- 1 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (145 opinii)
- 2 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (251 opinii)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (61 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (251 opinii)
- 5 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (180 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (49 opinii)
Port Gdynia szuka wykonawcy terminalu promowego
Proces powstania publicznego terminalu promowego w gdyńskim porcie wkracza w kolejną fazę. Zarząd Morskiego Portu Gdynia właśnie ogłosił przetarg na jego budowę. Szacowany koszt inwestycji to ok. 180 mln zł, z czego ok. 116 mln zł pokryje dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Terminal powstanie przy Nabrzeżu Polskim i pozwoli na przyjmowanie promów pasażerskich o długości do 245 metrów. Obecnie terminal promowy znajduje się przy Nabrzeżu Helskim i może przyjmować promy do ok. 175 m długości.
Przez ostatnie miesiące trwały prace przygotowawcze. Prowadziła je gdyńska firma Zwar-bud. W sumie wyburzono cztery stare budynki portowe oraz stację transformatorową. Teraz ogłoszono przetarg, który wyłoni wykonawcę.
- Do 3 października br. czekamy na oferty - według planu zadanie ma zostać wykonane w ciągu 28 miesięcy - podkreśla Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Potencjalny wykonawca jest zobowiązany do wykonania robót budowlanych, opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia prac, uzyskania pozwolenia na użytkowanie infrastruktury i aktualizacji projektu docelowej organizacji ruchu oraz późniejszych czynności serwisowych. Nowy terminal promowy zostanie połączony z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez autostradę A1, wykorzystując następujący układ ulic i tras: ul. Polska - ul. Janka Wiśniewskiego - Trasa Kwiatkowskiego - Obwodnica Trójmiasta - autostrada A1. Ponadto inwestycja przyczyni się do rozwoju połączeń autostrady morskiej Gdynia - Karlskrona.
O planach budowy nowego terminalu promowego władze portu poinformowały w lutym 2013 roku. Wówczas zakładano, że będzie gotowy w połowie 2016 roku. W maju 2015 roku, kiedy obchodzono 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line mówiono, że budowa ruszy w ciągu najbliższych miesięcy, że wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest. Jednak nie ruszyła do dziś. Na początku projekt zatrzymały przedłużające się procedury unijne. Potem poszło o układ drogowy, co dało następny rok w urzędach. Kolejną sprawą była deklaracja ze strony Stena Line, dotycząca tego, jak duże promy będą przyjmowane w nowym terminalu.
Nowe umiejscowienie terminalu umożliwi łatwiejsze manewrowanie promami oraz skrócenie czasu ich pobytu w porcie, a także znacznie ułatwi przybywającym na promach pasażerom dostęp do centrum Gdyni. Nowy terminal promowy to przede wszystkim stworzenie możliwości obsługi znacznie większych promów pasażerskich.
Opinie (76) 1 zablokowana
-
2018-09-07 06:18
Gdynia - kiedy zaczniecie odbudowywać flotę handlową rybacka i wojenną (1)
- 2 0
-
2018-09-10 11:44
Gdynianin
Zapytaj premiera wszystkonegocjującego i zwykłego posła oraz super byłego min. ministra od obrony który już kupił śmigłowce ...... ha ha ha ha
- 0 0
-
2018-09-06 14:46
kto wpadł na chory pomysł terminala w tym miejscu? (10)
setki ciężarówek i aut osobowych będą dodatkowo przejeżdżać ulicami Polską i zakorkowaną Wiśniewskiego. zastanawiam się jak kierowca osobówki włączy nawigację czy go nie pokieruje przez centrum i Witomino na obwodnice.
Władze miasta jak zwykle nie myślą.- 37 105
-
2018-09-07 12:27
(1)
Gdynia miasto portowe i podatki wpływające do kasy miasta w dużej części pochodzą z portu.Jak by tych pieniędzy nie było Gdynia stała by się wiochą
Tak że przestań płakać o jakieś ciężarowe samochody.Cała gospodsrka na świecie opiera się na transporcie kołowym.Tak że dalej będziesz stał w tych korkach- 2 0
-
2018-09-08 16:53
Wpływy z podatków Zarządu Portu Gdynia i całej grupy kapitałowej to suma nieco ponad 14 mil. a więc niecały 1% budżetu miasta. Także skończmy z mitem wielkiego portu, bez którego to miasto było by "wiochą". Natomiast prawdą jest że przez jego usytuowanie i jego działalność gospodarczą (terminale masowe w centrum miasta), życie mieszkańców Gdyni nie jest komfortowe. A wracając do kwestii transportowej to w krajach rozwiniętych obsługa portów odbywa się transportem kolejowym, o składach pociągów minimum 750 metrów i torach dopuszczających ruch takich składów powyżej 100 km/h, a my niestety nie mamy warunków do obsługi takich zestawów.
- 1 2
-
2018-09-06 16:57
(3)
zainteresowałeś się rozkładem rejsów "Sten" i jakie godziny wchodzą w rachubę?czy przy obecnym lokalizacji terminalu zwiększyło się zatłoczenie estakady?zazwyczaj ciężarówki zjeżdżają nocą i późnym popołudniem ,w nocy luz popołudniu korek ale w drugą stronę do Obłuża.normalne kursy to 6,30 9,00 21,00 a trzeba byc 60 min przed wypłynieciem.gdzie masz korki.
- 20 8
-
2018-09-07 08:12
Proszę weź jeszcze jedną zmienną pod uwagę na Obłużu promy były do 175 metrów według artykułu w nowym miejscu około 245m tam ( Obłuże) infrastruktura drogowa pozwalała na szybszy przyjazd lub wyjazd a tu nie dość że muszą pokonać dłuższą trasę i trochę bliżej centrum to przy większych promach będzie ich więcej. Ktoś kto planuje tą inwestycję z Portu Gdynia chyba pomija pewne zmienne w stylu planowania "jakoś to będzie"
- 4 3
-
2018-09-06 17:46
Wiesz, że godziny są zmienne? (1)
- 6 11
-
2018-09-06 18:04
ale jaki armator pozwoli sobie na ryzyko opóźnień i od kiedy pamiętam czyli 30 lat jak pracowałem w Gdyńskim WUŻ-u to te zmiany były minimalne
- 12 3
-
2018-09-07 08:02
Gościu pomyśl trochę zanim coś napiszesz !!!!!!!!!
Co mają władze miasta do Portu Gdynia. Głównym udziałowcem jest Skarb Państwa przeszło 99 % a miasto Gdynia ma nieco ponad 0,04 % i to Zarząd Portu decyduje a nie władze Gdyni. Jak krytykujesz, a masz do tego prawo to za konkretne rzeczy, na które mają wpływ władze Gdyni.
- 7 1
-
2018-09-06 20:59
Edzio zrobi lepiej, szybciej i za darmo
jak zwykle
- 7 2
-
2018-09-06 20:49
Kwiatkowski.
- 0 1
-
2018-09-06 16:48
Edziu ale masz ból d..y. Weź już daj spokój z tym hejtem. Nic konkretnego nie wnosisz
- 30 8
-
2018-09-07 22:07
ss raly muchy bedzie wisona.
- 0 0
-
2018-09-07 13:51
kierowca
jak zwykle zapomniano o dojeździe ale cóż tam będzie jak z Chwarznem, Wiczlinem i np Obłużem, co to obchodzi gdyńskie elity...
- 0 0
-
2018-09-07 09:29
Tylko czy ktoś myśli o infrastrukturze drogowej? Ciągle w Trójmieście powstają nowe osiedla, rozbudowy terminali, a co z drogami? Nie mówcie, że cokolwiek pomoże szumna trasa kaszubska...
- 0 0
-
2018-09-06 15:02
El Prezidente wszystko spełni (8)
Nasz el prezidente przed wyborami szybko dobuduje po dwie nitki Wiśniewskiego oraz rozbuduje Estakadę Kwiatkowskiego do 5 pasów w każdą stronę !!!!!
- 37 33
-
2018-09-06 15:08
Ok, ale zapomniałeś, że poza pięcioma pasami w każdą stronę, będą też dodatkowo bus pasy. (3)
Obowiązkowo!!!
- 4 4
-
2018-09-07 09:04
I prosto
Na lotnysko
- 0 0
-
2018-09-06 15:31
(1)
jo namalujo to wszystko biało farbo
- 6 3
-
2018-09-06 21:04
Edzio tysiące miliony pasów wybuduje wszędzie
wszędzie wyleje beton i bedzie jedna, wielka autostrada a w środki fabryki i huty dla ludu
- 0 0
-
2018-09-06 15:06
(2)
To akurat nie jego inwestycja tylko portu
- 11 4
-
2018-09-06 21:02
od kiedy urzędnicy inwestują ? (1)
to też by było ciekawie usłyszeć
- 2 1
-
2018-09-07 09:03
Jak
Sie za kadencji nachapia to później są biznesmeny i inwestują
- 1 0
-
2018-09-06 15:06
bzdura.to nie inwestycja komunalna.
- 13 3
-
2018-09-07 08:44
Totalny Głupiec to Wymyślił
- 0 0
-
2018-09-07 08:39
Szczurek zabiera Stenę Gdyni północ. Koniec ładnego widoku z estakady. Koniec oglądania z promu pięknego przemysłu stoczniowego. Ten zaoszczędzony czas, to była najciekawsza widokowo część podróży promem.
- 0 0
-
2018-09-07 08:13
POżyteczni idioci kontratakują w myśl zasady, polskość to nienormalność.
- 1 1
-
2018-09-07 06:28
Gdynia teraz ją głuki projektują
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.