Orlen przejmuje władzę w Lotos Kolej
19 sierpnia 2022
(67 opinii)
Proces prywatyzacji spółki Port Gdański Eksploatacja jest już na ostatniej prostej. Od czerwca tego roku wyłączność na negocjacje ma już tylko jedna z siedmiu firm zainteresowanych przejęciem spółki należącej do Portu Gdańsk.
Port Gdański Eksploatacja na sprzedaż
"Nasz zakład umiera". Pracownicy Portu Gdańskiego Eksploatacji znów protestują
2022-08-02 08:30
dlaczego nie można tego oddać menedżerom i pracownikom w zamian za kredyt w Banku Gospodarstwa Krajowego. 20 lat spłacania i byłoby po sprawie, bez zagraniczniaków i malwersantów w najważniejszym polskim porcie.
2022-08-02 08:40
nie no po co sprzedawać za pieniądze skoro można za darmo oddać menedżerom którzy sami to opchną po 5 latach.
2022-08-02 10:57
i wystąpić o ten kredyt a następnie wystartować w przetargu na rynkowych warunkach
2022-08-02 11:26
XD
2022-08-02 11:32
Banda kolesi, wszystkie wyższe stanowiska w porcie są rozdawane zasłużonym a nie fachowcom. Jeżeli jakiś się trafi to tylko zbieg okoliczności.
2022-08-02 11:53
Przeładunki pylące i śmierdzace róbcie dalej od terenów zamieszkałych w Nowym Porcie,ludzie chorują.Zróbcie sobie wreszcie wjazd i wyjazd towarów po swoim portowym terenie,którego macie nadmiar,a nie niszczycie rewitalizowanej za grube pieniądze dzielnicy NP.,szczególnie ul.Wyzwolenia,która jest odległa od portu gdańskiego.Mieszkańcy mówią dość.
2022-08-02 11:45
i 10 zwiazków zawodowych, tylko prywatyzacja i to nie polska, bo zaraz znowu wszystko sie zacznie od poczatku.
2022-08-03 10:36
Może dlatego, że PGE już raz była oddana menedżerom i pracownikom. Efektem tamtej prywatyzacji był brak inwestycji, a po latach bankructwo i przejęcie spółki przez zarząd portu.
2022-08-02 11:18
Do wszystkich geniuszy wypowiadających się na temat spółek świadczących usługi przeładunkowe w portach i na temat roli Zarządu Portu: poczytajcie sobie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/352 z dnia 15 lutego 2017 r. ustanawiające ramy w zakresie świadczenia usług portowych oraz wspólne zasady dotyczące przejrzystości finansowej portów.
Amen.
2022-08-02 11:36
Od kiedy jakies Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego ma dyktowac warunki funkcjonowania polskich spółek, w Polsce, w polskich portach w oparciu o polski Kodeks Spółek Handlowych i inne ustawy polskiego prawa?
2022-08-02 11:47
Od kiedy jakies ustawy polskiego rządu mają dyktowac warunki funkcjonowania Gdańskich spółek, w Gdańsku, w gdańskich portach w oparciu o uchwały samorządowe?
2022-08-02 16:16
Naprawdę sądzisz, że te rozporządzenia obowiązują w 26 krajach członkowskich ale w jednym nie obowiązują?
2022-08-02 22:06
2022-08-02 21:40
2022-08-02 08:20
Zarząd Portu chce się za wszelką cenę pozbyć typowej spółki przeładunkowej czyli świadczącej uslugi portowe bo nie umie tego robić. Łatwiej, prościej i bez ryzyka można przecież wydzierżawiać teren prywatnym operatorom, liczyć kasę a następnie chwalić się nie swoimi sukcesami.
2022-08-02 10:36
2022-08-02 11:54
Własnie,pylą na całą okolicę.
2022-08-02 10:11
Tak, chce się pozbyć, ale nie za wszelką cenę - gdyby tak było, to już dawno by to sprzedali, albo nawet nie stali się właścicielem. Bo najpierw port został podzielony na infrastrukturę (ZMPG) o funkcje operacyjne (PGE, Westerplatte, WOC, Siark-Port i inne). Potem, w wyniku przekształceń, przejęć, zadłużeń, restrukturyzacji PGE skupiła znaczny
Tak, chce się pozbyć, ale nie za wszelką cenę - gdyby tak było, to już dawno by to sprzedali, albo nawet nie stali się właścicielem. Bo najpierw port został podzielony na infrastrukturę (ZMPG) o funkcje operacyjne (PGE, Westerplatte, WOC, Siark-Port i inne). Potem, w wyniku przekształceń, przejęć, zadłużeń, restrukturyzacji PGE skupiła znaczny zakres operatorki, ale i ZMPG stał się jej właścicielem, czyli właściwie wróciliśmy do punktu wyjścia. Jeśli jednak zakładamy, że infrastruktura powinna być oddzielona od przeładunków (nie oceniam), a funkcjonują inne firmy przeładowcze, to - żeby konkurencja była uczciwa - PGE nie może być własnością ZMPG. I dla tego trwa proces jej sprzedaży. Aha - PGE nie jest kurą znoszącą złote jaja - przez przerost zatrudnienia, związki zawodowe, brak inwestycji i ciągłe funkcjonowanie "na sprzedaży", więc zmiana właściciela dobrze jej zrobi.
2022-08-03 14:21
Nie do końca tak było jak w powyższym opisie . To był bardziej skomplikowany proces i nie tylko oparty o zasady ekonomiczne . Nie mniej uważam że Port jest miejscem strategicznym i Państwo powinno mieć decyzyjność .A jak będzie za tym kolejnym podejściem ...? . Na pewno pora by PGE znalazł w końcu swoje stabilne miejsce i nie był zawieszony w tymczasowości.
2022-08-04 07:35
ale skoro twierdzisz, że było inaczej, to może łaskawie wyjaśnij, co się nie zgadza, zamiast pisać jedynie "to nie tak".
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.