• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatyzacja Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zakończona

Robert Kiewlicz
5 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
W 2010 roku MTMG obsłużył 4 miliony 35 tysięcy ton różnego rodzaju ładunków. W 2010 roku MTMG obsłużył 4 miliony 35 tysięcy ton różnego rodzaju ładunków.

W poniedziałek 29 sierpnia zostanie podpisana umowa sprzedaży Morskiego Terminalu Masowego w Gdyni. 100 proc. udziałów w spółce zostanie sprzedanych francuskiej firmie Atic Services.


Czy prywatyzowanie spółek portowych wpłynie pozytywnie na ich sytuację?


Postępowanie prywatyzacyjne rozpoczęto w styczniu 2010 roku. Na ogłoszenie prasowe zapraszające do negocjacji w sprawie zbycia 100 proc. udziałów spółki MTMG odpowiedziało dziewięć podmiotów: - Atic Services, Cargill Polska Sp. z o.o., Cefetra Polska Sp. z o.o., Getreide AG, Glencore Polska Sp. z o.o., Louis Dreyfus Commodities Polska Sp. z o.o., ECS Eurocargo Sp. z o.o., Port Północny Sp. z o.o., konsorcjum CTL Logistics Sp. z o.o./CTL Trans-Port Sp. z o.o.

Jednak to właśnie Atic Services Paryż przedstawił najkorzystniejszą ofertę nabycia udziałów Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. Atic Services jest europejskim liderem w logistyce ładunków masowych (głównie przeładunek węgla). Firma ta działa w kilku obszarach logistyki: występuje jako bezpośredni dostawca produktów lub jako agent, zajmuje się kompleksowym zarządzaniem łańcuchem transportowym, realizuje transport ładunków masowych od dostawców do odbiorców, prowadzi przeładunek i składowanie ładunków w portach morskich, przeprowadza badania standardów jakościowych ładunków masowych. Głównym udziałowcem Atic jest ArcelorMital oraz EDF Trading.

- To poważny partner. Wierzymy, że dzięki tej transakcji w terminalu będzie więcej ładunków, że do Gdyni będą przypływały większe statki - twierdzi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA.

Podstawowym przedmiotem działalności MTMG jest świadczenie usług przeładunkowych (m.in. przeładunek węgla, przeładunek kruszywa, przeładunek skalenia, przeładunek siarki, przeładunek chemikaliów, śruta, przeładunek paliw płynnych), składowania i big - bagowania ładunków masowych tj.: węgla i koksu, zbóż i pasz (śruta), rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych, w tym chemikaliów, ropy i przetworów naftowych.

Kapitał zakładowy spółki wynosi 34 263 500 zł i dzieli się na 68 527 udziałów o wartości nominalnej 500 zł każdy.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (26)

  • p. prezesie j.jarosiński (2)

    czy i kiedy planuje pan sprywatyzowanie swojego stanowiska ?

    • 28 17

    • Mądra to ta twoja wypowiedź nie jest, nawet jak na b. bosmana.

      • 15 11

    • prywatyzacja została narzucona ustawą i jest konieczna aby zachować konkurencyjność. Koniec komuny. koniec "czy się stoi czy się leży.." Teraz w sprywatyzowanych spółkach dostaniesz tyle ile pracujesz i ile jestes wart.Koniec z układami.

      • 0 0

  • widze ze niedlugo pozamiataja (1)

    i ladunkow tez nie bedzie

    • 17 17

    • I niczego nie będzie. - To chciałeś napisać mędrcze? : )))

      • 15 5

  • sprzedali najlepszą spółkę, która przynosiła zyski (3)

    oby nie podzieliła losy BTZ, w którym teraz są zwolnienia, bo właściciele nie moga sie dogadać. A tak elewator dobrze ciągnął.....

    • 27 3

    • Tak (2)

      nasi POpaprańcy wyprzedają majątek całego narodu , co w tej Polsce jest jeszcze Polskiego , chyba biedny naród !!!

      • 9 12

      • za inwestorem są miliony ton ładunku

        więc nie narzekaj - żadna prywatna firma nie wykłada milionów dolarów, żeby zamknąć biznes. No chyba że się jest z PiS i wykłada publiczną kase na stocznie, zwiazki i PKP...

        • 14 1

      • Specjalista od głupawych hasełek?

        • 8 0

  • (1)

    MTM to doskonałe miejsce na apartamenty (w kontenerach....)

    • 14 2

    • Dla

      emigrantów z Kazachstanu !!

      • 2 1

  • CAŁE SZCZĘŚCIE

    ŻE UDAŁO SIE TO SPRZEDAĆ, PRECZ Z KOMUNĄ!!!!!

    • 15 16

  • Wszystko

    POsprzedawać , po nas tylko pustka i totalna bieda !!!

    • 11 12

  • co

    • 4 0

  • Co za świnie sprzedajne - 100% udziałów. (1)

    Prywatyzacja "POlskich" liberałów

    • 20 16

    • najlepiej rządzą związki przecież, nie?

      nikomu poza nimi nie udało sie co roku wyciagąc z budżetu 400mln (strocznie i pkp), magicy normalnie...

      • 11 1

  • Ile dostaliście?

    a dlaczego nikt nie mówi ile dostaliście odprawy i jakie związki zgodziły się na prywatyzazje?

    • 16 0

  • gratuluję:) teraz czekamy na Drobnicę (1)

    Oby sprywatyzowano jak najszybciej Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia, tylko, żeby związki nie psioczyły!!

    • 16 5

    • drobnicy nikt nie kupi

      to komuna w komunie a w tej komunie jeszcze jedna komuna

      • 7 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Generalnego PPUP Poczta Polska, a w latach 2003-2006 był Dyrektorem Departamentu Gospodarki i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Zajmował się prywatyzacją firmy Neptun Film Sp. z o.o., realizując funkcję nadzoru właścicielskiego z ramienia Samorządu Województwa Pomorskiego. Posiada również kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej....

Najczęściej czytane