- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (112 opinii)
- 2 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (53 opinie)
- 3 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (238 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (247 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (171 opinii)
- 6 Luksusowy statek na Westerplatte (14 opinii)
Port Gdynia powiększa zaplecze logistyczne
Nowe place manewrowo-składowe dla gdyńskiego portu powstaną na terenie Centrum Logistycznego. Obszar o łącznej powierzchni ponad 17 hektarów posłuży do składowania kontenerów oraz elementów farm wiatrowych.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał umowę z konsorcjum sopockich spółek NDI Sp. z o.o. na wykonanie robót związanych z "Budową placów manewrowo-składowych na terenie Centrum Logistycznego w Porcie Gdynia. Kompleksowy projekt koncepcyjnego zagospodarowania terenu Portu Zachodniego o powierzchni około 30 ha wraz z budową placów manewrowo-składowych na terenie około 20 ha jest elementem Centrum Logistycznego, obejmującej również budowę terminalu intermodalnego.
Gospodarka morska w Trójmieście
Jeden z placów składowych stanie się zapleczem do obsługi elementów polskich, morskich farm wiatrowych.
- Chcielibyśmy, aby to właśnie w Porcie Gdynia kompletowane były zestawy farm wiatrowych, a następnie wywożone na koncesjonowane obszary morskie. Inwestycje w tym rejonie Portu bezpośrednio wpisują się w Strategię Portu Gdynia 2027. Naszym celem jest stworzenie dogodnych warunków dla rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) - mówi Jacek Sadaj, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
- Rozwój inwestycji w polskich portach jest dziś niezwykle dynamiczny i bardzo się cieszę, że jako wywodząca się z regionu - sopocka spółka, możemy w tym procesie brać udział. W tej chwili kończymy rozbudowę infrastruktury drogowej w Porcie Gdańsk. Jednym z jej elementów był plac wykonywany metodą, która będzie miała zastosowanie także w Gdyni. Tu wykonamy dwa takie place składowe, których powierzchnia to aż 17 hektarów - mówi Małgorzata Winiarek-Gajewska, prezes NDI.
Wartość robót objętych umową wyniesie około 70,7 mln zł netto. W ramach budowy placu nr 1 przewidziane jest wykonanie odwodnienia liniowego oraz przebudowa i budowa uzbrojenia podziemnego i nadziemnego. W planach jest też realizacja sieci elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych, budowa dwóch trafostacji, otwartego zbiornika retencyjnego wraz z drogą dojazdów, a także pomostów obsługowych dla kontenerów chłodniczych. Podobny zakres prac dotyczy placu nr 2. Dodatkowo będzie tam trzeba wybudować drogę dojazdową od ul. Logistycznej i przepustu oraz drogę tymczasową od ul. Logistycznej w linii tzw. drogi technologicznej do wjazdu pożarowego na plac nr 2.
Miejsca
Opinie (25) 1 zablokowana
-
2020-09-09 16:33
Ciekawe gdzie ten zbiornik retencyjny
Teren już zdążył od wyrównania ileś lat temu zarosnąć trawami i wysokimi krzewami, kilka drzew też się znajdzie ;) Bardzo dużo betonu tam wyleją. Swoją drogą, nie udało się odkupić terenów od Stoczni Wojennej na cele składowania części wiatraków?
- 14 1
-
2020-09-09 18:24
Offshore
no to bedzie miejsce pod składowanie morskich wiatraków
- 6 1
-
2020-09-09 18:39
Ciekawe jak dojada te wiatraki? (2)
Droga czerwona miała być już dawno wybudowana a ta droga to tylko w zapowiedziach.
- 24 1
-
2020-09-09 19:51
Jak to jak?
Przez Św. Wojciecha tak jak tony drewna miesięcznie ;)
- 4 0
-
2020-09-09 21:17
przez przekop Mierzei
- 3 1
-
2020-09-09 19:36
Wydatki?? (6)
A po co ta rozrzutność, buduje się przekop i cały przeładunek przejmie mega port w Elblągu, super-prezes Bóg nasz i władca, zbawiciel, najlepszy przykład prawdziwej katolickiej rodziny tak zrządził.
- 36 20
-
2020-09-09 19:55
zapomniałeś o CPK
który to z namaszczenia BogaPrezesa buduje arcymistrz Marcin VAT
Wkrótce będziemy największą potęgą portowo lotniczą z tunelem pod Helem- 17 5
-
2020-09-10 06:21
(2)
Głupich nie sieją, oni tacy się rodzą. Piszesz takie bzdury że płakać się chce.
- 3 9
-
2020-09-10 11:56
Sprawdź definicje sarkazmu najpierw. (1)
- 2 1
-
2020-09-10 20:13
z sarkazmem to tak jak z dowcipami
lepiej się nie powtarzać...
- 1 1
-
2020-09-10 10:24
(1)
PO co cokolwiek budować, przecież Niemcy i ruskie mają wszystko, to po co nam. Typowa POlityka totalnych.
- 5 1
-
2020-09-10 11:57
Totalni, czyli pisiory?
Bo oni już totalnie wszędzie powciskali swoich. Jeden prezes to nawet w pracy się nie pokazuje, a inny o swoim powołaniu dowiedział się z mediów : )
- 2 3
-
2020-09-09 19:51
Kiedy ruszy budowa Portu zewnętrznego i drogi czerwonej? (1)
- 24 2
-
2020-09-09 20:41
Budowa
2022-2023.jak skaczą dawać 500+
- 5 2
-
2020-09-09 20:06
Ale zdjęcie to z DESY macie.
Obecnie w tym miejscu przy Logistycznej jest duży magazyn wysokiego składowania. jest rowniez droga łacząca Logistyczną z Kontenerową.
- 13 1
-
2020-09-09 20:47
super a gdzie nowe drogi ? (2)
estakada ciagle w korku i jest tak dojechana przez tiry ze zaraz sie rozleci
- 33 1
-
2020-09-09 21:04
Sama sie zawli. (1)
Nacisk osi ma maks 8.5t a miniumum ma mieć 11.5t.
- 8 0
-
2020-09-09 23:02
szczurek lubi to !
- 3 0
-
2020-09-09 23:40
Budowac drogi (3)
A nie zaplecza bez drog te zaplecza sa nic nie warte
- 22 0
-
2020-09-10 12:40
(1)
To czy droga będzie zbudowana nie jest zależne od portu. To jest spółka, która może rozporządzać swoim majątkiem, a nie decydować na poziomie gminy czy państwa o tym czy powstanie droga, rozwój terenów jednak może pomóc przekonać te podmioty, że takowa jest potrzebna.
- 2 1
-
2020-09-10 20:12
pracuj a garb ci sam wyrośnie
taka strategia stania w kącie raczej Gdyni na zdrowie nie wychodzi.
Słabo też wychodzi na wynajmowaniu zarządców o marnych kompetencjach politycznych.
Z merytorycznymi też jest kiepsko. Wiedzą tylko, czego nie mogą i nie traktują tego jako wyzwania.- 3 0
-
2020-09-10 17:10
Bo te zaplecza logistyczne są jak Miś
Z filmu Miś.
- 1 1
-
2020-09-11 16:43
"Gdynia powiększa zaplecze logistyczne" (1)
A "powiększy" drogi?!
Bo bez nich to największa logistyka nie ma sensu...- 3 0
-
2020-09-12 11:53
Tak
Domaluja sciezke i bus pas...
- 0 0
-
2020-10-01 23:01
Opat Opat Opat budować Opat Opat Opat nie obśliniać się Chłopcy
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.