- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (65 opinii)
- 2 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (8 opinii)
- 3 150 mld zł na elektrownię jądrową (142 opinie)
- 4 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (66 opinii)
- 5 Terminal chemiczny obok Naftoportu (33 opinie)
- 6 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (44 opinie)
Prawdziwy kolos wszedł do "Remontowej"
Zobacz skomplikowaną operację wejścia kolosa do "Remontowej". Film udostępniony przez portalmorski.pl.
To była bardzo precyzyjna operacja. Do Gdańskiej Stoczni Remontowa wpłynął mierzący 300 m długości i 40 m szerokości kontenerowiec Buxcliff. Kolosa wprowadzały do Portu Gdańsk, a potem do stoczni aż cztery holowniki.
Kontenerowiec Buxcliff to jeden z najdłuższych statków, jakie były do tej pory dokowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ma 300 m długości, 40 m szerokości i 14,50 m zanurzenia przy wysokości bocznej kadłuba 24,20 m. Tonaż pojemnościowy brutto (GT) wynosi 72 760 jednostek, nośność (DWT) - 79 501 ton, wyporność - 106 038 ton, a masa statku pustego - 26 537 t. Ładowność sięga 6712 TEU.
- Nadbudówka wynurzonego, wprowadzanego do portu wewnętrznego w Gdańsku kontenerowca, przy obserwacji z oddali, dorównywała prawie wysokością pomnikowi Obrońców Westerplatte. Wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu wynosi 60,63 m - poinformował portalmorski.pl.
Z uwagi na wielkość statku, newralgicznym momentem podczas wprowadzenia do stoczni było pokonanie tzw. Zakrętu Pięciu Gwizdków, znajdującego się przy ujściu Martwej Wisły ku Zatoce Gdańskiej.
- Zakręt, liczący 600 metrów, to odcinek, w którym statki zmieniają kurs o 110 stopni. Przy 300-metrowej jednostce ta operacja wymaga ogromnej precyzji w manewrowaniu i doświadczenia - poinformował portalmorski.pl.
Buxcliff, który przejdzie w Gdańsku remont klasowy, został dzisiaj zadokowany w największym doku pływającym "Remontowej". Związany z odnowieniem klasy zakres prac, jaki będzie realizowany na tej 20-letniej jednostce, obejmuje naprawy stalowe, konserwację kadłuba, ładowni i elementów mocujących kontenery.
Statek pływający pod banderą otwartego rejestru Portugalii, czyli Madery, należy do niemieckiej spółki GEBAB Konzeptions-und Emissionsgesellschaft mbH. Operatorem statku był ostatnio liniowy przewoźnik kontenerowy Orient Overseas Container Line.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-08 17:25
Informacja (10)
A gdzie była informacja, ze wpłynie??? Nie potrzebuje musztardy po obiedzie, byłaby to niewątpliwie atrakcja obejrzeć z bliska, ale trzeba by tam być, a nie dowiedzieć się po fakcie. Brawo Trójmiasto! Nie moglibyście postarać się informować czytelników przed wydarzeniem? To nie pierwszy raz.
- 115 10
-
2021-07-11 18:53
A to jest prawda
O wielu wydarzeniach można przeczytać, ze się odbyły, a nie ze się odbędą. Wchodzę na portal codziennie i nie dowiaduje się p żadnych takich atrakcjach za wczasu.
- 3 0
-
2021-07-10 12:20
Brygida, spokojnie tylko.
- 3 0
-
2021-07-09 16:29
Nie mogli !!! Statki są awizowane, ale nie wszystkie wchodzą do Stoczni ! Wiec trudno przewidzieć ze względu na warunki atmosferyczne , decyzje Armatorów i logistykę ruchy statków ! Jak szukasz sensacji , to obserwuj przy dostępnym nabrzeżu do Stoczni, albo obserwuj ruchy statków na dostępnej witrynie . Stocznia nie ma obowiązku powiadamiać Trójmiasto.pl, ani innych ogólnych środków przekazu . Pizdrawiam
- 2 5
-
2021-07-09 07:37
Trzeba pilnować kiedy koniec remontu :) (1)
- 2 0
-
2021-07-09 19:43
Wg światowych standardów, po 20 latach robi poszerzony przegląd klasowy, powinien wychodzić za jakieś 3 tygodnie.
- 1 0
-
2021-07-08 21:10
Ruch statków urząd morski gdynia
- 3 0
-
-
2021-07-09 07:41
Dziękuję
- 3 0
-
-
2021-07-08 20:21
(1)
Polecam stronę Pilot Gdańsk, zakładka ruch w porcie
- 5 5
-
2021-07-09 07:41
Dzięki
- 3 0
-
2021-07-11 09:13
O! (1)
Jak się później przełamie w miejscu poza dokiem to będzie wiadomo z jakiego powodu :)
- 5 0
-
2021-07-11 23:42
Nic nie wiesz o statkach
Normalny się tylko uśmieje. W szkole się trzeba choć trochę uczyć
- 2 0
-
2021-07-08 20:25
(2)
jak znam zycie remont bedzie polegal na bardzo uciazliwych pracach dla srodowiska tj.piaskowanie kadluba,spawanie,malowanie,czyszczenie zbiornikow paliwowych,olejowych wymiana olejow,ktore potem pojda przez komin spalarni na westerplatte ,lepsze czyste prace wykonaja na zachodzie za lepsze pieniadze
- 60 27
-
2021-07-09 12:11
Kiedyś nie było spalarni i wszyscy jakoś żyli (1)
I sobie radzili.... Jak ktoś miał dojścia to mógł dostać beczkę albo dwie takiego przepracowanych oleju że statku... Taki środek świetnie konserwowal drewno.. Wystarczyło położyć kilka warstw i np. Taka altana ogrodowa była zabezpieczona na 20-25 lat
- 3 2
-
2021-07-11 11:19
Do dziś mi się drewno trzyma po tym oleju a malowane było jakoś w 1992
i drewno ładnie wygląda takie brązowe z widocznością słoi.
Dzisiejsze EKO-sreko nie wytrzymują kilku lat mimo mi iż w reklamie mają 6 - 8 lat....
Wiem bo pomalowałem tym eko jedna altankę.
Malowanie co 3 lata a farba ok 90 PLN za litr.
A konstrukcje malowane przepracowanym olejem z generatorów dieslowskich w super stanie mimo iż wystawione na słońce i deszcz- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.