• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Szymborski odchodzi z terminalu BCT

Wioletta Kakowska-Mehring
22 maja 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju  korytarza transportowego  Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów. Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju  korytarza transportowego  Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów.

Szykują się zmiany we władzach gdyńskiej spółki portowej BCT. Po 10 latach zarządzania terminalem kontenerowym ze stanowiska prezesa odchodzi Krzysztof Szymborski. Terminal należy do filipińskiej spółki International Container Terminal Services Inc.



Krzysztof Szymborski pozostanie na stanowisku do końca maja. Załogę BCT poinformowano, że prezes odchodzi z "powodów osobistych". Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, na stanowisko prezesa mianowany zostanie Wojciech Szymulewicz, do tej pory prezes terminalu w Chorwacji, należącego również do ICTSI.

Szymborski stanowisko prezesa w BCT objął w styczniu 2009 roku. Obejmując je już miał wieloletnie, także międzynarodowe doświadczenie w dziedzinie logistyki morskiej i transportu. W latach 80. pracował w zarządzie Portu Gdańsk. Po trzech latach przeszedł do Portu w Gdyni, w którym ponad trzy lata był dyrektorem Elewatora Zbożowego, a w latach 1993-1994 kierował pracami Biura Rozwoju. Od połowy lat 90. pracował w Dubaju, gdzie był kierownikiem utrzymania ruchu mechaników w przedsiębiorstwie Dubai Drydocks. Pełnił też stanowiska kierownicze, m.in. we francuskiej firmie Farm Frites, norweskiej King Oskar oraz brytyjskim przedsiębiorstwie przetwórczym Lisner.

Będąc prezesem BCT Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów. Działał też na rzecz dostosowania Portu Gdynia do przyjmowania większych statków.

Prezes BCT wciąż walczy o korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk



Informacja o odejściu prezesa Szymborskiego wywołała niepokój wśród załogi. Pracownicy obawiają się, że może to być pierwszy sygnał zmian, jakie czekają BCT. Mówi się o połączeniu terminalu z sąsiednim terminalem kontenerowym GCT, a także o pierwszym kroku do zakończenia przez ICTSI współpracy z Portem Gdynia. Umowa dzierżawy terminalu kończy się już w 2023 roku.

Przypomnijmy, że informacja o ewentualnym połączeniu BCT i GCT pojawiła się w sierpniu 2016 roku. Wówczas okazało się, że trwają rozmowy na ten temat na poziomie właścicielskim. Nie chodziło o przejęcie, a o fuzję. Ten ruch miał wzmocnić gdyńskie terminale i podnieść ich konkurencyjność. Okazuje się jednak, że sprawa fuzji jest już nieaktualna.

- Rozmowy o połączeniu terminali zakończyły się bez sukcesu na początku ubiegłego roku i temat nie jest kontynuowany - poinformował Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy/CCO BCT.
A co z dalszą obecnością ICTSI w Gdyni?

- Pomimo niedługiego końca koncesji ICTSI deklaruje chęć dalszego pozostania w Gdyni - dodał Michał Kużajczyk.
BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy od 2003 należy do międzynarodowego operatora terminali kontenerowych ICTSI - spółki, która zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie. Została założona w 1987 na Filipinach.

Miejsca

Opinie (76) 9 zablokowanych

  • Operatorzy (3)

    Weź że sobą ludzi którzy zrobili zły klimat wiadomo o kogo chodzi gwe morze nowy prezes to zmieni p k.........cz

    • 8 5

    • Prezes jak prezes ale dyr. op. - to jest opiekun gwe. (2)

      • 6 2

      • Prezes to powinien zabrać ze sobą (1)

        kierowniczkę mobberkę, której tak bronił, a przez którą (m.in.) stracił stołek.
        Wtedy - przynajmniej w kwestii zakupów dla firmy - skończy się temat pozornych oszczędności.

        • 5 4

        • Re: Prezes to powinien zabrać ze sobą

          Tu racja jest. Koleżanka co tam pracuje mówi że ta szefowa DZ to skończona, skompromitowana bez kryty honoru kobita.

          • 1 0

  • niestety za jego czasow BCT zszedl na psy (3)

    mino ze znam P Krzysztofa osobiscie jeszcze z czasow Farm Frites i King Oskara i mam o nim dobre zdanie - musze przyznac ze niestety za czasow jego rzadow BCT zszedl mocno na psy i duzo stracil na znaczeniu, w przeciwienstwie do terminalu w Gdansku, ktory sie rozwinal. Wystarczy spojrzec gdzie uciekli z BCT i gdzie przeniesli sie najwieksi armatorzy.

    • 18 3

    • Nie wiem, czy zauwazyles, ale Gdansk jest glebokowodny.

      • 0 0

    • Sorry, jacy najwieksi armatorzy ? Jeden, i nie było szans go zatrzymać, drugi pozostał i ma sie dobrze.

      • 3 8

    • Widocznie taki temat jak BCT zwyczajnie go przerósł i

      pora najwyższa na powrót do tematów typu Farm Frites i King Oskar.

      • 13 2

  • Ulga i to wielka (1)

    Pracuje w tym zakładzie 10 lat. Zatrudniony mnie już za rządów Prezesa ale nic dobrego nie mogę na jego temat powiedzieć nie znam osobiście więc jakiekolwiek wypowiedzi są zbędne. Ale marketing i dział zaopatrzenia trzeba by postawić do pionu. Do końca nikt tam nie jest odpowiedzialny za nic. Bzdurne decyzje pozorne oszczędności i nierówny podział wśród pracowników. Jak firma wspierana która wspiera się ludźmi z ulicy może dobrze ciągnąc. Pierw zatrudniają kogo popadnie przez firmy zewnętrzne zamiast dac godziwie zarobić swojej wykwalifikowanej kadrze. I to w nią inwestować w ludzi sprawdzonych z doświadczeniem. Wszyscy zgodnie mówią że od 10 lat zarabiają tyle samo praktycznie. Tylko 10 lat temu z 4 tyś pensji można było wiele kupić odłożyć i godnie żyć a teraz za 4 co można. O ile ktoś ma 4 i jest w elicie tej bazy bo resztą co niby nie robi przeładunku jak ma 3 to góra. Żenada niech ton sie już konczy.

    • 8 0

    • Nic dodać, nic ująć.

      "Bzdurne decyzje pozorne oszczędności i nierówny podział wśród pracowników" - i tak delikatnie to określiłeś.
      Tak było w BCT a jak będzie po zmianie prezesa, to już niedługo wyjdzie w praniu.

      • 5 0

  • Prezes Szymborski odchodzi z terminalu BCT a czereśnie dalej po 49 zł.

    • 12 0

  • (1)

    Nareszcie Mafi z Wejherowa i Bolszewia się ukróci.Uklady ukladziki i łapówkarstwo by dostać lepszą pracę w danym dniu.Zreszta całe BCT to złodzieje .Tam wszyscy co muszą ukraść łącznie z celnikami

    • 12 6

    • No nie wiem czy się ukróci ...

      Przecież dyr. op. - właśnie gość z Wejherowa - chyba się nie zmienia.

      • 9 2

  • W ostatnich latach w BCT zdarzył się też problem z ujawnieniem informacji, do ujawnienia których kierownictwo nie miało prawa. (1)

    I teraz taka oto ciekawostka z ogólnodostępnej strony :
    "Rada Interesantów Portu Gdynia przeprasza PKP Cargo Gdynia S.A. za upublicznienie korespondencji na swojej stronie internetowej bez wiedzy i zgody tej Spółki, jak również bez uprzedniego uzyskania stanowiska PKP Cargo odnośnie treści skierowanego do niej wystąpienia, a więc zarzutów kierowanych względem PKP Cargo".
    Hmmm .... zgadnijcie kto jest Przewodniczącym Zarządu tej Rady...

    • 13 1

    • No co zrobisz? Nic nie zrobisz.

      Widać że ten pan i w BCT i w tej Radzie czuł się jak król wszechświata.
      A tu jeszcze kolejna plotka o ponoć przegranej przed arbitrażem, jakiejś grubej sprawie z Portem. Coraz ładniejsze "kwiatki" wychodzą- jak już ludzie się nie boją, to i chętniej mówią o tych "kwiatkach".

      • 8 0

  • Pan Szymborski zasłynał też innymi działaniami (4)

    Od momentu objęcia BCT konsekwentnie i przez cały czas krytykował Port Gdynia bez względu na to, co port robił. Ciągle coś mu się nie podobało.

    • 47 12

    • (2)

      Żeby wyglaszac takie opinie należy poznać fakty a co port zrobi dla BCT?co z n.bulgarskim ? Bo port lubi chińczyka jego promuje Człowiek się starał aby dla bct było dobrze a gdzie obietnica obiecanki cacanki

      • 4 11

      • No to teraz dałeś/dałaś do pieca, oj dałeś. (1)

        "Bo port lubi chińczyka ... " - zgłoś to do stowarzyszenia antydyskryminacyjnego.
        "Człowiek się starał aby dla bct było dobrze ... " - z kolei po tym stwierdzeniu powinieneś/powinnaś w końcu wymienić szkła w okularach (przecieranie ich już nic nie da).

        • 10 3

        • Rany.... chinczyk to zwyczajny obóz pracy.

          • 5 0

    • Bo ten typ człowieka tak już ma.

      • 16 1

  • (1)

    filipińska spółka:), czytaj zarejestrowana na Filipinach:)

    • 3 2

    • Zarejestrowana to ona jest chyba w Holandii

      a właściciel na bank jest z Filipin (z naciskiem na "chyba", bo ja się nie znam, nie wiem, nie mam czasu i ogólnie zarobiony jestem).

      • 7 0

  • (1)

    Domyślam się kto pisze te wszystkie opinie prawdopodobnie ta sama osoba w wielu postaciach dobra rada żeby dobrze pisać i mądrze to należy poznać fakty a nie snuć dyrdymały bo to się kupy nie trzyma

    • 5 15

    • adaś przestań kozaczyć, bo chyba pamiętasz jakiej już kiedyś sobie biedy narobiłeś w robocie przez aktywność w necie

      • 9 2

  • Uff, ale ulga ... (2)

    Całe szczęście że ta rezygnacja to z "powodów osobistych", bo już niektórzy podejrzewali że to "nagroda" z Filipin za brak przeciwdziałania mobbingowi, przewalenie kupy kasy na brnięcie w proces sądowy i sromotne przegranie go.

    • 22 5

    • (1)

      Widać filozofię nie masz dość napisz ile za mobilny dostałeś i czy tak naprawdę się nalezalo

      • 0 9

      • Ale mnie rozgryzłeś - faktycznie, nie mam dość. A ile boss musiał zapłacić (i czy naprawdę musiał), to jego zapytaj

        Taka filozofia.

        • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane