- 1 Zobacz, jak wygląda świat widziany z suwnicy bramowej (18 opinii)
- 2 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (21 opinii)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (78 opinii)
- 4 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (185 opinii)
- 5 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (279 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (249 opinii)
Port szuka chętnych na dzierżawę terenów w Porcie Centralnym
Ruszyło postępowanie konkursowe, które ma na celu wyłonienie dzierżawców terenów planowanego Portu Centralnego w Gdańsku. Działki pod dzierżawę powstaną dopiero w wyniku zalądowienia obszaru morskiego położonego w granicach administracyjnych portu, na wodach Zatoki Gdańskiej. Jednak władze gdańskiego portu już teraz chcą wiedzieć, które podmioty zdecydują się zainwestować i operować na nowych trenach. Termin składania ofert mija 18 grudnia 2020 r.
- Przedmiotem dzierżawy będzie nieruchomość gruntowa lub nieruchomości gruntowe, które powstaną przez zalądowienie przez dzierżawcę lub dzierżawców obszaru morskiego (lub części tego obszaru) stanowiącego morskie wody wewnętrzne leżące w granicach Portu zarządzanego przez wydzierżawiającego (ZMPG) - czytamy w zaproszeniu - Na każdej z nieruchomości powstałych w wyniku zalądowienia zrealizowane zostanie przedsięwzięcie inwestycyjne przygotowane według koncepcji dzierżawcy. Czas trwania dzierżawy określono na 30 lat od dnia zawarcia umowy dzierżawy.
Kilkaset hektarów nowych trenów portowych
O planach powstania Portu Centralnego informowaliśmy już w 2015 roku. W "Strategii rozwoju Portu Gdańsk" do 2027 roku ujęto wówczas koncepcję rozwoju kolejnej głębokowodnej części portu w kierunku wód Zatoki Gdańskiej. Projektowi temu zaproponowano roboczą nazwę Port Zewnętrzny, alternatywnie Port Centralny. Planowano wówczas, że faza dokumentacyjna inwestycji rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku, natomiast w fazę realizacyjną projekt wejdzie po roku 2020.
W 2018 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podpisał umowę z wykonawcą na opracowanie koncepcji Portu Centralnego. W 2019 roku zaprezentowano koncepcję. Port Centralny obejmie ok. 1,4 tys. ha akwenu oraz 410 ha zalądowionej powierzchni. Projekt przewiduje powstanie dziewięciu terminali - w tym dwa terminale kontenerowe, terminal offshore, LNG, przestrzeń dla stoczni i statków pasażerskich
Miliardowa inwestycja w Porcie Gdańsk
Wybudowane zostaną cztery obrotnice i trzy tory podejściowe. Przewiduje się budowę 19 km nabrzeży eksploatacyjnych oraz 8,5 km falochronów. Zaplanowano trzyetapową budowę Portu Centralnego. Które terminale pojawią się najpierw - zadecyduje rynek.
Budowa Portu Centralnego w docelowym kształcie, jaki obejmuje koncepcja, ma kosztować ok. 12 mld zł, uwzględniając wydatki po stronie administracji morskiej na budowę nowych falochronów, obrotnic i torów podejściowych. Zarząd Portu planuje zrealizować inwestycję z wykorzystaniem formuły partnerstwa publiczno-prywatnego.
Miejsca
Opinie (79) 4 zablokowane
-
2020-09-19 14:11
(2)
Mniej partyjnych nieuków, a więcej fachowców! Taka jest mieszanka w Porcie Gdańsk. Bez kompleksów, z pomysłem i pasją. Wzrosty Gdańska nie biorą się z nikąd
- 5 8
-
2020-09-20 00:10
Geniusze
Jeszcze są geniusze pseudo magisterskie, zabetonowaną wiedzą kotwiczące ten port w PRLu.
- 0 1
-
2020-09-20 22:46
Xyz
Wzrosty w porcie biorą się z ciężkiej pracy firm operujących w porcie a nie z faktu że zarząd portu dobrze działa. Oni tylko wypinają pierś do medalu. Faktyczną robotę robi zupełnie ktoś inny !!!
- 4 2
-
2020-09-19 14:42
Do przodu Polskooo!
Bez odważnych projektów nie ma rozwoju Kraju. Trzeba więcej takich Menedżerów, którzy nie trwają tylko na stołkach ale mają jaja i potrafią podejmować decyzje.- 5 5
-
2020-09-20 21:18
Ja proponuję sprzedać deweloperom i postawić tam jeszcze młodsze miasto niż na terenach stoczniowych
i będzie to słuszna linia niejakiego Adamoznicza
- 2 1
-
2020-09-21 09:45
Gigantomania
Gigantomania to choroba ludzi małych. (nie mylić z osobami niskimi).
Mam nadzieję, że będą budować to ze środków uzyskanych z banków, a nie państwowych.- 4 2
-
2020-09-21 16:57
Łukasz do roboty!
Widać ewidentnie które komentarze napisał sam Greinke - zgadza się, poza sianiem fermentu ten człowiek zajmuje się takimi właśnie g*wnami
- 2 2
-
2020-09-21 23:58
Czyli...
Jest Plan,a brak sponsorów
- 1 0
-
2020-09-22 11:57
Najem nieistniejącego portu? Świetna okazja.
- 0 0
-
2021-02-13 05:53
Podatnik zapłaci za to by ktoś chciał na to spojrzeć.
Podatnik zapłaci za to by ktoś chciał na to spojrzeć.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.