• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdynia szuka partnerów w Chinach

VIK
16 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozmawiał m.in. z jednym z największych operatorów oceanicznych, firmą COSCO. Zarząd Morskiego Portu Gdynia rozmawiał m.in. z jednym z największych operatorów oceanicznych, firmą COSCO.

Port Gdynia prowadzi intensywne rozmowy z potencjalnymi partnerami zainteresowanymi projektem budowy Portu Zewnętrznego. Ostatnio poszukiwano ich na targach China International Import Expo.



Od znalezienia inwestora do realizacji projektu Portu Zewnętrznego poprzez ciągłą promocję istniejącej oferty, mającej na celu zwiększenie liczby zawinięć oceanicznych, przeładunków oraz optymalizacji i tworzenia nowych łańcuchów logistycznych - to zadania, jakie na najbliższy czas postawił sobie Zarząd Morskiego Portu Gdynia. Ostatnio ofertę prezentowano na targach China International Import Expo.

Czytaj też: Zobacz, jak będzie wyglądał Port Zewnętrzny w Gdyni

- Przygotowaliśmy ciekawe materiały, obrazujące obecny i przyszły potencjał Portu, szczególnie w kontekście rozbudowy o Port Zewnętrzny. Zaakcentowaliśmy również obecną ofertę, czyli usługi, z których mogą korzystać armatorzy i przewoźnicy. Stoisko otrzymało bardzo dobre opinie. Relacja z naszej aktywności podczas targów pojawiła się w największym serwisie informacyjnym w Chinach CCTV, którego oglądalność przekracza kilkaset milionów telewidzów - mówi Adam Meller, prezes ZMPG.
Oprócz bezpośredniego uczestnictwa w targach delegacja Portu odbyła wiele spotkań, między innymi z jednym z największych operatorów oceanicznych, firmą COSCO. Głównym tematem rozmów było omówienie możliwości rozwoju współpracy w kontekście zawinięć oceanicznych. Przedstawiciele firmy COSCO otrzymali informacje o nowych możliwościach zawinięć większych statków - do 366 m długości i większym zanurzeniu do 12,7 m.

- Firma COSCO nie była jedynym dużym graczem z rynku chińskiego, z którym nawiązaliśmy współpracę. Spotkaliśmy się również z operatorem portu Tangshan specjalizującym się w transporcie intermodalnym, który na przestrzeni dekady ponad dziesięciokrotnie zwiększył przeładunek z 30 milionów do 300 milionów ton. Mamy też spore szanse na podjęcie współpracy w zakresie transportu Short Sea z firmą obsługującą port m.in. w Hamburgu. Dzięki owocnemu spotkaniu, chwilę po naszym powrocie przedstawiciel firmy nawiązał kontakt z naszym pracownikiem. Cieszy nas ten fakt, świadczy o dobrze rokującej przyszłej współpracy - dodaje Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG.
Wyjazd obfitował również w spotkania z przedstawicielami największych portów w Chinach. Drugi najważniejszy po Qingdao port w prowincji Shandong stanowi istotny element łańcucha logistycznego. Miasto Weifang w którym znajduje się port jest liderem w eksporcie chińskiej żywności oraz części samochodowych. Port chce do 2020 roku uzyskać zdolność do rocznego przeładunku ponad 100 milionów ton. W trakcie spotkania zaprezentowano zarówno obecne, jak i przyszłe możliwości Portu Gdynia co do wielkości i rodzajów przeładunków.

- Spotkaliśmy się z osobami, które przewodniczą grupie portów w Zatoce Bohai. Możliwość współpracy dotyczy zatem nie tylko jednego portu, ale całej grupy - kilkunastu portów położonych w tym regionie - mówi Piotr Nowak, wiceprezes ZMPG.
Ostatnie ze spotkań to między innymi rozmowy z jedną z największych państwowych firm logistycznych w Chinach. Dyskusje dotyczyły inwestycji oraz pozyskania regularnych zawinięć oceanicznych linii kontenerowych, w tym w szczególności głównych aliansów kontenerowych. Zarząd ZMPG spotkał się również z firmą Hutchison w Hongkongu.
VIK

Miejsca

Opinie (33) 1 zablokowana

  • PISowskie panstwo (2)

    gnije na naszych oczach, odbudowa bedzie długo trwać i bedzie nas kosztować-a idzie swiatowy kryzys( jie dla tych co ze skoków wyprowdzili szmal do Luxemburga)

    • 5 5

    • Tobie gnije mózg.

      • 1 1

    • Lepsze byłoby Niemiecko-peowskie z kodem do spółki.

      • 3 3

  • Drogi

    Port zewnętrzny w Gdyni to gwóźdź do trumny dla obwodnicy.
    Do Gdańska wjeżdża się bezpośrednio z siódemki albo z autostrady bez zapychania obwodnicy trojmiasta, to tylko jeden z przykładów - czemu rozbudowa portu Gdańsk ma większy sens. Panowie z GA tylko zamieszania dużo robią i zdjęcie na tle nazwy firmy w biurowcu... gratuluje

    • 5 1

  • A tak naprawde to (2)

    COSCO wlasnie kupilo DCT w Gdansku, a w Gdyni zainwestuje ktos inny.

    • 11 0

    • Wow

      To jesteś najlepiej poinformowaną osobą w branży

      • 1 0

    • really?!

      chodzą takie słuchy ale żeby tak szybko? Europa atakowana z pólnocy i południa?
      ;)

      • 1 0

  • Działania pozorowane (1)

    Pisowski zarząd portu robi sobie ładne zagraniczne wycieczki i nazywa to na wyrost współpracą. Pokazuje jakieś wizualizacje, które mają zastąpić rzeczywistość. Ale, póki co, to realnie robią tylko to, co zostało rozpoczęte i zaplanowane przez poprzedni zarząd portu. Od początku pisałem, że tzw. port zewnętrzny może być zrealizowany tylko w przypadku pozyskania wiarygodnych partnerów do jego budowy, eksploatacji i wykorzystania przez istotnych światowych morskich przewoźników. Tak się stało w porcie w Gdańsku, co nie dziwi ze względu na jego lepszą dostępność morską i lądową. Port gdyński ma gorszą obiektywną sytuację. Przebudowa linii kolejowej omijającej Trójmiasto jest o lata spóźniona, a drogowe połączenie portu nie spełnia wymogów transportu ciężarowego i dodatkowo koliduje z potrzebami komunikacyjnymi miasta. Połączenie drogowe portu z początkiem, i tak już zatkanej, obwodnicy Trójmiasta, nie istnieje jeszcze nawet w fazie projektowej. Z drugiej strony, port gdański ma cały czas lepsze warunki dalszego rozwoju, szczególnie w kontekście poczynionych i kontynuowanych inwestycji dostępowych do portu. Nie da się ukryć, że port gdyński, po powojennym przejęciu przez Polskę Gdańska znalazł się w obiektywnie gorszej sytuacji rozwojowej od portu gdańskiego. Bronił się lepszą jakością zarządzania i rozsądnym inwestowaniem w infrastrukturę i suprastrukturę portową, ale nie miał takich atutów rozwojowych, jak port gdański. Dodatkowo nie miał szczęścia do polityczno-gospodarczych decyzji władz regionalnych i centralnych, które traktowały go raczej kanibalistycznie. Oczywiście jestem za tym, żeby port gdyński rozwijał się, ale widzę, że obecnie bardziej króluje propagandowy pijar, niż faktyczne konkrety.

    • 9 0

    • kanibalizm

      To dobre określenie dla krajowych relacji gospodarczych.
      Oraz "pies ogrodnika"...
      Bo to Polska właśnie...

      • 3 0

  • (2)

    Towarzysze bolszewicko katolickiego pisu nacjonalizują wolskę sprzedając port towarzyszom z Chińskiej Partii Komunistycznej.
    Proletariusze wszystkich krajów, łączcie się!

    • 13 6

    • (1)

      Jest dokładnie odwrotnie. Nie udało się poprzednikom sprzedać rzekomym katarczykom,teraz próbują triadzie. PiS,lub PO to żadna różnica. Układ sił leży ponad tymi partyjkami.

      • 4 1

      • Kokokoko Rokokoko

        • 0 1

  • Troszkę późno się obudził gdyński port z wyjściem w morze. (8)

    Obawiam się, że w Trójmieście może nie wystarczyć ładunków dla dwóch portów zewnętrznych. No nic, pożyjemy, zobaczymy...

    • 29 13

    • (7)

      Akurat port w Gdyni zaplanował inwestycję jako pierwszy i ma ją o ile wiem najbardziej zaawansowaną.

      • 8 12

      • (2)

        Zamiast zadłużyć się w panstwie, zadłużą się w ekspandujacych Chinach i stracą wpływ na rozwój miasta.
        No?

        • 2 4

        • patrząc na obecne wpływy i pomysły (1)

          moze byłoby to i lepiej.

          • 3 2

          • Ta lekkomyslność!
            Bon desperacjà to niè jest.

            • 0 0

      • zaplanował pierwszy? (3)

        Gdynia odrzuciła Australijczyków szukającech miejsca dla swojej kasy, to poszli do Gdańska. Było to 15 lat temu i dzisiaj funkcjonujący DCT jest wystawiany na sprzedaż.
        A tymczasem w Gdyni...

        • 7 6

        • (2)

          Mamy GCT z nowym prezesem który dosłownie niszczy tą firmę wraz z kierownikami i dyrektorami. Ten zakład jest dojony jak krowa która już nie ma siły.
          Nie było podwyżek dla pracowników, firma wręcz upadała, a jak przyszły strajki i ucieczki paru pracowników do konkurencji to nagle znalazły sie dla nas jakieś drobne. To sa dla pracowników czy nie ma?
          Firma upada od czasu jak tam zacząłem pracę.

          • 6 1

          • (1)

            Całe GCT to jedna wielka rodzina. Tyle tylko że nie umie się ona ze sobą zgodzic i porozumieć.
            Wielkie uklady.
            Bylem tam i juz mnie nie bedzie.
            Dzięki
            Cześć

            • 6 1

            • Nie ma takiego tworu jak GCT teraz jest Hutchison Gdynia :)

              • 1 0

  • Gdzie ten mUndry m, (1)

    który na wszystkich sobaczył, którzy śmiali się nawet napisać' gdyński port zewnętrzny' ?

    • 4 5

    • Jestem. Kawałek dalej jest mój komentarz. Pozdrawiam.

      • 0 0

  • Bedzie numer przyjada zagraniczniacy

    do Gdanska do Gdyni a tam parkowanie w centrum za godzine 3 dolary lub jak kto woli 2 euro bo juz niedlugo kochani 9 zloty za godzinke w centrum miasta parkowanie bedzie potem wiadomo znowu bedzie malo krwiopijcom to zrobia 9 zloty tez po za centrum potem zlikwiduja reklamy wszedzie lidle i biedronki sklepow Polskich zadnych zabronia Wam palic w piecach bo smog zara jest w GPECU juz jest podwyzka prądu zaczyna brakowac niedlugo stare elektrownie padną bo nic sie buduje paliwo coraz drozsze i tylko kupuj auta elektryczne tylko za co a potem zakaza .... ... ludzie sami sobie zakładacie petle na szyje w imie poprawnosci spolecznej politycznej kulturalnej

    • 4 0

  • A pan w czerwonych butach to w jakim języku się porozumiewał?

    • 2 1

  • Nie siejcie żałosnej propagandy z tym portem zewnętrznym ...

    Nic z tego nie będzie i ludki z ZMPG doskonale zdają sobie z tego sprawę (przynajmniej powinni).

    • 9 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane