• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problem z rachunkami za prąd. Energa wyjaśnia

Robert Kiewlicz
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zofia Paryła zwolniona. Zmiany w zarządzie Energi
Awaria sytemu rozliczeniowego Energi. Awaria sytemu rozliczeniowego Energi.

Od prawie miesiąca Energa nie jest w stanie naprawić awarii systemu obsługi "Rozliczenia Rzeczywiste" za zużycie prądu. Klienci nie mogą terminowo regulować opłat za prąd - alarmują czytelnicy Trojmiasto.pl. Energa zapewnia, że pracuje nad naprawą usterki, a klienci nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z awarią.



O poważnej awarii systemu rozliczeniowego dla klientów Grupy Energa poinformowali nas czytelnicy Trojmiasto.pl za pomocą Raportu z Trójmiasta.



- Klienci Energi nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z obecną niedostępnością systemu, która utrudnia "Rozliczania Rzeczywiste" zużycia prądu. W tym czasie niektórzy klienci, dotychczas korzystający z "Rozliczeń Rzeczywistych", mogą otrzymać informacje o konieczności ponownej aktywacji usługi. Spółka zapewnia jednak, że usługa jest wciąż aktywna na ich kontach i obecnie nie trzeba wykonywać żadnych czynności w tej sprawie - informuje Krzysztof Kopeć, dyrektor Biura Prasowego Grupy Energa. - Tuż po zdiagnozowaniu usterki poinformowaliśmy klientów o utrudnieniach poprzez komunikaty w elektronicznym biurze obsługi klienta. Klienci otrzymali od nas również powiadomienia e-mail i SMS, w których zapewniliśmy, że po usunięciu usterki wyślemy do nich kolejną wiadomość. Pracujemy nad tym, aby w najbliższym czasie nasi klienci ponownie mogli korzystać z usługi.

Energa aktualizuje system



Od 11 do 19 lutego Energa Obrót przeprowadzi prace modernizacyjne, które usprawnią system obsługi klienta. W tym czasie mogą wystąpić czasowe utrudnienia w dostępie do usług spółki.

W czasie aktualizacji oprogramowania i modernizacji infrastruktury klienci Energi mogą mieć trudność z:

  • zalogowaniem się do elektronicznego biura obsługi klienta, rozliczeniem zużycia prądu w usłudze "Rozliczenia Rzeczywiste" oraz doładowaniem licznika przedpłatowego - do 19 lutego;
  • podglądem faktury i sprawdzeniem aktualnego salda konta - do 27 lutego.

Spółka zapewnia, że w czasie prac modernizacyjnych klienci będą mieli dostęp do prądu. Jeśli ktoś nie doładuje licznika na czas, wystarczy, że skontaktuje się z infolinią Energi Obrotu pod numerem 555 555 555. Konsultanci pomogą wówczas wygenerować kod, który umożliwi doładowanie licznika. Spółka zachęca jednak do tego, aby klienci doładowali liczniki przedpłatowe wcześniej, czyli przed 11 lutego.
20:07 11 LUTEGO 20

(7 opinii)

A propo ZE Energa. Otrzymałem dzisiaj rachunek, a na kopercie napis jak na zdjęciu. Ciekawe czy osoby, które mają rozliczenie rzeczywiste już mogą się rozliczyć. PS rachunek oczywiście wyższy.
A propo ZE Energa. Otrzymałem dzisiaj rachunek, a na kopercie napis jak na zdjęciu. Ciekawe czy osoby, które mają rozliczenie rzeczywiste już mogą się rozliczyć. PS rachunek oczywiście wyższy.

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (272) ponad 10 zablokowanych

  • A ja myślałem, że wystarczy zmienić prezesa i wiceprezesów i problem rozwiązany. (8)

    Tak często to robią.

    • 362 7

    • A oni mysleli, że zawierzenie matce boskiej wystarczy (6)

      • 62 2

      • konie też tak myślały - aż nie padały. (2)

        oPiSowo w Janowie Podlaskim

        • 41 0

        • Mam kilka punktow odbioru pradu, czesc na starej platformie, a czesc na nowej, (1)

          Od jakis 4 lat wciaz dostaje komunikaty po zalogowaniu sie, nie mozna w tej chwili odczytac salda, czy podac stanu licznika, bo trwaja wlasnie prace techniczne, zeby wkrotce bylo nowoczesnie. Komentarz pozostawiam Wam.

          • 18 0

          • Użyłeś słowa "platforma" - smaż się w piekle!

            • 19 0

      • Tam jest właśnie taki poziom prezesów

        • 17 0

      • Kacper odszedł z Energy i firma już się wali :) (1)

        Kacper wracaj do nas z Sejmu bo w 3 City prądu zabraknie :)

        • 21 1

        • Jest tak tępy, że jeszcze weźmie Twoje "wezwanie " na poważnie.

          Nie żartuj sobie w ten sposób

          • 11 2

    • Problemy są właśnie dlatego że prezesi się ciągle zmieniają , każdy nowy prezes ma się za geniusza i wprowadza swe genialne pomysły.

      • 1 0

  • Czyli co? (5)

    Szykuje sie 9 ty prezes?Oj to juz chyba bedxie z tzw łapanki
    Słuszna linie ma nasza partia...

    • 242 5

    • Szeregowych działaczy PiS jest cała masa. Nie będzie żadnej łapanki. (1)

      PiS często powtarza, że podstawa to praca w terenie. Wydawało mi się, że chodzi o budowanie poparcia a to szukanie kadr kierowniczych ;-)

      • 28 0

      • pod misiewicza zmieniono regulamin spółek skarbu państwa

        bo nie matura, a chęć szczera zrobi z ciebie poPiSowego pomagiera.

        • 26 0

    • Co za bezpodstawna krytyka ,za PO nic nie działało

      Zaraz nasze pisowskie trolle udowodnią że jak nie działa to dobrze bo ma nie działać ,bo modernizacja wymaga wielu miesięcy czasu, bo to nie bank tylko ośrodek wypoczynkowy ,,karuzela synekur"dla działaczy pis odbierających;słuszne odprawy i odszkodowania za zakaz pracy u konkurencji

      • 9 1

    • trzeba jakos wypłacic te nadmiarowe pieniądze z kasy

      a jak to zrobic jak nie poprzez odprawy dla kolejnych prezesów 5-dniowych

      • 0 0

    • a każdy bierze milionową odprawę!!! więc trzeba podnieść opłaty,niech Kowalski płaci żeby opłacić prezesa

      • 0 0

  • No tak co 5 zapłaci

    • 32 4

  • To nie działa od prawie 3 miesięcy a nie od miesiąca (7)

    • 321 7

    • od września były już kłopoty i przerwy

      • 13 0

    • Ale jest zakaz pisania ze misiewicze horaly nawet rachunku nie potrafia wystawic

      • 15 0

    • Dziala bez problemu (1)

      Co wy za głupoty piszecie

      • 2 16

      • Mi tez

        Działa bez problemu

        • 2 9

    • od początku uruchomiania cały czas komunikaty o pracach

      • 10 0

    • Od lipca albo sierpnia trwają problemy czy naprawy, albo jak oni to nazywają. Tam jest wiecznie problem...

      • 3 0

    • Największa porażka

      to aplikacja Energi. Dno totalne.

      • 7 0

  • (5)

    Dodam, że wydzwaniają w sprawie "nowych" umów, w których podobno nic się nie zmieniło.
    Natarczywie, po kilka razy w tygodniu. Moja umowa jest bezterminowa i nie zamierzam nic w niej zmieniać. Czyżby próba podwyższenia opłat?

    • 180 4

    • możesz ubezpieczyć zasilacze i żarówki LED

      • 0 2

    • Dokladnie to co napisales

      To jest proba podwyzszenia oplat poprzez zmiane cennika udzedowego (ceny zatwierdza regulator) na cennik energi (ceny ustala sobie energa i zawsze sa wyzsze niz cennik urzedowy)

      • 16 0

    • Warunki tych umów są skrajnie niekorzystne. Spławiać i niczego nie podpisywać. (1)

      • 7 0

      • 4 lata temu podpisalam umowe o stalej kwocie

        I teraz żałuję płaciłem 30 zł więcej do każdego rachunku bo obiecywali że jak w tym czasie podróżuje prąd to mi stawka się nie zmieni ale nie powiedziano ile więcej będę płacić umowa wygasła już na szczęście i cwaniaki teraz prąd podnieśli wszystkim

        • 5 0

    • pewnie z"gwarancją stałęj ceny"

      za 30zł/m-c dodatkowo do rachunku, albo inne złodziejstwo.

      • 2 0

  • (5)

    Energa 24 to nie działa już od conajmiej 4-5 lat próbowałem używać to masakra uciekłem do podstawowego programu i hulał bez problemu faktura była o kilku sekundach od podania stanu licznika .teraz znów obowiązkowo trzeba używać E24 i jak nie działała tak dalej nie działa ten informatyk który to wyprodukował to kompletny i**ota !

    • 186 7

    • (2)

      Też mam już tego dość. Mam wybraną opcję żeby dostawać faktury mailowo i co? I nic. Co sie loguję nie ma żadnych faktur. Za to co jakiś czas przychodzi rachunek pocztą z datą płatności na wczoraj! A w systemie nadal brak faktur, żadnych nie ma. Paranoja.

      • 24 0

      • Ale nota za nieterminową wpłatę jest na czas!!!!! (1)

        • 20 1

        • Dokładnie.

          • 2 0

    • Właśnie tak to wygląda

      Jak piszesz, stary program działał, a ten nowy Energa24, który obecnie jest wymagany jest ciągle naprawiany

      • 5 0

    • U mnie działa.

      • 0 0

  • Litości... (3)

    Dlaczego z upływem lat system rozliczeń ulega pogorszeniu,chyba odzwierciedla ogólną kondycję dostarczyciela prądu?Kiedyś była doskonała aplikacja na telefon.Dlaczego zaniechano tego?

    • 139 2

    • bo prawdziwe interesy - robi się na takich poPiSowo słomianych inwestycjach (1)

      praca, pokora, umiar .... a te Nagrody nam się po prostu należały
      2015 - wystarczy nie kraść
      2017 - oni kradli więcej
      2019 - oni też kradli

      • 32 2

      • 2020 - prokuratura i sądy nasze, więc kradniemy już bezkarnie,

        • 25 4

    • bo nie jest kupowany z rozsądku tylko po koleżeńsku, jak wszystkie programy w tej firmie

      • 9 1

  • Skandal (1)

    Ten stan bałaganu trwa w firmie od dawna. Szkoda , że za to wszystko płaci klient kosztem własnego czasu i nerwów.

    • 171 2

    • Dobra zmiana syf zaczą się za ich czasów

      • 10 3

  • (10)

    Bez problemu odczytałem rachunek na stronie Energa dwa dni temu.

    • 45 77

    • no to po chusteczkę tu wszedłeś kłamco (3)

      • 12 10

      • ?

        muszę przyznać że ja również problemu nie miałem z odczytem i FV
        chociaż cały ich serwis,zmiany i ceny są do bani

        • 14 3

      • No tak - bo Polak to tylko może narzekać (1)

        Jeśli nie masz powodów do narzekania, to znaczy że nie masz nic do powiedzenia.
        Czy tak?

        • 3 8

        • Tak

          Artykuł dotyczy problemów z systemem rozliczeń i o tym jest dyskusja - o tych problemach.
          Wejdź na forum osób chorych na raka i napisz im, że jesteś zdrów jak ryba - tyle samo wniesiesz do rozmowy co tutaj.

          • 6 0

    • .. (2)

      Rozliczyłem wczoraj za pierwszym podejściem... podobnie bez problemu w styczniu ;-)

      • 12 7

      • To jesteś farciarzem:)

        • 2 1

      • Jest ogromna różnica w korzystaniu ze starego ebok i z energa24. Pierwsze działa bez problemów, drugie beznadziejnie

        • 1 0

    • a ja po kilku dniach od daty wystawienia dowiaduję się, że jest nowa faktura

      Dzień po wystawieniu nie ma jej na stronie. Jeżeli nie sprawdzasz codziennie to nie masz szans zapłacić w terminie. Ale nota za nieterminowe płatności jest bezbłędna?!
      Tak jest już kilka lat z rzędu na przełomie roku.

      • 9 1

    • W niedzielę miałem problem, ale już w poniedziałek udało się podać stan licznika dla rozliczenia rzeczywistego.

      • 1 0

    • teresa

      Ciekawe jak to zrobiłeś

      • 0 0

  • Standard. To przecież Energa (1)

    • 74 4

    • Zdalny odczyt nie działa, ebok też nie. Może jakaś kolejna pielęgniarka jest potrzebna, by ogarnąć tę lunetę?

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane