• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Lotos Kolej jednocześnie zatrudniony u konkurencji

Robert Kiewlicz
12 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Anatol Kupryciuk (w środku) jest prezesem Lotos Kolej od maja 2017 r. Wcześniej związany był z PKP Cargo, największym konkurentem gdańskiej spółki. Z naszych informacji wynika, że dopiero kilka dni temu wypowiedział urlop bezpłatny poprzedniemu pracodawcy. Anatol Kupryciuk (w środku) jest prezesem Lotos Kolej od maja 2017 r. Wcześniej związany był z PKP Cargo, największym konkurentem gdańskiej spółki. Z naszych informacji wynika, że dopiero kilka dni temu wypowiedział urlop bezpłatny poprzedniemu pracodawcy.

Prezes Lotos Kolej był jednocześnie urlopowanym pracownikiem największego konkurenta swojej firmy, czyli PKP Cargo. Urlopu zrzekł się prawdopodobnie po naszych pytaniach w tej sprawie. Grupie Lotos ta sytuacja nie przeszkadza, PKP Cargo odmówiło nam komentarza.



Czy prezes firmy powinien być związany z konkurencją?

Przypomnijmy: w maju 2017 roku Lotos Kolej, czyli kolejowa spółka Grupy Lotos, zmienił cały zarząd. Pracę stracili wówczas prezes Henryk Gruca oraz wiceprezes Paweł Makurat. Zostali odwołani ponieważ odejścia wiceprezesa żądali pracownicy, prezes ucierpiał niejako przypadkiem.

W ich miejsce powołano Anatola Kupryciuka na stanowisko prezesa oraz Krzysztofa Wiktorowicza, na stanowisko członka zarządu. W marcu 2017 roku do zarządu dołączył jeszcze Maciej Piotrowski, na stanowisku drugiego wiceprezesa Lotos Kolej.

Anatol Kupryciuk to fachowiec od kolei: absolwent Politechniki Warszawskiej i Politechniki Gdańskiej, od 1981 r. związany z różnymi podmiotami grupy PKP. Bezpośrednio przed przyjściem do Lotos Kolej pracował jako dyrektor Biura Kierowania Przewozami w centrali PKP Cargo, a więc u największego konkurenta Lotos Kolej na rynku przewozów towarowych w Polsce.

Problem w tym, że - jak ustaliliśmy - od momentu powołania na stanowisko prezesa Lotos Kolej, Anatol Kupryciuk wciąż pozostawał pracownikiem PKP Cargo. W poprzedniej firmie otrzymał natomiast urlop bezpłatny.

O status zawodowy Kuprycniuka zapytaliśmy w PKP Cargo. Chcieliśmy wiedzieć, czy:

  • nadal jest on pracownikiem spółki,
  • na jaki okres udzielono mu urlopu bezpłatnego,
  • podczas trwania urlopu może podejmować zatrudnienie w innych firmach,
  • nie ma zakazu konkurencji?


PKP Cargo nabiera wody w usta

Odmówiono nam jednak odpowiedzi na te pytania.

- Zgodnie z przepisem art. 4 ust. 1 ustawy Prawo prasowe przedsiębiorca jest obowiązany do udzielenia prasie informacji o swojej działalności, o ile na podstawie odrębnych przepisów informacja nie jest objęta tajemnicą lub nie narusza prawa do prywatności. Wskazany wyżej przepis ustawy nie znajduje więc zastosowania w niniejszej sprawie. Wobec powyższego PKP Cargo nie ma możliwości udzielenia odpowiedzi - poinformował Trojmiasto.pl Ryszard Jacek Wnukowski z Biura Prasowego PKP Cargo.
Grupa Lotos zaskoczona

W tej sytuacji o informację poprosiliśmy Grupę Lotos, stuprocentowego właściciela Lotos Kolej. Informacje o zatrudnieniu prezesa u konkurencji zaskoczyły pracowników GL, ale udało nam się uzyskać oświadczenie samego zainteresowanego, który wcześniej nie chciał o tym rozmawiać.

- Od dnia 17 maja 2017 świadczę pracę na rzecz spółki Lotos Kolej. Wobec powyższego nie prowadziłem żadnej aktywności na rzecz podmiotów konkurencyjnych. Od poprzedniego pracodawcy otrzymałem urlop bezpłatny, którego zrzekłem się zgodnie z oczekiwaniami zarządu Grupy Lotos SA - zadeklarował Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Pytania bez odpowiedzi

Nie udało nam się ustalić, kiedy prezes Lotos Kolej zrzekł się urlopu udzielonego mu przez PKP Cargo? Czy nastąpiło to tuż po objęciu funkcji w Lotos Kolej czy dopiero po przesłaniu przez nas pytań do PKP Cargo? Tego prezes nie chce ujawnić.

Także Grupa Lotos nie udzieliła nam informacji o tym jakie dokładnie były "oczekiwania zarządu" wobec szefa Lotos Kolej i kiedy zostały zrealizowane.

Pracownicy domagają się wyjaśnień

Ujawnieniem zawodowych zależności prezesa oburzone są związki zawodowe działające w Lotos Kolej.

- Jesteśmy zaskoczeni całą sprawą. Znaliśmy przeszłość naszego prezesa i ufaliśmy, że nie ma ona wpływu na dalszy rozwój naszej spółki - mówi Radosław Czerniak, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Transportu Kolejowego Grupy Lotos. - Ale w tej sytuacji trudno nam w to nadal wierzyć. W spółce wprowadzana jest nowa struktura i likwidowane są kolejne stanowiska, a prawie codziennie odchodzi z firmy kilkoro pracowników. W środę złożyliśmy w biurze zarządu Grupy Lotos pismo podpisane przez cztery związki zawodowe (ZZPTKGL, Związek Zawodowy Pracowników Ruchu Ciągłego, Związek Zawodowy Inżynierów i Techników Grupy Lotos i Związek Zawodowy Obrony Pracowników w Grupie Lotos) wzywające zarząd do do pilnego spotkania z załoga w celu wyjaśnienia sytuacji w Lotos Kolej.
Lotos Kolej i PKP Cargo: najwięksi konkurenci

PKP Cargo to największy w Polsce i drugi w Unii Europejskiej operator kolejowych przewozów towarowych, notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Lotos Kolej jest największą konkurencją PKP Cargo i wiceliderem rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej. W 2003 roku spółka operowała sześcioma lokomotywami, dziś zarządza około stu elektro- i spalinowozami.

Jeszcze w 2015 roku spółka Lotos Kolej miał zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Spekulowało się, że spółka pozyska partnera finansowego. Pojawiły się nawet propozycje od firm. Zainteresowanie wyrażała spółka PKP Cargo, do złożenia oferty szykowało się też CTL Logistics i OT Logistics.

Miejsca

  • LOTOS Kolej Gdańsk, Michałki 25
  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • Wszyscy zaskoczeni

    Cargo, Lotos a nawet sam prezes!
    Czemu mnie to już nie dziwi, a słupki poparcia rosną oj rosną!

    • 32 2

  • (2)

    lewackie pieniactwo gazet w

    • 3 45

    • A co ma lewactwo do tego? Tu o uczciwość chodzi lub raczej jej brak.

      • 27 1

    • głąb dobrej zmiany się odezwał - wyuczona regułka, której znaczenia nawet nie rozumiesz.

      • 13 0

  • g..o wyb-iórcza (2)

    Afera - to pikuś w porównaniu z Amber Gold, mieszkaniami i kontami pana a. - jaka gazetka takie afery. Lewackie pisma.

    • 6 49

    • A co ma piernik do... co to ma wspólnego z lewactwem. Płatny trollin już ruszył. Jak widać każda władza ma swoją aferę.

      • 31 0

    • Tak samo jak afera z bankrutującymi pisowskimi skokami ?

      Gdzie jest kasa (dziesiątki milionów złotych) zebrane przez grzyba z Torunia na ratowanie stoczni.
      A finansowanie rządowych głupot za pieniądze ze spółek skarbu państwa ?
      Dla lekarzy i na leczenie nie ma ?

      • 34 1

  • Komuś zależy żeby zniszczyć konkurencję

    W tej chwili w firmie nie ma osoby decyzyjnej, przewozy spadają na łeb, nie podpisuje się nowych kontraktów. Z drugiej firmy w Polsce Lotos kolej spadło juz na czwarte miejsce.
    Dobra zmiana rządzi. ....

    • 41 2

  • Tak działa Gdańska "budynioza" (2)

    Czy to PKP , czy UM....

    • 2 41

    • (1)

      Jaka budynioza. Gość jest z nowej ekipy. Myśl. A może uwagę odwracasz, czyli kota ogonem

      • 26 0

      • co kazali to pis-omatoł pisze

        • 23 0

  • Najważniejsze aby różańce sponsorowali.

    • 36 3

  • No brawo Panie Kupryciuk i reszta bandy!!! A Grupa LOTOS zaskoczona, co za brednie!!!! Zwalniają prawdziwych fachowców, zatrudniają jakiś dziwnych frustratów i LOTOS Kolej z drugiego na rynku przewoznika spadła na czwartą lokatę. No poprostu brawo bandoneon fachowców!!!!

    • 46 3

  • Czyli kolejny misiewicz

    Klasyczne TKM

    • 33 1

  • ,,Mój mąż jest z zawodu dyrektorem ,,

    • 42 1

  • Zaraz pojawią się na forum dyżurni propagandziści lotosu (3)

    Wybielają i bronią zwolnionego przezesa, wyrzuconych dyrektorów itd itp. Pieją pieśni pochwalne jacy to oni byli wspaniali i ile im zawdzięczają.

    • 10 33

    • Tu partia nie ma znaczenia

      Wystarczy by facet miał jaja i nie bał się partyjnych wataszków. Gdy firma ma w d*pie klientów to oni uciekają do konkurencji, ot wszystko.
      A w firmie nie dzieje się nic co by szlo w dobrym kierunku. Niedługo jak podchodzą klienci zrobi się za dużo pracowników. No chyba ze o to chodzi by ludzie którzy pracują w torach przeszli do PKP Cargo gdzie jak wiadomo z ludźmi jest ogromny problem.

      • 18 0

    • Bo jest kogo i za co chwalić!!! Nie masz wiedzy nie wypowiadaj się PROPISIAKU!!!!

      • 11 0

    • nieudacznik

      co, nie załapałeś się na zwolnione stanowisko frustracie?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane