• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Portowy kolos na pokładzie silnego Fairmastera

VIK
8 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Suwnica wykonana przez firmę Fugo na pokładzie Fairmastera.


Fairmaster, jeden z najsilniejszych statków na świecie znów odwiedził gdyński port. Przypłynął po suwnicę wykonaną przez firmę Fugo dla hiszpańskiej spółki. Statek jest w drodze do portu w Algierii.



Statek Fairmaster, który przypłynął po suwnicę, ma 152,6 m długości, 27 m szerokości, 8,5 m zanurzenia oraz 18 099 GT. Jednostka należy do holenderskiego armatora Jumbo Maritime. Statek jest wyposażony w dwa dźwigi mogące podnieść razem ładunek o masie 3 tys. ton. Uważany jest za jedną z najsilniejszych jednostek na świecie.

Ładunek, po który przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t. Suwnica powstała na zamówienie hiszpańskiej spółki Duro Felguera Mining & Handling z Gijon. Będzie służyła w porcie Dien Dien w Algierii do rozładunku statków z surowcami i materiałami sypkimi, np. z węglem lub z rudą.
Ładunek po który Fairmaster przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t. Ładunek po który Fairmaster przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t.
Jest to już druga suwnica w ramach tego samego zlecenia. Pierwsza została wysłana do Algierii w listopadzie ub. roku. Początkowo suwnice miała wykonać Grupa Vistal, jednak z powodu kłopotów finansowych spółki prace zostały przerwane. Na mocy porozumienia w 2016 roku zamówienie przejęła firma Fugo z Konina. Wartość całego kontraktu to 50,9 mln zł.

Montaż suwnic odbywał się na Nabrzeżu Węgierskim zobacz na mapie Gdyni. Aby rozpocząć operację, konińska spółka musiała je wzmocnić i wyrównać teren, tak by można było ustawić tam żurawie do montażu głównych elementów o masie powyżej 460 t każdy.
VIK

Miejsca

Opinie (34)

  • Ale to musi być wyważone (4)

    Kilka centymetrów w bok i cały statek przechyla się. Szacun za taką robotę.

    • 62 7

    • (1)

      no właśnie, nie chciałbym widzieć jak podczas dużych fal się to wszystko pzrechyla

      • 10 1

      • Stateczność

        Właśnie dla tego dla takiego ładunku liczy się stateczność, i wtedy wiadomo jak się zachowa na falach, oraz czy spełnia przepisy żeglugowe.

        • 6 0

    • Wg kapitana siła wiatru nie może przekraczać 5, a fale większe niż 4 m aby bezpiecznie płynąć

      • 5 0

    • Siwy jesteś od nadmiaru myslenia bez wiedzy?

      • 1 2

  • ciekawe ile na tym zarobili (1)

    jakie to zarobki sa i ile zysku. i najwazniejsze ile pracownik zarobil bo czesto jest tak ze firma milionowe zyski przynosi a pracownicy na minimalnej

    • 22 10

    • I bardzo dobrze!

      Zatem sam zorganizuj taką firmę , przetrwaj a potem będzież mniej narzekał.

      • 3 1

  • Pozdrawiam Wszystkich co tam robili

    Szczególnie Panią z Bufetu . I Firmę Jakoś to Ciągnę .

    • 16 1

  • (2)

    suwnica ze zdjęcia wygląda na typową kontenerową. Więc raczej nie jest do materiałów sypkich :)

    • 7 13

    • do sypkich (1)

      pomiędzy nogami widać że elementy sypkie będą zrzucane do leja ale co to oznacza najsilnieszy statek? Pudzian pewnie by wiedział

      • 8 1

      • o, nie zauważyłem, dziękuję :)

        • 6 1

  • przecież to wygląd na niebezpieczne (3)

    ładunek wydaje się być wręcz nieproporcjonalnie wysoki w stosunku do statku który ma dostarczyć tę suwnicę do Algierii, czy to się aby na bok nie wywróci?

    • 17 8

    • to tak jakbyś na łódeczce duży blok styropianu ustawił

      nie ma szans by się to wywróciło ... prędzej się ładunek zsunie !!

      • 3 4

    • Fizyka sie kłania.

      Troszke wiedzy by sie przydało zamiast idiotycznej wypowiedzi.

      • 1 2

    • Raz już zawieźli

      W listopadzie ubiegłego roku pierwszą zawieźli to i teraz sobie poradzą.

      • 0 0

  • (3)

    Przy okazji zabrali też sekcje z Mostostalu

    • 16 0

    • Mam nadzieję że zamkną w końcu tą Stocznie Vistal bo to jest dramat ci z Mostostalu wiecznie pod wpływem alkoholu (2)

      Rano godzina 7,00 a już flaszkę w szatni robili. Pan BHP nawet nie raczył spojrzeć że flaszka stoi

      • 7 0

      • A co ma vistal do mostostalu?
        Vistal dbał o wizerunek i bezpieczeństwo. Nawet na bramie potrafili trzeźwość pracowników sprawdzać. BHP-owców w grupie było więcej niż pszczółek w ulu.

        • 1 0

      • Hehe powiedział co wiedział.
        Sekcję mostostalu zabrał z Gdańska (poprzedni port).

        • 2 0

  • (1)

    Szkoda, że nie ma nagrania jak tą suwnicę ładowali na statek. Z przyjemnością obejrzał bym taki film

    • 13 0

    • Załadowana była dwoma potężnymi dźwigami statkowymi. Suwnica podjechała pod burtę statku i tam ją podczepiono pod dźwigi któte uniosły ją na pokład.

      • 1 0

  • No, no - konkretna operacja.

    Już myślałem, że bct się zwija i wywozi swoje suwnice (sorki ale mam czarno-biały ekran w laptopie i nie wiedziałem, że wywożona suwnica jest niebieska a nie pomarańczowa).

    Ale co by nie mówić, to faktycznie - szacunek dla tych fachowców od załadunku, no i od transportu.

    • 5 2

  • DockWise!

    • 2 0

  • (2)

    I że to takie wielkie pływa i się nie przewruci.

    • 3 0

    • Się nie przewruci!
      Może się przewróci.

      • 1 0

    • Ortografia obok

      Prewraca sie raczej Twoja nauczycielka Jez. Polskiego z gimnazjum!

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane