• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia. 95 lat minęło

VIK
23 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Budowa Portu Gdynia. Nabrzeże Szwedzkie.
  • Budowa Portu Gdynia.
  • Tak ma wyglądać port zewnętrzny.

95 lat temu, dokładnie 23 września, Sejm II Rzeczpospolitej podjął decyzję o budowie portu w Gdyni. Port powstał jako żywa wizytówka ówczesnej Polski, jej potencjału ekonomicznego i myśli technicznej. Po latach znów stoi przed nim ważne wyzwanie, czyli rozbudowa w głąb zatoki.



Gdynię jako miejsce "bardzo sposobne" do budowy portu wskazywał już królowi Władysławowi IV hetman Stanisław Koniecpolski i inżynier królewski Jan Pleitner. Trochę jednak czasu upłynęło zanim ową "sposobność" wykorzystano.

- Miejscowość ta ma następujące zalety: osłonięta jest przez półwysep Hel nawet od tych wiatrów, od których nie jest wolny Gdańsk. Głęboka woda leży blisko od brzegu, a mianowicie linia 6 mt. głębokości w odległości 400 mt. od brzegu, a linia 10 mt. głębokości w odległości od 1300 do 1500 mt. Brzegi są niskie, wzniesione na 1 do 3 mt. nad poziomem morza. Jest obfitość wody słodkiej w postaci strumyka "Chylonja". Bliskość stacji kolejowej Gdynia (2 km). Dobry grunt na rejdzie... [pisownia oryginalna - red.] - napisał w raporcie z 1920 roku inż. Tadeusz Wenda, budowniczy portu w Gdyni.
Czytaj też: Jak było, jak jest. Zobacz jak zmienia się Port Gdynia

Dwa lata później postanowiono zbudować port. Dokładnie 23 września 1922 roku Sejm II RP zdecydował - "Upoważnia się Rząd do poczynienia wszelkich niezbędnych zarządzeń celem wykonania budowy portu morskiego przy Gdyni na Pomorzu jako portu użyteczności publicznej". Decyzja, podjęta dziewięćdziesiąt pięć lat temu, u zarania narodzin II Rzeczypospolitej, stała się wielkim symbolem odrodzonego państwa.

Gdyński port powstał jako żywa wizytówka ówczesnej Polski - jej potencjału ekonomicznego i myśli technicznej. W ciągu kilku lat port gdyński był największym portem na Bałtyku i jednym z większych portów Europy, wyprzedzając pod względem wielkości obrotów takie porty jak Kopenhaga, Brema, Amsterdam, Genua, Neapol i Triest.

- Od zawsze port - starszy o całe cztery lata od miasta - jest istotą i dumą Gdyni oraz szansą na jej dalszy rozwój. Z portem związana jest gdyńska tradycja i perspektywy na przyszłość. Coś co wyróżnia gdyński port - to jego niezwykła zdolność adaptacyjna, cechująca organizmy młode i silne. To od portu wszystko się zaczęło. Bez portu nie byłoby tak szybkiego rozwoju Gdyni - miasta z morza i marzeń oraz przede wszystkim z portu. Od samego początku związki miasta i portu były bardzo silne - oba organizmy nawzajem się przenikały. Obecnie, kiedy gmina Gdynia stała się akcjonariuszem portu, związki miasta i portu są jeszcze silniejsze. I co najważniejsze - gdyński port to obecnie jeden z największych pracodawców w Gdyni - co piąty czynny zawodowo gdynian pracuje w porcie lub w działających na jego terenie spółkach - przypomina Zarząd Morskiego Portu Gdynia w specjalnym komunikacie.
Port Gdynia przez ostatnie lata bardzo zmienił swoje oblicze - jest to kontynuacja dzieła twórcy gdyńskiego portu inżyniera Tadeusza Wendy. Zmiany dokonywane w porcie są niemal równoznaczne z budową nowego Portu Gdynia.

- W roku 95 urodzin Portu Gdynia rozpoczniemy realizację jakże ważnych dla dalszego rozwoju portu zadań - podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Przede wszystkim rozpoczniemy budowę nowej portowej obrotnicy oraz prace związane z nowym publicznym terminalem promowym. Przed nami jeszcze pogłębienie portowych basenów oraz najnowszy temat - port zewnętrzny, który będzie w najbliższym dziesięcioleciu ogromną szansą na rozwój Portu Gdynia.
O planach rozbudowy mówi się od dawna, teraz nabierają one kształtów w ramach programu Port Gdynia 2030.

- To jest duża inwestycja dlatego będziemy poszukiwali partnera zewnętrznego. Mamy już zielone światło od resortu gospodarki morskiej. Na razie są to wstępne koncepcje, myślimy jednak o terminalu kontenerowym, ale nie wykluczamy też stanowiska dla dużych wycieczkowców. Mam nadzieję, że całość powstanie może nawet już za 10 lat - powiedział Adam Meller.
Według wstępnych koncepcji port zewnętrzny będzie jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego zobacz na mapie Gdyni. Najbardziej prawdopodobne jest powstanie terminalu kontenerowego, dzięki temu do gdyńskiego portu będą mogły wpływać największe na rynku jednostki. Obecnie wpływanie kolosów jest niemożliwe z powodu wewnętrznego położenia portu. Plany powstania nowego nabrzeża dla wycieczkowców wiążą się z coraz większym znaczeniem Portu na trasach pływających hoteli.

Tak ma wyglądać port zewnętrzny w Gdyni.

VIK

Miejsca

Opinie (121) 3 zablokowane

  • Tyle trudu, tyle pieniędzy, ludzkiego zdrowia i życia (12)

    a teraz na nabrzeżach budują bloki czteropiętrowe:(

    • 105 9

    • Bardzo słuszna uwaga! (1)

      • 33 4

      • Nue szanuje się ludzi nie mòwiąc już o ich dokonaniach!

        • 21 4

    • Port lotniczy (7)

      Po wybudowaniu nowego terminala kontenerowego będzie tak jak z lotniskiem ? Gdynia będzie próbowała podkraść operatorow żeglugowych ?
      Dlaczego firmy budujące centra logistyczne nie umieszczają ich w okolicy Gdyni a jedynie w okolicy Gdańska ?
      Bo nie odnajdują tam potencjału

      • 10 16

      • z tym portem lotn. to byla zwykla ludzka zawisc, i gdanske donosicielstwo ;) (6)

        A odpowiadajac na twoj koment, sprawdzilem co piszesz. I znalazłem ze nikt cie na tym swiecie nie kocha, i zawsze będziesz miał pod gore. Pozdro !

        • 9 10

        • (5)

          Hehe dobre to bylo:) jako kolejny uczestnik rozmowy dodam: a moze dlatego, ze infrastruktura w Gda jest lepiej zorganizowana. Aktualnie i tak w Gdyni jest juz bbb ciezko wywozic cokolwiek z portu bo drogi nie wyrabiaja

          • 9 7

          • Co do lotniska w Gdyni, zgadzam sie w 100 procentach (4)

            Co do Portu, juz mniej. Z Gdyni wyjezdzasz szybciej. Tylko ten koszmarny odcinek estakady pokonac. I lecisz na obwo i w naszą piękną, wolną od nienawisci Polske ;)

            • 4 6

            • A teraz popatrz jak to jest w Gdańsku (1)

              • 5 1

              • widze dosc czesto

                Tylka nie urywa

                • 4 3

            • (1)

              Wyjazd z portu obwodnica prowadzi tylko w jedna strone: do Gdanska. Jadac trasa kwiatkowskiego na obwodnice nie masz nawet nitki w prawa w strone, a tam tez jest Polska. Dlatego transport wbija sie w miasto.

              • 4 2

              • "transport wbija sie w miasto"

                Nie masz na mysli transportu ciezarowego ? Bo takowego na miescie nie widac. Ciezko z jadac z Gdyni na wschod, nie jechac w strone Gdanska ;)

                • 1 3

    • W Gdyni ? Prosze cie

      A co do reszty. Komuna szla z rozmachem. Po obaleniu muru, okazało sie ze cześc jest nie potrzebna. Teraz pytanie, lepiej zrobic osiedle, czy ma stać i marniec, czekając na dzierżawce ? Nawet gdzy wydzierżawisz, to wiadomo remontować nie będziesz. Bo nie twoje. Te tereny nadbrzeżne są szkaradne, i nikt mi nie powie ze jest inaczej

      • 3 18

    • Port i Nauta dalmor

      Zasypać wybudować wysokie budynki.....A gdzie ta ludzka wytrwałość wytrzymałość i praca. Budowali Gdynię dla deweloperow.Ludzie pracy a teraz

      • 8 2

  • To wciąż imponuje! (19)

    Budowa ogromnego, nowoczesnego portu, powstanie nowego, dużego miasta plus budowa Magistrali Węglowej, łączącej oba krańce Polski. Tyle wybudowało świeżo odrodzone państwo, a przecież nie były to jedyne jego inwestycje. Szacunek się należy!

    • 76 1

    • Co teraz szczurek zrobił z naszego miasta?? (5)

      • 16 5

      • (4)

        Dwa Stadiony
        Węzeł
        Dworzec
        Nową centrale dla zkm i naszych trajtkow ;)
        Szkołe filmową
        Kolejka, ale to porazka
        teraz widze wział sie za Opata i Zamenhofa
        To nie jest zły Prezydent, ale wiele zaniedbał. Trzeba mu pokazac zolta kartke, zeby dotarło

        • 4 12

        • zatkałeś trola (2)

          teraz trol pęknie bo go rozerwie jego wewnętrzna miłość
          i i znów będą brązowe smugi wszędzie

          • 2 6

          • (1)

            Na 5 kadencji to tyle co nic

            • 7 1

            • kwik zazdrości PiSu o Gdynię

              tylko tyle Kaczyński potrafi,
              kwiczeć jak zarzynana świnia,

              wielka jest zawiść i zazdrość PiSu o Gdynię,
              brawo Gdynia i jej mieszkańcy!

              • 0 1

        • To jest slaby prezydent. Dzieki PRowi czesc ludzi go chwali ale jak ich zapytac o najwieksze sukcesy z obecnej kadencji czy ogolnie to nie bardzo jest co wymieniac a w porownaniu do innych prezydentow miast to juz calkiem blado wypada

          • 5 2

    • Zgoda. (1)

      Jednak marazm jaki panuje wsród ludzi zarządzających poszczególnymi terminalami portu, jest zatrważający.
      Rutyna, praca od 7 do 15 (spróbuj załatwić coś w porcie Gdynia 1 minutę po 15-niemożliwe)
      Służby celne i graniczne zmanierowane i znudzone swoją pracą. Wielu ludzi którzy tkwią tam jeszcze od poprzedniego systemu.
      Codziennie zderzam się ze ścianami tak w porcie Gdyńskim jak i Gdańskim...

      • 12 3

      • Az tak zle nie jest

        Pare lat temu bylo gorzej, giepeki sie troche poprawili i z uc tez idzie pogadac, no chyba ze sie zle trafi na V..
        ale fakt ze w zmpg to przecietnie, pge tez all star team

        • 0 0

    • (10)

      Szacunek????
      Odrodzone państwo polskie wyrzuciło miliardy w inwestycje jak COP zamiast przygotować się solidnie do wojny. Efekty: przegrana wojna, podbicie przez II Rzesze, później Sowiety.
      Dzięki tym inwestycjom III Rzesza mogła prężnie uczestniczyć w wojnie.

      • 1 12

      • Ty tak naprawdę? (9)

        Rzeczywiście myślisz, że moglibyśmy militarnie postawić się dwóm mocarstwom? :D

        • 3 3

        • (Sam jesteś śmieszny ;) (8)

          Po to się zawiera sojusze, żeby nie walczyć jednocześnie z wszystkim naokoło .

          A co do " imponujących" (vel idiotycznych) wydatków publicznych II RP, takich jak np. Centralny Okręg Przemysłowy - prosty rachunek:
          - "wydatki na budowę COP pochłonęły ze środków państwowych i z Funduszu Obrony Narodowej sumę 2,4 mld zł. " (vide: copklaster.pl)
          - "W sumie w latach 1936-1939 wydatki na wojsko wyniosły 4 mld zł, spośród których ponad 2,6 mld stanowiły wydatki na cele wegetacyjne (bieżące), a 1,4 mld na rezerwę zaopatrzenia. " (vide: http://blogpress.pl/node/2338).

          Czyli: gdyby przeznaczyć 2,6 mld z samego tylko COPu na zbrojenia to łączne wydatki na zbrojenia byłyby prawie 3 krotnie wyższe (1,4 mld plus 2,6 mld).

          • 1 4

          • Nadal wierzysz, że z tak śmiesznymi środkami moglibyśmy postawić się dwóm mocarstwom atakującym naraz, mającym nas w (4)

            kleszczach??? Z kim mieliśmy robić sojusze? Z Hitlerem? Ze Stalinem? Nie ośmieszaj się już dłużej tymi wywodami.

            • 2 1

            • (3)

              tak jak ty się ośmieszasz to już bardziej się nie da...
              jakimi śmiesznymi środkami? kilka miliardów na zbrojenia w latach 30-ych spowodowałyby, że siły byłyby zbliżone. (vide: .salon24.pl/u/coryllus/224348,1939-zacofana-polska-armia: "Problemem Polski w wojnie obronnej nie był więc niedobry lub stary sprzęt, ale pieniądze i zbyt późno – ze względu na budżet – wprowadzane programy modernizacji.")

              a co do sojuszu - oczywiście, że można było np. zawrzeć sojusz z Hitlerem. sojusz nie jest wyrazem przyjaźni tylko wspólnych doraźnych interesów - nic poza tym.. polecam np. P.Zychowicza "Pakt Ribbentrop-Beck". zejdź na ziemię - Hitler przez długi czas dobrze dogadywał się z II RP i planował wspólnie ruszyć na ZSRR, dopiero podpisanie paktu PL - UK i Francja przekreśliło tę opcję.

              • 0 5

              • czyli sprzet mielismy dobry i nowy, tylko nie zmodernizowany? (2)

                Ciekawe....

                • 2 1

              • (1)

                czepiasz się trochę, przeczytaj cały artykuł - jeśli masz czas.

                uzbrojenie ok, ale mało, więc trzeba było w większym zakresie uruchomić "programy modernizacyjne" uzbrojenia armii (wydać więcej kasy), w ramach których kupowano by więcej, nowego sprzętu.

                • 0 1

              • Czyli w sumie uzbrojenie bylo dobre, ale malo...

                ... czyli tego dobrego uzbrojenia prawie nie mielismy...?

                Czepiam sie? Sam to napisales - najpierw zacytowales o tym ze "sprzet nie byl problemem", teraz piszesz ze niewiele go bylo.

                Tak czy inaczej - obstaje przy swoim zdaniu, ze sojusz z Hitlerem tylko na krotki czas odsunalby to co sie musialo stac.
                Wykonczylby nas albo on (w przypadku wygranej z ZSRR), albo Rosjanie - w przypadku przegranej.

                Za slabi bylismy I jestesmy, zeby sie postawic.
                Moze gdybysmy mieli bardziej nowoczesna armie I rzad, ktory nie zwiewa na Zaleszczyki to bylaby szansa przedluzyc obrone...
                ... tylko co by to dalo, kiedy od wschodu nadeszli pomocnicy Hitlera? Gdybysmy nawet wybronili sie przed III Rzesza, to pan Stalin nie zatrzymalby sie na Bugu I poszedl dalej - majac przed soba armie zmeczona walka z Niemcami.
                W 1939 mielibysmy na terenie calego kraju to co mielismy na wshodzie po 17 wrzesnia.

                • 1 0

          • No i co nam te "zawarte sojusze" daly w 1939?

            • 1 0

          • Czyli fabryki broni ktore powstaly w ramach COP by nie istnialy? (1)

            • 1 0

            • tak. przy okazji nie przydałyby się III Rzeszy na dalsze prowadzenie wojny.

              "Nasza armia tylko w 10 proc. mogła skorzystać z produkcji fabryk COP, ponieważ pełne ich uruchomienie planowano na lata 1941-42 - mówił prof. Drozdowski."

              • 0 1

  • ) (1)

    No i najwyższy czas zasypać. Komunikacja do północnych dzielnic się poprawi.

    • 5 27

    • Zasyp się sam.

      • 2 0

  • (11)

    a teraz Gdynia umiera

    • 48 9

    • 30 lat "rządów" szczura zrobiło swoje:( (8)

      • 13 5

      • kto jego następcą ? (1)

        • 1 2

        • Najlepszy z tych co się zgłoszą. Dla każdego najlepszy znaczy co innego wiec niech wybiera po swojemu

          • 2 0

      • histeryczny kwik Kaczyńskiego świadczy raczej dobrze o Gdyni (3)

        nie sądzisz?

        • 3 7

        • Gdzie ten krzyk? PiS szczura nie ruszy bo był doradcą Kaczyńskiego

          • 4 1

        • Jakos na temat Gdyni histerycznego kwiku Kaczynskiego nie slyszalem... (1)

          ... za to pod wieloma wpisami krytykujacym gdynskie wladze czytam histeryczne odpowiedzi:

          - o histerycznym kwiku
          -o nieudacznikach zyciowych
          -o palcam usmarowanych na brazowo
          - o PiSo-ruskim trollu
          - o bimbrze I ruskich kopiejkach
          - o frustracji

          ... I kto tu histerycznie reaguje.....

          • 2 2

          • czyli jednak histeryczny kwik, skowyt i zawodzenie

            cały PiS,
            dno to szczyt możliwości Kaczyńskiego

            • 1 1

      • daje 40 lat rządów Szczurka, kto przebije? (1)

        • 1 3

        • Ja daje jeszcze rok

          • 2 1

    • Gdynia ma sie dobrze. Tu zawsze było spokojniej (1)

      To nie Gdansk i wysprzedaż wszystkiego co najlepsze, pod szklane domy za 1 mil zl

      • 7 10

      • Gdynia - tu sie buduje!

        Parkingi podziemne dla AB Inwestor

        • 4 2

  • Budowali port by niespełna wiek później postawić tam jakieś g*wniane bloki. Tak bloki. Nie apartamentowce. Wystarczy zrobić malutką marinę dla kilku łajb i już powiew wielkiego śfiatu. Psują całą Polskę chwilowym pędem deweloperskim.

    • 67 6

  • Gdynia już jest niepotrzebna (7)

    wszystkie najważniejsze funkcje portowe i gospodarcze i tak pełni Gdańsk

    • 40 26

    • to skąd taki ruch tranzytowy i tyle jednostek na Redzie ? (3)

      Gdybyś otworzyl umysł i scisnąl pośladki, Dotarło by do ciebie. Gdynia wziela drobnice, Gdansk
      gabaryty i kontenery. Pamietaj, zaden armator nie jest hejterem, jest biznesmenem. Nie robi roznicy czy jego statki beda rozladowywane w Gdyni, czy 30 kilm. Dalej w Gdansku. Stad jest pewien uklad ;)

      • 10 8

      • (1)

        i takie też są zyski. port w G-sku : gabaryty, w G-ni: drobnica

        • 2 5

        • Najwyrazniej obie str. Sa zadowolone. Dokerowi nie przybędzie ;) krawat biedy nie ma

          • 3 1

      • Jeli juz to kilka mil blizej - w Gdansku.

        Tak jak napisales - nie ma sentymentow, jest biznes - a czas to pieniadz.
        Rowniez ten zmarnowany na dojazdy door-to-door sie liczy - jedyna przewaga Gdyni to kierunek Slupsk/Koszalin.

        A I to do czasu jakiegos OPATu.

        • 2 1

    • zastanów sie - potrafisz? (2)

      Po co Niemcom tyle portów? Hamburg by nie wystarczył?
      Twoj tok myślenia (sic!) jest niedorzeczny i szkodliwy.

      • 4 1

      • Dorzeczny - niestety. (1)

        Wystarczy spojrzec jaki procent nabrzezy jest zajetch w Gdyni.
        "Wyjscie w morze" niewiele da bez infrastruktury komunikacyjnej po stronie brzegu - dojazd do wiecznie zakorkowanej Obwodnicy tragiczny, strata czasu na samej Obwodnicy w porownaniu z Gdanskiem.

        Ruch towarowy juz troche inny niz w latach 70-tych, kiedy to statki nie miescily sie w porcie. Na krotkie dystanse transport samochodowy, na dlugie - no coz: Gdansk wita!

        Niestety.

        • 3 2

        • Szklanka w połowie pusta czy pełna? Widzimy problemy czy rozwiązania? Jest zrozumiałe, że port to nie tylko nabrzeża.
          Tych samych argumentów używały porty w Gdyni i w Gdańsku gdy pałetali się Australiczycy i marudzili o budowie terminala. Nieeeda się...

          Jakoś się dało... A jak pojawiła sie szansa sukcesu, to i lądowa część się pojawiła. Szczątkowa i kulawa ale się pojawiła. I nie jest to infrastruktura "pod port", tylko miejska. Gdańska, który jak lej depresyjny, wyssał 2/3 środków regionu.

          I pamiętajmy... To nie jest port gdański... Ten jest w jeszcze bardziej czarnej d... jak Gdynia.

          Za 25 lat, jak wyeksploatowana infrastruktura będzie przekazywana przerz dzierżawcę, znowu usłyszymy "nieeedasiee" od impotentnych gerontów, co to "byle do emerytury".

          • 1 0

  • Port Gdańsk. 1000 lat minęło (3)

    • 24 9

    • i dalej nie maja holownikow, a za 3 lata powstaną całe dwie obrotnice

      Łaaaaał ! Prawie jak Wejherowo. 500 lat na mapie i przekopali tunel ! Niesamowite

      • 3 5

    • Już święty Wojciech odwiedzał ten port w Gdańsku i robił tam przeładunki ;) (1)

      Tak, tak, 1000 lat historii ;)

      • 1 3

      • Wtedy port juz istnial. Prawdopodobnie juz dosc dlugo

        • 2 0

  • moje trzy grosze (11)

    Jeszcze kilka lat Szczurka i 100 lat port nie doczeka.

    • 49 8

    • szczur kat Gdyni!!! (6)

      • 13 5

      • Na kogo byś go wymienił ? (1)

        • 5 4

        • Powiedz kto wg ciebie może być gorszy niż on

          • 3 3

      • czyżbym słyszał kwik i jazgot zazdrości ? (3)

        pusty skowyt,
        to wszystko co może Kaczyńśki,
        bezsilny skowyt zazdrości nenawiści PiSu do Gdyni,
        wolnego miasta

        a tymczasem Gdynia na pełnych żaglach pruje naprzód
        a cichy skowyt i ujadanie PiSu zostawia daleko, daleko za sobą,
        brawo Gdynia i jej mieszkańcy!

        • 1 7

        • Alez Ty bzdurzysz... (2)

          To nie Kaczynski ma problem ze swoim kolega Szczurkiem - to mieszkancy.

          Na pelnych zaglach pruje.... prujesz to sie Ty - po kazdym krytycznym wpisie ta sama spiewka: prostacka, wulgarna, niewysokich lotow.

          Brawo Gdynia - miasto zastoju.

          • 8 3

          • kwik i jazgot zazdrości PiSu (1)

            skąd takie ujadanie i zazdrość
            skoro Gdynia to według ciebie takie nic,
            no skąd ten jazgot i ujadanie?
            o takie nic tyle szumu?

            wielka musi być zazdrość i zawiść Kaczyńskiego
            ale tylko na bezsilny kwik go stać,

            brawo Gdynia, stolica oporu!

            • 0 2

            • twojego oporu.

              umyslowego.

              • 0 0

    • Nie będzie kilku lat, bo w listopadzie 2018 są wybory (2)

      Będzie hulał w urzędzie wielki wiatr zmian i wywieje Szczurka i jego ekipę jak stare meble - przez okno! Na śmietnik historii.
      Gdynia tego potrzebuje - powstało już za dużo ścieżek rowerowych i śpiących policmajstrów a na niektórych drogach można zawieszenie urwać jak na al. Zwycięstwa. Są miliony na imprezy jak triathlon blokujące całe miasto a nie ma na remont kawałka głównej ulicy?
      Szczurek w to, że już przegrał nie wierzy, jak Komorowski nie wierzył i PO nie wierzyło.

      • 9 5

      • Ciekawe

        Ostatnia kadencja to jest porażka ( prosze cie, nie pytaj co zrobił przez poprzednie. Nie chce mi sie tego pisać) ja osobiscie, uwazam ze spokojnie mozna by było zrobić 3 razy więcej. Ale wątpie czy ludzie od niego odejdą. Komorowski nie miał z kim przegrać w teorii. W Gdyni wydaje mi sie ze jest tak dosłlwnie

        • 5 5

      • i dlatego setki postów od ponad roku tu wklejasz?

        hmm, interesujące,
        pzypadek?

        a może kwik zazdrości Kaczyńskiego?

        • 1 4

    • Gdyby pisuary próbowali port morski zbudować w Gdyni to z pewnością by go nie było. Ani wówczas ani teraz.

      • 0 0

  • Dokładnie (15)

    Kilka lat rządów Szczura i port będzie zasypany.

    • 37 13

    • To już nie jest polski port (6)

      Platforma i PSL wszystko wyprzedała. Nawet cumownicy pracują dla holenderskiej firmy. Wstyd.

      • 42 11

      • Ciekawe

        Ciekawe kto ukradł ci rozumek?

        • 7 10

      • Wazelina,

        idź się przespać z kurduplem, może doznasz radości życia?

        • 5 10

      • Ale pustaki

        Polska cała sprzedana a ci na chłopa wskakują... Żenada.

        • 7 3

      • (2)

        a kto jest właścicielem twojej firmy?

        • 2 3

        • Izraelczyk od 23 lat , a tej obok turek od 19 lat. (1)

          • 3 2

          • widocznie są mądrzejsi

            a głupi zawsze będzie zazdrościł mądremu

            • 0 3

    • Jestem za referendum i odwołaniem tego szkodnika! (7)

      • 11 6

      • Refere (2)

        Kogo wskazujesz na następce, po tym referendum ?

        • 3 3

        • PISSdzielca jakiegoś.

          • 3 4

        • Moim zdaniem ciężko wskazać kto byłby słabszy. No może tylko pisior

          • 3 1

      • kwik kwik kwik (3)

        to wszystko co może Kaczyński,
        taki jest jego poziom
        i natura,
        natura kwiczącego ....

        a gdynianie mają się dobrze,
        brawo Gdynia i jej mieszkańcy

        • 2 4

        • Jedynym ktory kwiczy - bez argumentow, jestes Ty. (2)

          Gdynianie maja sie dobrze.

          Szczegolnie ci od MTM, AB Investor, Invest Komfort.

          Mieszkancy Obluza, Oksywia, Pogorza rozkoszuja sie widokiem portu spedzajac czas w korkach.

          • 3 1

          • Gdynia ma duzo wiecej dzielnic niz te Polnocne (1)

            • 1 1

            • Zdaje sobie z tego sprawe, tylko nie bardzo wiem co to ma do rzeczy?

              Jesli to ma byc usprawiedliwienie dla niewiele-robienia w celu poprawy dojazdu (czy to komunikacja zbiorowa czy tez samochodami) to chyba chybione.

              • 1 1

  • I po co było zabudowtwac gotowe nabrzeża deweloperką? Teraz jak potrzeba będzie więcej miejsca zaczyna się problem

    • 27 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane