- 1 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (219 opinii)
- 2 Terminal chemiczny obok Naftoportu (26 opinii)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (69 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (41 opinii)
- 5 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Portowy kolos na pokładzie silnego Fairmastera
Suwnica wykonana przez firmę Fugo na pokładzie Fairmastera.
Fairmaster, jeden z najsilniejszych statków na świecie znów odwiedził gdyński port. Przypłynął po suwnicę wykonaną przez firmę Fugo dla hiszpańskiej spółki. Statek jest w drodze do portu w Algierii.
Statek Fairmaster, który przypłynął po suwnicę, ma 152,6 m długości, 27 m szerokości, 8,5 m zanurzenia oraz 18 099 GT. Jednostka należy do holenderskiego armatora Jumbo Maritime. Statek jest wyposażony w dwa dźwigi mogące podnieść razem ładunek o masie 3 tys. ton. Uważany jest za jedną z najsilniejszych jednostek na świecie.
Ładunek, po który przypłynął do Portu Gdynia to też kolos. Jest to suwnica, która ma prawie 60 m wysokości, waży około 1400 t. Suwnica powstała na zamówienie hiszpańskiej spółki Duro Felguera Mining & Handling z Gijon. Będzie służyła w porcie Dien Dien w Algierii do rozładunku statków z surowcami i materiałami sypkimi, np. z węglem lub z rudą.
Jest to już druga suwnica w ramach tego samego zlecenia. Pierwsza została wysłana do Algierii w listopadzie ub. roku. Początkowo suwnice miała wykonać Grupa Vistal, jednak z powodu kłopotów finansowych spółki prace zostały przerwane. Na mocy porozumienia w 2016 roku zamówienie przejęła firma Fugo z Konina. Wartość całego kontraktu to 50,9 mln zł.
Montaż suwnic odbywał się na Nabrzeżu Węgierskim . Aby rozpocząć operację, konińska spółka musiała je wzmocnić i wyrównać teren, tak by można było ustawić tam żurawie do montażu głównych elementów o masie powyżej 460 t każdy.
Miejsca
Opinie (34)
-
2019-02-08 19:27
no i fajnie
co na to czech ktory polozyl vistal??!!!
- 0 0
-
2019-02-08 19:00
Szkoda Vistalu
- 1 1
-
2019-02-08 16:35
(1)
Szkoda, że nie ma nagrania jak tą suwnicę ładowali na statek. Z przyjemnością obejrzał bym taki film
- 13 0
-
2019-02-08 18:58
Załadowana była dwoma potężnymi dźwigami statkowymi. Suwnica podjechała pod burtę statku i tam ją podczepiono pod dźwigi któte uniosły ją na pokład.
- 1 0
-
2019-02-08 14:56
(3)
Przy okazji zabrali też sekcje z Mostostalu
- 16 0
-
2019-02-08 15:12
Mam nadzieję że zamkną w końcu tą Stocznie Vistal bo to jest dramat ci z Mostostalu wiecznie pod wpływem alkoholu (2)
Rano godzina 7,00 a już flaszkę w szatni robili. Pan BHP nawet nie raczył spojrzeć że flaszka stoi
- 7 0
-
2019-02-08 18:53
Hehe powiedział co wiedział.
Sekcję mostostalu zabrał z Gdańska (poprzedni port).- 2 0
-
2019-02-08 16:09
A co ma vistal do mostostalu?
Vistal dbał o wizerunek i bezpieczeństwo. Nawet na bramie potrafili trzeźwość pracowników sprawdzać. BHP-owców w grupie było więcej niż pszczółek w ulu.- 1 0
-
2019-02-08 16:58
DockWise!
- 2 0
-
2019-02-08 16:52
No, no - konkretna operacja.
Już myślałem, że bct się zwija i wywozi swoje suwnice (sorki ale mam czarno-biały ekran w laptopie i nie wiedziałem, że wywożona suwnica jest niebieska a nie pomarańczowa).
Ale co by nie mówić, to faktycznie - szacunek dla tych fachowców od załadunku, no i od transportu.- 5 2
-
2019-02-08 14:32
(2)
suwnica ze zdjęcia wygląda na typową kontenerową. Więc raczej nie jest do materiałów sypkich :)
- 7 13
-
2019-02-08 14:54
do sypkich (1)
pomiędzy nogami widać że elementy sypkie będą zrzucane do leja ale co to oznacza najsilnieszy statek? Pudzian pewnie by wiedział
- 8 1
-
2019-02-08 15:35
o, nie zauważyłem, dziękuję :)
- 6 1
-
2019-02-08 14:26
Pozdrawiam Wszystkich co tam robili
Szczególnie Panią z Bufetu . I Firmę Jakoś to Ciągnę .
- 16 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.