• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Portowy kolos na pokładzie silnego Fairmastera

VIK
8 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Suwnica wykonana przez firmę Fugo na pokładzie Fairmastera.


Fairmaster, jeden z najsilniejszych statków na świecie znów odwiedził gdyński port. Przypłynął po suwnicę wykonaną przez firmę Fugo dla hiszpańskiej spółki. Statek jest w drodze do portu w Algierii.



Statek Fairmaster, który przypłynął po suwnicę, ma 152,6 m długości, 27 m szerokości, 8,5 m zanurzenia oraz 18 099 GT. Jednostka należy do holenderskiego armatora Jumbo Maritime. Statek jest wyposażony w dwa dźwigi mogące podnieść razem ładunek o masie 3 tys. ton. Uważany jest za jedną z najsilniejszych jednostek na świecie.

Ładunek, po który przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t. Suwnica powstała na zamówienie hiszpańskiej spółki Duro Felguera Mining & Handling z Gijon. Będzie służyła w porcie Dien Dien w Algierii do rozładunku statków z surowcami i materiałami sypkimi, np. z węglem lub z rudą.
Ładunek po który Fairmaster przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t. Ładunek po który Fairmaster przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t.
Jest to już druga suwnica w ramach tego samego zlecenia. Pierwsza została wysłana do Algierii w listopadzie ub. roku. Początkowo suwnice miała wykonać Grupa Vistal, jednak z powodu kłopotów finansowych spółki prace zostały przerwane. Na mocy porozumienia w 2016 roku zamówienie przejęła firma Fugo z Konina. Wartość całego kontraktu to 50,9 mln zł.

Montaż suwnic odbywał się na Nabrzeżu Węgierskim zobacz na mapie Gdyni. Aby rozpocząć operację, konińska spółka musiała je wzmocnić i wyrównać teren, tak by można było ustawić tam żurawie do montażu głównych elementów o masie powyżej 460 t każdy.
VIK

Miejsca

Opinie (34)

  • przecież to wygląd na niebezpieczne (3)

    ładunek wydaje się być wręcz nieproporcjonalnie wysoki w stosunku do statku który ma dostarczyć tę suwnicę do Algierii, czy to się aby na bok nie wywróci?

    • 17 8

    • Raz już zawieźli

      W listopadzie ubiegłego roku pierwszą zawieźli to i teraz sobie poradzą.

      • 0 0

    • Fizyka sie kłania.

      Troszke wiedzy by sie przydało zamiast idiotycznej wypowiedzi.

      • 1 2

    • to tak jakbyś na łódeczce duży blok styropianu ustawił

      nie ma szans by się to wywróciło ... prędzej się ładunek zsunie !!

      • 3 4

  • Ale to musi być wyważone (4)

    Kilka centymetrów w bok i cały statek przechyla się. Szacun za taką robotę.

    • 62 7

    • Siwy jesteś od nadmiaru myslenia bez wiedzy?

      • 1 2

    • Wg kapitana siła wiatru nie może przekraczać 5, a fale większe niż 4 m aby bezpiecznie płynąć

      • 5 0

    • (1)

      no właśnie, nie chciałbym widzieć jak podczas dużych fal się to wszystko pzrechyla

      • 10 1

      • Stateczność

        Właśnie dla tego dla takiego ładunku liczy się stateczność, i wtedy wiadomo jak się zachowa na falach, oraz czy spełnia przepisy żeglugowe.

        • 6 0

  • (2)

    I że to takie wielkie pływa i się nie przewruci.

    • 3 0

    • Ortografia obok

      Prewraca sie raczej Twoja nauczycielka Jez. Polskiego z gimnazjum!

      • 0 0

    • Się nie przewruci!
      Może się przewróci.

      • 1 0

  • ciekawe ile na tym zarobili (1)

    jakie to zarobki sa i ile zysku. i najwazniejsze ile pracownik zarobil bo czesto jest tak ze firma milionowe zyski przynosi a pracownicy na minimalnej

    • 22 10

    • I bardzo dobrze!

      Zatem sam zorganizuj taką firmę , przetrwaj a potem będzież mniej narzekał.

      • 3 1

  • Miałem przyjemność moi drodzy i kochani robić drobne naprawy na tej jednistce

    To było w Roterdamie jak stal na przegladzie. Oj co sie czlek napatrzyl jak to tal jest polapane to jego moi drodzy

    • 0 6

  • Opinia do filmu

    Zobacz film SUWNICA FUGO PORT GDYNIA

    Taaa. bursztynowy ekran.

    • 0 0

  • Nadzór nad montażem konstrukcji na statku prowadził doświadczony inspektor Towarzystwa Klasyfikacyjnego RINA inż. Piotr Tusiński.
    Oczywiście gratulacje dla FUGO
    Adam

    • 2 2

  • jedno jest pewne.na takim hewilifcie raczej nie buja...

    • 1 0

  • Błąd suwnica od pylonu do samego dołu ma 93 metry wysokości

    • 1 0

  • W końcu koniec ery Vistalu i tej pracowniczej patologi

    • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane