• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz najdłuższy kontenerowiec w historii Portu Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
12 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 18:15 (12 lutego 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Charlotte Maersk wpływa do Portu Gdynia.


Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynie kontenerowiec Charlotte Maersk - najdłuższy, jaki do tej pory gościł w gdyńskim porcie. Jest dłuższy aż o 10 metrów od poprzedniego rekordzisty. Operacja wejścia zapowiada się więc ciekawie. Wstępnie statek spodziewany był dziś ok. 16, jednak z najnowszych informacji wynika, że może wejść do portu dopiero jutro rano (środa).



Aktualizacja: 18:15

Kontenerowiec Charlotte Maersk jest już w Porcie Gdynia. Operacja wprowadzenie statku, obrócenia wewnątrz portu i przybicia do nabrzeża BCT przebiegła bez komplikacji. Statek wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.


Wejście kontenerowca Charlotte Maersk do Portu Gdynia.


Aktualizacja: 11:15

Według najnowszych informacji Charlotte Maersk ma wpłynąć do Portu Gdynia dziś (wtorek) w godz. od 13.30 do 17.30. W tym czasie ma być tzw. okienko pogodowe, które ułatwi sprawne wejście. Poza tym udało się przyspieszyć obsługę statku MSC Florentina, w którego miejsce wpłynie jednostka Maerska.


Wciąż nie wiadomo, kiedy dokładnie Charlotte Maersk wpłynie, bo jest to uzależnione od tego, kiedy wyjdzie z portu inny kontenerowiec. Wiadomo jednak, że operacja z racji skomplikowania ma zostać przeprowadzona w ciągu dnia. Chodzi o test nowej obrotnicy nr 2. Statek wpłynie do portu dziobem. W połowie kanału portowego jednostka zostanie obrócona o 180 stopni i zacumuje przy nabrzeżu BCT lewą burtą.

Dzięki nowej obrotnicy obecnie w Porcie Gdynia można przyjmować statki o długości do 370 metrów. Charlotte Maersk ma 347 metrów długości. Poprzedni rekord długości należał do statku MSC Asya, który odwiedził gdyński port w 2015 roku. Jednostka ta ma 337 m długości. Nominalna ładowność Charlotte Maersk to 9640 TEU. Jednak statek wpłynie do gdyńskiego portu wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.


Operację wejścia najlepiej obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów zobacz na mapie Gdyni (za Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni). Przybicie do nabrzeża BCT z kolei można obserwować z terminalu promowego zobacz na mapie Gdyni. Wielu miłośników statków pojawi się zapewne również na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni

Poszerzą wejście do Portu Gdynia



Po powiększeniu obrotnicy nr 2 do Gdyni teoretycznie mogą zawijać statki nawet do 400 metrów długości, ale wąskie wejście do portu bardzo utrudnia ten proces. To ma się zmienić. W styczniu Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu.

Podpisane porozumienie dotyczy modernizacji tzw. ostrogi północnej, stanowiącej element wejścia do wewnętrznej części Portu Gdynia. Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek. 

Wpłynięcie MSC Asya do gdyńskiego portu w 2015 roku.

Miejsca

Opinie (152) 2 zablokowane

  • i te wszystkie kontenery powinny trafic na tory a nie na tiry trujace miasta (2)

    • 21 0

    • a statki nie truja?

      • 0 0

    • A dalej na osły

      I ty będziesz robić za takiego osła

      • 1 0

  • Bravo Port Gdynia ! Wizja Tadeusza Wendy 2.0. Teraz tylko utrzymać kurs rozwoju i budowę Portu Zewnętrznego. Tylko on spowoduje (2)

    • 0 0

    • A ten Mały Vice Prezesik Portu, jeszcze tam pracuje? Jak tak to Port zewnętrzny nie powstanie. Przecież na każdym wystąpieniu Pana NOWAKowskiego słychać „ze się nie uda, nie ma kasy”. Pytanie co zrobił jako finansowy by ułożyć inżynierię inwestycji?!

      • 2 0

    • Wszystko pięknie, fajnie pod warunkiem ze nie będzie hamulcowych!

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Najdłuższy statek w historii gdyńskiego portu

    Totalne zad*pie Swiata, zaprzepaszczona szansa na budowę własnej floty.
    To chyba już zaplecze dla Afryki ma lepsze widoki.
    Warto podyskutowac o żołnierzach wykletych i się pomodlić.
    Potem szybko Wyp...lać. Ostatni gasi światło!

    • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Najdłuższy statek w historii gdyńskiego portu

    Hm

    Zeby się nie przewrócił tak jak ten pare tyg temu w Niemczech czy Holandi?

    • 0 0

  • wszystko kilkanaście lat za późno. (9)

    o obrotnicy to słyszałem od Szczurka lata temu...

    • 75 15

    • ... (5)

      Tak się składa, że Prezydent Szczurek nic nie ma do obrotnicy...
      Port nie należy do miasta.
      Prezydent mógł o tym wspominać, ale nie jest jego winą, kiedy obrotnica została udostępniona dla statków.

      • 10 7

      • nie należy? (4)

        To co robią/robili przedstawiciela miasta w Radzie Nadzorczej Portu?
        O "ustawach portowych" słyszał?
        Można nie posiadać a można mieć wpływ. I to jest bardzo pożądany stan.

        • 6 3

        • (1)

          A co mają robić? Przecież "przedstwiecieli" miasta w Radzie Portu jest sztuk jeden.
          A partyjnych nominatów zsyłanych Warszawy - siedmiu!

          • 0 4

          • robić? raczej należy się zapytać, co zrobili...

            "W tym celu wojewodowie przekazali nieodpłatnie gminom w użytkowanie wieczyste należące do Skarbu Państwa tereny portowe, by one wniosły je następnie aportem, jako swój wkład, do spółek zarządzających portami."
            "Lecz gminy miast portowych najzwyczajniej w świecie tego nie zrobiły, mimo że upłynęło już 20 lat. Co więcej, ani rząd, ani działający w jego imieniu wojewodowie, którzy te tereny przekazali, przez cały ten okres nie próbowali nawet wykonania tego przepisu ustawy od gmin wyegzekwować."

            • 2 0

        • Nie - od miasta w porcie nie zależy nic... (1)

          I nie pomoże obliczone na niezorientowanego czytelnika pytanie "co robią przedstawiciela miasta w Radzie Nadzorczej Portu"...
          Bo jest oczywiste, że nic nie może zrobić jedna osoba oddelegowana przez miasto przeciw siedmiu przedstawicielom "Skarbu Państwa" - mianowanym przez partyjnego ministra wg partyjnego klucza niekompetencji.

          • 2 3

          • na pewno? Już "swoje" zrobili?

            "Liczba przedstawicieli gmin jest tam taka, jak to przewiduje ustawa portowa, z prawem do wyznaczania przewodniczących tych rad włącznie (w przypadku Szczecina i Świnoujścia są nimi naprzemiennie reprezentanci obu tych gmin). Efekt jest taki, że na setkach hektarów terenów znajdujących się w granicach portów rządzą się gminy, a nie zarządy portów."

            A może właśnie tak została oceniona ich działalność w tych Radach, że sytuacja uległa zmianie? Nie dotyczy to tylko Gdyni, przecież jeszcze niedawno u sąsiada radzie przewodniczył prezydent miasta.

            • 2 0

    • (1)

      Edek a od Ciebie słyszeliśmy 4 lata temu że jak ograła przegra wybory to przestaniesz trollowac. A Ty dalej swoje

      • 0 5

      • A ty Ziutek przestań już szumieć.

        • 5 0

    • zadzwoń może zdołasz jeszcze odwołać to zawinięcie i w końcu zamkną port

      bo przecież za późno już jest.

      • 9 12

  • co prawda nie jest to istotne dla obserwatorów/spottersów ale... (1)

    podobno zawija dlatego że DTC ma problemy z obsługą (nie wyrabiają się)

    oczywiście czy tak czy siak dla Gdyni to dobrze, ale to takie 'dodatkowe' zawinięcia tylko

    • 1 0

    • to jest badzo dobry przykład na skutki "centralyzacji" i myślenia plemiennego

      Zamiast rozproszyć taka działalność na większym terenie. Ułatwiłoby to dojazd i obsługę.
      Ale jak się da komu trochę władzy, to zaraz zacznie wydzierać sąsiadom.

      • 1 0

  • (2)

    Już płynie......!

    • 1 0

    • Dobra, dzięki, już idę. (1)

      • 1 0

      • W sensie że bramę otworzyć.

        • 0 0

  • w Gdańsku obecnie obsługiwane dwa (6)

    Jeden z nich to : Maribo maersk długość : 399 ; szerokość : 60 m
    Drugi mniejszy : delphis bothnia, długość : 170 m ; szerokość 30 m .

    • 18 9

    • No i? (1)

      • 0 0

      • Toi, Toi.

        • 1 0

    • (3)

      A w śledziowie podniecają się wejściem kapcia.

      • 14 12

      • ale tu chodzi o MERSK (2)

        on pływał do Gdańska, a teraz chce znów do Gdyni ;) i ten statek to taka próbka :)

        • 11 9

        • Nie bardzo piszesz prawdę (1)

          Maersk zostaje w Gdańsku .Do Gdyni ewentualnie MSC

          • 9 5

          • Słowo klucz - "ewentualnie".

            • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Najdłuższy statek w historii gdyńskiego portu

    Gdynia nie ma szczęścia do nadzoru remontu dróg

    • 0 0

  • Gdynia kiedyś morska potęga Polski dzisiaj gdynia to miasto upadłe (2)

    • 50 61

    • Bez przesady

      • 0 0

    • Straszny ten świat wokół trolli

      • 18 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane