie trawniki?

    • 19 5

  • Zawsze część pieniędzy musi być zmarnowana (11)

    Po jajco ktoś robi toaletę dla niepełnosprawnych na parkingu dla ciężarówek?

    • 27 3

    • bo niestety ... decyzyjne urzędasy to jest zbiorowość

      a jak wiadomo zbiorowość jako całość - jest tylko tak mądra, jak najgłupszy z jej członków ... ... no i wszystko jasne

      • 17 0

    • (9)

      Takie są przepisy i tak być musi. Jak by nie było przepisów np o czasie pracy kierowców to byś pewnie 24h siedział za fajerą na prochach ...

      • 1 1

      • Jakie przepisy? (8)

        To jest parking na terenie portu, zbudowany przez port i na użytek portu. Idąc twoim tokiem myślenia, w każdej miejscowości turystycznej, gdzie ludzie mają "parking" na swoich własnych podwórkach, też powinni mieć cały komplet toalet i nie wiadomo co jeszcze.

        • 2 1

        • (7)

          A port to jest prywatna własność i teren Jana Kowalskiego czy jednak spółka "samorządowo skarbowa"? Pytam, bo chyba trochę nie do końca wiesz. Poza tym żaden przepis nie wyklucza niepełnosprawnych osób jako kierowców ciężarówek, żaden problem żeby osoba bez nogi jeździła ciężarówką.

          • 3 1

          • No właśnie jest problem (6)

            Można zrobić kat. B z automatem ale kat. C z automatem nie ma. Oprócz tego przed podjęciem pracy trzeba zrobić badania, więc jeśli miał już prawo jazdy i stracił nogę, to też nie przejdzie. Wymagana jest sprawność psychofizyczna z naciskiem na sprawność narządów wzroku, ruchu, równowagi. Żaden lekarz nie pozwoli na taką pracę osobie bez nogi. Po drugie nie jest to parking ogólnodostępny tylko technologiczny. Po trzecie wiele przedsiębiorstw należących do skarbu państwa nie ma toalet dla niepełnosprawnych, więc nie wiem o jakim przepisie mówisz.

            • 1 1

            • (2)

              Mało chyba widziałeś. Uwierz, że są kierowcy zawodowi z różnymi "niesprawnościami" i są nimi w pełni legalnie, mają badania. Zweryfikuj zanim napiszesz. Decyzja zależy zawsze od lekarza, mogą indywidualnie rozpatrywać różne przypadki.

              • 0 0

              • (1)

                Być niepełnosprawnym, a nie mieć nogi to dwie różne rzeczy. Osoba z mocno ograniczoną sprawnością ruchową nie zostanie kierowcą zawodowym, a to dla nich są przeznaczone specjalne toalety. Osoba z orzeczeniem o niepełnosprawności, która może być kierowcą, z pewnością jest na tyle sprawna żeby ze zwykłej toalety.

                • 0 0

              • Ale zdajesz sobie sprawę, że mając protezę nogi osoba może całkiem dobrze funkcjonować (np. jako kierowca), ale nadal pozostaje niepełnosprawną ruchowo i może z takich toalet korzystać jeśli ma taki kaprys i jest mu wygodniej? Czepiasz się na siłę. Inna sprawa, czy kierowca ciężarówki nie może mieć np. niepełnosprawnego pasażera do towarzystwa? Naprawdę trochę szukasz dziury w całym. Jest ten kibel to jest.

                • 0 0

            • (2)

              Ale zdajesz sobie sprawę, że w jeden dzień nie przebudują wszystkich budynków użyteczności publicznej? :) Te, które budują nowe są przystosowane dla niepełnosprawnych bo muszą. Te stare w miarę możliwości są modernizowane.

              • 0 0

              • (1)

                Czyli w kopalniach też niedługo będą montować toalety dla niepełnosprawnych?

                • 0 0

              • A czemu nie? To w biurze w kopalni nie mogą pracować osoby na wózku?

                • 0 0

  • A po co ciężarówki? W Gdańsku wystarczy rower mevo i dotacje europejskie.

    • 10 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane