- 1 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (200 opinii)
- 2 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (154 opinie)
- 3 Ranking Rzetelności. Pomorskie drugie... od końca (26 opinii)
- 4 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (239 opinii)
- 5 Luksusowy statek na Westerplatte (13 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (48 opinii)
Port Gdynia szuka wykonawcy terminalu promowego
Proces powstania publicznego terminalu promowego w gdyńskim porcie wkracza w kolejną fazę. Zarząd Morskiego Portu Gdynia właśnie ogłosił przetarg na jego budowę. Szacowany koszt inwestycji to ok. 180 mln zł, z czego ok. 116 mln zł pokryje dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Terminal powstanie przy Nabrzeżu Polskim i pozwoli na przyjmowanie promów pasażerskich o długości do 245 metrów. Obecnie terminal promowy znajduje się przy Nabrzeżu Helskim i może przyjmować promy do ok. 175 m długości.
Przez ostatnie miesiące trwały prace przygotowawcze. Prowadziła je gdyńska firma Zwar-bud. W sumie wyburzono cztery stare budynki portowe oraz stację transformatorową. Teraz ogłoszono przetarg, który wyłoni wykonawcę.
- Do 3 października br. czekamy na oferty - według planu zadanie ma zostać wykonane w ciągu 28 miesięcy - podkreśla Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Potencjalny wykonawca jest zobowiązany do wykonania robót budowlanych, opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia prac, uzyskania pozwolenia na użytkowanie infrastruktury i aktualizacji projektu docelowej organizacji ruchu oraz późniejszych czynności serwisowych. Nowy terminal promowy zostanie połączony z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez autostradę A1, wykorzystując następujący układ ulic i tras: ul. Polska - ul. Janka Wiśniewskiego - Trasa Kwiatkowskiego - Obwodnica Trójmiasta - autostrada A1. Ponadto inwestycja przyczyni się do rozwoju połączeń autostrady morskiej Gdynia - Karlskrona.
O planach budowy nowego terminalu promowego władze portu poinformowały w lutym 2013 roku. Wówczas zakładano, że będzie gotowy w połowie 2016 roku. W maju 2015 roku, kiedy obchodzono 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line mówiono, że budowa ruszy w ciągu najbliższych miesięcy, że wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest. Jednak nie ruszyła do dziś. Na początku projekt zatrzymały przedłużające się procedury unijne. Potem poszło o układ drogowy, co dało następny rok w urzędach. Kolejną sprawą była deklaracja ze strony Stena Line, dotycząca tego, jak duże promy będą przyjmowane w nowym terminalu.
Nowe umiejscowienie terminalu umożliwi łatwiejsze manewrowanie promami oraz skrócenie czasu ich pobytu w porcie, a także znacznie ułatwi przybywającym na promach pasażerom dostęp do centrum Gdyni. Nowy terminal promowy to przede wszystkim stworzenie możliwości obsługi znacznie większych promów pasażerskich.
Opinie (76) 1 zablokowana
-
2018-09-07 08:13
POżyteczni idioci kontratakują w myśl zasady, polskość to nienormalność.
- 1 1
-
2018-09-07 08:39
Szczurek zabiera Stenę Gdyni północ. Koniec ładnego widoku z estakady. Koniec oglądania z promu pięknego przemysłu stoczniowego. Ten zaoszczędzony czas, to była najciekawsza widokowo część podróży promem.
- 0 0
-
2018-09-07 08:44
Totalny Głupiec to Wymyślił
- 0 0
-
2018-09-07 09:29
Tylko czy ktoś myśli o infrastrukturze drogowej? Ciągle w Trójmieście powstają nowe osiedla, rozbudowy terminali, a co z drogami? Nie mówcie, że cokolwiek pomoże szumna trasa kaszubska...
- 0 0
-
2018-09-07 13:51
kierowca
jak zwykle zapomniano o dojeździe ale cóż tam będzie jak z Chwarznem, Wiczlinem i np Obłużem, co to obchodzi gdyńskie elity...
- 0 0
-
2018-09-07 22:07
ss raly muchy bedzie wisona.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.