• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Portowy kolos na pokładzie silnego Fairmastera

VIK
8 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Suwnica wykonana przez firmę Fugo na pokładzie Fairmastera.


Fairmaster, jeden z najsilniejszych statków na świecie znów odwiedził gdyński port. Przypłynął po suwnicę wykonaną przez firmę Fugo dla hiszpańskiej spółki. Statek jest w drodze do portu w Algierii.



Statek Fairmaster, który przypłynął po suwnicę, ma 152,6 m długości, 27 m szerokości, 8,5 m zanurzenia oraz 18 099 GT. Jednostka należy do holenderskiego armatora Jumbo Maritime. Statek jest wyposażony w dwa dźwigi mogące podnieść razem ładunek o masie 3 tys. ton. Uważany jest za jedną z najsilniejszych jednostek na świecie.

Ładunek, po który przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t. Suwnica powstała na zamówienie hiszpańskiej spółki Duro Felguera Mining & Handling z Gijon. Będzie służyła w porcie Dien Dien w Algierii do rozładunku statków z surowcami i materiałami sypkimi, np. z węglem lub z rudą.
Ładunek po który Fairmaster przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t. Ładunek po który Fairmaster przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t.
Jest to już druga suwnica w ramach tego samego zlecenia. Pierwsza została wysłana do Algierii w listopadzie ub. roku. Początkowo suwnice miała wykonać Grupa Vistal, jednak z powodu kłopotów finansowych spółki prace zostały przerwane. Na mocy porozumienia w 2016 roku zamówienie przejęła firma Fugo z Konina. Wartość całego kontraktu to 50,9 mln zł.

Montaż suwnic odbywał się na Nabrzeżu Węgierskim zobacz na mapie Gdyni. Aby rozpocząć operację, konińska spółka musiała je wzmocnić i wyrównać teren, tak by można było ustawić tam żurawie do montażu głównych elementów o masie powyżej 460 t każdy.
VIK

Miejsca

Opinie (34)

  • Ale to musi być wyważone (4)

    Kilka centymetrów w bok i cały statek przechyla się. Szacun za taką robotę.

    • 62 7

    • (1)

      no właśnie, nie chciałbym widzieć jak podczas dużych fal się to wszystko pzrechyla

      • 10 1

      • Stateczność

        Właśnie dla tego dla takiego ładunku liczy się stateczność, i wtedy wiadomo jak się zachowa na falach, oraz czy spełnia przepisy żeglugowe.

        • 6 0

    • Wg kapitana siła wiatru nie może przekraczać 5, a fale większe niż 4 m aby bezpiecznie płynąć

      • 5 0

    • Siwy jesteś od nadmiaru myslenia bez wiedzy?

      • 1 2

  • ciekawe ile na tym zarobili (1)

    jakie to zarobki sa i ile zysku. i najwazniejsze ile pracownik zarobil bo czesto jest tak ze firma milionowe zyski przynosi a pracownicy na minimalnej

    • 22 10

    • I bardzo dobrze!

      Zatem sam zorganizuj taką firmę , przetrwaj a potem będzież mniej narzekał.

      • 3 1

  • Pozdrawiam Wszystkich co tam robili

    Szczególnie Panią z Bufetu . I Firmę Jakoś to Ciągnę .

    • 16 1

  • (2)

    suwnica ze zdjęcia wygląda na typową kontenerową. Więc raczej nie jest do materiałów sypkich :)

    • 7 13

    • do sypkich (1)

      pomiędzy nogami widać że elementy sypkie będą zrzucane do leja ale co to oznacza najsilnieszy statek? Pudzian pewnie by wiedział

      • 8 1

      • o, nie zauważyłem, dziękuję :)

        • 6 1

  • przecież to wygląd na niebezpieczne (3)

    ładunek wydaje się być wręcz nieproporcjonalnie wysoki w stosunku do statku który ma dostarczyć tę suwnicę do Algierii, czy to się aby na bok nie wywróci?

    • 17 8

    • to tak jakbyś na łódeczce duży blok styropianu ustawił

      nie ma szans by się to wywróciło ... prędzej się ładunek zsunie !!

      • 3 4

    • Fizyka sie kłania.

      Troszke wiedzy by sie przydało zamiast idiotycznej wypowiedzi.

      • 1 2

    • Raz już zawieźli

      W listopadzie ubiegłego roku pierwszą zawieźli to i teraz sobie poradzą.

      • 0 0

  • (3)

    Przy okazji zabrali też sekcje z Mostostalu

    • 16 0

    • Mam nadzieję że zamkną w końcu tą Stocznie Vistal bo to jest dramat ci z Mostostalu wiecznie pod wpływem alkoholu (2)

      Rano godzina 7,00 a już flaszkę w szatni robili. Pan BHP nawet nie raczył spojrzeć że flaszka stoi

      • 7 0

      • A co ma vistal do mostostalu?
        Vistal dbał o wizerunek i bezpieczeństwo. Nawet na bramie potrafili trzeźwość pracowników sprawdzać. BHP-owców w grupie było więcej niż pszczółek w ulu.

        • 1 0

      • Hehe powiedział co wiedział.
        Sekcję mostostalu zabrał z Gdańska (poprzedni port).

        • 2 0

  • (1)

    Szkoda, że nie ma nagrania jak tą suwnicę ładowali na statek. Z przyjemnością obejrzał bym taki film

    • 13 0

    • Załadowana była dwoma potężnymi dźwigami statkowymi. Suwnica podjechała pod burtę statku i tam ją podczepiono pod dźwigi któte uniosły ją na pokład.

      • 1 0

  • No, no - konkretna operacja.

    Już myślałem, że bct się zwija i wywozi swoje suwnice (sorki ale mam czarno-biały ekran w laptopie i nie wiedziałem, że wywożona suwnica jest niebieska a nie pomarańczowa).

    Ale co by nie mówić, to faktycznie - szacunek dla tych fachowców od załadunku, no i od transportu.

    • 5 2

  • DockWise!

    • 2 0

  • (2)

    I że to takie wielkie pływa i się nie przewruci.

    • 3 0

    • Się nie przewruci!
      Może się przewróci.

      • 1 0

    • Ortografia obok

      Prewraca sie raczej Twoja nauczycielka Jez. Polskiego z gimnazjum!

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane