• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zobacz najdłuższy kontenerowiec w historii Portu Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
12 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 18:15 (12 lutego 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni

Charlotte Maersk wpływa do Portu Gdynia.


Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego wpłynie kontenerowiec Charlotte Maersk - najdłuższy, jaki do tej pory gościł w gdyńskim porcie. Jest dłuższy aż o 10 metrów od poprzedniego rekordzisty. Operacja wejścia zapowiada się więc ciekawie. Wstępnie statek spodziewany był dziś ok. 16, jednak z najnowszych informacji wynika, że może wejść do portu dopiero jutro rano (środa).



Aktualizacja: 18:15

Kontenerowiec Charlotte Maersk jest już w Porcie Gdynia. Operacja wprowadzenie statku, obrócenia wewnątrz portu i przybicia do nabrzeża BCT przebiegła bez komplikacji. Statek wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.


Wejście kontenerowca Charlotte Maersk do Portu Gdynia.


Aktualizacja: 11:15

Według najnowszych informacji Charlotte Maersk ma wpłynąć do Portu Gdynia dziś (wtorek) w godz. od 13.30 do 17.30. W tym czasie ma być tzw. okienko pogodowe, które ułatwi sprawne wejście. Poza tym udało się przyspieszyć obsługę statku MSC Florentina, w którego miejsce wpłynie jednostka Maerska.


Wciąż nie wiadomo, kiedy dokładnie Charlotte Maersk wpłynie, bo jest to uzależnione od tego, kiedy wyjdzie z portu inny kontenerowiec. Wiadomo jednak, że operacja z racji skomplikowania ma zostać przeprowadzona w ciągu dnia. Chodzi o test nowej obrotnicy nr 2. Statek wpłynie do portu dziobem. W połowie kanału portowego jednostka zostanie obrócona o 180 stopni i zacumuje przy nabrzeżu BCT lewą burtą.

Dzięki nowej obrotnicy obecnie w Porcie Gdynia można przyjmować statki o długości do 370 metrów. Charlotte Maersk ma 347 metrów długości. Poprzedni rekord długości należał do statku MSC Asya, który odwiedził gdyński port w 2015 roku. Jednostka ta ma 337 m długości. Nominalna ładowność Charlotte Maersk to 9640 TEU. Jednak statek wpłynie do gdyńskiego portu wyładowany tylko w 40 proc. kontenerami. Z Gdyni kontenerowiec uda się na kotwicowisko Bałtijska i Kaliningradu w celu bunkrowania paliwa, a następnie przypłynie do DCT w Gdańsku.


Operację wejścia najlepiej obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów zobacz na mapie Gdyni (za Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej zobacz na mapie Gdyni). Przybicie do nabrzeża BCT z kolei można obserwować z terminalu promowego zobacz na mapie Gdyni. Wielu miłośników statków pojawi się zapewne również na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni

Poszerzą wejście do Portu Gdynia



Po powiększeniu obrotnicy nr 2 do Gdyni teoretycznie mogą zawijać statki nawet do 400 metrów długości, ale wąskie wejście do portu bardzo utrudnia ten proces. To ma się zmienić. W styczniu Zarząd Morskiego Portu Gdynia porozumiał się z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie poszerzenia wejścia do portu.

Podpisane porozumienie dotyczy modernizacji tzw. ostrogi północnej, stanowiącej element wejścia do wewnętrznej części Portu Gdynia. Poszerzenie wejścia obok powiększonej obrotnicy jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym wykorzystanie pełnych możliwości portu w zakresie obsługi większych jednostek. 

Wpłynięcie MSC Asya do gdyńskiego portu w 2015 roku.

Miejsca

Opinie (152) 2 zablokowane

  • port w Gdyni ma perspektywy rozwoju (18)

    nie rozumiem władz miasta które na siłę zabudowują tereny w najbliższej okolicy, zero wizji.

    • 114 21

    • Małe sprostowanie do pierwszego komentarza-port w Gdyni miał perspektywy rozwoju. (2)

      A wszystko zależało od kompetencji i zaangażowania tak członków Zarządu Portu, jak i od Prezesów Zarządów poszczególnych spółek (na czele z BCT- dominującego niegdyś terminalu kontenerowego jeśli mowa o kontenerowcach).

      • 14 9

      • (1)

        Edek na złość tobie port Gdynia rozwija się bardzo dobrze. Pod koniec roku będzie obrotnica dla jeszcze większych kontenerowcow a port inwestuje setki milionów w infrastrukturę.

        • 5 4

        • Ziutek prezesie - nie będę ci robił na złość i nie napiszę, że pociskasz słabe, propagandowe

          suche pierdy w occie.

          • 6 1

    • (7)

      a które tereny zabudowują (oprócz Dalmoru) ?

      • 9 13

      • (6)

        Międzytorze

        • 16 4

        • i co tam niby miałoby być? (4)

          jak to ułatwiłoby pracę BCT czy GCT?

          • 14 11

          • o porcie zewnętrznym nie słyszał? (3)

            • 10 3

            • A jaki związek międzytorze ma z portem zewnętrznym (1)

              Port zewnętrzny jest potrzebny, ale międzytorze nie ma żadnego związku z tą inwestycją.

              • 6 10

              • tą wypowiedzą udowadniasz ze o branży portowej pojęcia nie masz

                gdzie zaplecze logistyczne, bez którego terminal nie może funkcjonować? w kosakowie??? ile operacji i w jakim czasie trzeba wykonać, żeby z portu do kosakowa dotrzeć, ile to będzie kosztowało i jak wpłynie na konkurencyjność portu?

                • 11 3

            • A Ty zza Buga ,a??

              • 1 1

        • litosci - miedzytorze? wiesz co to w ogóle jest, gdzie i jak wygląda?

          • 5 12

    • zero twojej wizji jak rozumiem?

      • 7 6

    • Będzie budowany port zewnetrzny (2)

      • 3 6

      • Tak, jasne, będzie ... (1)

        cały ze szkła ze złotymi aplikacjami i będzie sięgał po horyzont (a nabrzeża będą się kończyć - lub jak kto woli - zaczynać pod Szwecją).
        A kontenery będą tak inteligentne, że będą same zeskakiwać ze statku (i wskakiwać na niego oraz się mocować na pokładzie) a następnie te co zeskoczą - podwieszone do dronów - będą bezkolizyjnie docierać do odbiorców.
        Tak to będzie.

        • 12 5

        • podoba mnie się ta wizja!
          Mnietek, polej na drugą nóżkę!

          • 1 0

    • (1)

      miasto z morza, które się od morza odwróciło. szkoda.

      • 16 2

      • ta jasne

        port się cały czas rozbudowuje i modernizuje, a ty pleciesz trzy po trzy o jakims odwracaniu

        • 3 8

    • port w Gdyni

      A jaki kontenerowiec zacumuje przy dawnym nabrzeżu kutrowym?.A kontenery będzie się transportować ul.Lutego!

      • 1 0

  • wszystko kilkanaście lat za późno. (9)

    o obrotnicy to słyszałem od Szczurka lata temu...

    • 75 15

    • zadzwoń może zdołasz jeszcze odwołać to zawinięcie i w końcu zamkną port

      bo przecież za późno już jest.

      • 9 12

    • ... (5)

      Tak się składa, że Prezydent Szczurek nic nie ma do obrotnicy...
      Port nie należy do miasta.
      Prezydent mógł o tym wspominać, ale nie jest jego winą, kiedy obrotnica została udostępniona dla statków.

      • 10 7

      • nie należy? (4)

        To co robią/robili przedstawiciela miasta w Radzie Nadzorczej Portu?
        O "ustawach portowych" słyszał?
        Można nie posiadać a można mieć wpływ. I to jest bardzo pożądany stan.

        • 6 3

        • Nie - od miasta w porcie nie zależy nic... (1)

          I nie pomoże obliczone na niezorientowanego czytelnika pytanie "co robią przedstawiciela miasta w Radzie Nadzorczej Portu"...
          Bo jest oczywiste, że nic nie może zrobić jedna osoba oddelegowana przez miasto przeciw siedmiu przedstawicielom "Skarbu Państwa" - mianowanym przez partyjnego ministra wg partyjnego klucza niekompetencji.

          • 2 3

          • na pewno? Już "swoje" zrobili?

            "Liczba przedstawicieli gmin jest tam taka, jak to przewiduje ustawa portowa, z prawem do wyznaczania przewodniczących tych rad włącznie (w przypadku Szczecina i Świnoujścia są nimi naprzemiennie reprezentanci obu tych gmin). Efekt jest taki, że na setkach hektarów terenów znajdujących się w granicach portów rządzą się gminy, a nie zarządy portów."

            A może właśnie tak została oceniona ich działalność w tych Radach, że sytuacja uległa zmianie? Nie dotyczy to tylko Gdyni, przecież jeszcze niedawno u sąsiada radzie przewodniczył prezydent miasta.

            • 2 0

        • (1)

          A co mają robić? Przecież "przedstwiecieli" miasta w Radzie Portu jest sztuk jeden.
          A partyjnych nominatów zsyłanych Warszawy - siedmiu!

          • 0 4

          • robić? raczej należy się zapytać, co zrobili...

            "W tym celu wojewodowie przekazali nieodpłatnie gminom w użytkowanie wieczyste należące do Skarbu Państwa tereny portowe, by one wniosły je następnie aportem, jako swój wkład, do spółek zarządzających portami."
            "Lecz gminy miast portowych najzwyczajniej w świecie tego nie zrobiły, mimo że upłynęło już 20 lat. Co więcej, ani rząd, ani działający w jego imieniu wojewodowie, którzy te tereny przekazali, przez cały ten okres nie próbowali nawet wykonania tego przepisu ustawy od gmin wyegzekwować."

            • 2 0

    • (1)

      Edek a od Ciebie słyszeliśmy 4 lata temu że jak ograła przegra wybory to przestaniesz trollowac. A Ty dalej swoje

      • 0 5

      • A ty Ziutek przestań już szumieć.

        • 5 0

  • (7)

    Na terenach portowych będą apartamenty i lofty a port przeniesiemy do Wejherowa. Środki ze sprzedaży gruntów przeznaczymy na igrzyska i promocję miasta.

    • 110 28

    • nie masz zielonego pojęcia co komentujesz (3)

      • 9 15

      • niestety ma. (2)

        " Historycznie rzecz ujmując miasto nie tyle przejmuje, ile odzyskuje tereny od Portu – zauważa Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni."

        Tak wiceprezydent rozumował o przestrzeni. Port nie jest podstawą istnienia Gdyni, ale konkurentem wobec prestrzeni. I jest to rozumowanie w urzędzie pwoszechnie. Po co przychylnie patrzeć na inwestycje, któe będą służyć przez dekady, skoro można szybko spieniężyć dobre działki i załatać dziurę w budżecie. A o jutro niech się martwi kto inny.

        • 15 3

        • powszechny to jest trolling wszystkich "znawców" gospodarki morskiej i władz miasta (1)

          • 2 6

          • jakże wygodnie nazwać trollingiem każdą krytyczną opinię

            bo wtedy nie trzeba się silić na racjonalne argumenty

            • 6 0

    • Wejherowo bierze port z pocałowaniem ręki! Tylko nie wiem co na to rzeka Reda i Cedron... Czy udźwigną temat ;)

      • 10 1

    • Port został już przeniesiony

      Do Rumi...

      • 6 0

    • Port Wejherowo

      Tylko przekop mierzei trzeba przesunąć do Śmiechowa. Bo nad Redą to się tylko terminal masowy zmieści. Kontenery nad Cedronem będziemy przeładowywać.
      Albo Estakadę pożyczymy, na początek, potem coś się wymyśli.
      A i Gdynia zyska- nie będzie Estakady- skończą się korki na niej.

      • 8 0

  • brawo! port rozwija się mimo, że urząd miasta przeszkadza i rzuca kłody pod nogi.

    • 71 14

  • Port jak port (5)

    Ale niech najpierw poprawią obsługę celną na BCT bo jak na razie to głęboki PRL.

    • 69 4

    • (3)

      chyba nie byłeś w DCT :-) tam to dopiero folklor, uc gdzieś w baraku, ochrona nawet nie wie gdzie kierować ludzi, istna komedia.

      • 11 14

      • trollu, tak było 10 lat temu. (2)

        teraz uc jest w kodze

        • 13 5

        • Cały BCT utknął w PRLu. Linia prezesa linią narodu.

          • 2 3

        • Nie 10 lat temu a 2 miesiące temu.

          • 3 1

    • Zostaw dzielnych celników z BCT, pamiętaj że oni nam dzielnie (słowo klucz -> ) służą :) A i tak tych z Chińczyka przeganiają o lata.

      • 7 0

  • ciekawe kto wygra szczurek z deweloperami czy port. (2)

    • 59 6

    • jak zwykle wygra troll (1)

      Bo nieważne jaki będzie wynik, to wiadomo czyja będzie wina

      • 4 8

      • Edek Ty już przegales. Na jesień...

        • 2 1

  • Fajnie będzie wyglądać (6)

    taki kolos z estakady Kwiatkowskiego.

    • 54 1

    • (1)

      Jeszcze fajniej byłoby ze szczytu Sea Towers ale na obietnicach sie skończyło.

      • 8 0

      • Mogliby nakręcić film jak wpływa i jak się obraca. Najpierw by wpływał i wpływał, a później obracał i obracał. To by było fascynujące.

        • 2 0

    • fajnie będą wyglądać korki na estakadzie

      jak jeden z drugim geniusze zatrzymają się na awaryjnych żeby podziwiać krajobraz. Ludzie zaślepieni propagandą Gdyńskiego sukcesu zapomnieli, że na Estakadzie nie ma tarasu widokowego ani nawet kładki dla pieszych. Jedyne, co można tam podziwiać, to nowy bus pas.

      • 3 1

    • To nie jest kolos (1)

      • 1 1

      • Jest. I jest większy od poprzedniego kolosa o całe 3 procenty bez 3 promili.

        • 1 0

    • i będzie dużo czasu na jego swobodne oglądanie, stojąc w korku.

      • 1 0

  • .. (7)

    Ładnie. Statek raczej nie z gatunku gigantów a już problem z wejściem. Musi być dzień bo w nocy ryzyko, muszą poczekać na odpowiednią pogodę jskby co najmniej jakiś sztorm nas nawiedził. Widać że wejście tego statku jest nie lada wyzwaniem więc nie wróżę im sukcesu na dłuższą mete.

    • 38 34

    • oj jak mało wiesz o czym piszesz (3)

      Twoja wypowiedź to taka wypowiedź Janusza, który akurat przejechał estakadą :)

      Trzeba trochę specyfikę znać tego wejścia do portu. I jakbyś doczytał to wejście w dzień ponieważ testują obrotnicę nr 2.

      • 17 6

      • arrr ale ty mundry jesteś (2)

        • 1 7

        • (1)

          arr pisze prawdę a nie marudzi a Ty jesteś typowym Januszem .W oczach człowieka który spędził 41 lat na morzu jesteś żenujący.

          • 8 2

          • A ty jako "adwokat" arra jesteś żenujący w moich oczach.

            Żegnam cie oschle.

            • 0 6

    • takie przepisy portowe i warunki z kapitanatu, asie

      • 12 2

    • Tak się składa ze statek o długości 350 m

      To akurat gigant. W wielu portach na świecie obsługa jednostek tej wielkości wymaga odpowiednich warunków, na które czasami trzeba poczekać.

      • 14 4

    • Najgigantyczniejszy jest od tego dłuższy o 50 metrow

      Czyli ten z Gdyni to 88% rekordzisty. Faktycznie inny gatunek, mikrus, który bardziej pasuje do portu w Ustce albo Kołobrzegu, a najbardziej to pasuje do portu w Elblagu.

      • 8 3

  • Gdynia kiedyś morska potęga Polski dzisiaj gdynia to miasto upadłe (2)

    • 50 61

    • Straszny ten świat wokół trolli

      • 18 8

    • Bez przesady

      • 0 0

  • po co kowalskiemu biurowiec (6)

    durne apartamenty i lofty- do tego kosztuja --kawalerki od 380 do 600 tysiecy Glupi niech kupi- pyl weglowy smrodek ryb itd-- do tego ciagle tam wieje-- nie kupuj badziewia Kazdy chce spokoju centrum wcale dla zdrowia\ nie jest dobra prpozycja--- nie przeplacajcie---developerom w glowach sie przewraca za m2- od 20-30 tysiecy----żenada--- ciekawe jakie trzeba miec znajomosci i kase zeby takie drogie mieszkania budowac-Urzad skarbowy moze sie przyjrzy kto to kupuje i po co

    • 37 23

    • kogo to interesuje, co masz do powiedzenia?

      • 8 7

    • ...

      Typowa wypowiedź Polaka, który zazdrości i najlepiej wysłałby donos do Urzędu Skarbowego.
      Kobieto, co Ciebie obchodzi, kto i za ile kupuje sobie mieszkanie?
      Coś Pani nie pasuje, to proszę wyprowadzić się na wieś - nie musi Pani mieszkać w centrum.

      • 5 9

    • PiSi jesteś - to widać, słychać i czuć!

      • 2 5

    • (1)

      PiSia jesteś To widać , słychac i czuć!

      • 1 6

      • Wy to macie PiSia na punkcie skrótów.

        • 0 0

    • Po co kupuje? Bo ma dziurawe skarpety i kasa się wysypuje.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane