• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Szymborski odchodzi z terminalu BCT

Wioletta Kakowska-Mehring
22 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju  korytarza transportowego  Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów. Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju  korytarza transportowego  Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów.

Szykują się zmiany we władzach gdyńskiej spółki portowej BCT. Po 10 latach zarządzania terminalem kontenerowym ze stanowiska prezesa odchodzi Krzysztof Szymborski. Terminal należy do filipińskiej spółki International Container Terminal Services Inc.



Krzysztof Szymborski pozostanie na stanowisku do końca maja. Załogę BCT poinformowano, że prezes odchodzi z "powodów osobistych". Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, na stanowisko prezesa mianowany zostanie Wojciech Szymulewicz, do tej pory prezes terminalu w Chorwacji, należącego również do ICTSI.

Szymborski stanowisko prezesa w BCT objął w styczniu 2009 roku. Obejmując je już miał wieloletnie, także międzynarodowe doświadczenie w dziedzinie logistyki morskiej i transportu. W latach 80. pracował w zarządzie Portu Gdańsk. Po trzech latach przeszedł do Portu w Gdyni, w którym ponad trzy lata był dyrektorem Elewatora Zbożowego, a w latach 1993-1994 kierował pracami Biura Rozwoju. Od połowy lat 90. pracował w Dubaju, gdzie był kierownikiem utrzymania ruchu mechaników w przedsiębiorstwie Dubai Drydocks. Pełnił też stanowiska kierownicze, m.in. we francuskiej firmie Farm Frites, norweskiej King Oskar oraz brytyjskim przedsiębiorstwie przetwórczym Lisner.

Będąc prezesem BCT Krzysztof Szymborski zasłynął jako gorący orędownik rozwoju korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, który pomógłby w rozwoju trójmiejskich portów. Działał też na rzecz dostosowania Portu Gdynia do przyjmowania większych statków.

Prezes BCT wciąż walczy o korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk



Informacja o odejściu prezesa Szymborskiego wywołała niepokój wśród załogi. Pracownicy obawiają się, że może to być pierwszy sygnał zmian, jakie czekają BCT. Mówi się o połączeniu terminalu z sąsiednim terminalem kontenerowym GCT, a także o pierwszym kroku do zakończenia przez ICTSI współpracy z Portem Gdynia. Umowa dzierżawy terminalu kończy się już w 2023 roku.

Przypomnijmy, że informacja o ewentualnym połączeniu BCT i GCT pojawiła się w sierpniu 2016 roku. Wówczas okazało się, że trwają rozmowy na ten temat na poziomie właścicielskim. Nie chodziło o przejęcie, a o fuzję. Ten ruch miał wzmocnić gdyńskie terminale i podnieść ich konkurencyjność. Okazuje się jednak, że sprawa fuzji jest już nieaktualna.

- Rozmowy o połączeniu terminali zakończyły się bez sukcesu na początku ubiegłego roku i temat nie jest kontynuowany - poinformował Michał Kużajczyk, dyrektor handlowy/CCO BCT.
A co z dalszą obecnością ICTSI w Gdyni?

- Pomimo niedługiego końca koncesji ICTSI deklaruje chęć dalszego pozostania w Gdyni - dodał Michał Kużajczyk.
BCT Bałtycki Terminal Kontenerowy od 2003 należy do międzynarodowego operatora terminali kontenerowych ICTSI - spółki, która zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem i obsługą portów oraz terminali kontenerowych na całym świecie. Została założona w 1987 na Filipinach.

Miejsca

Opinie (76) 9 zablokowanych

  • a tam aresztowania...

    • 5 2

  • Każda szycha "dobrowolnie" odchodzi ze swojego wysokiego stołka wyłącznie z "powodów osobistych" .....

    jak tylko większa szycha uzna, że już dosyć ta mniejsza szycha nawywijała.
    A ta niespodziewana zmiana może tylko poprawić sytuację w BCT - tam już nic nie można było bardziej popsuć.
    Teraz tylko żeby ICTSI nagle nie zmieniło zdania na temat swojej obecności w Gdyni, bo jakoś dziwnie przyschła ta akcja z fuzjami terminali, czy ich przejęciami.

    • 18 3

  • Byle by Polak zastąpił. Tylko taki z krwi i kości, nie paszportu.

    • 5 8

  • Uff, ale ulga ... (2)

    Całe szczęście że ta rezygnacja to z "powodów osobistych", bo już niektórzy podejrzewali że to "nagroda" z Filipin za brak przeciwdziałania mobbingowi, przewalenie kupy kasy na brnięcie w proces sądowy i sromotne przegranie go.

    • 22 5

    • (1)

      Widać filozofię nie masz dość napisz ile za mobilny dostałeś i czy tak naprawdę się nalezalo

      • 0 9

      • Ale mnie rozgryzłeś - faktycznie, nie mam dość. A ile boss musiał zapłacić (i czy naprawdę musiał), to jego zapytaj

        Taka filozofia.

        • 10 1

  • Czy wyjaśniono okoliczności śmiertelnego wypadku w BCT? (1)

    • 19 2

    • Ta, jasne, wyjaśniono - ponoć BCT niewinne (jak zawsze).

      Chyba poza rodziną ofiary nikomu najwyraźniej nie zależało na wyjaśnianiu czegokolwiek.
      A poza tym jak wyjaśniać, skoro chęci brak a i ponoć akurat tego feralnego dnia kamera się popsuła (być może ta najważniejsza dla ustalenia okoliczności wypadku).

      • 13 1

  • Artykuł o tym że jakiś dziadek odchodzi z pracy? Serio nic ciekawszego się w Gdyni nie dzieje? (1)

    • 17 10

    • Ojojoj ale napytałeś sobie biedy ...

      Określić znającego się na wszystkim mistrza taktu i kompromisu - najlepszego prezesa na świecie i w okolicach mianem "jakiś dziadek", to bardzo brzydki nietakt.
      A teraz jeden z najsłynniejszych w kraju prawników pana prezesa pozwie cię o różne poważne naruszenia (chyba że nie pozwie, bo teraz prezes musiałby już płacić za usługi prawne ze swojej kasy).

      • 13 2

  • Pisowscy misiewicze przed wyborami chcą się obstawiać stanowiskami.

    • 10 6

  • niestety za jego czasow BCT zszedl na psy (3)

    mino ze znam P Krzysztofa osobiscie jeszcze z czasow Farm Frites i King Oskara i mam o nim dobre zdanie - musze przyznac ze niestety za czasow jego rzadow BCT zszedl mocno na psy i duzo stracil na znaczeniu, w przeciwienstwie do terminalu w Gdansku, ktory sie rozwinal. Wystarczy spojrzec gdzie uciekli z BCT i gdzie przeniesli sie najwieksi armatorzy.

    • 18 3

    • Widocznie taki temat jak BCT zwyczajnie go przerósł i

      pora najwyższa na powrót do tematów typu Farm Frites i King Oskar.

      • 13 2

    • Sorry, jacy najwieksi armatorzy ? Jeden, i nie było szans go zatrzymać, drugi pozostał i ma sie dobrze.

      • 3 8

    • Nie wiem, czy zauwazyles, ale Gdansk jest glebokowodny.

      • 0 0

  • teraz trza połączyć port w Elblągu z portem w Budapeszcie

    via Karpatia i tunel pod Tatrami
    i byndzie super
    vivat Ojciec Matołusz

    • 16 8

  • (1)

    Oby nowy prezes zaczal tam placic normalne pieniadze, bo pamietam jak tam bylem na rozmowie to stawki przez nich oferowane to kpina. Jak to powiedzili, u nas w firmie tyle sie nie zarabia. To prosze bardzo, trzymajcie sobie super pensje dla kolegow krolika, a ludziom robiacym robote oferujcie smieszne pieniadze. Swietlna przyszlosc przed Wami :)

    • 23 3

    • No oby ale nie sądzę.

      Kadra kierownicza zawija naprawdę solidne pieniądze, więc ludziom za robotę nie można dać więcej, bo nie ma już skąd.

      • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane