• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problem z rachunkami za prąd. Energa wyjaśnia

Robert Kiewlicz
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Awaria sytemu rozliczeniowego Energi. Awaria sytemu rozliczeniowego Energi.

Od prawie miesiąca Energa nie jest w stanie naprawić awarii systemu obsługi "Rozliczenia Rzeczywiste" za zużycie prądu. Klienci nie mogą terminowo regulować opłat za prąd - alarmują czytelnicy Trojmiasto.pl. Energa zapewnia, że pracuje nad naprawą usterki, a klienci nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z awarią.



O poważnej awarii systemu rozliczeniowego dla klientów Grupy Energa poinformowali nas czytelnicy Trojmiasto.pl za pomocą Raportu z Trójmiasta.



- Klienci Energi nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z obecną niedostępnością systemu, która utrudnia "Rozliczania Rzeczywiste" zużycia prądu. W tym czasie niektórzy klienci, dotychczas korzystający z "Rozliczeń Rzeczywistych", mogą otrzymać informacje o konieczności ponownej aktywacji usługi. Spółka zapewnia jednak, że usługa jest wciąż aktywna na ich kontach i obecnie nie trzeba wykonywać żadnych czynności w tej sprawie - informuje Krzysztof Kopeć, dyrektor Biura Prasowego Grupy Energa. - Tuż po zdiagnozowaniu usterki poinformowaliśmy klientów o utrudnieniach poprzez komunikaty w elektronicznym biurze obsługi klienta. Klienci otrzymali od nas również powiadomienia e-mail i SMS, w których zapewniliśmy, że po usunięciu usterki wyślemy do nich kolejną wiadomość. Pracujemy nad tym, aby w najbliższym czasie nasi klienci ponownie mogli korzystać z usługi.

Energa aktualizuje system



Od 11 do 19 lutego Energa Obrót przeprowadzi prace modernizacyjne, które usprawnią system obsługi klienta. W tym czasie mogą wystąpić czasowe utrudnienia w dostępie do usług spółki.

W czasie aktualizacji oprogramowania i modernizacji infrastruktury klienci Energi mogą mieć trudność z:

  • zalogowaniem się do elektronicznego biura obsługi klienta, rozliczeniem zużycia prądu w usłudze "Rozliczenia Rzeczywiste" oraz doładowaniem licznika przedpłatowego - do 19 lutego;
  • podglądem faktury i sprawdzeniem aktualnego salda konta - do 27 lutego.

Spółka zapewnia, że w czasie prac modernizacyjnych klienci będą mieli dostęp do prądu. Jeśli ktoś nie doładuje licznika na czas, wystarczy, że skontaktuje się z infolinią Energi Obrotu pod numerem 555 555 555. Konsultanci pomogą wówczas wygenerować kod, który umożliwi doładowanie licznika. Spółka zachęca jednak do tego, aby klienci doładowali liczniki przedpłatowe wcześniej, czyli przed 11 lutego.
20:07 11 LUTEGO 20

(7 opinii)

A propo ZE Energa. Otrzymałem dzisiaj rachunek, a na kopercie napis jak na zdjęciu. Ciekawe czy osoby, które mają rozliczenie rzeczywiste już mogą się rozliczyć. PS rachunek oczywiście wyższy.
A propo ZE Energa. Otrzymałem dzisiaj rachunek, a na kopercie napis jak na zdjęciu. Ciekawe czy osoby, które mają rozliczenie rzeczywiste już mogą się rozliczyć. PS rachunek oczywiście wyższy.

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (272) ponad 10 zablokowanych

  • oby dane nie wyciekły

    w zwiazku z ta naprawa

    • 8 2

  • Id nowego roku podwyżka cen prądu (6)

    Trochę odbiegne od tematu.
    Dostaliście już nowe rachunki w tym roku za prąd?
    Bo ja w ubiegłym roku płaciłem średnio 70 zł, a teraz płaciłem 100. A to jest za grudnien i styczen razem.
    I nie wydaje mi się żebym miał większe zużycie, a mówiono o jedynie 10% podwyżce..

    • 29 3

    • rachunek (1)

      dostałam rachunek za podobny okres, zykle płacę ok 140, teraz rachunek był na ponad 200pln. powiązałam to ze świętami, ale będę sprawdzać licznik.

      • 5 2

      • to licznik !

        Ja tez tak mam ! To tak, jakby licznik krecil sie szybciej, bo ja u siebie monitoruje zuzycie.

        • 1 1

    • Id nowego roku podwyżka cen prądu (1)

      za styczen dostalem o 20 zl. wiecej.przy takim samym zuzyciu.

      • 4 1

      • Idź do ewki

        Co podpisywała w Brukseli limity. Była pewna że ceny nie wzrosną. Była. .

        • 3 8

    • u mnie również drożej o 15%, kiedy wychodzimy na ulice? nasi rodzice o mniejsze podwyżki robili demonstracje... zapomniałem, teraz ludzie są jak lemingi - władza zakazuje protestów bo i nawet nie ma komu, wszyscy pas zaciskają płaczą i płacą

      • 1 0

    • Złe działający licznik

      Sprawdź licznik, u mnie np jest przesunięcie o 30 minut przez to sprzęty z programowalnym czasem włączają się jeszcze w droższej taryfie dziennej. Usterkę już zgłosiłem ale będę domagał się zwrotu różnicy kosztów. Pozdrawiam,

      • 0 0

  • (2)

    To zawierzenie Energi opatrzności bożej nie pomogło?

    • 42 2

    • (1)

      Matka Boska Elektryczna ma pewnie większe problemy, np. ruski węgiel, który rząd PiS sprowadza na masową skalę.

      • 5 1

      • ooooooooooooooo

        Ty tu Matki Boskiej i polityki nie mieszaj, zajmij się swoimi sprawami....

        • 1 5

  • klienci za nieterminowa spłatę są obciążani kosztami wezwań

    Klienci za nieterminową spłatę są obciążani kosztami wezwań. W dodatku, logując się jak uprzednio na eBok energa, na koncie widnieje, że jest do zapłaty Ozł. I co kuriozalne, wg starego systemu da się zalogować - logowanie przez eBok energa nie zostało zablokowane.

    • 18 2

  • Kaczy Kraj rozsypał się jak domek z kart (1)

    • 41 10

    • Mowy nienawisci

      Ciąg dalszy. Bravo!

      • 4 5

  • Dlaczego z upływem lat system rozliczeń ulega pogorszeniu.. (2)

    • 49 0

    • Pisowscy geniusze cofają nas w czasie

      • 15 0

    • żeby było jak było

      ewentualnie ciut gorzej

      • 1 0

  • no tak, informatyk z nadania "dobrej zmiany" i wszystko jasne, ważne, że znajomy ma posadkę (2)

    • 54 2

    • No mysle ze sam Sekretarze stanu: Adam Andruszkiewicz naprawia ta awarie :)

      • 1 1

    • ja myślę że informatycy energi to absolwenci szkoły zasadniczej.

      • 0 0

  • Już poniosłem koszty! Dodzwonić się do nich to istna masakra a licznik leci i tracę pieniądze.

    Nie,nie mam darmowych połączeń i płacę za każdą minutę.
    I nie dostałem żadnych smsów i nikt mi nie oddzwonił jak zapewniali. Jak podadzą swoje wyimaginowane stany licznika na koniec miesiąca to podam ich do sądu. Bo swojego stanu podać nie mogę.

    • 51 0

  • Koniecznie trzeba wymienic prezesa

    • 37 1

  • Nawet nie chce mi sie czytac

    czegokolwiek o tej firmie.. państwo w państwie, robią co chcą, rachunki przysyłają juz przeterminowane i doliczaja odsetki, zalogować się na konto klienta jest trudniej niż włamać się do skarbca banku, błędy w odczytach spadają na barki klienta.. teraz, zapewniają że nie będzie obciążeń dla klienta.. pewnie że nie. Po prostu po naprawie awarii wysla zbiorcze faktury za rok czasu i trzeba będzie zapłacić na raz albo łaskawie rozloza na maksymalnie 3 raty. Wysylajcie ile wam się wydaje że zuzyliscie bo potem nie będzie z kim rozmawiać.. co to jest za firma... wrrr..

    • 59 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane