• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problem z rachunkami za prąd. Energa wyjaśnia

Robert Kiewlicz
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Awaria sytemu rozliczeniowego Energi. Awaria sytemu rozliczeniowego Energi.

Od prawie miesiąca Energa nie jest w stanie naprawić awarii systemu obsługi "Rozliczenia Rzeczywiste" za zużycie prądu. Klienci nie mogą terminowo regulować opłat za prąd - alarmują czytelnicy Trojmiasto.pl. Energa zapewnia, że pracuje nad naprawą usterki, a klienci nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z awarią.



O poważnej awarii systemu rozliczeniowego dla klientów Grupy Energa poinformowali nas czytelnicy Trojmiasto.pl za pomocą Raportu z Trójmiasta.



- Klienci Energi nie poniosą żadnych dodatkowych kosztów w związku z obecną niedostępnością systemu, która utrudnia "Rozliczania Rzeczywiste" zużycia prądu. W tym czasie niektórzy klienci, dotychczas korzystający z "Rozliczeń Rzeczywistych", mogą otrzymać informacje o konieczności ponownej aktywacji usługi. Spółka zapewnia jednak, że usługa jest wciąż aktywna na ich kontach i obecnie nie trzeba wykonywać żadnych czynności w tej sprawie - informuje Krzysztof Kopeć, dyrektor Biura Prasowego Grupy Energa. - Tuż po zdiagnozowaniu usterki poinformowaliśmy klientów o utrudnieniach poprzez komunikaty w elektronicznym biurze obsługi klienta. Klienci otrzymali od nas również powiadomienia e-mail i SMS, w których zapewniliśmy, że po usunięciu usterki wyślemy do nich kolejną wiadomość. Pracujemy nad tym, aby w najbliższym czasie nasi klienci ponownie mogli korzystać z usługi.

Energa aktualizuje system



Od 11 do 19 lutego Energa Obrót przeprowadzi prace modernizacyjne, które usprawnią system obsługi klienta. W tym czasie mogą wystąpić czasowe utrudnienia w dostępie do usług spółki.

W czasie aktualizacji oprogramowania i modernizacji infrastruktury klienci Energi mogą mieć trudność z:

  • zalogowaniem się do elektronicznego biura obsługi klienta, rozliczeniem zużycia prądu w usłudze "Rozliczenia Rzeczywiste" oraz doładowaniem licznika przedpłatowego - do 19 lutego;
  • podglądem faktury i sprawdzeniem aktualnego salda konta - do 27 lutego.

Spółka zapewnia, że w czasie prac modernizacyjnych klienci będą mieli dostęp do prądu. Jeśli ktoś nie doładuje licznika na czas, wystarczy, że skontaktuje się z infolinią Energi Obrotu pod numerem 555 555 555. Konsultanci pomogą wówczas wygenerować kod, który umożliwi doładowanie licznika. Spółka zachęca jednak do tego, aby klienci doładowali liczniki przedpłatowe wcześniej, czyli przed 11 lutego.
20:07 11 LUTEGO 20

(7 opinii)

A propo ZE Energa. Otrzymałem dzisiaj rachunek, a na kopercie napis jak na zdjęciu. Ciekawe czy osoby, które mają rozliczenie rzeczywiste już mogą się rozliczyć. PS rachunek oczywiście wyższy.
A propo ZE Energa. Otrzymałem dzisiaj rachunek, a na kopercie napis jak na zdjęciu. Ciekawe czy osoby, które mają rozliczenie rzeczywiste już mogą się rozliczyć. PS rachunek oczywiście wyższy.

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (272) ponad 10 zablokowanych

  • Poprzednia wersja EBOK Energii działała bez zarzutu (1)

    W zeszłym roku Energa nie wiadomo dlaczego (oczywiście chodzi o pieniądze za nowy EBOK) wprowadziła nowy system i zaczęły się problemy

    • 55 0

    • Jak to dlaczego nowy system ?

      Trzeba dać zarobić swoim

      • 4 0

  • www

    Po cholerę zmieniali stronę na nową stara wersja działała bez żadnych problemów można było wszystko podać bez problemów i od razu po podaniu odczytu dostawało się potrzebne dane do przelewu a tak teraz trzeba czekać na fakturę żeby dokonać przelewu co za d**ile pozmieniali energa to stan umysłu

    • 47 1

  • Bałagan trwa od wielu miesięcy

    Ja już w ubiegłym roku nie byłam w stanie na bieżąco podawać odczytów...Z tego powodu dezaktywowano mi rozliczenia rzeczywiste-z powodu, uwaga....że nie podawałam na bieżąco odczytów! Po wielu mailach Oczywiście wbrew temu co sugeruje Pan Kopeć, otrzymałam z opóźnieniem faktury, już że 3 razy naliczono mi odsetki i obciążono kosztami wezwania do zapłaty. Dostęp do archiwum rozliczeń utrudniony, ciągle coś nie działa.....

    • 47 0

  • Komu te bajki (1)

    Jak klienci nie poniosą odpowiedzialności??? W Wejherowie gdzie żyją i pracują ludzie o odmiennej świadomości zgłosił się do mnie pracownik energii z zleceniem demontażu licznika za nieuregulowany rachunek. Po wizycie w BOK okazało się że rachunek został dopiero niedawno wysłany i ma aktualny termin płatności, a ja go jeszcze nie otrzymałem.
    O czym majaczy energa, że klienci nie poniosą konsekwencji ??? Bałagan w dokumentacji od lat i ściema z systemami rozliczeń na które poszły grube miliony. Przy okazji można by było sprawdzić na jakie wycieczki i gdzie wyjeżdżali dyrektorzy z Energii w okresie kiedy zakupowany był ten system :-)

    • 54 1

    • Ciągnij na lewo

      Ciagnij na lewo na skrętkę i wsio. Jak byś wpadł to zawsze się w sądzie wytłumaczysz dlaczego tak.

      • 1 0

  • przez ich d**ilna strone, zagineła na 2 tygodnie nadpłata ale po interwencji sie ponownie pojawiła - tzn udzieliłem im kredytu

    • 30 1

  • Brawo dobra zmiana! (2)

    • 22 7

    • Sobie panele zamontuj (1)

      Przecież taki inteligentny i mądry jesteś
      Biedny ciemny pełowczyku. Podobno to tylko pisiorki są biedne i ciemne...

      • 3 8

      • Nie podobno tylko tak jest. Jest to niezmiernie pazerna i ograniczona umysłowo grupa

        • 3 0

  • ja nie mam żadnych problemów. (1)

    wpisuję stan licznika. Klik. Potwierdzenie z kwotą. Klik. Faktura na e-mailu następnego dnia.

    • 2 29

    • masz wybrany stan umysłu

      podajesz stan licznika i juz...następnego dnia masz fakturę. No cud inżynierii.
      Te premie im się po prostu należały.

      • 2 0

  • Czyz nie

    Powinno to działać w dwie strony za każdy dzień zwłoki niższy rachunek ?!

    • 23 0

  • Ludzie to chyba z nudów mają tendencje do siania paniki... (2)

    Coś nie działa to wystarczy się dowiedzieć.
    Komunikat o możliwym wystąpieniu błędu i poszło po ok miesiącu czekania na zmianę:
    1. Tel na infolinie, dostałem odp aby poczekać kilka dni i jak się nie zmieni to dać znać.
    2. Po tygodniu komunikat dalej widniał więc drugi tel i gość mówi, że na moim koncie powinno być ok i żeby podać odczyt, w razie co dać znać więc mając go na linii podałem odczyt i poszło.
    To było jakieś 2 tyg temu.
    W lutym podawałem odczyt to już na stronie nie było tego komunikatu i też wszystko poszło tak jak trzeba.

    Przestańcie panikować i myśleć, że wszystko Wam się należy albo musi być zrobione najlepiej przez innych bo przecież żaden błąd nie ma prawa się Wam przytrafić.

    • 7 39

    • a za telefony i stracony czas to kto mi zwróci ?

      • 5 1

    • o odsetkach które prędzej czy póżniej się pojawią nie wspomnę

      • 2 1

  • Odsetki

    Mi naliczyli odsetki. Próbowałem to wyjaśnić, ale otrzymałem informację, że muszę zapłacić mimo wszystko i pisać pisma itd...

    • 23 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...

Najczęściej czytane