• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia powiększa się. Zielone światło dla doliny logistycznej w Kosakowie

Wioletta Kakowska-Mehring
5 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Port Gdynia jest bardzo wrośnięty w miasto i brakuje mu terenów inwestycyjnych. Port Gdynia jest bardzo wrośnięty w miasto i brakuje mu terenów inwestycyjnych.

Port Gdynia, zanim "wyjdzie w morze", chce pozyskać nową przestrzeń na lądzie. W ubiegłym roku pozyskano tereny po stoczni Nauta i po Vistalu, teraz czas na centrum logistyczne w Kosakowie. Jest już zgoda Rady Gminy.



W październiku ub. roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia przedstawił harmonogram prac nad budową Portu Zewnętrznego. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, to już w 2026 roku do nowych nabrzeży przybiją pierwsze statki. Jednak do tego projektu potrzebne jest zaplecze magazynowo-logistyczne.

Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni


Port dalej rozwija centrum logistyczne przy bazie promowej przy Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. W 2016 roku od państwa udało się pozyskać do nieodpłatnego użytkowania 11,8 tys. m kw. gruntów położonych w granicach administracyjnych portu (w sąsiedztwie centrum logistycznego przy ul. Kontenerowej). Większe możliwości daje jednak rozwój tej działalności na obrzeżach Gdyni, w sąsiedztwie Kosakowa, w ramach projektu "Dolina Logistyczna". Chodzi o poszerzenie działalności portowej właśnie o Kosakowo, ale także o Rumię, Redę i Wejherowo.

"Dolina Logistyczna" na liście priorytetowych inwestycji



Dlatego ZMPG w ub. roku wystąpił do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z wnioskiem o zmianę rozporządzenia ustalającego granice administracyjne portu morskiego w Gdyni i objęcie nimi części obszaru funkcjonalnego "Dolina Logistyczna" o powierzchni ponad 260 hektarów położonych w gminie Kosakowo. Jednak do przeprowadzenia przez resort niezbędnej procedury kluczowa była opinia właściwej miejscowo rady gminy. Taką zgodę otrzymano.
Na czerwono zaznaczono tereny, które zostaną włączone do Portu Gdynia. Na czerwono zaznaczono tereny, które zostaną włączone do Portu Gdynia.

 - Celem tego wspólnego projektu gmin jest stworzenie obszaru inwestycyjnego w oparciu o sektor transport - spedycja - logistyka, stanowiącego zaplecze obsługi dla dynamicznie rozwijającego się portu oraz podjęcia działań na rzecz zniesienia istniejących ograniczeń transportowych. Decyzja Rady Gminy Kosakowo jest konsekwencją przyjętych uprzednio Strategii Zrównoważonego Rozwoju oraz Programów Operacyjnych obszaru funkcjonalnego Dolina Logistyczna 2020 z perspektywą 2050 - mówi Marcin Majek, wójt gminy Kosakowo.
- Z satysfakcją przyjęliśmy informację o pozytywnej opinii. Jestem przekonany, iż kolejne wspólne działania znacząco wzmocnią konkurencyjność Portu, potencjał gospodarczy Gminy, a w perspektywie powodować będą napływ nowych inwestycji, wzrost zatrudnienia i poprawę warunków prowadzenia działalności gospodarczej w porcie i jego zapleczu. Połączenie sektora portowego z rozwojem usług logistycznych ma stanowić biegun wzrostu obszaru, którego rdzeniem jest Port Gdynia. Spójne zagospodarowanie obszaru będzie osiągnięte przez zintegrowaną politykę przestrzenną, gospodarczą i transportową wszystkich interesariuszy - twierdzi Adam Meller, prezes zarządu ZMPG.
Przedsięwzięcie "Rozwój Platformy Multimodalnej - Dolina Logistyczna" jest jednym z kluczowych projektów rozwojowych ZMPG", ujętych na liście priorytetowych inwestycji w ramach realizacji Korytarza Bałtyk - Adriatyk - sieci bazowej TEN-T.

Port szuka przestrzeni do rozwoju



W sierpniu 2015 roku Port Gdynia kupił część terenu od Stoczni Remontowej Nauta. Na działce o łącznej powierzchni ponad 2 ha zlokalizowanej przy Nabrzeżu Śląskim zobacz na mapie Gdyni powstał m.in. magazyn paszowy. Z kolei w lipcu ub. roku Port Gdynia sfinalizował zakup reszty terenu od Nauty o powierzchni 61,9 tys. m kw. przy ul. Waszyngtona 1 zobacz na mapie Gdyni . Również w ub. roku za kwotę 39,5 mln zł udało się pozyskać nieruchomości należące do spółki zależnej firmy Vistal, która przeżywa kłopoty. Chodzi o nieruchomości zlokalizowane przy ul. Czechosłowackiej 3 w Gdyni na Nabrzeżu Węgierskim zobacz na mapie Gdyni. Wciąż toczą się rozmowy na temat 11 hektarów zobacz na mapie Gdyni, które Port mógłby kupić od Stoczni Marynarki Wojennej, należącej do Stoczni Wojennej. Chodzi o działkę, ale także o możliwość przeprowadzenia inwestycji komunikacyjnych, które połączyłyby tę działkę z resztą portu. Te rozmowy prowadzone są z resortem obrony.

Miejsca

Opinie (155) 3 zablokowane

  • dlaczego port szuka terenu a szczurek na dalmorze stawia zamkniete blokowisko dla warszawki? (44)

    • 158 50

    • (22)

      Bo miasto też musi.sie rozwijać:)

      • 29 20

      • niby tak, ale... (12)

        ...pytanie, czy dobrym kierunkiem rozwoju miasta jest zabudowywanie każdego skrawka ziemi przez deweloperów ? Przypomnieć należy, że mieszkańców w Gdyni ubywa...

        • 26 15

        • Nie rozumiem całkowicie tej niechęci do deweloperów (2)

          Gdyby nie oni, to miasta by w gruncie rzeczy nie istniały.

          • 21 20

          • odróżniasz ambicje gdańskich patrycjuszy... (1)

            lub gdyńskich kupców i rzemieślników, którzy budowali swoje siedziby na stosunkowo niewielkich działkach w mieście od przemysłowego stawiania klocków na wynajem turystyczny, wspieranego dętym kredytem i kapitałem spekulacyjnym i pustoszącym całe dzielnice?
            Czy puste i ciemne okna przez 3/4 roku to miasto? Czy termitiery z boksami dla biurowych brojlerów to miasto?

            • 19 4

            • widać się zakonserwowałeś w XVIw

              żyjesz przeszłością, nigdzie na świecie tak się miast nie buduje jak opisujesz

              • 6 7

        • Czyli miasto się zwija, według twojej terminologii, a deweloperzy budują apartamenty w tym zwijającym się mieście. (3)

          • 6 10

          • tak, zwija się (2)

            A devele budują kurort na wynajem oraz biurowe blokowisko na najłatwiejszych terenach w tzw. "centrum". Do tego reszta miasta nie jest potrzebna...
            To "centrum" zostanie otoczone rogatkami, gdzie "plebs" będzie wpuszczany na zaproszenie lub tylnym wejściem dla personelu.
            Taka jest wizja "władz" miejskich.

            • 20 10

            • Widzę, że masz skaner myśli i umysłów władz miasta. Gratuluję umiejętności. (1)

              • 0 2

              • a do tego trzeba jakichś specjalnych umiejętności?

                dziwne...

                • 0 0

        • jedno jest pewne ... po zabudowaniu postawia płot i cały teren zamkną (2)

          tak by im się tałatajstwo i turyści nie szwendali po okolicy ... i to będzie
          dokładnie tak, jak to miało miejsce z zapowiadanym hucznie tarasem widokowym w Sea Towers :(

          • 23 4

          • dzienikarze wymyślili taras widokowy (1)

            tego nie było w planach i w projekcie. Ktoś kiedy zobaczył makietę z ludzikami na dachu i poszło w świat...

            • 2 9

            • Owszem, był taki zapis w planie miejscowym

              • 0 0

        • mieszkańców nie ubywa (1)

          mieszkańców nie ubywa, tylko osoby, które wynajmują mieszkania w 3mieście bardzo często się tam nie meldują. Dlaczego? Bo część właścicieli nieruchomości nie wykazuje przychodu z wynajmu...

          • 3 5

          • przelotny nomad, to nie mieszkaniec

            Mieszkaniec posiada i płaci podatki.

            • 5 0

      • Tylko dlaczego w tę stronę? (1)

        Na całym świecie porty buduje się na uboczu z niemal nieograniczoną możliwością rozbudowy, a w Gdyni port znajduje się w centrum miasta (nawet administracyjnie jest częścią dzielnicy Śródmieście), a dookoła otoczono go dzielnicami mieszkalnymi. Tereny na tzw. Gdyni Północ nigdy nie powinny być zabudowane przez bloki mieszkalne.

        • 14 10

        • dlatego znakomitą część funkcji magazynowych przenosi do Kosakowa!

          Radzę jeszcze raz przeczytać artykuł.
          A decyzja o zabudowie dawnego Dalmoru jest bardzo słuszna. Przecież nie mamy rybołówstwa dalekomorskiego i jego baza tak wielka nie jest potrzebna. Zwłaszcza podupadła. Poza tym przez lata sąsiedztwo takie było dla mieszkańców ogromnie dokuczliwe.

          • 19 7

      • rozwój to budowanie blokowisk na wynajem krótkoterminowy??? (5)

        • 15 9

        • To samo powstaje na Wyspie Spichrzów w Gdańsku. (4)

          Takie jest widocznie obecne zapotrzebowanie.

          • 8 15

          • tylko tam od wojny nie było portu a do tego Gdańsk ma inne tereny na port. (2)

            • 12 4

            • Port na Wyspie Spichrzów funkcjonował do lat 70-tych. (1)

              Natomiast bajoro przy Dalmorze też nie nadaje się już do nowoczesnej działalności portowej i dlatego również zmienia się przeznaczenie tego terenu.

              • 5 13

              • dlatego powinno być zasypane, stanowiąc zaplecze portu

                Mieszkaniówka to najgorsze rozwiązanie.
                Miasta buduje się na lądzie a porty nad wodą.

                • 13 4

          • nie zapotrzebowanie a interes do zrobienia

            na rzadkim dobrze, jakim jest teren w historycznym centrum znanego miasta. Na takie coś pójdzie biznes nieruchomościowy, bo na to jest target. Ich target a nie miasta. Jest to przykład bardzo złego rozporządzenia miastem, które się zmienia we własna karykaturę.
            Zapotrzebowanie to jest na Szadółki, Banina czy inne Kolbudy.

            • 4 0

      • nie wiedziałem że kurniko-apartamenty z ogródkami to rozwój...

        • 8 1

    • bo morze

      • 2 3

    • A jaką działalność portową chciałbyś prowadzić na terenach po Dalmorze? (9)

      Pytam poważnie.

      • 8 11

      • do zasypania i wyciągniecia w morze (8)

        Zamiast wąskiej "szypuły" komunikacyjnej planowanego portu zewnętrznego. Bo te nabrzeża to właśnie port zewnętrzny.
        Postawienie tam mieszkaniówki to proszenie się o kłopoty i konflikty. I najlepsza metoda na zabicie terenów przemysłowych (konkurencji) z gwarancją braku kontynuacji.
        Bo w biznesie najważniejsza jest kontynuacja, ciągłość i konsekwencja.

        • 20 5

        • Brzmi to ciekawie. (7)

          Ale to gigantomania, która raczej nie ma szans powodzenia. W Gdańsku wkrótce powstanie potężny port zewnętrzny, który zagospodaruje większość rynku. Módlmy się, żeby w Gdyni wypalił chociaż pomysł małego portu zewnętrznego. Konkurencja będzie wtedy potężna i trudno określić czy rynek będzie na tyle chłonny by wykarmić dwa porty. No chyba że jakimś cudem uda się nam wyrwać spod skrzydeł portów zachodnich, ale do tego potrzeba mądrej i silnej władzy w państwie. A na to nie ma co liczyć, nie oszukujmy się. Czasy Wendy czy Kwiatkowskiego dawno już przeminęły...

          • 12 10

          • własnie takie "dziamgania" spowodowały, że Australiczycy z Gdyni zostali pogonieni (5)

            To tak nie działa, ze popyt się pojawi i będzie czekał na zaspokojenie.
            Kolejny znamienny aspekt, to myslenie w kategoriach agresywnej konkurencji wewnętrznej zamiast synergii i współpracy.
            Jakież to "trójmiejskie"!
            To nie jest gigantomania, to stosunkowo niewielki projekt, zbliżony skalą do DCT. Gigantomania jest pomysł "portu centralnego", bo dojazd do niego jest częściowo "przez miasto" a magistrale kolejowe z tamtej strony są "na skraju".
            Za to rozbudowa Gdyni zapewnia elastyczność, synergię i dywersyfikację dla całości przedsięwzięć portowych regionu.
            Oczywiście, zastaną podniesione braki komunikacyjne. Czy one powstały w dwa tygodnie? Ile dziesięcioleci nic nie zrobiono?
            Obecnie jest remontowana jest 201 a alternatywa może być stworzona przez kilkanaście kilometrów toru pomiędzy Skorzewem a Sierakowicami.
            Konkurencja?
            Jakoś nie obawiamy sie konkurencji budując viaBaltica i Carpatia dla naszych północno - wschodnich sąsiadów. Jeden Petersburg ma obroty większe niż wszytkie porty Polski.
            Jest z kim konkurować... Tylko czym?
            Faktycznie, pozostaje się modlić...

            • 11 6

            • To już temat na osobną dyskusję. (4)

              Odbiegamy jednak za bardzo od meritum. Skoro nie ma to być wielki port zewnętrzny tylko coś o skali DCT, to nie widzę najmniejszej potrzeby zasypywania basenu Wendy, nie ta wielkość inwestycji. W dodatku po co na siłę przybliżać działalność portową do Skweru Kościuszki? Obecna koncepcja portu zewnętrznego jest moim zdaniem optymalna. A czy należało wpuszczać zamknięte osiedle na tereny Dalmorze, to już też inny temat, mi też się to nie podoba. Ale port handlowy nigdy tam już nie wróci - nie ma takiej potrzeby w obecnych realiach.

              • 4 4

              • takie przedsięwzięcia nigdy nie są osadzone w "obecnych realiach" (2)

                I taka powinna być lekcja z budowy DCT oraz błędów jakie popełniono w Gdyni. Dlaczego? Ano, wtedy miasto miało jeszcze więcej do powiedzenia:
                "W efekcie, ich udziały własnościowe w zarządach poszczególnych portów są symboliczne – czego jednak nie można powiedzieć o udziale w ich radach nadzorczych. Liczba przedstawicieli gmin jest tam taka, jak to przewiduje ustawa portowa, z prawem do wyznaczania przewodniczących tych rad włącznie."
                Inaczej wygląda to w Skandynawi, gdzie większa ilość stosunkowo niewielkich portów rozwija się organicznie, budując coraz większe półwyspy przemysłowe. Ale oni mają linie brzegową, której my nie mamy.

                • 8 0

              • Prawda jest bolesna. (1)

                W Gdyni temat budowy portu zewnętrznego przespano wiele lat temu. Teraz gdy duży port zewnętrzny będzie budowany w Gdańsku, pojawia się pytanie o zasadność istnienia portu zewnętrznego w Gdyni. Choć moim zdaniem lepsze warunki do budowy portu zewnętrznego, szczególnie większych rozmiarów, są zdecydowanie w Gdańsku.

                • 5 1

              • Porty zewnętrzne mają to do siebie, ze są znacznie mniej uzależnione od warunków naturalnych

                Za to są zależne od warunków zaplecza.
                Nawet w Gdańsku nie da się w nieskończoność kłaść szyn i lać betonu. Tym bardziej, że lewy brzeg Wisły jest praktycznie stracony a wydajności magistral kolejowych praktycznie na wyczerpaniu.
                Po to się niszczy i zapuszcza aby budować nowe?

                • 2 2

              • Moim zdaniem teren po Dalmorze

                powinien być wykorzystany do cumowania wycieczkowców. Byłyby widoczne ze Skweru. Część można by przeznaczyć na marinę dla większych yachtów, część handlową z pamiątkami, gastronomię (ale nie te budki z "rybką prosto z kutra".

                • 5 0

          • ...od 20 lat są czasy szczurka:(

            • 8 2

    • A co mają tam stać kontenery?

      • 3 7

    • (1)

      Jaki Szczurek, przecież PHN to państwowa firma. Napisz że rząd PIS buduje blokowisko dla Warszawki.

      • 6 8

      • Szczurek, Szczurek...

        Lata knowań i wydreptywania ścieżek w ministerstwach. Nie wszystko poszło po myśli ale:
        "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że „nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem” miasto mu tam budować się nie pozwoli.

        Parcie miast na tereny portowe nie jest zjawiskiem, które występuje tylko u nas; mają z nim do czynienia inne europejskie i nie tylko europejskie porty. Gdy w Hamburgu, postanowiono przejąć pod zabudowę miejską część tamtejszych terenów portowych, zrekompensowano to z nawiązką terenami położonymi w innym miejscu. Na ogół, we władzach miast portowych istnieje pełna świadomość korzyści, jakie te miasta czerpią z portów. Stosunek naszych gmin portowych do portów świadczy, że u nas z tą świadomością nie jest najlepiej."

        Skąd to cytat, sam sobie znajdź. Dowiesz się jak miasto współpracowało z portem.

        • 9 1

    • Czy ty asie dostrzegasz różnicę, że tereny Dalmoru to tereny Skarbu Państwa, obecnie Polski Holding Nieruchomości. (3)

      A co spółka państwowa o nazwie Polski Holding Nieruchomości na swoim terenie może robić? Podpowiedź jest w nazwie spółki.
      Co ma Szczurek do terenów Skarbu Państwa?

      • 7 9

      • to obecnie... (2)

        A wcześniej

        "W efekcie, ich (miast) udziały własnościowe w zarządach poszczególnych portów są symboliczne – czego jednak nie można powiedzieć o udziale w ich radach nadzorczych. Liczba przedstawicieli gmin jest tam taka, jak to przewiduje ustawa portowa, z prawem do wyznaczania przewodniczących tych rad włącznie."

        Może dużo nie ugrali ale bardzo dużo zaszkodzili.

        • 4 2

        • Odpowiedź godna trolla tego portalu, czyli zero odniesienia do pytanie, tylko poboczne wątki drugiej czy trzeciej kategorii. (1)

          Jeśli nie znasz odpowiedzi na postawione pytanie, to nie zabieraj głosu. A jeśli znasz odpowiedź, to specjalnie udajesz głupa w dyskusji i nie chcesz zrozumieć, że się mylisz.

          • 0 0

          • klasyczna odpowiedż wyznawcy "łapaj złodzieja"

            Sprawa Dalmoru ma bardzo grube archiwum i kurz historii zaczyna pokrywać czyny i myśli. Jednak da się odkryć korzenie "niedasizmu" i sprzeczności interesów. Kto spowodował wydzielenie tego terenu z obszaru portu?
            Stan obecny to wypadkowa "faktów dokonanych" kreowanych w przeszłości, więc twoje pytanie jest zwykłą demagogią i chowaniem się za plecy innych podmiotów.
            Każda rzecz ma swój czas i moment (lotnisko?) a naprawa błędów popełnionych w przeszłości obecnie może się nie opłacać. Poza tym, kto mówi, że działania SP są słuszne?

            • 1 0

    • Bardzo dobre pytanie. W punkt.

      • 5 1

    • i jak te biedne samochdy mają dojechać do tego Dalmoru?

      osobówki ledwo dają radę..

      • 2 2

    • Dno

      • 1 0

  • (2)

    Tereny nadmorskie sprzedajmy deweloperom a terenów pod rozwój portu szukajmy w Wejherowie.

    • 131 19

    • Lotnisko też masz w Gdyni-Kosakowie, a wylatujesz samolotem z Gdańska-Rębiechowo

      • 12 2

    • Port Gdynia z oddziałem zamiejscowym w Radomiu

      • 10 2

  • czy tę droge już wybudowali czy podpiszą jeszcze kilka listów intencyjnych? (2)

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Drogi-wciaz-nie-ma-jest-za-to-drugi-list-intencyjny-n113608.html

    • 33 1

    • ten szczurek nic strategicznego nie zrobił dla miasta. (1)

      • 1 0

      • Mógł lepiej pojawić się ze szpadlem jak poseł Horała i ogłosić budowę OPAT w Chylonii w 2014 roku.

        Jak widać, 5 lat minęło od tego "rozpoczęcia" budowy OPAT i droga nie powstała.

        • 0 0

  • (2)

    Kiedy loty w kosmos?

    • 42 2

    • Jak postawią drugą estakade

      • 2 0

    • Lotnisko tez przejmna

      • 1 0

  • gruszecka w wywiadzie powiedziała, że dla nich najważniejsza jest zabudowa deweloperska centrum Gdyni, dla portu ma w ofercie (3)

    wydarzenie kulturalne. oto fragment:
    Gdynia będzie się rozwijać i rozbudowywać. Jak według Pani połączyć rozbudowywanie się naszego miasta z zachowaniem morskiego charakteru Gdyni?
    To budowie portu miasto zawdzięcza swoje istnienie i Gdynia o tym nie zapomina. Czy to wspierając budowę nowych technologii, czy organizując wydarzenia kulturalne lub sportowe, czy planując nowe przestrzenie w mieście – zawsze patrzymy w stronę morza. Kontynuujemy politykę założycieli miasta, wybitnych umysłów, jakie pracowały tu i tworzyły na początku ubiegłego wieku. Staramy się stać przodem do morza, a za plecami – jako oparcie – mieć najnowsze zdobycze techniki.

    ładnie brzmi tylko działania są odwrotne.

    • 53 8

    • Nowomowa (1)

      Co to jest "budowanie nowych technologii"? Koszmarna nowomowa.

      • 13 0

      • cały wywiad z nią jest pełen takich frazesów.

        cały wywiad na gazetabaltycka

        • 9 0

    • rozladuje korki

      polaczyc oksywie z ul .polska estakada.

      • 2 0

  • No i kto za tym stoi? Komu to na rękę? (1)

    To chyba jasne

    • 10 20

    • No właśnie kto mój miły i kochany Techniku?

      • 1 1

  • Droga

    Oczywiście. Dlaczego nie. Zbudujmy lotnisko, port i co jeszcze. Jestem za tym aby region się rozwijał. Szkoda tylko, że nikt nie myśli o drogach dojazdowych do tych inwestycji. Mam przyjemność (nieprzyjemność) codziennego stania na estakadzie w drodze do domu (na Pogórzu). Mam dziwne wrażenie, że kolejna wielka "inwestycja" ułatwi powrót zwykłemu Kowalskiemu.

    • 82 3

  • Zamknac drogie do Kosakowo (2)

    Kto tam zyje ?

    • 11 37

    • zyje tam mit lotniska intercontinental

      • 2 1

    • kosakowianie tam żyją.

      • 1 1

  • Port ma iść dalej w morze... (8)

    ... a logistyka w głąb lądu - jaki tu sens? Nowoczesne porty (np. London Gateway) budowane są w jednym miejscu, razem z logistyką.

    • 25 20

    • tak jest tez w Gdańsku, port, magazyny i nowoczesne drogi. (5)

      • 12 2

      • W Gdańsku jest pełno miejsca na rozwój i właściwie ukształtowanie portu. (3)

        Port w Gdyni ze względów geograficznych zawsze będzie miał bardziej pod górę.

        • 6 8

        • linia brzegowa to nie wszystko (2)

          Koncentracja takiej działalności na stosunkowo małym terenie spowoduje klasyczny efekt przesunięcia korka na następne ogniwo. Na place, linie kolejowe (obecnie na skraju wydajności) i drogi.
          I to "pełno" to Stogi, czyli niewiele.

          • 0 3

          • Olbrzymie tereny dawnych pól irygacyjnych, hektary nieużytków. (1)

            Do tego zmodernizowana infrastruktura drogowa i kolejowa (z wyjątkiem stacji Gdańsk Port Północny, która wkrótce będzie przebudowywana), pomijająca centrum miasta - idealny punkt wylotowy na południe i wschód, czyli główne kierunki ciążenia. Do tego możliwość wyjścia w morze z dużym portem zewnętrznym. Port w Gdańsku ma znacznie większe możliwości rozwoju niż obudowany miastem port w Gdyni.

            • 4 0

            • To nie sa olbrzymie tereny

              A latwiej jest organizowactransport majac alternatywy.

              • 2 1

      • nowoczesna droga

        jedna.
        Port Gdańsk to pogniła infrastruktura (DCT to nie Port), pudła w krzakach przy Wisłoujściu przemieszane z tirami i kierowcami na każdym skrawku drogi...

        • 6 6

    • Logistyka to bardzo szerokie pojęcie. (1)

      Niektóre firmy potrzebują bezpośredniej bliskości portu, inne mogą działać w nieco większym oddaleniu. W Gdańsku park magazynowy też nie wybudował się na terenie DCT a pewnym oddaleniu od niego - "za laskiem".

      • 5 2

      • A konkretnie w jakiej odległości? i czy poza laskiem coś dzieli DCT od logistyki, np miasto ;) ?

        • 5 4

  • Lotnisko (9)

    A co z lotniskiem Gdynia Kosakowo?100 mln w błoto??

    • 52 15

    • Będziesz miał tam w lipcu Openera

      • 13 1

    • a co to ma do portu? port nie podlega pod miasto.

      • 3 9

    • szczurek wydał nasze pieniądze, za 100 milionów można było zrealizować wiele inwestycji. (1)

      • 9 6

      • Przecież nagle unia zmieniła z powrotem zdanie że jednak...

        lotnisko zostało zbudowane prawidłowo. Do Brukseli ślij żale że ukradli nam 100mln

        • 7 6

    • Zablokowane przez PO (2)

      Koledzy z PO obawiając się konkurencji dla Gdańska, zablokowali projekt dzięki kolegom z Komisji Europejskiej. Nakazali zwrot środków do budżetu miasta. Bo była to niedozwolona pomoc publiczna. Piękna argumentacja - nie można użyć pieniędzy publicznych na utworzenie lotniska w Gdyni to istnienie tego spowoduje konkurencje dla lotniska w Gdańsku. A lotnisko w Gdańsku też prywatne nie jest.

      • 15 5

      • szczurek mógł ubiegać się o pieniądze rządowe albo z UE a nie budować za pieniadze mieszakńców. (1)

        • 8 3

        • Zróbmy zbiórkę

          • 0 0

    • z lotniskiem tak jak z dalmorem tam zawsze bedzie smrod!

      • 4 1

    • w bloto tylko na jesieni i wczesna wiosna w innych yerminach mozna zorganizowac mistrzostwa w ping ponga

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane