- 1 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (178 opinii)
- 2 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (148 opinii)
- 3 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (238 opinii)
- 4 Ranking Rzetelności. Pomorskie drugie... od końca (14 opinii)
- 5 Luksusowy statek na Westerplatte (13 opinii)
- 6 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (48 opinii)
Port Północny europejską centralą Sea-Invest
Belgijska spółka Sea-Invest ma zamiar stworzyć w gdańskim Porcie Północnym swoje centrum na Europę i najważniejsza bazę przeładunkową na Bałtyku. Już w przyszłym roku w Gdańsku rozpocznie się budowa wielkiego terminalu przeładunkowo-składowy suchych ładunków masowych, w szczególności węgla, a w przyszłości także baza przeładunku pasz oraz biomasy.
Belgijska grupa Sea-Invest we współdziałaniu z Portem Północnym i Rudoportem zamierza zainwestować 40 mln euro w nowy port przeładunkowy w Gdańsku. Teren budowanego terminalu do blisko 90 hektarów. Dzięki możliwości cumowania statków o zanurzeniu do 15 metrów (jednostek typu Baltimax) i planowanym inwestycjom chcą zaoferować swym klientom (zarówno w eksporcie, jak i imporcie) usługi najwyższej jakości i opłacalności.
Inwestor ma zamiar zainwestować w nowy sprzęt przeładunkowy - dźwigi oraz ładowarki. Wybudowana zostanie także nowa stacja kolejowa oraz place składowe. - Wieża kapitanatu w Porcie Północnym nie zostanie jednak zburzona - mówi De Nijs. - Pozostanie ona jako budynek już historyczny.
W 2008 r. firma kupiła większościowy pakiet udziałów w Przedsiębiorstwie Przeładunkowo-Składowym Port Północny w Gdańsku, zajmującej się m.in. załadunkami polskiego węgla, ekspediowanego statkami do odbiorców zagranicznych. Sea-Inwest jest także większościowym udziałowcem spółki Rudoport, dysponującej na terenie Portu Północnego terenem o powierzchni 14 hektarów i połowy pirsu rudowego.
Grupa Sea-Invest, mająca główną siedzibę w belgijskiej Gandawie, specjalizuje się w eksploatacji terminali portowych. Jest liderem wśród firm przeładunkowych. Jej terminale przeładowują zarówno masowe ładunki suche, jak i płynne, drobnicę konwencjonalną i przewożoną w technologii ro-ro oraz owoce i towary łatwo psujące się. Sea-Invest obsługuje rocznie ok. 120 milionów ton ładunków w terminalach o łącznej powierzchni ponad 800 ha. Zatrudnia 5 tys. osób. Zakres działalności Sea-Invest obejmuje również usługi logistyczne, składowanie towarów, inżynierię morską oraz transport morski ładunków ropopochodnych i chemikaliów.
Wydarzenia
Miejsca
Opinie (48)
-
2011-10-17 17:10
Hurraaa
Brawo gdańsk!!!!!!
- 0 0
-
2011-10-19 07:01
jednak górale mądrzejsi...
oni tam nie godzą się na prywatyzację i sprzedanie czechom PKL -polskich kolei linowych...wiedzą to dobrze że lepiej samamu być włascicielem niz parobkiem u obcych...a gdańszczanie...??? no cóz glupich zawsze jest więcej...a WŁODARZ DOPROWADZIŁ MIASTO DO BANKRUCTWA...was też sprzeda wkrótce...
- 0 1
-
2011-10-20 07:44
na stadion który tuż po
EURO2012 zbankrutuje kasa była ...a na port który przynosiłby ciągle dochody ...to kasy nie ma...i tak jest ze wszystkim...za kasę z UNII buduje się wszystko tylko nie to co da zdecydowany dochód...rózne drogi,baseny,hale biznesowe...tylko nie widać fabryk,stoczni,hut,portów...na tym akurat robią kokosy u nas OBCY.....taaak ...GRECY w kryzysie mają 6450zŁ sredniej pensji a POLAK na zielonej wyspie dobrobytu ma aż 2500zł...no i zdecydowanie więcej płaci za prąd ,ogrzewanie...jedzenie...cóż mamy co chcemy...nędza i bieda na własne życzenie...pani prof...SENYSZYN powiedziala niedawno że Polacy to współcześni niewolnicy w UNII ...i od tego czasu znikła z ekranów...a powiedziała prawdę i kiedyś w mediach była bardzo popularna...
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.