• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Szymborski odchodzi z terminalu BCT

Wioletta Kakowska-Mehring
22 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju  korytarza transportowego  Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów. Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju  korytarza transportowego  Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów.

Szykują się zmiany we władzach gdyńskiej spółki portowej BCT. Po 10 latach zarządzania terminalem kontenerowym ze stanowiska prezesa odchodzi Krzysztof Szymborski. Terminal należy do filipińskiej spółki International Container Terminal Services Inc.



Krzysztof Szymborski pozostanie na stanowisku do końca maja. Załogę BCT poinformowano, że prezes odchodzi z "powodów osobistych". Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, na stanowisko prezesa mianowany zostanie Wojciech Szymulewicz, do tej pory prezes terminalu w Chorwacji, należącego również do ICTSI.

Szymborski stanowisko prezesa w BCT objął w styczniu 2009 roku. Obejmując je już miał wieloletnie, także międzynarodowe doświadczenie w dziedzinie logistyki morskiej i transportu. W latach 80. pracował w zarządzie Portu Gdańsk. Po trzech latach przeszedł do Portu w Gdyni, w którym ponad trzy lata był dyrektorem Elewatora Zbożowego, a w latach 1993-1994 kierował pracami Biura Rozwoju. Od połowy lat 90. pracował w Dubaju, gdzie był kierownikiem utrzymania ruchu mechaników w przedsiębiorstwie Dubai Drydocks. Pełnił też stanowiska kierownicze, m.in. we francuskiej firmie Farm Frites, norweskiej King Oskar oraz brytyjskim przedsiębiorstwie przetwórczym Lisner.

Będąc prezesem BCT Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów. Działał też na rzecz dostosowania Portu Gdynia do przyjmowania większych statków.

Prezes BCT wciąż walczy o korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk



Informacja o odejściu prezesa Szymborskiego wywołała niepokój wśród załogi. Pracownicy obawiają się, że może to być pierwszy sygnał zmian, jakie czekają BCT. Mówi się o połączeniu terminalu z sąsiednim terminalem kontenerowym GCT, a także o pierwszym kroku do zakończenia przez ICTSI współpracy z Portem Gdynia. Umowa dzierżawy terminalu kończy się już w 2023 roku.

Przypomnijmy, że informacja o ewentualnym połączeniu BCT i GCT pojawiła się w sierpniu 2016 roku. Wówczas okazało się, że trwają rozmowy na ten temat na poziomie właścicielskim. Nie chodziło o przejęcie, a o fuzję. Ten ruch miał wzmocnić gdyńskie terminale i podnieść ich konkurencyjność. Okazuje się jednak, że sprawa fuzji jest już nieaktualna.

- Rozmowy o połączeniu terminali zakończyły się bez sukcesu na początku ubiegłego roku i temat nie jest kontynuowany - poinformował Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy/CCO BCT.
A co z dalszą obecnością ICTSI w Gdyni?

- Pomimo niedługiego końca koncesji ICTSI deklaruje chęć dalszego pozostania w Gdyni - dodał Michał Kużajczyk.
BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy od 2003 należy do międzynarodowego operatora terminali kontenerowych ICTSI - spółki, która zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie. Została założona w 1987 na Filipinach.

Miejsca

Opinie (76) 9 zablokowanych

  • Kończ Waś, wtydu oszczędź (5)

    a p.Szymulewicz, mam nadzieję, zrobi porządki rodzinnym obstawianiem stołków :)

    • 38 20

    • porządek na rzecz twojej rodziny? (2)

      • 5 9

      • popularny program PiS to "rodzina na swoim+" vel Nepotyzm+ (1)

        austriacki Zięć Kuzyna Prezesa+

        • 12 8

        • i brygadzistów+

          • 7 2

    • Misiewicze +

      • 5 3

    • Mógłbyś najpierw zgłębić znaczenie tego powiedzenia,

      zanim zaczniesz je bezmyślnie cytować...

      • 5 0

  • czas na młodych (1)

    • 17 15

    • tjaaaa takich Misiewiczów ci u nas oPiSowo dostatek ...

      • 6 7

  • w tym kraju nie ma nic polskiego. wszystko sprzedane za czasów złodziejskiej prywatyzacji (6)

    • 57 47

    • jakby było państwowe (2)

      to miałbyś tam zamiast takich ludzi z doświadczeniem samych pociotków partyjnych, a straty łatałoby się z podatków. Faktycznie złodziejska ta prywatyzacja.

      • 29 15

      • lepsi zlodzieje z doswiadczeniem i plecami do kitrania walkow (1)

        kreatywna ksiegowosc i do przodu

        • 3 6

        • Masz na myśli kreatywne kupowanie przez pissowskiego kłamcę działek od kleru?

          • 12 10

    • zostało jeszcze trochę polskiego narzekania

      • 6 5

    • To była prywatyzacja kapitałowa, matołku.

      Bez niej te wyleczone przed prywatyzacją i oddłużone komunistyczne zombie nie przetrwałyby na rynku paru lat.

      • 19 10

    • jest: kapusta, kartofle, buraki, cebula, czosnek rzeczywiscie z chin

      • 3 0

  • Pan Szymborski zasłynał też innymi działaniami (4)

    Od momentu objęcia BCT konsekwentnie i przez cały czas krytykował Port Gdynia bez względu na to, co port robił. Ciągle coś mu się nie podobało.

    • 47 12

    • Bo ten typ człowieka tak już ma.

      • 16 1

    • (2)

      Żeby wyglaszac takie opinie należy poznać fakty a co port zrobi dla BCT?co z n.bulgarskim ? Bo port lubi chińczyka jego promuje Człowiek się starał aby dla bct było dobrze a gdzie obietnica obiecanki cacanki

      • 4 11

      • No to teraz dałeś/dałaś do pieca, oj dałeś. (1)

        "Bo port lubi chińczyka ... " - zgłoś to do stowarzyszenia antydyskryminacyjnego.
        "Człowiek się starał aby dla bct było dobrze ... " - z kolei po tym stwierdzeniu powinieneś/powinnaś w końcu wymienić szkła w okularach (przecieranie ich już nic nie da).

        • 10 3

        • Rany.... chinczyk to zwyczajny obóz pracy.

          • 5 0

  • Czy to bohater tematu na forum "praca" ? (1)

    • 33 2

    • Tak, to ten "bohater".

      Ale to co na forum "praca" jest nieważne, bo przecież pan prezes odchodzi z "powodów osobistych". Buuhhhhhaaaa!!!!

      • 22 2

  • najwieksi armatorzy odeszli (5)

    przez ostatnie 10 lat wlasnie terminal BCT stracił najwięcej

    • 38 7

    • akurat na południe UE ... to kontenery wozi się przez Rostock

      bo znacznie szybciej, wygodniej i taniej...

      • 6 7

    • tak kończy się zarządzanie przez ludzi związnych z po (1)

      • 9 17

      • No nie wiem ale chyba niekoniecznie związanych z po, bo ostatni prawnik prezesa bryluje po tej wprost przeciwnej stronie.

        • 10 0

    • A dlaczego odeszli armatorzy duże statki do być nie wejdą chyba jak by była obietnica a nima

      • 0 0

    • Głupszego postu dawno nie czytałem.

      • 4 2

  • Bierzcie przykład z Gdańska.

    Do roboty. Nie narzekać

    • 25 9

  • Parodia (1)

    Filipiny nas nawet wykupowały. Dobrze, że to już koniec mafii PO PSL

    • 37 57

    • lataj LOT-em z kosakowa do warszawa radom z przesiadka w baranowie

      • 8 5

  • czas na starych

    • 6 0

  • jedynaka PO w wyborach prywatyzował polskie terminale i zamykał stocznie (6)

    • 35 28

    • Pan Lewandowski? (2)

      • 18 8

      • pan?!? (1)

        • 10 8

        • no wlasnie, jaki on pan

          • 6 3

    • przecież Jaworski jest w PiS

      • 23 17

    • Stocznie zalatwiły nieroby z Związków zawodowych broniących SB - eka i prawdopodobnie pedofila.

      • 9 4

    • a PIS

      Zaorał.. Po okresie wspaniałego zarządzania.. resztka przemysłu umarła .
      Wszystkie podmioty przemysłu okretowego są w stanie agonalnym..
      Za to wykształciliśmy wielkie kadry które dokonały dekomunizacjie tego co jeszcze przed nimi istniało..W tym stanie znajdują sie praktycznie mniejsze prywatne.
      Można powiedzieć , że jedynym pozostał Remontowa Holding.. ale z upadającym Shipbuildingiem.

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Katarzyna Dobrzyniecka

Ekonomista, Absolwent Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego Od ponad 10 lat Dyrektor...

Najczęściej czytane