- 1 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (186 opinii)
- 2 Terminal chemiczny obok Naftoportu (22 opinie)
- 3 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (40 opinii)
- 4 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (68 opinii)
- 5 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (211 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Port Gdynia. Najpierw obrotnica, a potem zewnętrzny terminal kontenerowy
Podpisano umowę z wykonawcą obrotnicy w Porcie Gdynia. Całość ma być gotowa wiosną przyszłego roku. Teraz przed portem kolejne wyzwanie, czyli pogłębienie, a dalej... budowa portu zewnętrznego. Planami jego powstania Port pochwalił się na trwających w Gdańsku Targach Morskich Baltexpo.
Na szczegóły jeszcze za wcześnie, ale to co przedstawiono na wizualizacjach już rozgrzewa emocje. O planach rozbudowy mówi się od dawna, teraz nabierają one kształtów w ramach programu Port Gdynia 2030.
- To jest duża inwestycja dlatego będziemy poszukiwali partnera zewnętrznego. Mamy już zielone światło od resortu gospodarki morskiej. Na razie są to wstępne koncepcje, myślimy jednak o terminalu kontenerowym, ale nie wykluczamy też stanowiska dla dużych wycieczkowców. Mam nadzieję, że całość powstanie może nawet już za 10 lat - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Czytaj też: Port Centralny ma wzmocnić gospodarkę
Według wstępnych koncepcji port zewnętrzny będzie jakby przedłużeniem nabrzeży Szwedzkiego i Śląskiego . Najbardziej prawdopodobne jest powstanie terminalu kontenerowego, dzięki temu do gdyńskiego portu będą mogły wpływać największe na rynku jednostki. Obecnie wpływanie kolosów jest niemożliwe z powodu wewnętrznego położenia portu. Nowe nabrzeże dla wycieczkowców wiąże się z coraz większym znaczeniem Portu na trasach pływających hoteli. Już w przyszłym roku - jak zapowiada prezes Meller - będzie ich więcej w Gdyni. Dlatego część będzie cumowała także przy nabrzeży Pomorskim.
Na razie trzeba się jednak zadowolić nową obrotnicą. Już w przyszłym tygodniu ruszają prace. Wczoraj na targach Baltexpo podpisano umowę z wykonawcą, czyli polskim oddziałem austriackiego koncernu budowlanego PORR SA. Oferent zaproponował, że wykona zadanie za 27,7 mln zł brutto. Była to najniższa cena. Port planował wydać na realizację inwestycji ponad 41 mln zł brutto. Całość ma być gotowa najpóźniej wiosną przyszłego roku.
Obrotnica to miejsce w porcie, które pozwala, aby statek mógł się obrócić. Podstawowym celem tej inwestycji jest więc zapewnienie parametrów nawigacyjnych umożliwiających zawijanie do Portu Gdynia większych statków kontenerowych. Istniejące obrotnice, w zależności od przyjętych współczynników bezpieczeństwa, pozwalają na zawijanie do portu statków o długości 300-330 metrów. Po powiększeniu obrotnicy nr 2 wielkości te wzrosną do 370-400 metrów.
Miejsca
Opinie (110)
-
2017-09-12 09:16
Do realizacji tej koncepcji
gdyńskie " międzytorze " będzie absolutnie niezbędne . Będą także potrzebne dodatkowe ciągi komunikacyjne ( kolejowe i drogowe ) omijające Trójmiasto szerokim łukiem. Inaczej zakorkujemy metropolię na amen.
- 12 1
-
2017-09-12 09:19
Kolejne lotnisko w Gdyni
Szczurek jest niesamowity
a kiedy metro, hyperlup, kosmodrom?
skoki na bandżi z Si Tołers...- 3 7
-
2017-09-12 09:20
zaraz, zaraz (2)
przecież nab. śląskie i szwedzkie to bezpośrednie sąsiedztwo planowanej strefy prestiżu miasta na terenie dawnego Dalmoru i okolice Sea Towers czy tzw. Waterfrontu. Już widzę tych wszystkich nowobogackich w swoich wypasionych apartamentach za grube miliony nie mogących spać po nocach przez odgłosy pracującego 24/h terminalu. Odgłosy pracującego DCT już dzisiaj skutecznie 'umilają' życie mieszkańcom Stogów, a odległośc od terminalu jest znacznie większa.
- 19 1
-
2017-09-12 11:06
Po takim komunikacie ceny spadną, oj spadną...
- 6 0
-
2017-09-12 11:58
uwaga
To są tylko "wizje". Nic z tego nie będzie.
- 4 1
-
2017-09-12 09:30
Good joke
Obrotnica 'powstaje' naście lat, a w sumie nadal jest w planach, a tutaj YEB, zewnętrzny terminal kontenerowy. Majo rozmach skur.czybyki.
- 9 2
-
2017-09-12 10:08
Jjj
Na jednych nabrzezach buduje sie zamkniete enklawy dla warszawki (Dalmor) tylko po to by budowac nowe ze szkoda dla srodowiska, turyskyki i estetyki.
- 10 1
-
2017-09-12 11:50
Pytanie...
Na wizualizacji brakuje zabytkowej i historycznej torpedowni Formozy. Przypadek?
- 4 1
-
2017-09-12 11:56
Gdynia=Białoruś
Na razie robią tylko to, co przygotował Jarosiński, zanim d... zmiana go zmiotła.
Obecnie nie potrafią nawet zagospodarować terenu pod logistykę (za nab. Bułgarskim) a rozśmieszają nas "wizjami".- 6 4
-
2017-09-12 12:02
Pytanie (3)
"Mam nadzieję, że całość powstanie może nawet już za 10 lat - powiedział Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia."
Kto to jest ten A. Meller? Skąd on jest? Ile lat pracował w porcie?- 6 3
-
2017-09-12 12:06
Pan
To jest Pan, który ma kompleksy w stosunku do Portu Gdańsk i dla tego opowiada takie niefachowe dyrdymały.
- 4 2
-
2017-09-12 14:20
(1)
To chyba ten aktorzyna z tv.
- 1 2
-
2017-09-12 15:48
odpowiedź
Poczytaj o SKOKach...
- 4 1
-
2017-09-12 16:14
Informacja (1)
Hapag Loyd odchodzi całkowicie z Gdańskiego terminalu i będzie stacjonował tylko w Gdyńskim
- 6 2
-
2017-09-12 18:37
Już jakiś czas temu odszedł podobnie jak kilku innych
- 5 2
-
2017-09-12 17:48
hej (1)
Gdynianie tylko nie wpuszczjcie tych z Pisu bo wszystko sknocą
- 6 10
-
2017-09-13 08:02
uwaga
Już są, ze skoków się przenieśli...
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.