• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawdziwy kolos wszedł do "Remontowej"

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Zobacz skomplikowaną operację wejścia kolosa do "Remontowej". Film udostępniony przez portalmorski.pl.


To była bardzo precyzyjna operacja. Do Gdańskiej Stoczni Remontowa wpłynął mierzący 300 m długości i 40 m szerokości kontenerowiec Buxcliff. Kolosa wprowadzały do Portu Gdańsk, a potem do stoczni aż cztery holowniki.



Kontenerowiec Buxcliff to jeden z najdłuższych statków, jakie były do tej pory dokowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ma 300 m długości, 40 m szerokości i 14,50 m zanurzenia przy wysokości bocznej kadłuba 24,20 m. Tonaż pojemnościowy brutto (GT) wynosi 72 760 jednostek, nośność (DWT) - 79 501 ton, wyporność - 106 038 ton, a masa statku pustego - 26 537 t. Ładowność sięga 6712 TEU.

- Nadbudówka wynurzonego, wprowadzanego do portu wewnętrznego w Gdańsku kontenerowca, przy obserwacji z oddali, dorównywała prawie wysokością pomnikowi Obrońców Westerplatte. Wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu wynosi 60,63 m - poinformował portalmorski.pl.
Z uwagi na wielkość statku, newralgicznym momentem podczas wprowadzenia do stoczni było pokonanie tzw. Zakrętu Pięciu Gwizdków, znajdującego się przy ujściu Martwej Wisły ku Zatoce Gdańskiej.

- Zakręt, liczący 600 metrów, to odcinek, w którym statki zmieniają kurs o 110 stopni. Przy 300-metrowej jednostce ta operacja wymaga ogromnej precyzji w manewrowaniu i doświadczenia - poinformował portalmorski.pl.
Buxcliff w doku pływającym. Buxcliff w doku pływającym.

Buxcliff, który przejdzie w Gdańsku remont klasowy, został dzisiaj zadokowany w największym doku pływającym "Remontowej". Związany z odnowieniem klasy zakres prac, jaki będzie realizowany na tej 20-letniej jednostce, obejmuje naprawy stalowe, konserwację kadłuba, ładowni i elementów mocujących kontenery.

Statek pływający pod banderą otwartego rejestru Portugalii, czyli Madery, należy do niemieckiej spółki GEBAB Konzeptions-und Emissionsgesellschaft mbH. Operatorem statku był ostatnio liniowy przewoźnik kontenerowy Orient Overseas Container Line.

Miejsca

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    Mogę mu patronować;)

    • 8 13

    • Buhahahahaha.

      Ty możesz byś co najwyżej patronem pociągu ekspresowego.

      • 2 0

    • Nie mozesz. on juz ma matke chrzestna

      • 0 0

    • Skażenie Środowiska

      Chcesz patronować tej jednostce? Zobacz na zdjęciach ile kadłuba wystaje poza dok. Wszystkie ścieki z mycia w kanał. Cała szlaka podczas czyszczenia w kanał. Cała farba podczas malowania w kanał. Nie ma jak rybki z ksylenem, utwardzaczem i farbą antykorozyjną. Mniam, mniam. W żaden sposób nie zabezpieczą tej jednostki przed skażeniem środowiska.

      • 3 0

    • ty mozesz byc patronem wariatkowa

      • 0 0

  • Kawałek statku, co by nie mówić. (6)

    Robi wrażenie.
    Choć patrząc na ilość kontenerów jaką jest w stanie zabrać na pokład, to przeciętna jednostka.

    • 36 4

    • Znafca się odezwał. (1)

      • 3 12

      • 6712 TEU

        To naprawdę mały kontenerowiec. Obecnie sto metrów dłuższe i szersze o 10 metrów mogą wziąć 24 000 TEU.

        • 23 1

    • wizualnie może tak

      Co to jest 6700 TEU? Największe mają aktualnie po 23-24 tys. ;) To jest taki mniejszy oceanic.

      • 14 1

    • RaPa

      Robi wrażenie wchodząc na stocznię do Nowego Portu.
      Dużo większe jednostki wchodzą do Portu Północnego do terminala DCT.

      • 0 2

    • Bzdury opowiadasz. (1)

      Jak jeszcze byla tam stocznia naprzeciw remontówki to budowano dokladnie blizniakow tego. Tylko to 30 lat temu. Mozesz nie wiedziec.

      • 0 1

      • W Północnej

        owszem, budowano kontenerowce (B184, B196) ale to były małe feedery na 400 TEU.

        • 2 0

  • Związkowcy z państwowych stoczni bankrutów stoją z biało czerwonymi szmatami śpiewają hymn trzymając w rękach krzyż i zazdroszczą biznesu.

    • 48 18

  • Prywatne stocznie sobie radza (14)

    Państwowe nie, ciekawe dlaczego

    • 70 9

    • darmozjady (1)

      bo nie ma pasozytów związkowców :)

      • 17 6

      • A się zdziwisz bo w prywatnych też są

        • 9 0

    • Bo Tusk je tak skutecznie rozmontował, że teraz musi minąć kilkanaście lat zeby poskładać to do kupy. (7)

      Poczytaj np. o stoczni Szczecińskiej, która niemcom przeszkadzała. Poczytaj co i kiedy się z nią stało a szczególnie z ludźmi tam kiedyś pracującymi!

      • 10 18

      • Za dużo wiadomości tvp (2)

        • 11 8

        • ale to prawda. najlepsza wojskowa stocznia polnocna rozmontowana za tuska

          tak jak lotnictwo wojskowe.

          Budynek dyrekcji zburzony i na jego miejscu biurowiec sprzedany.

          • 8 6

        • A jednak ma rację

          To samo zrobili ze stocznią w Gdyni

          • 1 0

      • (1)

        W stoczni taki jeden kłamca z PiS nawet stępkę błogosławił. I co? Pissowskie kłamstwo i g*wno. A mająteczek na żone przepisany.

        • 4 2

        • Za PiS rdzewieje stępka. Za PO rdzewiały stocznie. W Szczecinie itd.

          • 0 0

      • masz zryty beret jak reszta pisowców bez wykształcenia i kompleksami (1)

        • 0 2

        • Prawda boli.

          • 1 0

    • Jakie prywatne? To przeciez dzialaja na panstwowym terenie przejetym po likwidowanej przez tuska stoczni (3)

      Zaledwie kilka spolek, ktore ciezko nazwac stocznia.

      • 3 5

      • Ojj koleś gubisz się (2)

        Nie moja bajka Tusk. Ale kij ma dwa końce - poczytaj kto rozmontował stocznie w Gdańsku

        • 3 2

        • to stocznia polnocna (1)

          wiec moze sprawdz.. kiedy znikla

          • 0 1

          • Stocznia północna ledwo zipie pod inną nazwą, jest częścią grupy stoczni remontowej

            • 2 0

  • (3)

    Bez przesady, to jescze nie żaden kolos, szczególnie że to pudełkowiec

    • 18 5

    • Nie takie wychodzily ze stoczni polnocnej

      Jaki to kolos? chyba na remontówkę.

      • 0 3

    • ostatnio tędy płynął statek wiekszy o kilka metrów na początku lat 80-tych

      • 2 0

    • prawie miejsca w obrotnicy zabrakło takiiii duży

      • 0 0

  • (5)

    Trzeba przyznać że troszkę mu się zardzewiało :)

    • 16 1

    • Jest trochę fleja ! Nie zawsze się umyje po robocie :)

      • 6 1

    • będzie co szlifować

      • 2 1

    • Woda morska jest bezlitosna dla stali okrętowej. (2)

      Ruda szybko wychodzi.

      • 9 0

      • Taka Ruda wóda na maszach

        • 1 2

      • to trzeba plywac po jeziorach i rzekach

        • 0 1

  • Załoga liczy 20 osób. (15)

    Składa się z Filipińczyków, Rumunów i Ukraińców.

    Kapitan i oficerowie z Rumunii i Ukrainy.
    Załoga szeregowa z Filipin.
    Gdzie praca dla polskich marynarzy?

    • 16 31

    • Na lepszych statkach (3)

      Kontenerowiec 6700 TEU to relikt przeszłości. Polscy kapitanowie i oficerowie mają renomę i często pracują na statkach specjalistycznych wymagających szczegółowej wiedzy (zbiornikowce, statki przemysłu offshore).

      • 16 0

      • Tułacze. (2)

        I to dla Was zaszczyt nabijać kabze obcym armatorom.

        • 2 12

        • Od kilku lat jest juz stepka w Szczecinie...

          • 11 2

        • Przede wszystkim nabijam kabzę sobie. W Polsce nikt mnie nie chce.

          • 9 0

    • Może nie ma tylu polskich marynarzy i oficerów by wszystkie statki pływające po Świecie nimi obsadzić,co?

      • 10 1

    • Za wymagania jednego Polaka, mogą utrzymać czterech filipinczyków. Ze swoim pytaniem idź do armatora. (2)

      • 12 3

      • (1)

        Filipinczycy to już lepiej od Polaków niejednokrotnie zarabiają, w grę wchodzi szereg innych względów niż tylko finansowe, że rekrutują hurtowo załogi z tamtych stron, armatorzy zakładają ośrodki szkoleniowe, dotują wsie, rodziny, pomoc humanitarną po kataklizmach pogodowych

        • 4 0

        • Już w 2008 roku "filipino monkey" za 3 offa miał tyle samo co i ja.

          • 4 1

    • A to (1)

      polski statek, że ma być z polską załogą? Patrz gdzie są zarejestrowane polskie statki i kto na nich pływa. Na Oliwskich stoi Paderewski pod cypryjską banderą, zobacz ilu tam jest polaków.

      • 6 0

      • To w CP, To kto tam teraz pływa jak nie Polacy?

        • 1 1

    • (2)

      Praca dla polskich marynarzy jest tylko ze Polacy to sa lenie ogloszenia sa w agencjach potrzebuja marynarzy,mechanikow ,kucharzy ale niestety brak w polsce wiec nie rozumie aluzji przyklad A/B praca 2/2miesiace tankowiec pemnsja 2300 euro

      • 0 5

      • (1)

        Praca na tankerze wożącym ciężką chemię - benzen, kwasy, itd.
        2300 euro miesięcznie tylko w czasie pracy na statku. W tym zapłacone za 103 nadgodziny.

        Praca 7 dni w tygodniu, piątek świątek i niedziela, często w środku nocy. W domu jest się na bezpłatnym urlopie.
        Pracując w systemie 2 miesiące na statku, 2 miesiące w domu w skali roku jest się przez pół roku na bezpłatnym urlopie.

        Czyli te 2300 euro trzeba podzielić na pół. Wychodzi 1150 euro czyli 5226 złotych przez 12 miesięcy. O tego trzeba odjąć składki na ubezpieczenie emerytalno-rentowe, żeby jakąś emeryturę na starość mieć lub rentę w razie ewentualnego wypadku. Żaden armator nie opłaca marynarzowi NFZ i ZUS.

        Szału nie ma. W skali roku wyjdzie jakieś 4000 złotych miesięcznie na rękę przez 12 miesięcy. Tyle to można bez problemu zarobić w Polsce pracując fizycznie. Weekendy wolne i wszystkie nocki przespane.

        • 14 0

        • Polacy pływający na stanowiskach szeregowych (marynarze, starsi marynarze, bosmani, motorzyści, stewardzi, kucharze) na statkach cargo to już niedobitki w wieku ok. 60+, którzy sami opłacają najniższą składkę i chcą byle jakoś dociągnąć do emerytury.

          Młodych ludzi na tych stanowiskach nie ma. Jedynie jeszcze na statkach offshore.
          Tyle, że już od dobrych paru lat nawet na offshore na Północnym stanowiska szeregowe okupują Flapki.

          Przez koronawirusa trochę się zmieniło na lepsze i przez restrykcje covidowe tymczasowo wymieniają Flapów na Polaków, Ukraińców, Bułgarów.

          • 3 0

    • (1)

      Praca dla polskich załóg szeregowych na statkach cargo już się skończyła dawno temu.
      Po prostu nie opłaca się to.

      Wystarczy spojrzeć na ogłoszenia z portalu morskiego.

      O/S na nowy 291 metrowy gazowiec LNG.
      Pensja 1400 dolarów płatne tylko w czasie pobytu na statku, składki emerytalno-rentowe i NFZ nieopłacone.
      Na tym samym statku 1800 dolarów na stanowisku A/B.

      Na morzu jedynie opłaca się jeszcze pracować na stanowiskach oficerskich.

      • 7 0

      • Od czegoś trzeba zacząć, tkwić na szeregowych stanowiskach nie ma sensu tylko robić papiery na offa chociaż niektórym to już i tak wszystko jedno, byle wyjechać i to jak najdłużej bo na lądzie po latach takiej pracy się po prostu nie da dlugo wytrzymać

        • 0 0

  • (5)

    Nie znam się, ale wyglada na znacznie starszy niż 20 lat

    • 11 10

    • (2)

      Słona woda robi swoje....
      Tak jak zimą posypują ulice solą, która tak samo działa na karoserię, i auto rdzewieje...

      • 4 1

      • to niech plywa po jeziorach i rzekach

        • 0 0

      • Flapom się nie chce "jechać" ma młotkach. Wiadomo, karaoke ważniejsze. Easy, easy.

        • 1 1

    • Ale ma mały przebieg (1)

      bo pływał tylko w niedzielę

      • 9 0

      • Kapitan tylko do kościoła w niedzielę

        • 3 1

  • A mnie interesuje tylko jedno i nic więcej! Gdyby taki kolos się na maksa rozpędził i wpłynął na plażę w Sopocie, (10)

    to gdzie by się zatrzymał?

    • 20 0

    • W ***** prezydenta Karnowskiego

      • 15 1

    • W d.

      • 3 0

    • Przelicz masę razy prędkość razy gęstość piachu i opór turystów a będzie wynik. (3)

      • 11 0

      • Doliczyć należy zwiększoną przez ścieki gęstość wody w zatoce.........

        • 5 1

      • Na turystach to byłby poślizg (1)

        • 3 1

        • Na psim gów.ie prędzej

          :)

          • 0 0

    • Zobacz jak większe kolosy na YouTub wpływają

      Na plażę - np. Na stocznie złomowe itp.
      Daleko by nie wpłynął

      • 3 1

    • Mechanik marynarz były

      Popatrz na filmiki w karachi one wpadają full ahead
      Ale zatrzymać się szybko

      • 2 0

    • na stacji PKP

      • 1 1

    • Do alejek by nie dotarł.

      • 0 0

  • Takim złomem strach pływać - ale nasi dadzą mu drugie życie :) (1)

    • 5 12

    • wasi? tzn ukraincy..

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013...

Najczęściej czytane